با امضای توافق برجام و برنامههای پژو برای حضور گسترده در ایران شاهد مونتاژ و واردات خودروهایی همچون پژو ۲۰۰۸ و ۵۰۸ بودیم. در ادامه قرار بود پژو ۳۰۱ نیز به عنوان سدانی اقتصادی و ارزانقیمت در خارج از کشور عرضه شود اما خروج آمریکا از برجام و تحریمهای ظالمانه این کشور پژو را نیز مجبور به خروج از کشور کرد. در این میان ایرانخودرو به منظور استفاده حداکثری از فرصتهای موجود اقدام به اعمال تغییراتی در پلتفرم پژو ۳۰۱ کرد. این پلتفرم که هماکنون با نام IKP1 شناخته میشود زیرساخت تارا را تشکیل میدهد. در دل این خودرو نیز پیشرانه موسوم به TU5P قرار دارد که در واقع نسخهای بهینه شده از همان پیشرانه مشهور TU5 به شمار میرود و قدرت و گشتاورش به ترتیب به ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتون متر میرسد.
ایرانخودرو در ابتدا نسخه دستی تارا را معرفی و اندکی بعد هم نسخه اتوماتیک آن را با گیربکس ۶ سرعته به نمایش گذاشت. حالا معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو میگوید نسخه جدید تارا اتوماتیک با تیپ V4 که تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری خواهد داشت از ماه آبان روی خط تولید خواهد رفت. تارا اتوماتیک تیپ V4 علاوه بر تجهیزات بیشتر در برخی جزئیات ظاهری نیز با برادران استاندارد خود تفاوت خواهد داشت.
ایکوپرس- محسن رضایی منش میگوید ایرانخودرو با عرضه تارا درصدد ارائه محصولی مطابق با استانداردهای جهانی، تجهیزات روز و طراحی جذاب بوده است. این مدیر ارشد در ادامه میافزاید تارا اتوماتیک لوکسترین، مدرنترین و ایمنترین سدان حال حاضر تولید شده در کشور به شمار میرود. او اظهار میدارد:
ایرانخودرو برای مشتریان لوکس پسند تصمیم گرفته تا یک نسخه لوکستر از سدان تارا اتوماتیک فعلی را به بازار ایران عرضه کند که تغییراتی در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی و همچنین در زمینه طراحی ظاهری در آن اعمال شده است
اما نکته جالب اینکه تارا اتوماتیک تیپ V4 همچنان از همان پیشرانه TU5P با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. قطعاً در صورت افزایش قدرت و گشتاور این خودرو مشتریان رضایت بیشتری از سدان جدید ایرانخودرو داشتند. همچنین نیروی پیشرانه هم همچون گذشته با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده میشود.
اما رضایی منش در خصوص تغییرات آپشن های تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه استاندارد به مواردی همچون کیک سنسور یا حسگر پا اشاره میکند که با قرار دادن پا در زیر سپر عقب میتوان صندوقعقب را باز کرد. گرمکن صندلیهای راننده و سرنشین جلو، امکان برقراری تماس اضطراری SOS، طراحی کنسول سقفی جدید نسبت به نمونه قبلی، تغییر مکان کلیدهای شیشهبالابر و… جزو دیگر تجهیزات این خودرو هستند. این مدیر ارشد به تغییر طراحی صندلی ردیف دوم تارا اتوماتیک V4 هم اشاره میکند و میگوید یک زیر آرنجی در قسمت میانی برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.
یکی از جنجالیترین بخشهای طراحی تارا به چراغهای عقب آن مربوط میشد که اگرچه همگام با مد روز جهانی طراحی شده بود اما به خاطر پهنای کم خودرو و چیدمان داخلی چراغها کمی عجیب جلوه میکرد. به همین خاطر در تارا اتوماتیک V4 شاهد گرافیک جدید چراغها خواهیم بود تا ایرانخودرو دستی هم بر سر و روی خودرو کشیده باشد.
تارا اتوماتیک با ظاهر و امکانات مدرنتر از بهمنماه به تولید انبوه میرسد
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه تارا اتوماتیک در تیپ V4 با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالاتر نسبت به نسخه فعلی و اعمال تغییرات در ظاهر محصول برای بهروزرسانی و تطابق با جدیدترین ترندهای روز طراحی در بهمنماه خبر داد. به گزارش ایکوپرس، محسن رضایی منش تصریح کرد: تارا اتوماتیک V4 از پیشرانه TU5P بهینه شده بهره می برد که موتوری ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با قابلیت تعویض دندهها به صورت تیپترونیک به چرخ های جلو منتقل میشود که این گیربکس دارای دو روش رانندگی اسپرت و برفی هم بوده که با کلیدهای تعبیه شده کنار شیفتر دنده میتوان آنها را انتخاب کرد.
وی در خصوص تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی بیان کرد: این خودرو دارای در صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا (Kick Sensor)، گرمکن صندلیهای راننده و سرنشین جلو، تودوزی متفاوت برای صندلیها، تنظیم جلو و عقب برقی صندلی راننده، دوربین دنده عقب داینامیک، چراغ آفتابگیر راننده، چراغ محفظه داشبورد است و دارای چراغ خوشامدگویی درهای جلو (در زیر رودریها) بهره میبرد که به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پا راننده و سرنشین را روشن میکند. رضایی منش افزود: تارا اتوماتیک V4 به آیینه الکتروکرومیک مجهز شده و ضمن استفاده از دستگیرههای سقفی تاشو برای درهای عقب، دستگیره سقفی تاشو سمت جلو راست که در تارا اتوماتیک فعلی وجود نداشت در این خودرو تعبیه شده است. وی با بیان این که کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول میانی تارا اتوماتیک V4 به رودریها منتقل شده و به این ترتیب طرح رودریها در هر چهار در تغییر کرده و به موجب آن طراحی کنسول میانی نیز تغییر کرده است، افزود: با توجه به حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی، در هر طرف کنسول یک موبایل باکس به جای آن به تارا اتوماتیک V4 اضافه شده است.
به گفته رضایی منش، در تارا اتوماتیک V4 پارچه جدیدی برای سقف کاذب در نظر گرفته شده و طرح کنسول سقفی آن نیز نسبت به نسخه فعلی متمایز شده و در این قسمت یک جا عینکی هم تعبیه شده است و برای راحتی بیشتر سرنشینان در کابین تارا اتوماتیک به ویژه در ردیف عقب، یک زیر آرنجی دو جالیوانی را به صورت تاشو در پشتی صندلی های عقب تعبیه و در پشت آیینههای جانبی نیز دو عدد توییتر برای بهبود سیستم بلندگو خودرو اضافه شده است. وی با بیان این که تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی در طراحی کابین محدود نمیشود، تصریح کرد: ایران خودرو با هدف بهروزرسانی ظاهری تارا اتوماتیک V4 چراغ های عقب با گرافیک جدیدی را بر روی این خودرو نصب کرده که ضمن بهبود در کیفیت نورهای آن، زیبایی جدیدی به خودرو بخشیده است و علاوه بر آن آنتن کوسه ای نیز جایگزین آنتن میلهای این خودرو شده است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اظهار کرد: تارا اتوماتیک تیپ V4 در مجموع دارای امکانات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینههای جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچهها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینههای جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرمکن صندلیهای جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب بوده که کاملترین و لوکسترین سدان تولیدی در داخل ایران است. این خودرو با اتکا به چنین تجهیزاتی به خوبی توانایی رقابت با خودروهای هم رده وارداتی را دارد.
رضایی منش با اشاره به برنامه تولید این محصول در بهمن ماه، تصریح کرد: میتوان پیشبینی کرد که اولین عرضه نسخه لوکستر تارا اتوماتیک به بازار در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خواهد بود. رضاییمنش تاکید کرد: ایران خودرو نوین مطابق با خواسته مشتریان خود گام بر میدارد و محصولاتی مطابق با نیاز آنها و قابل رقابت در بازارهای صادراتی را عرضه می کند و تارا اتوماتیک V4 نیز نتیجه چنین رویکردی است. اگرچه تولید تارا اتوماتیک V4 با تجهیزات جدید حرکت مثبتی تلقی میشود اما استفاده از واژههایی همچون لوکس برای خودرویی که معادل آن یعنی پژو ۳۰۱ در بازارهای جهانی محصولی اقتصادی و رده متوسط محسوب میشود جای تأمل فراوان خواهد داشت. اساساً در بازارهای جهانی معیارهای مشخصی برای خودروهای لوکس وجود دارد که از جمله آنها میتوان به بازه قیمتی، متریال بکار رفته در کابین، کیفیت سواری، جایگاه برند و محصول در بازار و… اشاره کرد. احتمالاً قویترین شاخصهای که خواهد توانست لوکس بودن تارا اتوماتیک V4 را نشان دهد قیمت آن خواهد بود!
حسن لاچیانی
۹ مهر ۱۴۰۱ای کاش میشد ایرانخودرو و سایپا، دست از این گندهکاریهای محصولاتشون بر میداشتن، مثلا چی میشه خط تولیدتون را عوض کنید، چی میشه با خودروسازهای خارجی قرارداد ببندید که خودروهای استاندارد و جدید را بیارن روی خط تولید، ما نمیگیم تولید نکنید، میگیم درست تولید کنید، آخه چرااااااااا فکر میکنید خودروهاتون خیلی خوبه، پس چرا اصلا صادرات نداریم ، چراااا کسی خودروهای شما را قبول نداره؟ ….
RENAULT5
۱۹ دی ۱۴۰۱پراید تاکسی صادراتش زیاده به عراق
محسن
۱۴ بهمن ۱۴۰۱کشور ب درد بخور منظورش بود
mahan
۱۹ دی ۱۴۰۱تنها مزیت این ماشین و امثال این مثل پارس و کلا ماشین های ایرانی،صفر بودن و فراوان بودن قطعات هست که میگن برای شاهین الان بعضی قطعه ها گیر نمیاد نمیدونم این موضوع برای تارا هم صدق میکنه یا نه.به غیر از این موارد هیچ ارزشی ندارن از لحاظ کیفی و ایمنی و سر و صدای کابین مشکلات برقی هیچی نمیگم خودتون میدونین .اما واقعا باید بپذریم که پیشرفت داشته ایران خودرو ولی این پیشرفت ناچیز اونم تو سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳،هیچ ارزش و جایگاهی نداره.فقط تو ایران به قولی صف میکشن واسش.
امید
۲۴ دی ۱۴۰۱بجز اینکه این دو شرکت،دولتی هستن و طبیعی است که به دنبال ساخت محصول با کیفیت نیستن،که حتی اگر هم بخواهند شرکای معتبری داشته باشند و محصولات بهتری بسازند هم،شرایط اقتصاد و بخصوص سیاست کلان کشور که به تحریم های خارجی و خود تحریمی های داخلی منجر شدن هم اجازه این کار را نمیده که صادرات را هم شامل میشه،یعنی حتی اگر همین محصولات هم خریدار داشته باشد،چون شرایط تجارت عادی وجود ندارد پس همان تعداد خریدار هم کمتر شده و اگر صادراتی هم صورت بگیره،شرایط معامله با روش های مرسوم متفاوت خواهد بود.
.......
۹ بهمن ۱۴۰۱داداش اطلاع نداری حرف نزن
ایران خودرو تارا رو به روسیه و ونزوئلا و ارمنستان صادر کرده
محسن
۱۴ بهمن ۱۴۰۱به به چه کشورای پیشرفته ای.چه بازار گسترده ای.صادرات ینی تویوتا ک کل جهان رو دربر گرفته.دوتا کشور بدبخت تر از خودمون چهار تا لگن فرستادن دیگ این حرفارو نداره
رضا
۶ فروردین ۱۴۰۲وقتی مجانی بدن معلومه صادرات خواهد داشت با همون قیمت ونزوئلا چرا به مردم خودمون نمیفروشن
لقمانی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بابا قراره چراغ های بدشکل عقبش رو عوض کنند و قرار بوده از بهمن بیاد بازار هنوز تا الان نیومده اردیبهشت ۱۴۰۲ رو به اتمام هنوز نتونستند از شر این چراغهای زشت عقبش مردم رو خلاص کنند حالا بماند تغییرات اصلاحی بعدی
موحد
۹ آبان ۱۴۰۱الان دقیقا چی شد که به این میگن لوکس؟!!! خخخخ به خاطر تغییر جایگاه شیشه بالابر؟!!! مسخره بازی به تمام معنا
پژمان
۱۲ آبان ۱۴۰۱سلام ببخشید من برنده تارا اتوماتیک مهر ۱۴۰۲ دو شده ام آیا تارا V4 تحویل می دهند ممنون میشم پاسخ دهید
آزاد
۲۲ آبان ۱۴۰۱با یکی فیلمی یا کلیپی از تاراv3 یا v4 بزاره قیمت تقریبی هم اعلام کنه
دهه شصتی جنگ دیده وتحریم شده
۲۰ دی ۱۴۰۱سلام.من پارسال بهمن ماه تارااتوماتیک برنده شدم،چندروزدیگه تحویل میدن،گفته بودن اواخرپاییزامسال تارااتومات رو باچراغ عقب گرافیک جدیدوهمچنین شیشه بالابر و رودری جدید تحویل میدن حتی۱۲تومن بابت رنگ خاص(نانوسرامیک)دادم،حالا اینجا نوشتنV4بااین تغییرات…که اگر اینطورباشه اصلا اون شکل قبلی رو دوست ندارم وبایدبفروشمش،ماشین شماهم بااین تفاسیر حتماV2خواهدبود
امید
۲۴ دی ۱۴۰۱شاید دلیل تاخیر در تحویل تارا اتوماتیک این باشه که تجاری سازی سری v4 شروع شده و آن مدل را تحویل بدن البته که معمولا در چنین شرایطی ایرانخودرو طرح تبدیل میده و اینکه تغییر قیمت و اختلاف آن با قیمت قرارداد اولیه را در دعوتنامه ای که میفرستن،اعلام میکنن…
ابوالفضل
۲۰ دی ۱۴۰۱ار دعوتنامه بیا صد در صد بهت میگن اینم داریم گرونتره البته اگه اتومات برده باشی شایدم تو دنده ایم اینحوری باشه صد درصد پول بیشتر میگیرن مثلا ده میلیون یا بیست میلیون گرونتر اگه بخوای میدنت
امید
۲۴ دی ۱۴۰۱سلام.ایرانخودرو محصولاتش را با کد مشخص میکنه که تفاوتشان در مشخصات فنی و بیشتر،آپشن است و در بیشتر مواقع،همان کدی که فروخته را تحویل میده مگر اینکه دیگر آن کد را تولید نکند و محصول با آپشن متفاوت را متفاوت را داشته باشد و یا آن کد محصول به دلیل محدود شدن ساخت و جایگزین شدن ش با کد محصول جدید نیاز به زمان بیشتری برای تحویل است که در این مواقع،طرح تبدیل ارائه میدهد تا خریدار انتخاب کند که همان مدل را تحویل بگیرد و یا طرح تبدیل را انتخاب کند که در این صورت،تفاوت قیمت دو کد محاسبه شده و اگر بیشتر از مبلغ قرارداد اولیه باشد باید مشتری به شرکت پرداخت کند و اگر کمتر باشد،آن اختلاف را شرکت به خریدار پرداخت می کند.
جواد
۱۰ اسفند ۱۴۰۱سلام ببخشید من برنده تارا اتوماتیک آذر ۱۴۰۲ دو شده ام آیا تارا V4 تحویل می دهند ممنون میشم پاسخ دهید
آزاد
۲۲ آبان ۱۴۰۱چرا کسی که اینقدر اطلاعات دقیق دارد .اینقدر کم کار هست و مطلبی نمی زند
محمدحسین
۲۹ آذر ۱۴۰۱با سلام قرار است در مرداد ۱۴۰۲ یک دستگاه تارا اتوماتیک اگر قسمت باشد به من تحویل دهند آیا v2 میدهند یا v4 ممنون میشوم حتما پاسخ بدهید چون میخواهم بدانم چقدر پول مابقی را باید آماده کنم
آرمان
۲ دی ۱۴۰۱کسی میدونه تیپ جدید کی به بازار میاد؟؟؟
امید
۲۴ دی ۱۴۰۱هرگاه فروش ش شروع شد یعنی تجاری سازی ش شروع شده و بر اساس زمان تحویل ش میشه گفت که چه زمانی تحویل میدن و میاد توی بازار.خودشون میگن انتهای ۱۴۰۱ یا ابتدای ۱۴۰۲.
TESLA
۱۹ دی ۱۴۰۱یک جوری توی سرتیتر نوشته بودید : لوکس ، که من فکر کردم الان یه چیزی در حد لکسوس es یا مرسدس e کلاس ساختن 🤣🤣🤣🤣😂😂🙌🙌🙌
مصطفام
۲۹ اسفند ۱۴۰۱به نظرم باید کار درست کرد، منصفانه به فکر اعتبار خود و هزینه کرد مشتریان بود، و بعد از چندین و چند کار تحسین برانگیز، اجازه داد مردم خود این واژگان رو برای محصول یک شرکت به کار ببرند. دغلبازی رو که هر آدم بی ارزش خودنشناسی بلده. میگه:
مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید..
خوشتر آن باشد که سر دلبران… گفته آید در حدیث دیگران.
فعلا با پلاستیکهای خشک و گاهی بازیافتی نمیشه گفت لوکس. یا تغییر جای کلید بالابر ماشین رو لوکس نمیکنه. البته خب زحمت بسیاااار کشیدن هم در طراحی اصلی فرانسوی و هم در ایرانخودرو برای ارزان سازی و قابل سازی خودرو در بازار کمپول داخلی. از یک خودروساز دیگه ماشین دیدم، کلا که پلاستیکها بوی بد میدن ولی روکش پلاستیکی روی آفتابگیر رو کندم.. بوی مواد که به دماغم خورد بوی سگگگگگگ میداد(البته توهین میشه به سگ، اصطلاحا گفتم. انگار جرز یک فاضلاب صدساله رو ماده خام تولیداتشون کرده باشن).. تارا که تلاش کرده، سایپا هم ان شاء الله تلاش خواااااهد کرد.
سهیل
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲هیچی نمیدونی نظر نده، خب اگه در حد لکسوس و بنز ساخته بودن که با همون قیمت لکسوس و بنز بهت میدادن، لکسوس و بنز میخوای باید ۱۵ میلیارد بدی، ماشینا رو با هم قیمت خودش میسنجند، نادان نباش
Bmwgg6
۱۹ دی ۱۴۰۱دوستان یک سوالی در ذهنم بود که اصلا گشتاور چیه و به چه درد میخوره؟ یعنی تو صفر تا صد و سرعت تاثیرش چجوریه؟
JooJoo
۲۰ دی ۱۴۰۱گشتاور یعنی نیرویی که فلایویل رو میچرخونه
هرچقدر بیشتر باشه یعنی موتور ماشین نیروی بیشتری تولید میکنه
حالا فرقش با توان چیه؟
توان از ترکیب گشتاور با دور موتور بدست میاد.
مثلا گشتاور موتور فیدلیتی ۲۳۰ نیوتون متره ولی حداکثر قدرتش ۱۵۵ اسب بخاره چون فقط تا دور موتور ۵۵۰۰ میتونه دور بگیره
از اونور کیا سراتو سایپایی گشتاورش ۱۹۴ نیوتون متره ولی قدرتش ۱۵۶ اسب بخاره چون تا دور موتور ۶۲۰۰ دور میگیره یعنی بازه ی گشتاوری بیشتری رو ارائه میده
مثلا لامبورگینی اونتادور گشتاورش ۷۲۰ نیوتون متره ولی چون تا ۸۷۰۰ دور میگیره قدرت موتورش ۷۷۰ اسب بخاره
از اونور شورلت کوروت Z06(C7) گشتاورش ۸۸۰ نیوتون متره ولی فقط تا ۶۵۰۰ دور میگیره و در نهایت ۶۵۰ اسب بخار قدرت تحویل میده
گشتاور یعنی نیروی بدست اومده از موتور. حالا هرچی موتور بتونه توی دور بالاتری گشتاور تحویل بده قدرتش بیشتره
مصطفام
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ایول جوجو آدم حسابی ناب به تو میگن.🤗💪
دهه شصتی جنگ دیده وتحریم شده
۲۰ دی ۱۴۰۱سلام.گشتاور تقریبا به کشش ماشین ربط داره وزیادبه شتاب مربوط نمیشه،مثلا میتونن ازتوان موتور شتاب وگشتاور های کمتر وبیشتر بگیرن با توجه به نظرمهندسین طراح ونوع موتوروجعبه دنده.
توحید
۲۱ دی ۱۴۰۱بله تاثیر میذاره، به کشش ماشین مربوط میشه ، مثلاً شاید تو پراید برای اینکه ماشینو بدی دنده چهار باید تقریبا سرعت شصت کیلومتر رو رد کنی ولی تو سورن با سرعت چهل تا هم اگه بدی دنده چهار ماشینو میکشه و کم نمیاره موتور، اطلاعاتم کامل نیست امیدوارم مطلب و رسونده باشم
ایران
۲۰ دی ۱۴۰۱لااقل یه ۱۳۰ یا حداقل ۱۲۰ اسب از موتور میکشیدید که اونی که اینو میخره لااقل دلش خوش باشه که از نسخه های قبلی از نظر فنی بهتره سدان لوکس هیییی
توحید
۲۱ دی ۱۴۰۱فک کنم با یه ریمپ حرفه ای و یه تقویت جزئی تا ۱۲۸ اسب قدرت میگیره
امید
۲۴ دی ۱۴۰۱قراره سال آینده(احتمالا از تابستان ۱۴۰۲) تارا را با موتور ۳f3l تولید کنن که ۱۲۰ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنه.
لقمانی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بعد از دو ماه گذشت از سال ۱۴۰۲ هنوز با چراغ جدید و اصلاح شده عقبش رو نفرستادن تو بازار بعد می خوای موتور جدید بزارن
Alan.r
۲۰ دی ۱۴۰۱مرسدس مایباخ و رولزرویس باید به فکر ارائه محصولات جدید با توان رقابت با تارا باشند البته شانس چندانی ندارند
مهردادکمال
۲۰ دی ۱۴۰۱یه فکری برای طراحی افتضاحش در قسمت عقب کنین
امید
۲۴ دی ۱۴۰۱فقط گرافیک داخل چراغ عقب تغییر میکند و به مدل نئونی تبدیل میشه…
M
۲۹ دی ۱۴۰۱با این موتور ضعیف و چراغهای زشت و دنده اتومات که هم خونی با موتور نداره و تقه میزنه و کند عوض میشه اصلا ارزش نداره دنا اتو خیلی خوبه واقعا بهتر از این اشغال هست فعلا با این شرایط و اینکه خودرو دیگری نیست دنا بهترین گزینه هست که سال اینده داشبورد و صندلی برای فضای سرنشین عوض میشه کابین بهتر میشه و تمام این آپشنهای هم روش نصب میشه دنا سال جدید
مجید
۳۰ دی ۱۴۰۱درود..برا چی این اپشنها رو برا تارا دستی نمیزارن .زشته بخدا رینگ ماشین اول ایران خودرو فولادی باید باشه.رینگ آلومینیومی بزارید.هر کاری میکنید برا دو تا نوع انجام بدید .بخدا من اینقدر تبلیغ تارا کردم اشتباه کردم خیلی.یه سوال من قراره اردیبهشت سال جدید تحویل بگیرم میتونم در خواست اتوماتیک بدم
علیرضا
۱۷ بهمن ۱۴۰۱سلام
تارا واژه ایرانیست،سیصدویک اسمی برای یکی از محصولات بابالاترین کیفیت کمپانی پژو در فرانسه
خدمت مهندسین عزیزیکه سالهادرصنعت خود انگلیس و فرانسه روزگارسپری میکنندلطف کنیدارزشهاراحفظ کنید
نه کیفیت به اندازه اسم آنهاست،حیف واژه تاراکه آنهابرای بالاترین کیفیت وآسایش ورضایت تمام سلیقه ها استفاده میکنندارزش غائل نیستید.
من تارا خریدم هنوز چندتا نمایندگی رفع ایرادنتوانسته بکنند
علی
۲۴ بهمن ۱۴۰۱به هر حال ایران خودرو بهتر از سایپا س من ماشین یه سال تحویل رو یه سالو نیم طولش داد بعدم کلی آپشنا را حذف کرد