هوندا

پیشرفت‌های قابل‌توجه سیستم خودران هوندا

هوندا نیز همانند ولوو و جنرال موتورز در حال حرکت به سمت تلفات صفر در محصولات خود است. قدم بعدی برای تحقق این امر هوندا Sensing Elite است که نسبت به سیستم Sensing کنونی این شرکت بهبودهای قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

سیستم Sensing Elite هوندا به عنوان سیستم خودران سطح ۳ در نظر گرفته می‌شود. در سیستم‌های سطح ۳ خودروها از شرایط آگاه بوده و می‌تواند تصمیم‌گیری بکند اما راننده هنوز هم باید توجه کاملی به شرایط پیش روی خود داشته باشد. Sensing Elite اولین بار در هوندا لجند هیبرید EX معرفی شد، خودرویی که در بازار آمریکا عرضه نشده اما می‌توان نسل‌های پیشین آن را در این کشور پیدا کرد.

هوندا هم‌اکنون جدیدترین تکنولوژی ارتباطی و ایمنی خود را در کنگره جهانی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند آلمان به نمایش خواهد گذاشت.

هوندا قبلاً عنوان پرافتخار اولین خودروساز دست یافته به سیستم خودران سطح ۳ را کسب کرده بود. قبل از اینکه طرفداران تسلا برآشفته شوند باید دانست سیستم خودران این شرکت هنوز در سطح ۲ قرار دارد.

هوندا می‌گوید Sensing Elite بااینکه هنوز هم نیازمند دخالت انسانی است اما برای حذف خطای انسانی طراحی شده است. شما در شهرهای شلوغ می‌توانید دست خود را از روی فرمان برداشته و اعمال رانندگی را به خودرو بسپارید. سیستم هوندا همچنین از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شرایط و دوری از ریسک‌ها استفاده می‌کند. این سیستم همچنین با دیگر خودروها ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها و محیط آموخته و ترافیک را می‌فهمد.

ارتباط با دیگر خودروها چیزی است که هوندا روی آن مانور خواهد داد. ژاپنی‌ها این تکنولوژی را Safe Swarm می‌نامند، سیستمی که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده اما بر توانایی‌های آن افزوده شده است.

اگر خودروها می‌توانند باهم ارتباط برقرار کنند پس خواهند توانست به یکدیگر درباره تصادفات و ترافیک هشدار دهند. این تکنولوژی همچنین شامل ارتباط خودرو به زیرساخت است. چرا یک خودرو باید با یک ساختمان حرف بزند؟ خب یک پارکینگ زیرزمینی می‌تواند اطلاعاتی درباره پر بودن یا چیزهای دیگر ارائه کند. سناریوی محتمل‌تر این است که ارتباط خودرو با ترافیک شهری و با چراغ‌های راهنمایی خواهد بود. خودرو با این تکنولوژی و سیستم خودران سطح ۳ می‌تواند ترافیک را تسهیل نماید.

هوندا در این کنگره مشارکت خود در تحقیق و توسعه برنامه پایلوت L3 اتحادیه اروپا را نیز اعلام خواهد کرد. EUCAR پروژه پرچم‌دار اتحادیه اروپا برای تست خودروهای خودران است. بخش تحقیق و توسعه این برند در اروپا از سال ۲۰۱۹ تاکنون بخشی از EUCAR بوده و حالا در تست‌های دنیای واقعی شرکت خواهد کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    واقعا باریکلا
    خیلی حال کردم
    ژاپنیها باید برگردن به دوران طلایی دهه ۹۰

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
    1. Reza Waffen SS

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      ایشاالله بهتر از اونم خواهند بود

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    2. Iman99

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (526 ديدگاه)

      اره اقا میثم منم خوشحالم که بالاخره هوندا رو این زمینه کار کرد و تونست نام و اعتبار خودش رو بیشتر کنه.
      البته باید مواظب رقبا هم باشه چون مهم اینه که در عمل کاراییش مناسب باشه.
      رقبای قدری هم در پیش روی خودش داره یکی از اونها مرسدس بنزه که طبق خبر ها گفته شده پیشرفته ترین سیستم خودران سطح ۳ رو با همکاری بوش و انویدیا ساخته و قراره به زود اون رو در مرسدس اس کلاس فعال کنه
      تو آمار های موسسه ایمنی بزرگراه ها هم که سیستم خودران خودرو ساز های مختلف تست شده تا به اینجای کار تو عملکرد سیستم های خودران کادیلاک بهترین عملکرد رو در بین خودرو ساز های دیگه داشته این نشون میده که رقبا هم دارن خیلی خوب کار می کنن
      هوندا کار سختی پیش روی خودش داره ولی من هوندا رو قبول دارم و برعکس تویوتا باهاش ارتباط برقرار میکنم و میدونم که مشتری های خودش رو راضی نگه میداره
      ایشالا اون روزی رو ببینیم که با هوندای خودران و الکتریکی یا بنزینی با خیال راحت تو شهر تردد کنیم و به اون روزای سیاهی که یه سری از خدا بی خبر جلوی واردات خودرو رو گرفتن بخندیم و از زندگی لذت ببریم.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  2. میثم

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    البته همین الان هم خیلی خوبن
    ولی خیلی دوست دارم مثل اون دوران یکه تاز باشن

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. محمدرضا

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (424 ديدگاه)

      ژاپنی ها کی یکه تاز بودن
      لکسوز که بهترین برند ژاپنیه تازه داره به آلمانیها میرسه.دهه نود که فاصلشون با آلمان خیلی بیشتر از این حرف ها بود.

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
      1. datsun

        ۱۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        تو لوکس سازی عقب بودن ولی موارد دیگه نه تنها عقب نبودن بلکه جلو تر هم بودن

        موافقم ۴
        مخالفم ۵
        1. محمدرضا

          ۱۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (424 ديدگاه)

          بحث چرم وچوب نیست بحث تلنولوژیه خیلی عقب تر از آلمانی ها بودن شمابنز دهه ۹۰ رو با چه ژاپنی میخوای مقایسه کنی.

          موافقم ۳
          مخالفم ۶
        2. datsun

          ۱۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          منکر مرسدس، تکنولوژی ها و خدمات بزرگی که وارد خودرو سازی کرد نمیتونیم باشیم ولی ژاپنی ها هم به اندازه خودشون فناوری و تکنولوژی وارد خودرو سازی کردن،

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
      2. میثم

        ۱۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        به محمدرضا
        اولین نسل لکسوس ال اس رو مطالعه کن و مقایسه کن با آلمانیهای زمان خودش ببین چه جایگاهی داشته

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
        1. محمدرضا

          ۱۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (424 ديدگاه)

          آقای میثم
          ls نصل اول خودرو بسیار خوبی بود.
          ولی این با وجود آلمان اون زمان به بگین یکه تاز حرف درستی نیست .
          یکه تاز یعنی با فاصله از همه جلو تره ولی خب دهه۹۰ قطعا از آلمان خیلی عقب تر بود.

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
  3. Sina10

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    پاسخ محکمی به کسانی که میگفتن ژاپن و خودرو هاش عقب مونده هستن و هیچ اپشن و امکاناتی ندارن ، اینم جواب هوندا به شما
    همه خودروسازان بزرگ در حال پیشرفت هستن و این پیشرفت به شرکت با کشور خاصی محدود نمیشه
    اینکه فکر کنیم فقط یه صنعت و کشور در حال پیشرفته ، فکر نادرستیه
    سیستم خودران محدود به هیچ شرکت یا کشوری نیست و همه دارن روش کار میکنن ، حالا یکی مثل خودروسازان امریکایی جلوترن ولی ژاپن و المان هم راه بزرگی طی کردن و دارن میرسن ، هرچند من کلا علاقه ای به خودران ندارم ، ولی به نظرم جنرال موتورز از بقیه جلو تره و دست بالاتر رو دارا

    در کل از اینکه بخوام اسم کشور رو در دنیای خودروبکار ببرم اصلا خوشم نمیاد چون معتقدم بسیاری از این خودروسازان بیشتر از محدود به کشور خودشون باشن ، شرکت هایی جهانی هستن

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (424 ديدگاه)

      چه خبرتونه اینا همش حرفه وگرنه همین چری تیگو ۸ جدید هم که میخواد وارد ایران بشه سیستم خودرانش سطح ۳ هست.برو بررسیش رو بخون ۴تا خبر قبله

      موافقم ۶
      مخالفم ۹
      1. حسین

        ۱۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (433 ديدگاه)

        تو چرا اینقدر فشار وارد شد بهت؟

        موافقم ۸
        مخالفم ۷
    2. [email protected]!n

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1603 ديدگاه)

      سینا جان چه خوشمون بیاد چه نیاد سیستم جدید تسلا فرسنگ ها از همه رقبا جلوتره. چون کمپانی تسلا تکنولوژی محور هست و چندین زیرشاخه در بخش های دیگه هم داره و خودروسازا خیلی خیلی محدودتر از تسلا هستن تو این حوزه و اگر قرار بود خودروسازا این تکنولوژی رو جلو ببرن مطمئن باش تا ۲۰ سال دیگه هم به سیستم الان تسلا نمی رسیدن چون نه علمشو دارن نه حوصله خرج اضافه کردن و نه حمایت دولتی که اشتباهاتشونو ماست مالی کنه.

      سیستم جنرال موتورز هم بسیار محدود هست و به تبلیغات توجهی نکنین و حد نهایی سیستمای رقبای تسلا در همون رانندگی بین خطوط و حفظ فاصله و چند تا مورد دیگه خلاصه میشه.

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
      1. Sina10

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        اقا رامین ، اگه از اشتباهات سیستم خودران تسلا بگذریم بله ، از بقیه پیشرفته تره ، کلا در یه سطح دیگست ولی وجود این اشتباهات سطحشو میاره پایین
        در اینکه تسلا باعث شد بقیه شرکتا واسه خودران بیشتر دست بکار بشن و عجله کنن که حرفی نیست و وقتی اطلاعات سخت افزاری بکار رفته در خودرو های تسلا رو میخونید تازه متوجه میشین جرا از بقیه جلوتره
        دوستان طرفدار تسلا همیشه اطلاعات مفیدی درباره سخت افزار تسلا میزارن و اگه وقت داشته باشم اکثرا مطالعه میکنم ، اما مشکل تسلا از سخت افزار نیست مشکل از باگ ها و ایراداتشه که باعث میشه کم ارزشبله بدون این باگ ها یا حداقل با مشکلات کمتر ، تسلا با فاصله چندین سال جلوتر از بقیه است ، همین الانم جلوتره البته

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. MC20

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (710 ديدگاه)

      Sina10 ی عزیز شما به طرزی فوق العاده حق مطلب رو ادا می کنید ، دیگه چیزی برای گفتن نمی مونه و به خاطر همین از شما تشکر میکنم . وسعت دید شما در محتوی ، اون هم به فرمی موجز و خلاصه ، بسیار با ارزش و آموزنده هست . وجود شما و بسیاری از دوستان دیگر مایه مباهات و دلگرمی هست .

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  4. پرهام+و+رهام

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    خدایا بزار الان ایران ماسک اینو ببینه بزن تو سرش خودش

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  5. Audi rs e_tron gt

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (695 ديدگاه)

    سیستم خودران برای تسلا بهتر از ما بقی سیستم خودران هاست

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
  6. datsun

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    باز دمشون گرم که با پیشرفته بودن خودران میگن راننده هم باید حواسش باشه و ماشین رو به حال خودش رها نکنه نه مثل فلان کمپانی که با تبلیغات کذائی در مجازی مردم رو زیر کامیون و در دیوار میفرسته

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
    1. Mad.z.Max

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1473 ديدگاه)

      فلان کمپانی بودجه ی تبلیغاتیش صفر دلار هست البته…

      موافقم ۷
      مخالفم ۷
      1. mos

        ۱۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (544 ديدگاه)

        به به جنابِ فشار
        با جنجال هایی که مدیر فلان کمپانی راه میندازه نیازی به تبلیغ نیست البته…

        موافقم ۹
        مخالفم ۴
        1. Mad.z.Max

          ۱۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1473 ديدگاه)

          برو تا لینک مقاله محبوبت رو برات نفرستادم.
          قرار بود بیای یه کاربرات هوندا ۱۲۵ رو از چراغ جلوش تشخیص بدی، چی شد پس؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۵
        2. Mad.z.Max

          ۲۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1473 ديدگاه)

          انقد خوشم میاد وقتی بعد از دو سه روز میام و میبینم مثلا نوتیفیکیشن زده که ریپلای کردی کامنتم رو، بعد نگا میکنم میبینم کامنتاتو دیلیت کردن :)) 😂

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. Sina10

        ۱۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        همینکه بگی بودجه تبلیغاتم صفره ،خود تبلیغه😂
        مثل اینه که بگی من هرگز از خودم تعریف نمیکنم
        این که خودش تعریف کردنه😂
        یجورتناقض حساب میشه
        ایلان ماسک از روش های مدرن تبلیغ استفاده میکنه
        نیازی به پول خرج کردن نیست
        با یه توئیت میتونین راحت کلی تبلیغ کنید و خبر ایجاد کنین

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
        1. Sina10

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2198 ديدگاه)

