چشم اندازهیوندای

قیمت و مشخصات خودروهای هیوندای در ایران؛ النترا و توسان و اکسنت وارداتی

فروش سه خودروی مدرن هیوندای در ایران قطعی است. به‌زودی دو نسخه النترا همراه با اکسنت و توسان وارد بازار کشورمان می‌شوند.

علاوه‌بر النترا و توسان و اکسنت، احتمالا کراس‌اور کونا هم وارد ایران خواهد شد. فعلا قیمت پایه و هزینه ترخیص گمرک برای سه خودروی مذکور مشخص است. از سویی دیگر، هزینه شماره‌گذاری، حمل و نقل، مالیات جانبی و دیگر مواردی که منجر به افزایش قیمت در ایران می‌شوند، مبهم به نظر می‌رسد.

براساس اطلاعات موجود، النترا و توسان و اکسنت با ۷۵ درصد هزینه ترخیص گمرک وارد ایران می‌شوند. نکته جالب‌تر اینکه مدل‌های برقی یا خودروهای ارزان‌قیمت هیوندای که در بازار کره جنوبی و هند و چین وجود دارند، در فهرست خودروهای وارداتی هیوندای برای ایران، دیده نمی‌شوند. مثلا کراس‌اور کوچک هیوندای کسپر که با موتور یک لیتر توربوشارژ، ۱۱ هزار دلار قیمت‌ دارد و در کشور کره جنوبی قابل خرید است، به بازار ایران نمی‌رسد.

جدول ذیل، به خوبی نشان می‌دهد که خودروهای وارداتی هیوندای نه‌تنها متناسب با توان اقتصادی عامه مردم ایران نیستند بلکه بسیار گران‌تر از ارزش واقعی در بازار جهانی به شهروندان کشورمان فروخته خواهند شد. اگر فرض کنیم نرخ یورو ۶۰ هزار تومان برای خودروهای فوق لحاظ شود و مطابق گمانه‌زنی‌ها، نهایتا ۳۰ درصد هم برای مالیات و پلاک‌گذاری خریدار وجود داشته باشد، قیمت احتمالی به اعدادی نجومی در ستون سمت چپ می‌رسد.

خودرو قیمت جهانی قیمت پایه ترخیض گمرک بدون احتساب هزینه شماره گذاری حدود قیمت احتمالی در ایران با احتساب تمام هزینه‌ها
هیوندای النترا ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۸,۱۶۰ یورو ۳۲,۲۳۰ یورو ۲/۴ میلیارد تومان
هیوندای النترا ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۹,۴۰۰ یورو ۳۴,۴۰۰ یورو ۲/۷ میلیارد تومان
هیوندای اکسنت با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۵,۲۳۵ یورو ۲۷,۱۱۱ یورو  ۲ میلیارد تومان
هیوندای توسان با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۹,۹۹۵ یورو ۳۵,۵۷۱ یورو ۲/۷ تا ۳ میلیارد تومان

نگارنده امیدوار است نرخ ارز دولتی معادل یورو ۴۶ هزار تومانی برای واردات خودرو لحاظ شود تا هزینه خرید منطقی‌تر شود؛ اما چنانچه خودروهای وارداتی به بورس کالا برسند؛ قطعا برای سرمایه‌گذاران به شکل کالایی دارای ارزش متناسب با ارز بازار آزاد، معامله خواهند شد.

در ادامه مطلب، معرفی کوتاه النترا و توسان و اکسنت وارداتی انجام شده است. مشخصات و امکانات رسمی برای این خودروها به‌زودی توسط نمایندگان فروش اعلام می‌شود و مطالب تکمیلی به اطلاع مخاطبان پدال خواهد رسید.

قیمت و مشخصات هیوندای اکسنت وارداتی

در بعضی کشورهای دنیا مثل عربستان و مناطقی از امریکای جنوبی، تقاضای بسیار بالا برای هیوندای اکسنت وجود دارد. این خودرو همچنین یکی از ارزان‌ترین مدل‌های سدان بازار امریکا محسوب می‌شود. اکسنت در مکزیک، هند، چین، فیلیپین، ویتنام و الجزایر خط مونتاژ دارد.

هیوندای توسان

در ایران از حدود سال ۲۰۱۱، دو مدل اکسنت سدان و هاچبک (هیوندای i30) نسل چهارم وجود داشته است. این خودرو به‌تازگی با نسل ششم و چهره کاملا جدید تولید خود را آغاز کرده است اما به احتمال فراوان با نسل پنجم و بدنه سدان وارد ایران خواهد شد.

اکسنت ۲۰۲۳ با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی مجهز به فناوری اسمارت استریم هیوندای، ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد. مدل دنده اتوماتیک با گیربکس ivt عرضه می‌شود که در عمل، مشابه CVT است و میانگین مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌دهد. این خودروی سدان در زمانی حدود ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

هیوندای اکسنت نمای داخلی

مهم‌ترین امکانات اکسنت اتوماتیک سدان، ناوبری ماهواره‌ای با نمایشگر لمسی ۷ اینچ به همراه دوربین عقب، فرمان برقی، سامانه کنترل پایداری، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای (کی‌لس)، حسگر باد تایرها، تریم چرم صندلی‌، فرمان کمکی برقی، سنسورعقب، چراغ‌های روز (دی‌لایت)، سانروف، تهویه مطبوع الکتریکی، سنسورهای نور و باران، تنظیم برقی صندلی راننده، آینه ها جانبی برقی با گرمکن هستند.

قیمت و مشخصات هیوندای النترا وارداتی

النترا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ساخت کره جنوبی در بازار جهانی است. این مدل هم به تازگی با تغییر چهره معرفی شده اما همچنان با نسخه ۲۰۲۲ و نسل هفتم تولید می‌شود.

برخلاف اکسنت، تنوع جالبی از پیشرانه‌های تنفس طبیعی، توربوشارژ و هیبرید یا حتی دیزل و گاز مایع (LPG) برای النترا وجود دارد. در بسیاری از کشورها، ارزن‌ترین النترا مجهز به موتور ۱/۶ لیتر مشابه اکسنت با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور است. این خودرو با گیربکس اتوماتیک iVT سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ تا ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت نیز ۷/۵ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است

هیوندای النترا 2023

دیگر نمونه‌ی النترا برای بازار ایران، مجهز به موتور ۲ لیتر  تنفس طبیعی اسمارت استریم با قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۱۹۱ نیوتن‌متر است. این خودرو با گیربکس دنده‌ای اتوماتیک ۶ سرعته تولید می‌شود و در زمان ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت النترا ۲ لیتر، حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

هیوندای النترا نمای داخلی

نمایشگر لمسی۱۰/۲۵ اینچ با مسیریاب ماهواره‌ای و دوربین عقب، سامانه کنترل پایداری، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، حسگر میزان باد لاستیک‌ها، فرمان کمکی برقی، سنسورهای هشدار برخورد با مانع در جلو و عقب، روشنایی روز، شارژر بی‌سیم برای گوشی همراه، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور و باران، تنظیم برقی صندلی راننده با امکان سفارش سردکن و گرمکن برای چهار صندلی، فناوری سامانه استارت /استاپ سیلندرها، آینه ها جانبی برقی جمع‌شونده و متصل به گرمکن و رادار نقطه کور (BSD) مهم‌ترین امکانات هیوندای النترا هستند.

قیمت و مشخصات هیوندای توسان وارداتی

کراس‌اور پرفروش هیوندای در بازار جهانی، برای مردم کشورهای مختلف از سراسر دنیا عرضه می‌شود. توسان قطعا محبوب‌ترین محصول هیوندای برای ایران خواهد بود و حتی با قیمت نامتعارف غیرمنطقی، متقاضیان پرتعداد خواهد داشت.

هیوندای توسان

قرار است توسان مجهز به موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی وارد ایران شود. این مدل با قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۱۹۱ نیوتن‌متر، مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است و در زمان ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت توسان با مشخصات فوق، ۱۱ ثانیه استو میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر دارد.

هیوندای توسان نمای داخلی

مجموعه امکانات استاندارد برای هیوندای توسان، مشابه النترا هستند با این تفاوت که سیستم دو دیفرانسیل نیز برای توسان ۲ لیتر ارائه می‌شود اما نسخه‌های معمول از النترا، چهارچرخ محرک نیستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2342 ديدگاه)

    جهت اطلاع مخاطبان عرض کنم، حدود قیمت احتمالی در ایران با احتساب تمام هزینه‌ها، براساس شرایط واردات خودرو که از گذشته معمول بوده، نوشته شده و صرفا گمانه زنی تجربی هست
    من هم امیدوارم قیمت نهایی برای مصرف کننده، پایین تر باشه اما به هرحال سعی می کنم با مخاطب صادق باشم

    موافقم 102
    مخالفم 7
    1. Huracan Performante

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اقای اشتری، اینا قیمت دولته، توسان تو بازار حتما بالای ۵ میلیارده، الان مدل ۲۰۱۸ حدودا ۵ میلیارده چه برسه به ۲۰۲۳!

      موافقم 81
      مخالفم 9
      1. کرگدن باواریا

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        اپتیما ۲۰۲۲ تقریبا هم قیمت توسان هست ( قیمت دلاری) حساب کنی زیر ۶ میلیارد درنمیاد
        باز امیدوارم پاییتر باشه هرچند بنز و بی ام و سوارای قدیم میتونن سوارشون بشن نه کره ایی سوار های قدیم !

        موافقم 37
        مخالفم 9
        1. محمد

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (344 ديدگاه)

          اپتیما هم کوشا اعلام کرده بود 2 و 400 فکر کنم اسپورتیج هم همینطور سراتو هم 2 و 100

          موافقم 15
          مخالفم 3
    2. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      قصد جسارت ندارم ولی اگه با این قیمتا بدن واقعا خوبه ها الان مدیران خودرو تیگو 8 پرو رو میده 2 و 200 قیمت اینا هم معقوله پس

      موافقم 34
      مخالفم 12
    3. بروسلی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (304 ديدگاه)

      اقای اشتری دراین بازار بی دروپیکر قیمت مخصوصا توسان بالای۶تومن درنظرداشته باش توسان مشتری زیادداره

      موافقم 11
      مخالفم 6
    4. Python

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      یه مزدا ۳از همه اینا بهتره

      موافقم 13
      مخالفم 19
  2. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    واقعیت معمای بزرگیست در سرزمین سایه

    موافقم 27
    مخالفم 3
  3. MASOUD 0099

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (421 ديدگاه)

    توسان 2018پنج میلیارده بعد چجوری مدل 2023دو میلیارد هفتصد تا سه میلیارد باشه؟!!

    توسان زیر 7میلیارد نمیاد !!!

    اکسنتم زیر 3میلیارد پونصد نمیاد !

    النترا هم زیر پنج میلیارد نمیاد !!

    # رییس…… خسته نباشید.!!

    موافقم 18
    مخالفم 41
    1. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      دارن اینارو میارن که من و شما خودرویی با قیمت معقول تر بخریم دیگه … قرار نیست معیار بازار باشه . قیمت بازار با توجه به این قیمت ها باید ریزش سنگین کنه

      موافقم 40
      مخالفم 16
  4. کرگدن باواریا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    توسان با اختلاف بهترین اتفاق این واردات محسوب میشه اگه هم قیمت تیگو ۸ پرو مکس باشه میشه به راحتی و چشم بسته انتخابش کرد و ترجیحش داد

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      کلا ماشین های این لیست بنظرم هم امکاناتشون خوبه هم موتورشون . توسان با این موتور که مثل نسل 2017 و 18 هست النترا 2 لیتری هم همینطور اکسنت 1.6 هم قطعا عملکردش از اون نسلی که اینجاست بهتره النترا 1.6 هم عالیه هم شتابش قابل قبوله هم مصرف سوختش

      موافقم 16
      مخالفم 5
  5. datsun

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    نون غلام کاوش تو روغنه

    موافقم 23
    مخالفم 6
  6. Hadi

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (316 ديدگاه)

    خیلی جالبه که سورن و دنا صندلی راننده و سرنشین برقیه ولی اکسنت النترا و توسان فقط صندلی راننده برقیه
    از لحاظ امکانات دنا با خودروهای برتر جهانی رقابت میکنه حتی از اونا بالاتره

    موافقم 8
    مخالفم 74
    1. RFS

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایشون از پیروان و فداییان مکتب میر سلیم هستند .

      موافقم 54
      مخالفم 5
    2. harry-potter

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (192 ديدگاه)

      هادی جان من یه بار دنا (خطی تاکسی) سوار شدم از حجم بی کیفیت بودن و پلاستیکی بودن و اشغال بودن کیفیت (از همه لحاظ) دچار حالت تهوع شدم
      یه بار در دنا رو باز و بسته کنی می فهمی چه قدر ماشینه خشک و کم عمریه و زود زوارش در میره
      الان سانتافه های ۲۰۰۸ تازه جا افتادن بیست سال دیگه هم کار می کنن

      باید از کالای ایرانی دفاع کرد اما این درصورتی برای منه جوون توجیه داره که قابل رقابت با خارجی باشه

      موافقم 33
      مخالفم 7
      1. Python

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        من سوار سورن پلاس تاکسی شدم
        واقعا خیلی مواد کابینش از دنا و.. بهتره

        موافقم 5
        مخالفم 16
    3. Python

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      ببین خودروهای ایرانی اونقدرم با کیفیت نیستن
      اما دیگه کره ای ها هم اونقدر مالی نیستن
      از لحاظ آپشن وقدرت زیاد فرقی ندارن
      فقط اونا جدید تر وایمن ترن

      موافقم 3
      مخالفم 20
  7. Wave Ocean

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    یه شرکتی میاد سرمایه، انرژی و زمان رو برای تحقیق و توسعه و ساخت یک ماشین صرف می کنه و با یک مقداری سود می فروشه.
    اینجا بدون هیچ هزینه ای میان همون ماشین رو جوری میفروشن که بیشتر از کارخونه سازنده سود نصیبشون میشه.

    موافقم 33
    مخالفم 3
  8. AMANTE

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    اگه واردات همچنان ادامه داشته باشه و با آوردن مثلا 2000 تا ماشین تموم نشه، قیمت ماشین های دست دوم ریزش زیادی میکنه و یک ریزش کم برای بعضی از چینی ها که قیمت فضایی دارن.

    موافقم 9
    مخالفم 5
  9. Ehsan

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (534 ديدگاه)

    اول باید دید کی میخواد وارد کنه،دولت یا بخش خصوصی.دوم اینکه امیدوارم با همین قیمت نوشته شده دست مردم برسن گرچه خیلی ابهام توش هست

    سانگ یانگ تورس جدیدا وارد شده امیدوارم یک مطلب ازش کار کنین بنظر خودروی خوبی میاد،سانگ یانگ همین بازار ایرانم بچسبه برای صادرات نونش تو روغنه و کلی ضرر گذشته رو جبران میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 8
  10. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه قرار نبود تعرفه ۱۰ و ۲۰ درصدی باشه این که شد همون دوره روحانی. مگه مریض بودین اون موقع بستین واردات رو

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. Tesla

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    امکان نداره با این قیمت ها ماشین رو تحویل مردم بدن !! الان تو باما زده : قیمت توسان مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر ( که حقیقتا معلوم نیست واقعا صفر باشه یا نه ) ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هست بعد چجوری میشه مدل ۲۰۲۳ رو به این قیمت تحویل بدن !! این ماشین بیوفته دست دلالان محترم ، حداقل ۷ میلیارد قیمت میخوره ( توی خوشبینانه ترین حالت ) حالا ببینید

    موافقم 11
    مخالفم 8
  12. مجتبی .

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    به فرض محال باهمین قیمتها فروش بره کیفیت روچون ندیدیم وسوار نشدیم صحبتی خم نمیکنیم ولی قطعا از مدلهای موجود بهتره اما واقعا چنددرصدمون میتونیم این ماشینهای کلاس قیمتی اقتصادی دردنیا که یک کارگر اروپایی با معادل شش تاده ماه حقوقش میتونه نقدا خریداری کنه رو بخریم؟؟؟ هنوز باخوشحالی هم میگیم اگه سه چهار میلیارد باشه خوبه!!! این خود ما امت هستیم که شرایط رو میسازیم و به خورد خودمون میدیم.

    موافقم 13
    مخالفم 6
  13. محمد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    نگارنده امیدوار است نرخ ارز دولتی معادل یورو ۴۶ هزار تومانی برای واردات خودرو لحاظ شود تا هزینه خرید منطقی‌تر شود!!
    .
    این حجم انعطاف پذیری در مقابل ظلم،،،،،حقیقتا مشمئز کنندست

    موافقم 13
    مخالفم 3
  14. Aref

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (250 ديدگاه)

    دوستانی که میگن توسان داخل دیوار زده ۵ میلیارد و… اینا همش حباب هستش چون که چند سال ماشین وارد نشده ولی اگه زیاد وارد بشه خیلی قیمت ها پایین میاد.

    بعدشم این النترا یه ماشین مسخره ای که موتورش جون نداره یه چیزی در حد پژو پارسه.

    موافقم 5
    مخالفم 11
  15. آرش

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا نگارنده امیدوار است نرخ ارز دولتی معادل یورو ۴۶ هزار تومانی برای واردات خودرو لحاظ شود ؟
    به جز رانت و فساد چه عایدی برای مردم داره این عمل !؟

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2342 ديدگاه)

      شاید ارز دولتی برای خودرو، قیمت نهایی تمام مدل های صفر کیلومتر و دسته دوم پایین بیاره

      موافقم 7
      مخالفم 0
  16. مجتبی .

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    وقتی بی ام و شش سال بادوبارون وآفتاب خورده رو سیصد هزاردلار می فرویند توقع دارین این یکی یک ونیم میلیارد دست ملت برسه؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. اج

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اگه واردات با حجم زیاد انجام بشه همین قیمتهایی که نگارنده فرمودند هم زیاده قیمتهای دیوار و باما چرنده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. شین هوآ

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جدی ۱۰درصد الیت جامعه چقدر انتخاب‌های متنوعی دارن جدیداً، هرروز هم داره انتخاب‌هاشون متنوع‌تر میشه. ۹۰٪ پاپتی هم که بیجا میکنن نفس میکشن اکسیژن حروم میکنن. دست مریزاد به دولت مردمی و حامی مستضعفین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. m-i-l-i

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    هیوندا توسان ارزش خرید رو داره

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا