ﭘﺮﻭژﻩ ﺗﻮﻟﻴﺪ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺣﺮﻛﺖﻫﺎﻯ ﻣﺜﺒﺖ ﺩﺭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ. ﭘﺮﻭژﻩ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸـﺘﺮﻙ ﺑﻴﻦ ﺷـﺮﻛﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﭘﮋﻭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷـﺪ ﻭ ﻣﺎﺣﺼﻞ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺳﺮﻯ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ۲۰۶ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻯ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﺷـﺪ.
۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺑـﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻇﺎﻫﺮ ﻋﺠﻴـﺐ ﺑﺨﺶ ﻋﻘﺒﺶ ﻛﻪ ﻣﺪﺗـﻰ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﻴﻨﻪﺳـﺎﺯﻯﻫﺎﻯ ﻣﺘﻌﺪﺩ، ﺍﺭﺗﻘﺎﻯ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳـﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤـﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺻﻨﺪﻭﻗﻰ ﺟﺎﺩﺍﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑﻚ ﺁﻥ، ﺗﻮﺍﻧﺴـﺖ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ۲۰۶ ﻫﺎچﺑﻚ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﺑﺪﻭﻥ ﺷـﻚ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴـﭗﻫﺎﻯ ۲۰۶SD، ﺗﻴﭗ V8 ﺁﻥ ﺍﺳـﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺳـﺖ ﺑـﻪ ﺑﺮﺭﺳـﻰ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺯﺩهاﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺁﻥ خـﻮﺍﻫﻴﻢ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ.
ﭘــﮋﻭ ۲۰۶SD ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻯ ﺣﻤﻞ ﺑــﺎﺭ (ﺣﺠﻢ ﺻﻨﺪﻭﻕ) ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑﻚ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺗﺎ ﺣﻜﻢ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﻧﻴﺎﺯ ﺁﻥ ﺩﺳــﺘﻪ ﺍﺯ ﻛﺴــﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﺑﺎ ﺳــﻮﺍﺭﻯ ﺭﺍﺣﺖ ﻭ ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ ﻣﻨﺎﺳﺐ ۲۰۶ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧــﻮﺩﺭﻭﻯ ﺭﻭﺯﻣــﺮﻩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻃﺮﻑ ﺳــﺎﺯﺩ. ﺍﺻﻠﻰﺗﺮﻳــﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺩﺭ ﺳــﺎﻝﻫﺎﻯ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺑــﻪ ﻃﺮﺡ ﻋﻘــﺐ ﺁﻥ ﺑﺮ ﻣﻰﮔﺸــﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣــﺪﺕ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺍﻳﻦ ﻇﺎﻫــﺮ ﻧﺎﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻰ ﺳــﭙﺮﺩﻩ ﺷــﺪ.
ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ۲۰۶ ﺻﻨــﺪﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺗﻴﭗ V8 ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗ ﺁﻥ (ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺣﺘﺴــﺎﺏ ﺗﻴﭗ V9 ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧــﺪﻩ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﺑﻬــﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ) ﺑﻪ ﺣﺴــﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳــﺪ، ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ SD ﻧﻴﺰ ﻣﺤﺴــﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ TU5 ﻭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻛﺎﻣﻠﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﻧﻈﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻴﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﻛﻨﺪ.
ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫــﺎﻯ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﺮﺩﺩ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺑــﻪ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﻣﻰﺗــﻮﺍﻥ ﭘﻰﺑــﺮﺩ ﻛﻪ ۲۰۶SD ﺑﺨﺶ ﻋﻤﺪﻩﺍﻯ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳــﺖ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦﺑﺎﺭ ﺗﻨﻬﺎ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴــﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺧﻮﺵ ﻧﺎﻡ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﻯ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺳــﺎﺧﺘﺎﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔــﻰ ﻣﺪﻝ ﺻﻨــﺪﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎﻯ ﻛــﻢ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻧﺘﺨــﺎﺏ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﺩﻳﺪﻩﺍﻧﺪ.
ﻣﺪﻝ V8 ﭘــﮋﻭ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ TU5 ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺗﻴﭗ V1 ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﻻﻳــﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻭ ﺍﻳﻤﻨــﻰ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﻭ ﻛﻴﺴﻪ ﻫﻮﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ. ﻣﺪﻝ V8 ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﻴﭗ ﭘﻨﺞ، ﻛﺎﺑﻴﻨﻰ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺣﺠﻢ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺒﻰ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﻴﺖ ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷــﻬﺮ ﺯﻳــﺎﺩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻰﺁﻳﺪ ﺷــﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﺧﺘــﻼﻑ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﻛﻪ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑــﻚ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﺷﻬﺮﻯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻴﺎﻳﺪ ﺍﻣﺎ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﻮﻧﺘﺎژ ﺑﺎﻻﺗﺮ، ﺳﻮﺍﺭﻯ ﻧﺮﻡﺗﺮ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺑﻬﺘﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩ!
ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﭘﻨﺞ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻫﺮ ۲۰۶ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻯ ﻧﺮﻡ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﻰ ﺳﻮﺩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺁﻥ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۱۱۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﻋﻤﻼ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻯ ﻣﻌﻜﻮﺱ ﻛﻢﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺣﺘﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺳــﺮ ﺑﺎﻻﻳﻰﻫﺎﻯ ﺑﺎ ﺷــﻴﺐ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻰﻃﻠﺒﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻮﺿﻮﻋﻰ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ SD ﻛﻪ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ TU3 ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻧﺞ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ. ﺗﻔﺎﻭﺕﺁﻥ ﺑــﺎ ﺗﻴــﭗ V1 ﺩﺭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﻓﻨﻰ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﻴــﺪ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺨــﺎﺏ V1 ﭼﻨﺪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻰ ﭘﺲ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻛﻨﻴﺪ.
ﻭﻳﮋﮔــﻰﻫﺎﻯ ﺑــﺎﺭﺯ ﻭ ﺑﺮﺟﺴــﺘﻪ V8 ﺩﺭ ﺑــﺰﺭگﺭﺍﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﺑﻴﻦ ﺷــﻬﺮﻯ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻰﺷــﻮﺩ، ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ TU5 ﺁﻥ ﺑــﺎ ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﻗﺪﺭﺕ ۱۱۰ ﺍﺳــﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﺩﺭ ۵۸۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻭ ﮔﺸــﺘﺎﻭﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮﻯ ﻛﻪﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰ ﺷــﻮﺩ، شـﺘﺎﺏﮔﻴﺮﻯ ﺳﺮﻳﻊ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﺑــﺎﻻﻯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸــﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻣﻰﻛﻨﺪ.
ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦﻣﺰﻳــﺖ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﻫﺎچ ﺑﻚ، ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻭ ﭼﺴــﺒﻨﺪﮔﻰ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺑﻪ ﺳــﻄﺢ ﻣﺴﻴﺮ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺭ ﺳــﺮ ﺩﻭﺭﻫﺎﺳﺖ، ﻣﺴﺎﻟﻪﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻥ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺷﺎﺳﻰ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﻛﺴــﻞ ﻋﻘﺐ ﻣﻬﻴﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺍﮔــﺮ ﺯﻳﺎﺩ ﺩﺭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﭘﺮ ﭘﻴﭻ ﻭ ﺧﻢ ﺳــﻔﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻛﺸﺶ ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺳﺒﻘﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻋﺒﻮﺭﺍﺯ ﭘﻴﭻ ﻫــﺎ ﻫﺴــﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫــﻰ ﻭ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻳﺘــﺎﻥ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺭﺩ، V8 ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﻴﺎﺯ ﺷــﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ.
ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻰﺩﺍﻧﻴﺪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻔﻰ ﺑﺴﺘﮕﻰ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻣﺴﻴﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ، ﻧﺤــﻮﻩ ﺭﺍﻧــﺪﻥ ﻭ … ﻭﻟــﻰ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ V8 ﻛﻢﺗــﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭگﺗﺮﻯ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺳــﻤﻨﺪ ﺷــﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﻮﺧﺖ ﮔﻴﺮﻯ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﺴــﻴﺮ ﻣﻰﻛﻨﺪ (ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﺎﻙ ۵۰ ﻟﻴﺘــﺮﻯ ﻛﻢ ﺣﺠﻢﺗﺮ) ﻭ ﻃﺒﻖ ﺍﻋﻼﻡ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ ﺩﺭ ﻫﺮ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﻰ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD مدل V8
ﻧﻮﻉ ﻣﻮﺗﻮﺭ: (N6A (TU5
ﺣﺠﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۵۸۷ﺳﻰ ﺳﻰ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ: ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ
ﻧﺴﺒﺖ ﺗﺮﺍﻛﻢ: ۱۰,۵
ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۱۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ rpm 5800
ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ: ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ rpm 4000
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ: ﭼﻨﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭘﺎﺷﺶ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻰ
ﻧﻮﻉ ﺳﻮﺧﺖ: ﺑﻨﺰﻳﻦ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻮﭘﺎپ: ۱۶ ﺳﻮﭘﺎپ
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ: ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺩﺍﺧﻠﻰ (ﺟﺮﻗﻪ ﺍﻯ)
ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺣﺪ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ: Euro IV
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺳﻮﺧﺖ: ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ
ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﺳﺮﻋﺖ: ۱۹۳ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ
ﺷﺘﺎﺏ ﺻﻔﺮﺗﺎ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ: ۱۱,۴ ﺛﺎﻧﻴﻪ
ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ (ﺩﺭ ۱۰۰ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ):
۵,۴ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻬﺮ
۸,۸ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻬﺮ
۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ
ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ: ﺩﺳﺘﻰ ﻣﺪﻝ MA5N
ﻛﻼچ: ﺗﻚ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻯ ﺧﺸﻚ – ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ
ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ ﺟﻠﻮ
ﺑﺎﻙ ﺑﻨﺰﻳﻦ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻰ(ﭘﻠﻰ ﺍﺗﻴﻠﻦ): ۵۰ ﻟﻴﺘﺮ
ﺣﺠﻢ ﻓﻀﺎﻯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ: ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ (ﺑﺎ ﻓﻴﻠﺘﺮ): ۳,۲ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﻴﻠﺘﺮ: ﺳﻪ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﻭ ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ: ﺩﻭ ﻟﻴﺘﺮ
ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺁﺏ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺧﻨﻚ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ﺷﺶ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻚ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۱ ﻟﻴﺘﺮ
ﻭﺯﻥ ﺧﺎﻟﺺ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ۱۱۰۴ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ
ﻧﻮﻉ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ
ﺟﻌﺒﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
ﻧﻮﻉ ﺩﻧﺪﻩ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻭﺭ ﭼﺮﺧﺶ ﻗﻔﻞ ﺑﻪ ﻗﻔﻞ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۳,۸ ﺩﻭﺭ
ﻧﻮﻉ ﺗﺮﻣﺰ: ﺗﺮﻣﺰ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺑﻮﺳﺘﺮ
ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ: ﺟﻠﻮ ﺩﻳﺴــﻜﻰ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺧﻨﻚ ﺷــﻮﻧﺪﻩ – ﻋﻘﺐ
ﺩﻳﺴﻜﻰ ﺗﻮﭘﺮ
ﺗﺮﻣﺰ ﺿﺪ ﻗﻔﻞ: ﭼﻬﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻨﺴﻮﺭ with MK70
EBD & EBA
………………………………………………………………………………………….
# برای اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو به سایت گروه صنعتی ایرانخودرو مراجعه نمایید.
# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعفهایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.
ناصر
۱۰ مرداد ۱۳۹۶راستی دوستان فراموش کردم بگم. حتما ماشینتونو ببرید نمایندگی و دوشاخ کلاچ بهینه رو جایگزین دوشاخ قبلی کنن. فوق العاده کلاچ نرمتر میشه و اینکه اصلا دیگه لرزش هنگام حرکت ندارید و همچنین دنده ها راحت تر جا میخوره.
حتما نسبت به تعویض دوشاخ کلاچ اقدام کنید.
صادق مهديزاده
۱۲ مرداد ۱۳۹۶سلام
موندم بین ٢٠۶اس دی یا mvm x33کدومشو بخرم لطفا راهنمایی کنید
علی
۱۵ شهریور ۱۳۹۶اصلا mvm نخر چون اگر صفه کلاجش خراب بشه دیگه به درد نمیخوره چون توی ایران گیر نمیاد و همچنین ماشین چینیه
محسن
۲۶ شهریور ۱۳۹۶بدون شک ایکس 33، اصلا تفاوتشون زمین تا آسمون ه. ولی قیمت اون دو برابر 206 هستش ها!!
مهرزاد
۱۲ مرداد ۱۳۹۶سلام. 206 وی 8 بهمن 95 تحویل گرفتم. یه ایرادی از همون اول داشت اینکه موقعی که میخوام وایسم یا توی دور برگردونها میزنم دنده یک یه صدای تقه میاد یه حالتی که انگار پشت صندوق یه چیزی هل میخوره زیر پام تکون میخوره. برای شما هم این اتفاق می افته. دوستان دلیلش رو میدونید؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
مهدی
۱۶ مرداد ۱۳۹۶سلام دوست گرامی شاید دست موتور وسط پایین ایراد داره
داریوش
۲۴ مرداد ۱۳۹۶مال من مدل88 هست که همینطوره هنوز سر در نیاوردم
سعید
۱۷ مرداد ۱۳۹۶سلام .
سوال فوری
من 206اس دی گرفتم الان در مرحله تایید حسابداری هست چند روز دیگه تحویل میگیرم؟؟؟ (در ضمن پلاکش امروز اومد)
سعید
۱۷ مرداد ۱۳۹۶بچه ها خواهشا جواب بدید خیلی مهمه
ميلاد
۲ شهریور ۱۳۹۶انشالا دو روز دگه میاد از نمایندگی پیگیری کن
سعید
۱۷ مرداد ۱۳۹۶سلام .
سوال فوری
من 206اس دی گرفتم الان در مرحله تایید حسابداری هست چند روز دیگه تحویل میگیرم؟؟؟ (در ضمن پلاکش امروز اومد)
هادی
۱۹ مرداد ۱۳۹۶نهایت 3 روز بعد
هادی
۱۹ مرداد ۱۳۹۶سلام. ماشین sd رو امروز تحویل گرفتم. خیلی خوشم اومد. دریچه گاز برقی . ایسیو بوش. لرزش دنده من احساس نکردم. دنده نرم شتاب عالی. کولر فوق العاده. خدا کنه تا آخر اینجوری باشه
حمید
۱۹ آذر ۱۳۹۶برای من هم تمام قطعات بوش هست واقعا عالیه
مهدی
۲۳ مرداد ۱۳۹۶با سلام..من ماشین و یک هفته است تحویل گرفتم و سوالی که الان ذهنم و مشغول کرده اینکه بعد مدتی که با ماشین رانندگی میکنم آمپر ماشین از وسط هم بالاتر نمیره ولی همین که خاموش میکنم بعد چند دقیقه که دوباره روشن میشه آمپر بالاتر از نیمه است و فن سریع کار میکنه و آمپر پایین میاد..میخواستم بدونم این طبیعی؟و این دلیل بر ایراد و چیزی نیست؟
نادر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶باسلام این طبیعیه جون زمانی که ماشین خاموش میشه این اتفاق میفته و هنگام استارت مجدد آب درجریان قرارمیگیره و حرکت آب در سرسیلندر قطعات داغ موتورروسرد میکنه فن هم با فرمان از ترموستات شروع بکارکرده و در مدت چندثانیه دمارو تنظیم میکنه،قبل از خاموش کردن هنگام توقف سعی شه چند ثانیه ای موتورروشن بمونه و دما کاملا کاهش پیداکنه سپس موتور خاموش بشه یا اگه فن قبل از توقف خودرو در حال کار کردنه اجازه بدید خودش خاموش شه تا استهلاک موتور هم کاهش پیدا کنه.
مجید
۱۴ مهر ۱۳۹۶با سلام . بالا رفتن درجه اب پس از خاموش کردن ماشین امری عادی و طبیبعی هست . چون اب در موتور جریان نداره و همین باعث میشه که درجه گرما کمی بالاتر بره . هیچ مشکلی هم بوجود نمیاره . پس نگران نباشید .
saeed
۲۵ مرداد ۱۳۹۶سلام. من اس دی وی 8 تازه تحویل گرفتم . دنده دوش میلرزه دوستان کسی همچین مشکلی نداره یا اطلاعاتی داره ؟؟؟؟؟ ممنون میشم.
نادر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶باسلام
یاایراد از پلوس هست یادسته موتور که معمولا در این خودرو چه تیپ هاچ بک چه صندوقدار وجودداره ..چک بشه بالانس چرخها هم انجام شه..
هادی
۲۶ مرداد ۱۳۹۶سلام. 19 مرداد sd رو تحویل گرفتم. تجربه 450 کیلومتر رانندگی با دور موتور زیر 3000. فنی عالی. هندلینگ عالی.شتاب خووب. ایسیو و دریچه گاز بوشه. روش نوشته ساخته آلمان. تو جاده موتوره وحشی داره. بدرد سبقت میخوره. مصرف یکم بیشتر از پراید البته کولر هم گرقتم. کولر عالی و کاملا کاربردی ولی در دوره تند صدا فن زیاده متاسفانه. دنده ها مثل آب روان. لرزش نامحسوس دنده 2 که اصلا مهم نیس. تایرها چینیTriangle. در کل از انتخابم کاملا راضی هستم. سواریش از ال 90 و سمند و پارس بهتره. حس جوانی به آدم میده نسبت به بقیه ماشینای هم رده. خدا کنه تا آخر اینجوری باشه و ادا درنیاره. ممنون.
وهاب
۳ شهریور ۱۳۹۶با سلام
چطور میشه خودرو ثبت تنامی ایران خودرو پیگیری کرد من تو سایت چیزی ندیدم
mostafa
۹ شهریور ۱۳۹۶با سلام ،206v8 برج 3 گرفتم الان 3000 کار کرده و همچیش خوبه ولی از دیروز به محض قفل شدن مجددا باز میشه و قفل نمیمونه باید شنبه ببرم نمایندگی .کسی میدونه مشکلش چیه؟
mostafa
۹ شهریور ۱۳۹۶اگه کارت گارانتی ماشین گم بشه باید چیکار کنیم؟
محمد حسین
۱۵ شهریور ۱۳۹۶سلام
من موندم چی بخرم 206وی۸
ریو سمند هرکی یه چیزی میگه لطفا راهنمایی کنید ممنونم
هادی
۱۶ شهریور ۱۳۹۶سلام. تجربه 2000 کیلومتر مسافرت تو مسیر اتوبان تبریز تهران و جاده کرج چالوس و مسیر شمال و ارتفاعات رامسر و پستی و بلندیهای مسیر گردنه حیران. هندلینگ عالی. کاملا بیصدا. کولر و تهویه عالی عالی و کاربردی حتی تو ارتفاعات. مصرف با جعبه پر و با در نظر گرفتن کولر و ارتفاعات ۷ لیتر. قدرت موتور تو سربالایی قشنگ معلومه اونم با کولر. از ال نود , پارس بالاتر بود. شتابش حرف نداش. بدون هیچ مشکلی. خلاصه عالی عالی بووود. از انتخابم کاملا راضیم. برا 3 نفر تو مسافرت عالیه. بیشتر کمی تنگه عقب. امیدوارم تا آخر ایجوری باشه و ادا درنیاره.
علی
۱۸ شهریور ۱۳۹۶من ۲۰۶ وی۸ گرفتم خیلی ازش راضی ام تنها ایرادی که داره لاستیکاشه که خیلی میکوبه روی دست اندازها که فکر کنم اگه عوض بشه ولاستیک کره ای بزارم روش حل بشه ویه ایراد دیگش ضبط ماشینه که هنگ میکنه ولی از لحاظ فنی وسرعت وشتاب ومصرف عالیه
مهدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۶با سلام.من ۲۰۶ وی ۸ در تاریخ ۷ شهریور گرفتم .در سایت در مرحله اماده برای فاکتور است .میخواستم بدونم بنظر دوستان چند موقت دیگه ماشین تحویل داده میشود . ایا باید حتما ۳۰ روز کاری طی شود
حامد
۲۵ شهریور ۱۳۹۶سلام دوستان من مورخ 96.5.26_v8206 ثبت نام کردم می خواستم راهنمایم کنید ایا تغیری در کیفیت وفنی ماشین کرده درمقایسه با مدلهای قبلی وقرار بود 20روزه تحویل بدن ولی بعد از پر سو جوهای زیاد هنوز 6.25فاکتور نشده ممنون می شم کسانی که تازگی ها خریدن راهنایی بفرمایند
حسن
۳۰ شهریور ۱۳۹۶سلام
دوستان من میخوام پژو 206sd بگیرم و الان موندم چه وی چند باشه و اینکه کلا چه تفاوت هایی با هم دارن.
به نظرتون در حد بیست تمن یک کارکرده بگیرم یا سعی کنم قسطی نوشو بگیرم.
نمیخوام پول زیاد بدم چون معلم هستم برای رفت و آمد به ماشین نیاز دارم.
ممنون میشم جواب سوالاتمو بدین،یا به آی دی تگرامم پیام بدین و راهنماییم کنید
ابراهیم
۹ آذر ۱۳۹۶سلام.شما سعی کن 90 یا 88 و 89 بگیری که کم کار باشه.اینا بهتر از خودروی صفر هستن
لیان
۲۳ مهر ۱۳۹۶سلام من یه اس دی وی۸ گرفتم کارم شهرستانه هر روز رفت آمد میکنم ۱۰۰ کیلومتر مصافت ،با چه سرعتی برونم که مصرفم کمترین باشه ضمنا کولر هم میزنم بوشهرم، مسیرم اوتوبان( کفیه). قبلا پراید داشتم .هزینم داره میره بالا راهنمایی کنید لطفا
هادی
۲۵ مهر ۱۳۹۶با سرعت نهایت 100 و دوره موتور زیر 3000
reza
۲۶ مهر ۱۳۹۶مصرف سوخت 206خیلی بالاه چرا صفرخریدم113میسوزوندحالاشده 111نمایندگی هم کاری نکرد
افشین
۲۷ مهر ۱۳۹۶میخاستم بدونم که دوشاخه کلاچی که خود ایران خودرو بعداز این همه وقت میدونه که ایراد داره هنوز کاری براش نکردن ؟من یه وی 8 خریدم که نهایتا تا 15 روز دیگه میاد آیا تو مدل جدیداش دوشاخش اصلاح شده کسی میدونه؟
احسان
۲۹ مهر ۱۳۹۶سلام
من یه 206 sd یک ماه هست که تحویل گرفتم. دنده یک و به خصوص دو خیلی لرزش داره. سردنده به شدت می لرزه. نمایندگی هم می گه همشون همین طورن! مصرف سوخت هم تقریبا صدکیلومتری 10 لیتر شایدم بیشتر هست با وجود رانندگی ملایم من! بدشانسم من. روزهای اول هم به دلیل اینکه پیچ تخلیه واسکایزن رو خیلی محکم بسته بودن روغن ریزی داشت که اون هم نمایندگی زیر بارش نرفت و با هزینه خودم درستش کردم…
مهدی
۱۴ آبان ۱۳۹۶یه سوال داشتم از دوستان..من تو زمان عوض کردن دنده ها صدای عوض کردن شو کاملا متوجه میشم مثل اینکه دو تا آهن بهم میخورن اون صدا رو میده بخصوص تو دنده های پایین و هر چقدر که ماشین کار میکنه و گرم میشه صداش کمتر میشه…خیلی ها میگن این موضوع تو 206 طبیعیه…ممنون میشم راهنمایی کنید
شهرام
۱۴ آبان ۱۳۹۶توی سربالایی که پیچ های متعدد داشته باشد به نظرم ضعیف و رانندگی بی لذت
ابراهیم
۹ آذر ۱۳۹۶سلام.من 206 sd وی 8 گرفتم مدل 90.خیلی عالیه کلا 100000 کار کرده بود و مصرف ترکیبیشو حساب کردم 6.6 بود و تو جاده زیر 6 بود.خیلی خوبه مخصوصا تهویش.
ولی در کل صدای تعویض دنده در خانواده 206 طبیعیه حالا شانس یکی نرم تره و یکی بدتر.
سعید
۲ دی ۱۳۹۶باسلام.
یه سوال در مورد موتور وی 8 داشتم.ظاهر میگن موتور تی یو 5 از سال 90 به بالا اصل نیست و از موتور رانا رو وی 8 استفاده شده (یعنی قطعات چینی). این حقیقت داره؟
hamid
۶ دی ۱۳۹۶با سلام
من 10 ماه پیش یه 206 صندوقدار گرفتم .قبلا هم 405 .پارس. سمند و ال 90 هم داشتم اما واقعا سواری 206 یه چیز دیگه س هم شتاب هم نرمی هم بیصدا بودن صدای موتور و اتاق . تو رنج 40 میلیون تو ماشینهای ایرانی هم از نظر سواری و قیافه حرف اول و میزنه.,واقعا تو ماشینهای ایرانی کدوم خودرو هستش که بعد 15 سال تولید وبدون تغیر تو ظاهر خودرو همچنان برای مصرف کننده جذابیت خودشو داره و بازار خرید و فروشش داغه.در ضمن با نصب یه مانیتور فابریک با مارک وینکا و 4 حلقه لاستیک 205 خارجی محشر میشه.
مجتبی
۱۲ دی ۱۳۹۶سلام دوستان من 206 v8 sd دارم دمای تهویه مطبوع رو مثلا رو ۲۳ میزارم و روی اتوماتیک روشن میکنم یه صدای تیک میاد که بنظر شبیه صدای کولره لطفا راهنمایی کنید و اینکه کورر و بخاری چجوری مجزا میشه؟یعنی باید روی ac باشه یا eco؟
پوریا
۴ فروردین ۱۳۹۷دوست عزیز شما وقتی اتومات رو انتخاب میکنی دیگه انتخاب دما معنی نداره و خودش انتخاب میکنه که چکار کنه.ولی اگر میخاید رو بخاری باشه فقط eco و اگه کولر فقط ac!
سید
۲۵ دی ۱۳۹۶سلام
میخواستم بدونم کروزکنترل روی 206sdمدل مدل96قابل نصب هست یا نه؟اگر هست قیمتش چنده؟ممنون میشم اگه یکی جواب بده.
جناب سروان
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ماشین من مدل ۸۵ با توجه به این که اکثر قطعات هم فرانسه اصل هست بسیااااار راضی هستم خیلییییی سالار تر از خودرو های هم رده خودشه بخصوص چینی ها . ضمنا خودرویی ست در حد متوسط اجتماعی که مکمل رضایتم هم میشه . با تشکر