          و اتفاقا من این روش رو تقدیر میکنم
          خودروسازان سنتی از روش های قدیمی و فرسوده ای استفاده میکنن مثلا تبلیغ خودرو در کنار زمین فوتبال همیشه دیده میشه
          خب شاید هزینه بسیار زیادی واسه این کار خرج بشه ولی تهش نصف یه توئیت ماسک تبلیغ نکنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Mad.z.Max

          ۲۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1473 ديدگاه)

          خب دیگه
          پس پولی بابتش خرج نمیکنه
          مطمئن باش هر کمپانی دیگه ای هم بتونه، بودجه تبلیغاتی رو به صفر میرسونه و بجاش توی جای دیگه ازش استفاده میکنه.
          احتمال زیاد خودت میدونی که توی یه مدل بیزنس موفق (چه یه تولیدی کوچیک چه یه کارخونه ی بین المللی) بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از درامد رو بااااید صرف تبلیغات کرد. که خب این عدد واسه شرکتای بزرگ و یا کمپانی های خودروسازی، یه رقم بسیاااااار بالایی هست. حالا اینکه ماسک و دار دستش تونستن کاری کنن که هیچ پولی توی این زمینه خرج نشه ولی همزمان همیشه توی صدر اخبار و تیتر مقالات باشن، به قول خودت واقعا شایسته ی تقدیره

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  7. حسین

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    دو روز قبل توی اون مطلب سبقت آمار فروش لکسوس از بنز و بی ام و در آمریکا، گفتم که تحقیق و توسعه روی باتری و پیشرانه الکتریکی و سیستم های نرم افزاری و خودران چیزی هست که همه برندها دارن انجام میدن نه فقط یک برند، و هرکدوم هم به جاهایی رسیدن که حتی شاید اون برند نوپا هم نرسیده باشه بهش. گفتم ک این چیزا دغدغه پشت سر گذاشته شده تسلا و دغدغه آینده سایرین نیست.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. datsun

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      باتری های امروزی پیشگام سونی بوده و تجاری سازی برای اولین بار سونی انجام داده وگرنه ماشین الکتریکی همیشه وجود داشتن ولی باتری به درد بخور موجود نبود و کنار گذاشته شده بودن.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    2. میثم

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      به حسین
      آفرین به این کامنت

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. Iman99

        ۳۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (526 ديدگاه)

        میثم خوبی که داری اینه که حاشیه درست نمیکنی منم احترامت رو دارم فقط در ادامه مواردی که در مورد باتری ها گفتید این رو بگم که از زمان گذشته تا حال حاضر تا بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی هایی که فعلا اختراع شدن و عملی شدنشون به آینده مربوط میشه مربوط به آلمان ( اروپا ) و امریکا هست که تو همه چیز بهترین و پیشرفته ترین هستن در زمینه همین باطری ها و سیستم های خودران هم همینطور مثلا تو همین تکنولوژی باتری ها در حال حاضر چندین تکنولوژی جدید باتری در آلمان و امریکا روشون کار شده که از هر لحاظی بهترین هستن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  8. یانکی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    دوستان سیستم کلی خودرو سازی داره عوض میشه و آمریکا هم این کار رو داره میکنه.نکته مهم تکنولوژی هست مخصوصا ریز پردازندها که آمریکا پیش تازه بعدش تایوانه بعدش چین و کره جنوبی.تو این زمینه اروپا بد جور عقبه و توان رسیدن هم نداره.ژاپن هم وضع بهتری نداره.

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. Iman99

      ۳۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (526 ديدگاه)

      آره من کاملترش رو اینطور بگم که پیشتاز ها و پیشرو ها و پیشرفته ترین ها و بهترین ها همون امریکا و اروپا هستن که تو همه چیز هم بهترین هستن
      بقیه یعنی آسیایی ها فقط در حد کارخانه تولیدی و یا مونتاژ کننده هستن که قابل مقایسه با اونها نیستن و به پای اونها نمیرسن.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. [email protected]!n

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    با اینکه جزئیات زیادی از نحوه کارش منتشر نشده یا حداقل من چیزی پیدا نکردم بنظر باز هم از FSD تسلا خیلی عقب تر باشه.

    تراشه ای که اطلاعات رو پردازش می کنه چقدر قدرت داره ؟؟؟ متغیرها بر چه اساسی هستن ؟؟ از چه تکنولوژی برای پایش و بررسی مسیر استفاده می کنه ؟؟ قطعا یه تراشه داخل ماشین نمی تونه این حجم وسیع از اطلاعات خارجی و همزمان پردازش داده رو انجام بده.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. mos

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اطلاعاتی درباره تراشه منتشر نشده ولی به نظر نمیاد ضعیف باشه.
      برای بررسی مسیر هم از دیتای نقشه های سه بعدی و سیستم ماهواره ای استفاده می‌کنه، و همچنین ۱۲ تا سنسور که شامل ۵ تا رادار، ۵ تا لیدار و ۲ تا دوربین هستش.

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. [email protected]!n

        ۱۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1603 ديدگاه)

        خیلی ممنون بابت اطلاعات.

        پس این سیستم هم چیزه جدیدی نداره و صرفا اسم متفاوتی داره.
        سوپر کروز، الترا کروز، سنسینگ و… خیلی عقبن.

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. Sina10

          ۲۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2198 ديدگاه)

          همه از اون عقب ترن ، چندین سالم عقب ترن
          اما فکر میکنم سوپرکروز الترا کروز و این سیستم هوندا ، بخاطر تکنولوژی پایین تر ، ایمن تر باشن و خب خودروسازان سنتی هیچ وقت ریسک سنگین نمیکنن ،
          این برخلاف تسلاست که ریسک کرده و خب از یه جهت جواب داده و عالی بوده از یه جهت هم نه و کمی کمبود ایمنی احساس میشه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
    2. Iman99

      ۳۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (526 ديدگاه)

      سیستم محاسباتی و تراشه های سخت افزاری و همچنین نرم افزار هوش مصنوعی و کلا تقریبا تمام سیستمش رو از انویدیا گرفته انویدیا هم یه شرکت امریکایی هست البته شرکت های اروپایی مثل آرم هم تو این قضیه سهم دارن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. مشتاقی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ژاپنی ها خیلی دوست دارن چیزهایی تولید کنن که یه آدم خودکفا بشه بخاطر همینه که تو رباتیک پیشرو هستن. اما این باعث شده اونا بیشتر به سمت خودار…ایی برن و وابسته به دیگری نشن.
    این باعث منزوی شدن انسان ها میشه و فاصله ها بیشتر و بیشتر میشه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
    1. Iman99

      ۳۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (526 ديدگاه)

      داری اشتباه میکنی ژاپنی ها تو همین سیستم خودران وابسته به امریکا هستن اونی که شما گفتی دلیلش اینه که خودشون به ظاهر نمیخوان این قضیه رو نشون بدن و میخوان به ظاهر نشون بدن که خود کفا هستن در صورتی که اینطور نیست و همکاری کاملی با اروپا و امریکا دارن و به اروپا و امریکا وابسته هستن و تو جنسی که تولید میکنن تکنولوژی ها و همه چیزش رو از اروپا و امریکا میگیرن هرچند به پای خودشون نمیرسن
      تو همون رباتیک هم آلمان ( اروپا ) و امریکا پیشرو هستن و پیشرفته ترین هستن
      کلا بهترین و پیشرفته ترین تو همه چیز آلمان ( اروپا ) و امریکا هستن خداییش تو همه چیز بهترین هستن تو این موارد هم همینطور

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  11. فرید

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (199 ديدگاه)

    کامنت ها دیر منتشر میشه
    لطفا رسیدگی نمایید 🙏

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. samurai

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    جناب سردبیر کامنت ها دیر منتشر میشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. بهزاد

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    نه جای تبریک هست نه گنده گویی چون همه ی شرکت ها مشغول توسعه و ساخت و بعد ها به کارگیری سیستم های کمک راننده یا رانندگی خودکار هستند.
    امیدواریم اهالی فن که چند ساله مشغول درست کردن پیاز داغ بودن حداقل یکم فیتیله را پایین بکشن و بزارن زمان همه چیزو روشن کنه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  14. [email protected]@DRZ 911

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (105 ديدگاه)

    هوندا ، یک برند کاردرست✔

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. اميرعلي

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (397 ديدگاه)

    چرا پدال امروز مطلب جدید نذاشت؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. جمشید

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    چه خبر شده ؟ چرا سایت خوابیده و تکون نمیخوره ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. سردبیر

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (699 ديدگاه)

      درود. لطفا یک بار کش مرورگر خود را پاک کنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. امیر

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اخبار جدید تو نسخه تلفن همراه بروز نمیشن رسیدگی کنین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. A ..... She reminds Me of love ..... A

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (72 ديدگاه)

    نه به اون سن تغیر نسل های ژاپنی نه به این کاراشون🤔

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. امیر

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    عزیز اخبار جدید توی کوشی لود نمیشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا