هوندا

هوندا N باکس جدید با بدنه کوچک و کابین جادار معرفی شد

هوندا سومین نسل N باکس را معرفی کرد. N باکس جدید ابعاد بیرونی کوچک اما فضای کابین قابل‌توجهی دارد.

اولین نسل هوندا N باکس در سال ۲۰۱۱ راهی بازار ژاپن شد و همان‌طور که نام خودرو نیز نشان می‌دهد از طراحی بسیار جعبه‌ای و مربعی سود می‌برد. ژاپنی‌ها می‌گویند نسل جدید این محصول از پاییز سال جاری میلادی در دسترس خریداران خواهد بود هرچند فعلاً جزئیات قیمت‌گذاری آن مشخص نشده است. همانند دو نسل قبلی، جدیدترین نسخه هوندا N باکس از طراحی جعبه‌ای سود می‌برد. در حال حاضر حتی چراغ‌های جلو نیز دارای طرحی مربعی هستند و دماغه کوچک N باکس باعث می‌شود اکثر فضای باقی مانده به بخش سرنشینان اختصاص یابد. درب‌های عقب کشویی مکانیسمی مشابه مینی ون‌های معمولی دارند و با سفارش پکیج ویژه استایل می‌توان عناصری تیره رنگ را به آینه‌ها و دستگیره درب‌ها اضافه کرد.

خریداران N باکس جدید می‌توانند مدل لوکس‌تر آن با نام کاستوم را انتخاب کنند که دارای جلوپنجره متفاوت نسبت به نمونه استاندارد است. این مدل همچنین به‌صورت استاندارد با چراغ‌های جلوی LED و کاسه‌چراغ‌های شفاف عقب بجای نمونه قرمز رنگ ساده عرضه می‌شود. یک پکیج سفارشی دیگر نیز وجود دارد که تریم کروم تیره را به جلوپنجره و اطراف قاب پلاک عقب اضافه می‌کند. این پکیج همچنین شامل رینگ‌های آلومینیومی مشکی خواهد بود.

کابین هوندا N باکس جدید پذیرای پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی شده است. در داشبورد این خودروی کوچک فضاهای ذخیره‌سازی متنوعی وجود دارد. همچنین باید گفت N باکس کاستوم با پوشش چرم کابین نیز در دسترس خواهد بود. ژاپنی‌ها هنوز جزئیات ابعاد این خودرو را منتشر نکرده‌اند اما می‌گویند سومین نسل N باکس بیشترین فضای کابین را بین رقبا دارد. صندلی‌های عقب این خودرو قابلیت تا شدن را دارند تا فضای تخت زیادی برای استفاده سرنشینان مهیا شود. صندلی جلو نیز می‌تواند به‌صورت تقریباً تخت درآید.

هوندا N به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، همراه پیشرانه تنفس طبیعی و توربو عرضه خواهد شد. دولت ژاپن به کلاس خودروهای kei مجوز تولید حداکثر قدرت ۶۳ اسب بخار و حجم پیشرانه ۶۶۰ سی‌سی داده است. همچنین بنا به قوانین موجود، یک خودروی kei نمی‌تواند طول/عرض/ارتفاع بیشتر از ۳.۴/۱.۴۸/۲ متر داشته باشد. نتیجه وضع چنین قوانینی تولید مدل‌های جعبه‌ای به منظور ایجاد حداکثر فضای داخل کابین بوده است. البته برخی خودروهای kei اسپرت همچون هوندا بیت و S660، مزدا اتوزم AZ-1 و سوزوکی کاپوچینو نیز تولید شده‌اند. خودروهای kei سهم زیادی از بازار خودروی ژاپن در اختیار دارند و سال قبل ۳۴.۱ درصد بازار و فروش ۱.۱۷ میلیون دستگاهی را به خود اختصاص دادند. هوندا N باکس محبوب‌ترین محصول کلاس خود در سال قبل بود و به فروش ۲۰۲,۲۰۰ دستگاهی دست یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. *ALI*

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    بنظرم خیلی بد نیست کوچیک و جادار هست میشه توی خیلی جاها ازش استفاده کرد تازه هوندا هم که هست

    موافقم 39
    مخالفم 1
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2534 ديدگاه)

    خیلی عشقن این ماشینا
    اگر با قیمت جهانی میومدم ایران، خانم ها خوب می خریدن

    موافقم 59
    مخالفم 6
    1. رومانی>چین>فرانسه

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      آقای اشتری انگار ژاپن اصلا دست انداز نداره ارتفاع ماشین زیادی پایین نیست(برای جاده های جمهوری اسلامی ایران)

      موافقم 19
      مخالفم 5
    2. amirali

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (188 ديدگاه)

      واقعا جای این تیپ خودرو در ایران خالی هست .

      موافقم 12
      مخالفم 3
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10436 ديدگاه)

      آقا اشتری
      یه تحقیقی تو فضای مجازی انجام دادن ، به این نتیجه رسیدن که در عصر حاضر خانوم‌ها علاقه‌شون به سمت انتخاب‌های عمومی مردان سوق پیدا کرده و به نوعی میشه گفت زنانگی کمتر و همین اتفاق برای مردان هم افتاده که باعث و بانی که تغییر رَویه فضای مجازی بوده و هست !!!
      حالا چرا اینارو گفتم ؟
      به راننده‌های خودروهای کراس‌اوور و SUV اطرافتان در خیابان‌های تهران و شهرهای بزرگ بیشتر توجه کنید ، چیزی که به طور آماری میبینید اینه که خانوم‌ها بیشتر پشت فرمان این دست از خودروها هستند و مردان به خودروهای هاچبک علاقه پیدا کرده‌اند !

      اما یه خودروهایی هستند مثل سوزوکی جیمنی یا همین کی‌کارها ، که اگر پاشون به ایران برسه و مافیا اجازه بده و یه شرکت قدرتمند واردش کنه ، اونوقت میبینید که مثل توپ در بازار ایران میترکونه و جالبه که مرد و زن هم نداره چون اکثریت مجردیم و آخر هفته‌ها دنبال صفا سفر قراعت دعای ندبه !!!!!

      موافقم 18
      مخالفم 13
      1. شاهین

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4574 ديدگاه)

        افرادی که بارهای اول به دنبال ماشین هستن میخوان با تب روز همراه بشن و به همین خاطر اکثرا شاسی بلند رو انتخاب میکنن. البته مواردی مثل تسلط بیشتر روی جاده اینا هم وجود داره.
        اما برای بنده حقیر که دیگه از ترافیک خسته شدم و حوصله گشتن واسه جا پارک رو ندارم یه ماشین در ابعاد رنو ۵ و گیربکس اتومات بهترین انتخاب خواهد بود.

        موافقم 38
        مخالفم 3
        1. jaghori

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (105 ديدگاه)

          فرق ماشین برای دیگران خریدن و نمایش آن و ماشین برای خود و نیازهای خود خریدن در همین کامنت است.

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. محمد

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        یعنی همین مونده بود تو اشعارش فلسفه تغییر زنانگی به مردانگی ببافه و متخصص رفتار شناسی در اینترنت بشه و اونو به کراس اوور سواری مردم ربط بده😑😑😑😑

        موافقم 4
        مخالفم 13
      3. دکتر

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (338 ديدگاه)

        جیمنی بیاد من حتما میخرم،برای توی شهر عالیه

        موافقم 7
        مخالفم 0
    4. فرشید

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (209 ديدگاه)

      و خیلی هم کم مصرفه به همین خاطر عاشق این ماشینام

      موافقم 12
      مخالفم 3
  3. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    نیم متر میومد رو عرضش عالی میشد

    موافقم 5
    مخالفم 16
  4. مجتبی .

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    برای شهرهای بزرگ وپرترافیک بهترین گزینه خانواده هستن مخصوصا اگه الکتریکی یا پلاگین هیبرید هم باشه.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. احمدرضا

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (739 ديدگاه)

    خیلی باحالن
    مخصوصا که نسخه چهارچرخ دارن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. رومانی>چین>فرانسه

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    وای خدا از این گوگولیا

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. Aref

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (264 ديدگاه)

    اینا فک کنم فقط مناسب بازار ژاپن باشه. اگه اینا نیاد ایران بهتره چون مردم ایران که اونقدر پول ندارن یه ماشین برای شهر و یکی هم برای جاده بگیرن پس مجبورن با همینا مسافرت هم برن!

    موافقم 6
    مخالفم 5
  8. amirmohammad

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    کاربردیه بنظرم.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. Yousef

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا اینم از لندروور دیفندر کپی کرده که
    این هفته همه زدن تو کار کپی مخصوصا ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 4
  10. حسین دهمرد

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2475 ديدگاه)

    هرچی نگاه میکنم متوجه نمیشم موتورشو چجوری چپوندن زیر کاپوت میدونم ۶۶۰ سیسی بیشتر نیست اما بازم این حجم کاپوت کمه براش باید جا واسه رادیاتور و گیربکسم بزارن.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. دانیال

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا