هوندا

هوندا اسکوتر الکتریکی سه‌چرخ با تکنولوژی پایدارکننده را معرفی کرد

هوندا از طریق زیر برند جدید خود که استریمو نام دارد به بازار اسکوترهای الکتریکی نزدیک می‌شود. این استارت آپ تازه تأسیس به دنبال فروش یک اسکوتر الکتریکی سه‌چرخ خواهد بود، اسکوتری که در سرعت‌های پایین و یا سرعت‌های قابل‌مقایسه با دوچرخه‌ها پایدار باقی می‌ماند. هم خود کمپانی و هم محصول جدیدش استریمو نام دارند و البته این اسکوتر کمی پیچیده‌تر از نمونه‌های دوچرخ عادی است. این را یوتاری موری مدیرعامل شرکت تازه تأسیس استریمو می‌گوید. او اظهار می‌دارد:

ما استریمو را تولید کردیم تا ببینیم آیا توانایی توسعه حمل‌ونقلی را داریم که به همه اجازه تردد طبیعی همانند راه رفتن را بدهد یا خیر. این اسکوتر یک وسیله حمل‌ونقل جدید است که با دانش موجود درباره انسان و همچنین تجربه توسعه موتورسیکلت‌های هوندا تولید می‌شود

با وزن ۲۰ کیلوگرمی، استریمو می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت ۳۰ کیلومتری را طی کند. البته اسکوتر موردبحث تکنولوژی بالایی دارد زیرا از ویژگی پایدار کننده سود می‌برد. استریمو مدعی می‌شود افتادن این اسکوتر بسیار سخت خواهد بود زیرا توانایی محاسبه توازن مرکز ثقل با دقت ۰.۱ میلی‌متر را دارد. این ویژگی به اسکوتر سه‌چرخ هوندا اجازه می‌دهد تا صرف‌نظر از سرعت حرکت همواره پایدار و متعادل باشد.

استریمو همچنین از مکانیسم چرخش راحت‌تری سود می‌برد. مالک اسکوتر باید به سمت پیچ کمی خم شود و در این حالت اسکوتر نه تنها پایدار باقی خواهد ماند بلکه در سرعت‌های پایین به‌صورت تیز خواهد چرخید. استریمو قیمت ۲۶۰ هزار ین معادل ۱۹۳۹ دلار دارد. پیش‌فروش این اسکوتر الکتریکی با سقف تولید محدود ۳۰۰ دستگاهی شروع شده است. این شرکت می‌خواهد محصول موردبحث را در سال جاری روانه بازار ژاپن کند و یک سال بعد نیز آن را در بازارهای اروپایی توزیع نماید. هوندا پس از خودروسازانی همچون پولستار و بی ام و جدیدترین خودروسازی است که راه‌حل‌های حمل‌ونقل میکرو را ارائه می‌کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    من یه اسکوتر شیاومی S1 خریدم ۴۰۰ یورو ، ۳۰ کیلومتر برد باطریشه سرعتشم روی ۲۰ کیلومتر در ساعت قفل شده و موقع ترمز گرفتن انرژی ترمز و برمیگردونه تو باطری ! هیچ کارایی ای نداره ، به نظرم اسکوتر برای داخل شهر تو اروپا اصلا کار دوچرخه برقی رو نمیتونه انجام بده چون چرخ هاش کوچیکه از دست انداز یا جدول خیلی سخت رد میشه ،امکان استفاده بدون باطری رو هم نداره ، یکم هم خطرناکه تو سرپایینی به خاطر ترمز های ضعیف ، جالب اینجاست که بیمه و پلاک براش توی المان اجباریه ،سالی ۵۰ یورو پول بیمه ثالث باید بدید !

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  2. ممد ژانگولر

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2630 ديدگاه)

    انقدر از اسکوتر بدم میاد که نگو

    اخه وقتی دوچرخه به اون خوبی هست این چی میگه
    به درد اوا بلاها میخوره تا تو چاله میوفتن بگن وای چه حالی داد
    من یکبار اجاره کردم یک چاله کوچیک به عمق گردو افتاد لاستیکاش توش باور کنید از صد جاش شکست و به صدا افتاد با هزار بدبختی و دعوا پول بیعانه و کارت ملیمو تونستم از یارو بگیرم . میگفت خسارت باید بدی . بهش میکم من خسارت این چوب کبریتو باید بدم یا شهرداری که موظفه خیابون صاف تحویل ملت بده . خلاصه حکایت اختراع تبلت و آیپده که الان خیلیها به عنوان تخته گوشت خورد کردن ازش استفاده میکنن و هیچ کاربردی نداره و موبایل جوابگوهه

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  3. دانیال

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  4. JDM lover

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    خب دوچرخه ادم بخره دیگه این چه فایده ای داره اخه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا