تارا، جدیدترین محصول سدان ایرانخودرو بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ بنا شده و با برند داخلی و تغییراتی در قوای فنی و طراحی ظاهری وارد بازار میشود.
پژو ۳۰۱ قرار بود با داخلی سازی بالا در ایران وارد خط تولید شود اما با خروج شرکت پژو بهواسطه ترس از تحریم ایالاتمتحده، تبدیل آن به محصولی بومی با استفاده از تجهیزات و داشتههای ایرانخودرو آغاز شد. این خودرو در ابتدا با کد K132 شناخته میشد و در انتها نام تارا به معنی ستاره برای آن انتخاب شد. پلتفرم پژو در این خودرو اندکی تغییر یافته و نام IKP1 برای آن انتخاب شده است.
طراحی تارا
طراحی تارا نسبت به دنا یک گام روبهجلو محسوب میشود. اما در نگاه نخست، عدم تناسب در این طراحی موج میزند. شاهین، خودروی رقیب تارا از شرکت سایپا است که طراحی متناسبتری دارد. باوجوداینکه ایرانخودرو سعی داشته از خودروهایی چون فولکس پاسات الگوبرداری کند اما نتیجه کار دلچسب نیست و با استانداردهای امروزی طراحی و مدهایی که در خودروهای مدل ۲۰۲۰ میبینیم بهشدت فاصله دارد. جلوپنجره با میلههای افقی هم انگار به زور به چراغها و سپر چسبانده شده است.
در قسمت عقب چراغهای به هم پیوسته و باریک، بسیار بهتر طراحی شدهاند و اگر کمی پایینتر قرار گرفته و فرم غیرمسطحتری داشتند، میتوانستند نمای عریضتری هم به قسمت عقب ببخشند. طراحی سپر و زیر سپری عقب هم باید با دقت و سلیقه بیشتری صورت میگرفت.
طول تارا، ۴۵۰ عرض آن ۱۷۵ و ارتفاع آن ۱۴۶ سانتیمتر بوده و فاصله بین دو محور آن هم ۲۶۵ سانتیمتر است. حجم صندوق بار ۶۴۰ لیتر و حجم باک سوخت هم ۵۰ لیتر اعلام شدهاند.
طراحی داشبورد هم لااقل ۱۰ سال با استانداردهای امروزی فاصله دارد. کابین ساده، تیره و از مد افتاده به نظر میرسد اما به هرحال از طراحی کابین دنا و شاهین به مراتب بهتر است. ایران خودرو فعلاً تصویری رسمی از داشبود این خودرو منتشر نکرده و ما به همان داشبورد پژو ۳۰۱ و تصاویر غیر رسمی استناد کردهایم.
مشخصات فنی تارا دنده دستی
برای پیشرانه تارا از همان موتور نامآشنای ۱.۶ لیتری TU5 پژو استفاده میشود. با این وجود پسوند پلاس در این موتور نشان میدهد که اصلاحاتی در آن برای رفع مشکلات مشهور موتور TU5 صورت گرفته است. این موتور ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و مصرف سوخت آن به طور متوسط ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. در فازهای بعدی ایرانخودرو میخواهد از موتور TC7 پلاس نیز در این خودرو سود ببرد.
برای انتقال نیرو دو نوع گیربکس دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته در نظر گرفته شده است. شتاب صفر تا صد نسخه دستی، ۹.۵ ثانیه اعلام شده است. وزن نسخه دنده دستی ۱۱۵۰ کیلوگرم و نسخه اتوماتیک هم ۱۱۹۰ کیلوگرم میباشد.
تجهیزات و آپشن های تارا
تارا خودروی نسبتاً مجهزی است. یک مانیتور ۷ اینچی لمسی، کروز کنترل، تهویه دیجیتال، سنسور باد تایر، فرمان برقی، چراغهای روزتاب، چراغهای LED جلو و عقب، بلوتوث، صندلی تاشوی عقب و … دارد و البته نسخه اتوماتیک آن نیز مجهز به ایربگ جانبی، رینگهای ۱۶ اینچی، چراغهای اتوماتیک جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، صندلیهای جلوی دو حالته برقی، روکش چرم صندلیها، سانروف و … است.
قیمت تارا
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
هایما S5 پلاس | اتوماتیک ۶ سرعته | ۱,۱۸۳,۴۷۲,۰۰۰ | ۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما S5 پرو | --- | به زودی | --- |
مقاله مرتبط:
شرایط فروش و ثبت نام ایران خودرو
رقبای تارا در بازار ایران
تارا همپوشانی با خودروهای دیگر ایرانخودرو چون دنا پلاس توربو و حتی رنو تندر ۹۰ پلاس دارد. گرچه دومی یک سالی هست که از خط تولید کنار رفته است. به نظر میرسد تارا از هر دوی این خودروها، گزینه بهتری باشد. شاهین سایپا هم میتواند باتوجه به ابعاد مشابه و قیمت پایینتر با تارا مقایسه شود. خودروهای چینی-ایرانی مثل چری آریزو ۵ و بسترن B30 هم دو گزینه پرطرفدار و دردسرساز برای بازار تارا خواهند بود.
تارا هم همانند خودروهای دیگر ایرانی، تا مدتها زنگوله پای طاووس خواهد ماند و بنا به گفته قائممقام مدیرعامل ایرانخودرو تا ۱۰ سال آینده یعنی ۱۴۱۰ روی خط تولید میماند درحالیکه در این سال احتمالاً خودروهای این کلاس در دنیا کاملاً به پلتفرم الکتریکی سوئیچ کردهاند و ما شاید منتظر اخبار فیسلیفت تارا با سقف پانوراما هستیم!
تارا، دنا و رانا، نقشه راه ایرانخودرو برای دهه آینده هستند و شاید محصولات دیگری نیز به آنها افزوده شوند. ایرانخودرو وعده داده در ۱۸ ماه آینده نسخه الکتریکی تارا را هم رونمایی کند. اگر همه شرایط مناسب باشد تارای برقی دو سه سال دیگر معرفی خواهد شد.
Shirko
۲۳ دی ۱۳۹۹من موندم این آشغالا چیه اینا درست می کنن !؟!؟!؟!
NAVID۰۰۹۸
۲۳ دی ۱۳۹۹یاد جنگ سرد و دیوار برلین افتادم با آلمان دو تیکه شده شرقی و غربی !
مطمئناً اگر آلمانی شرقی هنوز وجود داشت ، یه همچین مضخرفاتی تحویل مردم اسیر شدهاَش میداد !
یعنی حالم از تمام درزهای منتاژ خودروهای وطنی به هم میخوره که قشنگ گربه اَزَشون رد میشه توله پس میندازه !
????♂️?♂️?♂️ !
S
۲۳ دی ۱۳۹۹تو که خدافظی کرده بودی
میدونستم نمیتونی جلو خودتو بگیری
چخبر از مرحوم انزو???
MR.JJ
۲۳ دی ۱۳۹۹تارا یک سبک زندگیه اگر به تیرز با کلاسش نگاه میکردید میدید که هنرمندان و اهل موسیقی سوار تارا میشوند و در کیفیت ابهت پرستیژ با هیچ ماشینی حتی رولزرویس فانتوم قابل قیاس نیست
(آمریکایی بازا و آلمانی بازای متعصب به خودشان جرعت ندهند نام تارا را بر سر زبانشان بیاورند و خدای نکرده با چارجر یا M5 مقایسش کنند) خبر خوب اینکه تارا پلاس هم در راهه و به زودی رکورد مرسدس را در نوربرگرینگ خواهد شکست
Hadi
۲۳ دی ۱۳۹۹ظاهر بدی نداره ولی امان از کیفیت این و بقیه داخلی ها…
تنها نکته مثبتش آپشناشه که نسبتاً خوبه و تازه کنترل پایداری TCS هم داره
ولی شما به درز در عقب نگاه کنی عمق فاجعه ای که تو مونتاژ رخ داده مشخصه…
آخه لا مصبا چجوری تونستین درز به این بزرگی اونجا بزارین؟
واقعاً که ?
Hadi
۲۳ دی ۱۳۹۹همین پژو 405 خیلی طراحی بهتر و هماهنگ تری نسبت به این داره…
405 رو با این عوض نمیکنم چون خیلی بهتره…
تازه قدیمیاش کیفیت خیلی بهتری دارن فقط مصرفش بالاس و زود جوش میاره و واشر میزنه…
زیزیگولو
۲۴ دی ۱۳۹۹میدونی چیه نوید؟؟؟؟ پول بیت المال خرج یه طنز بی سرو تَهو بی کیفیت شد!!!!?♂️?♂️?♂️
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۴ دی ۱۳۹۹عه هنوز هستی کع!!
مزدا
۲۳ دی ۱۳۹۹من موندم در زمانی که قیمت خودروها کاهش پیدا میکرد چرا شورای رفاقت قیمت اکثر خودرها رو ازادسازی کرد و باعث افزایش قیمت شد.
لعنت ….
مزدا
۲۳ دی ۱۳۹۹خدایش موندم این طراحان ایران خودرو از کدوم دانشگاه فارغ التحصیل شدن !! اصلا معلوم نیست رشتشون طراحی هست!!
خودروی لوکس دنیا کجا و خودروی لوکس ما کجا!
همه استانداردهای دنیا رو یه تنه جابه جا میکنیم
حمید
۲۴ دی ۱۳۹۹انگار مشکل فقط چراغ ماشین بوده ،مهمترین مشکل ایمنی پایین محصولات داخلیه !
SS
۲۳ دی ۱۳۹۹قیمت تارای دندهای حدود ۲۸۷ میلیون و قیمت نسخه اتوماتیک تارا ۳۸۵ میلیون برآورد شدهاند.
چه خبرتونه ؟
100 اضافه میلیون برای داشتن دنده اتومات؟
یادمون نره با پول دنده اتوماتش تا همین 2 سال پیش لکسوس NX هفت کلید میدادند?????
S
۲۳ دی ۱۳۹۹2سال پیش ارزش پول ما ۱۰ برابر بود
الان با ۴۰۰ میلیون توی بازار جهانی میتونی میراژ بخری
SS
۲۴ دی ۱۳۹۹درسته ارزش پول رو 10 برابر کم کردن ولی هنوز با این قیمت در بازار جهانی میشه ماشینی مثل کیا فورته نیم فول خرید که انتخاب برتر ایمنی IIHS (Top Safety Pick) هست و از نظر آپشن هم آپشن هایی داره که تارا در خواب هم نمیبینه (مثل رادارهای پیشگیری از تصادف، نگه دارنده در خط، هوشیاری راننده و… )
پس بهتره اصلا به سمت دفاع کردن از این قیمت ها هم نریم که داستان همیشگی انحصار هست
ضمن اینکه امثال فورته رو با اقساط کامل میخرن و نه قرعه کشی!!ا
SS
۲۴ دی ۱۳۹۹همین الان قیمت دلار 24.8 تومانه بگیریم 25 تومان
این ماشین هم 385 میلیون قیمت داشته باشه با این قیمت دلار میشه 15400 دلار!!
همین آلان هم سری به سایت های خرید فروش ماشین های کارکرده کشورهای خارجی بزنید خواهید فهمید که میشه با این قیمت ماشین های زیر رو بخرید
2018 Chevrolet Cruze
2014 Mazda CX-5
2015 Nissan Rogue
2012 Audi A4
2013 BMW X3
2014 Kia Cadenza
2014 Toyota Camry
2011 Lexus RX 350
2012 Mercedes-Benz GLK-Class
2010 Chevrolet Tahoe
با توجه به اینکه کمترین درآمد رسمی در بلادکفر 24000$ دلار در سال هست پس با 8 ماه کار کردن میشه همچین ماشین هایی خرید
اما اینجا میانگین درآمد رسمی در حدود 43 میلیون تومان در سال هست پس باید 9 سال کار کرد که که تارا اتوماتیک رو بخریم، تازه این میانگین درامد سالانه یک فرد در ایران بود نه کمترین درآمد سالانه!
خدایا خودت بهمون صبر بده!
Benz
۲۴ دی ۱۳۹۹نه بابا کجا میانگین در امد ۴۳ تومنه گیریم دو میلیون میانگین ماهانه که نصف شرکتها درست حسابی پول نمیدند با بد بختی بشه ۲۵ میلیون پنجاه ماه باید کارگری کنی بشه پول یه پراید تازه باید تو این مدت نون خشک بخوری تا پولت هدر نره. نصف ملت کارگر ساختمون کارخانه و …هستند نصفشم کارمندهای بد بخت .یه درصد هستند که تارا براشون پول خورده اونم میدونید که چه کسانی هستن!!!
SS
۲۳ دی ۱۳۹۹نسبت به 4 چرخه های قبلی با پلتفرم دهه 80 ماشین بدی نیست
حداقل براساس پلتفرم PF1 هست و استانداردهای اولیه رو احتمالا میتونه بگیره ولی …
385 میلیون ?
MOHAMMAD.n.r
۲۳ دی ۱۳۹۹من هنوزم فکر میکنم این ماشین مشتق شده سمند و دنا هست و پلتفرم جدیدی نداره.
شباهت های عجیبی مخصوصا در فرم ستون ها داره.
ستون C رو نگاه کنید خیلی شبیه دنا و سمند هست.
شاید من اشتباه میکنم??♂️
Mf1
۲۳ دی ۱۳۹۹خودروهای ایرانی خیلی بهتر از خودرهای چینی هستن حداقل از لحاظ اسمی با یه اسم اصیل ایرانی طرف هستیم
پدال لطفا… بذار کامنتم منشر بشه ?
Ahmedreza2002
۲۳ دی ۱۳۹۹چی شد؟؟
بهترن چون اسمشون ایرانیه؟
مرسی توهم
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۹در یک کلام، حال بهم زنه
Ramin
۲۳ دی ۱۳۹۹به خدا CHANGAN ایدو سال 2013 که تو ایرانه از این تارا بهتره. ( از تارا بهتره )
تازه ماله 8 سال پیشه…
این تارا هیچی نداره… قیمتش الکی گرونه…
عقبش رو از cs55 plus کش رفتن…
و صد البته لینکلن…
( چین هم کپی میکنه…. ما هم کپی میکنه… )
?????
پدال خواهشنا بزار مطلبم منتشر بشه… ??? با سپاس فراوان…
$Ãbţìň$
۲۳ دی ۱۳۹۹چرند
Elmiraj
۲۳ دی ۱۳۹۹از همین الان نگران مردم هستم….
یه موقع میبینی سایت ایرانخودرو زیر بار ثبت نام قطع میشه و مردم معطل میشن…
Sajjad
۲۳ دی ۱۳۹۹من شخصا از الان به خریداران تارا که در آینده بعد از هر انتقاد میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه بگم که گوشتی که خریدی واقعا فاسده، دماغ تو مشکل داره سرت کلاه گذاشتن
MOHAMMAD.n.r
۲۳ دی ۱۳۹۹جالبه بعدش اعتراض میکنن که قیمتش زیاده و…
همینطور که الان خریداران شاهین معترض هستند!!!! یکی نیست بگه شما هر قیمتی بهتون بدن حقتونه چون نه قرار داد درست و حسابی داشتید و نه قیمت ماشین اون موقع معلوم بوده!!!
AMG///
۲۳ دی ۱۳۹۹جالب نیست
دنای معمولی ازین بهتره
Abbas.Lambo
۲۳ دی ۱۳۹۹هنو هیچی نشده فن پیجم براش تو اینستا زدن،برو بچه های پدال یه همت کنیم همگی بریم پیجاشونو ریپورت کنیم/:
آخه یه ماشین تا چه حد میتونه بی ریخت باشه
??????
AMG///
۲۳ دی ۱۳۹۹عباس جان جهان سوم همینه دگ
از چنتا گاری حمایت میکنن
SF90 STRADALE
۲۳ دی ۱۳۹۹الآن شروع میکنن به پیج ساختن و القاب فضایی برای این بی ریخت و ترکیب
امین
۲۳ دی ۱۳۹۹ایشالا تا 10 سال آینده واسه مردم کشورمون اتفاقهای خوبی خواهد افتاد و دیگه مجبور نیستن این فرقونها رو سواربشن.مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس.به امید اون روز
Tesla ?
۲۳ دی ۱۳۹۹اقا اون اسم پرچمدار رو حذف کنید یجوری نوشتید هرکی ندونه فکر میکنه چه خبر
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۹یک حسی بهم میگه اتاقش مال سمنده و بعیده اتاق و پلت فرم از پژو باشه تقریبا غیر قابل قبول
MOHAMMAD.n.r
۲۳ دی ۱۳۹۹دقیقا منم همچین فکری میکنم.
ستون سی خیلی شباهت داره.
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ دی ۱۳۹۹به نظرم کاملا مناسب مردم ایران و حال روزشون هست
بهتر تر و بیش تر خطرناکه
اینو کاملا با خون و جون در بینشون حس کردم
وقتی که برای زنده نگه داشتن ارزش هایی سعی تلاش میکردن که
اروپایی ها 700 سال پیش با اصلاحات محدودشون کردن
محمد رستمی نژاد
۲۳ دی ۱۳۹۹ببینید وقتی یه اتفاق خیلی بدی می افتد میگویند فاجعه پیش آمده است
برای یک سری اتفاق ها چیزی نمیتوان گفت
برای تولید چنین محصول مزخرفی واقعا چیزی نمیتوان بیان کرد
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۹واقعا بسترن b50f ما از این بهتره!
اما اگر زیر سه سال با موتور 200 اسبی ، سقف پاناروما و سیستم های ایمنی و رفاهی بیشتر ارائه بدن ، قابل قبول میشه!
( مخصوصا سیستم های روز ایمنی)
که البته اینکار رو نمیکنن!
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۳ دی ۱۳۹۹اینا خودشونو جررررر بدن نهایت به ۱۳۰ اسب برسونن…
AMG///
۲۳ دی ۱۳۹۹نه راستش دنا پلاس توربو اتوماتیک 156 اسب داره
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۴ دی ۱۳۹۹با توربو البته
مهدی،:امید اینده
۲۴ دی ۱۳۹۹وای این کا خود اسبه????
Ahmedreza2002
۲۳ دی ۱۳۹۹کماکان باور ندارم این نسخع تولیدی باشه
خیلی سر هم بندی حس میشه
ارشیا
۲۳ دی ۱۳۹۹فکر کنم چهارمین رونماییش باشه این گاری
JDM
۲۳ دی ۱۳۹۹صعنت اول خودرویی جهان نمیخواد برق مارو وصل کنه!!
Elmiraj
۲۳ دی ۱۳۹۹آقایون……به مدیریت برادران کرونا ساز در حال استخراج صنعتی بیت کوین هستن .
و مشکل کمبود برق مردم هم به…..شون…. .
SS
۲۳ دی ۱۳۹۹لااقل بهشون بگو یه لحظه نیروگاه هارو از مازوت بکشن بیرون خفه شدیم تو این هوا?
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۹برق ما سر ساعت ۱۲ و نیم فکر کنم رفت. یعنی دقیقا سر ساعت برق قطع میکنن. تا ساعت ۳ عصر نیومد.
بدبختی این در خونمون ریموتیه به برق شهری وصله. داییم از مادر بزرگمون نگهداری میکنه . پیره براش از این صندلیهای برقی که کنار راه پله نصب میشه گذاشتن. کار نمیکنه. زنگ زدیم اداره برق میگه ژنراتور بخرین برا این مواقع. انگار اینجا افغانستونه جنگ زدس ژنراتور بخریم.
توصیه میکنم از این سه راهی محافظ برق حتما بخرین چون با این قطع و وصلا مثل سابق نشه. پدرم میگه ۱۵ ۲۰ سال پیشا هر روز برق قطع و وصل میشد و بعد وصل شدن یا یخچال میسوخت یا یه سیم یا تلویزیون یا کامپیوتر. خاک تو سر کلیدساز و دار و دستش که مملکتو گند زدن
Aryan kia
۲۳ دی ۱۳۹۹چرا رینگش انقدر بیریخته باز رینگ قبلی قشنگ تره
سایز رینگ ها هم کاش بزرگ تر بود
Farzad
۲۳ دی ۱۳۹۹مزخرف ترین فرغون تاریخ ایران خودرو ، مرزهای کپی کاری جابه جا شده ، جالبه که هنوز هم به قالپاق وفادارن !
[—{*AMIN_MC20*}—]
۲۳ دی ۱۳۹۹یه ماشین دهه 90(میلادی) که میخواد ماشین 2020 باشه
تحت پیگرد
۲۳ دی ۱۳۹۹هیچ چیزی تو این دنیا بدنیست به شرطی به قیمت باشه مثلاً پراید ده میلیونی خوبه اما پراید صد میلیونی فاجعست اینم با این قیمت فاجعست
Amir evolution
۲۳ دی ۱۳۹۹هر روز یه قدم ب عقب
ツSAMURAIツ
۲۳ دی ۱۳۹۹سدان پرچمدار !!! ????
Ali
۲۳ دی ۱۳۹۹تقصیر ماست
Moein
۲۴ دی ۱۳۹۹واقعا ما هممون داریم با هم میریم…
هر روز هم از روز پیشمون جاهل تر…
لطفا قبل از اینکه هر کاری کنید به عواقبش فکر کنید
کمی کتاب بخونین و مطالعه تون رو بالا ببرید
بخدا تاثیر داره
حداقل مثل اینا نمیشین که 0شماشون رو به روی همه چی بستن
خدایا کمک…
Benz
۲۳ دی ۱۳۹۹من نمیدونم چرا مردم از شرکتهای داخلی انتقاد میکنند !!! اونوقت همین اشغالهارو تو روز اول پیش فروش یک میلیون نفر ثبت نام میکنند بعد از دو سال ماشینو میگیرن و بازهم انتقاد!!! فردا انتقاد یادشون میره و بلا نسبت مثل …. رانندگی میکنند اونم تو خیابوایی که پر از چاله چولس و دوبل پارک و پر از ماشین هست و به ماشین به چشم یه الاغ نگاه میکنند برا اینکه تا سر کوچه برن حتما باید با ماشین برن میگی اقا این ماشین شهره میگه ماشین چار چرخ داره شهر و جاده نداره میتونی به پراید پنج تن بار بزنی و… ادعاشونم میشه راننده هستند ماشین خفنشونم یه جک اس ۵هست که میگن اوه فلانی شاسی بلند داره که تلوزیون هم داره بابا وقتی فرهنگ ماشین ندارید نخرید اونوقت میگن پیاده بریم این ور اون ور خوب اره مگه ما چمونه که تا حالا ماشین نداشتیم تازه یه دوچرخه داریم که جایی هم بخوایم بریم دور و بر شهر با اون میریم هر چند استفاده خانواده گی نداره ولی هم چاق نمیشیم هم سالم میمونیم میخواستم حرف دلمو تو پدال در باره خودرو در ایران بزنم.
Moein
۲۴ دی ۱۳۹۹وقتی یک فردی به یه جایی برسه که جنبه و فرهنگشو نداشته باشه همینه دیگه
الان هم که با این منع تردد از نه تا چهار اگر ساعت هشت و نیم تو خیابون باشین میبینین….
محمد حسین
۲۳ دی ۱۳۹۹این قسمت از متن گو یای همه چیزه: “…درحالیکه در این سال احتمالاً خودروهای این کلاس در دنیا کاملاً به پلتفرم الکتریکی سوئیچ کردهاند و ما شاید منتظر اخبار فیسلیفت تارا با سقف پانوراما هستیم!”
از ماست که بر ماست!!!
Ramin
۲۳ دی ۱۳۹۹اقای محمد حسین
تقصیر ماها نیست…
میدونید چه قدر نخبه تو صنعت خودرو داریم که میتونستند مارو حدود 10 سال جلو بیندازن… ( شایدم بیشتر )
الان کجان؟؟
یا تو بنز کار میکنن یا تو بی ام و یا تو فراری یا تسلا…
( استخدامشون نکردن ) ( تقصیر خودشون نیست که استخدامشون نکردن)
حالا جالب اینجاس نخبه ها همه خارج هستن بعد یه سری افراد با مدرک دیپلم و بدون حرفه میان استخدادم میشن…
خوش گفت مولانا…
از مکافات عمل غافل نشو / / گندم از گندم بروید جو ز جو !
پدال خواهشنا بزار کامنتم منتشر بشه???? …. با سپاس….
Moein
۲۴ دی ۱۳۹۹رامین جان
طرف بگه ما هم نمیتونستیم این افرادو راه بدیم
قانع میشی؟؟؟
تا وقتی همینجوری فکر کنیم که تقصیر کیه وضعمون همین خواهد بود و بدتر
بیایم از خودمون شروع کنیم
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۹تارا الکتریکی هم میخوان بسازن،اون دیگه چیه خدا به خیر کنه
ابوالفضل شمسعلی
۲۳ دی ۱۳۹۹آشغالا بیشتر بهش میخوره تا تارا.!!!!?????
این چه قیافهای که بهش دادین آخه؟؟؟!!!!????
صد رحمت به دنا!!!??
تارا کیلو چنده؟؟!!!???
شماها بیشتر تو گند زدن به صنعت خودرو پیشرفت کردین تا شکوفایی صنعت خودرو!!!!!!???????
شماها نمیخواین سر عقل بیاین؟؟!!!???
مرتضی آلاد، یک طراح خودش ذوق ایرانی که یک سمند هاچ بک طراحی کرده که جلو شبیه خودروهای آئودی و پشتش شبیه رنو تالیسمان یک ظاهر خیلی شیکی داره اگه شماها به به جای کپی برداری پلتفرم یک خودروی دیگه میتونستید از همین سمند هاچ بک برای شکوفایی صنعت خودرو استفاده میکردین تا حالا به یک برند مطرح بین المللی تبدیل میشدید یا به جای خودروی تارا از فیس لیفت دنایی که مرتضی آلاد طراحی کرده استفاده میکردین که زبانزد ملت های ایرانی و بینالمللی می شدید و همه رسانه ها از پیشرفت شما میگفتند و سیلی از خریداران خودرو به سمت شماها هجوم می آوردند و یک همچین خودرویی تهاجمی و اسپرت میخریدند یا اگه طراحی ایکو گنو رو قبول میکردین و ازش می ساختید که دیگه باویلا.!!!!!!!!!!!?????
به این میگن شکوفایی صنعت خودرو. صنعت خودرو زمانی به شکوفایی می رسه که طراحی خودرو در اون محدود نباشه و پلتفرم آزاد اگه بخوایم به صنعت خودروی چین نگاه کنیم، میبینیم که آنها دقیقاً از همچین قوانینی پیروی می کنند آنها از طراحان و خلاقان ملی استفاده می کنند اگه بخواهیم به جدیدترین خودروی چانگان نگاه کنیم میبینیم که خیلی شبیه به خودروهای هوشمنده چه داخلش و چه خارجش ??? و حتی میشه گفت که ۵ سال فاصله تکنولوژی داره نه مثل ما ها که دقیقاً برعکس خودروسازان جهان حرکت میکنیم که ده ها سال از تکنولوژی روز عقبیم و اگر به قوانین خودروسازان خارجی بخوایم نگاهی کنیم میبینیم که اونا به زیبایی، هماهنگی، کیفیت، ایمنی، کمیت، ارتقاء طراحی در هر سال، افزایش توان پیشرانه و صد البته قیمتی که در خور خودروشون هست قیمت گذاری میکنند. اگه خودروسازان ایرانی از همچین سیاستی استفاده میکردند تا حالا تو کمترین حالتش هم پای خودروسازان کرهای پیشرفت میکردیم و فوقش آلمانی.??????????
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۹خدا خودت بهمون صبر نده