ایران خودرو

تارا اتوماتیک تیپ V4 با امکانات و تجهیزات جدید از بهمن ماه تولید می شود

با امضای توافق برجام و برنامه‌های پژو برای حضور گسترده در ایران شاهد مونتاژ و واردات خودروهایی همچون پژو ۲۰۰۸ و ۵۰۸ بودیم. در ادامه قرار بود پژو ۳۰۱ نیز به عنوان سدانی اقتصادی و ارزان‌قیمت در خارج از کشور عرضه شود اما خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های ظالمانه این کشور پژو را نیز مجبور به خروج از کشور کرد. در این میان ایران‌خودرو به منظور استفاده حداکثری از فرصت‌های موجود اقدام به اعمال تغییراتی در پلتفرم پژو ۳۰۱ کرد. این پلتفرم که هم‌اکنون با نام IKP1 شناخته می‌شود زیرساخت تارا را تشکیل می‌دهد. در دل این خودرو نیز پیشرانه موسوم به TU5P قرار دارد که در واقع نسخه‌ای بهینه شده از همان پیشرانه مشهور TU5 به شمار می‌رود و قدرت و گشتاورش به ترتیب به ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتون متر می‌رسد.

ایران‌خودرو در ابتدا نسخه دستی تارا را معرفی و اندکی بعد هم نسخه اتوماتیک آن را با گیربکس ۶ سرعته به نمایش گذاشت. حالا معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو می‌گوید نسخه جدید تارا اتوماتیک با تیپ V4 که تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری خواهد داشت از ماه آبان روی خط تولید خواهد رفت. تارا اتوماتیک تیپ V4 علاوه بر تجهیزات بیشتر در برخی جزئیات ظاهری نیز با برادران استاندارد خود تفاوت خواهد داشت.

ایکوپرس- محسن رضایی منش می‌گوید ایران‌خودرو با عرضه تارا درصدد ارائه محصولی مطابق با استانداردهای جهانی، تجهیزات روز و طراحی جذاب بوده است. این مدیر ارشد در ادامه می‌افزاید تارا اتوماتیک لوکس‌ترین، مدرن‌ترین و ایمن‌ترین سدان حال حاضر تولید شده در کشور به شمار می‌رود. او اظهار می‌دارد:

 ایران‌خودرو برای مشتریان لوکس پسند تصمیم گرفته تا یک نسخه لوکس‌تر از سدان تارا اتوماتیک فعلی را به بازار ایران عرضه کند که تغییراتی در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی و همچنین در زمینه طراحی ظاهری در آن اعمال شده است

اما نکته جالب اینکه تارا اتوماتیک تیپ V4 همچنان از همان پیشرانه TU5P با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. قطعاً در صورت افزایش قدرت و گشتاور این خودرو مشتریان رضایت بیشتری از سدان جدید ایران‌خودرو داشتند. همچنین نیروی پیشرانه هم همچون گذشته با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود.

اما رضایی منش در خصوص تغییرات آپشن های تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه استاندارد به مواردی همچون کیک سنسور یا حسگر پا اشاره می‌کند که با قرار دادن پا در زیر سپر عقب می‌توان صندوق‌عقب را باز کرد. گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، امکان برقراری تماس اضطراری SOS، طراحی کنسول سقفی جدید نسبت به نمونه قبلی، تغییر مکان کلیدهای شیشه‌بالابر و… جزو دیگر تجهیزات این خودرو هستند. این مدیر ارشد به تغییر طراحی صندلی ردیف دوم تارا اتوماتیک V4 هم اشاره می‌کند و می‌گوید یک زیر آرنجی در قسمت میانی برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های طراحی تارا به چراغ‌های عقب آن مربوط می‌شد که اگرچه همگام با مد روز جهانی طراحی شده بود اما به خاطر پهنای کم خودرو و چیدمان داخلی چراغ‌ها کمی عجیب جلوه می‌کرد. به همین خاطر در تارا اتوماتیک V4 شاهد گرافیک جدید چراغ‌ها خواهیم بود تا ایران‌خودرو دستی هم بر سر و روی خودرو کشیده باشد.

تارا اتوماتیک با ظاهر و امکانات مدرن‌تر از بهمن‌ماه به تولید انبوه می‌رسد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه تارا اتوماتیک در تیپ V4 با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالاتر نسبت به نسخه فعلی و اعمال تغییرات در ظاهر محصول برای به‌روزرسانی و تطابق با جدیدترین ترندهای روز طراحی در بهمن‌ماه خبر داد. به گزارش ایکوپرس، محسن رضایی منش تصریح کرد: تارا اتوماتیک V4 از پیشرانه TU5P بهینه شده بهره می برد که موتوری ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت تیپ‌ترونیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود که این گیربکس دارای دو روش رانندگی اسپرت و برفی هم بوده که با کلیدهای تعبیه شده کنار شیفتر دنده می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.
وی در خصوص تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی بیان کرد: این خودرو دارای در صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا (Kick Sensor)، گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، تودوزی متفاوت برای صندلی‌ها، تنظیم جلو و عقب برقی صندلی راننده، دوربین دنده عقب داینامیک، چراغ آفتاب‌گیر راننده، چراغ محفظه داشبورد است و دارای چراغ خوشامدگویی درهای جلو (در زیر رودری‌ها) بهره می‌برد که به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پا راننده و سرنشین را روشن می‌کند. رضایی منش افزود: تارا اتوماتیک V4 به آیینه الکتروکرومیک مجهز شده و ضمن استفاده از دستگیره‌های سقفی تاشو برای درهای عقب، دستگیره سقفی تاشو سمت جلو راست که در تارا اتوماتیک فعلی وجود نداشت در این خودرو تعبیه شده است.  وی با بیان این که کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول میانی تارا اتوماتیک V4 به رودری‌ها منتقل شده و به‌ این ترتیب طرح رودری‌ها در هر چهار در تغییر کرده و به موجب آن طراحی کنسول میانی نیز تغییر کرده است، افزود: با توجه به حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی، در هر طرف کنسول یک موبایل باکس به جای آن به تارا اتوماتیک V4 اضافه شده است.

به گفته رضایی منش، در تارا اتوماتیک V4  پارچه جدیدی برای سقف کاذب در نظر گرفته شده و طرح کنسول سقفی آن نیز نسبت به نسخه فعلی متمایز شده و در این قسمت یک جا عینکی هم تعبیه شده است و برای راحتی بیش‌تر سرنشینان در کابین تارا اتوماتیک به ویژه در ردیف عقب، یک زیر آرنجی دو جالیوانی را به صورت تاشو در پشتی صندلی های عقب  تعبیه و در پشت آیینه‌های جانبی نیز دو عدد توییتر برای بهبود سیستم بلندگو خودرو اضافه شده است. وی با بیان این که تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی در طراحی کابین محدود نمی‌شود، تصریح کرد: ایران خودرو با هدف به‌روزرسانی ظاهری تارا اتوماتیک V4 چراغ های عقب با گرافیک جدیدی را بر روی این خودرو نصب کرده که ضمن بهبود در کیفیت نورهای آن، زیبایی جدیدی به خودرو بخشیده است و علاوه بر آن آنتن کوسه ای نیز جایگزین آنتن میله‌ای این خودرو شده است.

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اظهار کرد: تارا اتوماتیک تیپ V4 در مجموع دارای امکانات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب بوده که کامل‌ترین و لوکس‌ترین سدان تولیدی در داخل ایران است. این خودرو با اتکا به چنین تجهیزاتی به خوبی توانایی رقابت با خودروهای هم رده وارداتی را دارد.

رضایی منش با اشاره به برنامه تولید این محصول در بهمن ماه، تصریح کرد: می‌توان پیش‌بینی کرد که اولین عرضه نسخه لوکس‌تر تارا اتوماتیک به بازار در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خواهد بود. رضایی‌منش تاکید کرد: ایران خودرو نوین مطابق با خواسته مشتریان خود گام بر می‌دارد و محصولاتی مطابق با نیاز آن‌ها و قابل رقابت در بازارهای صادراتی را عرضه می کند و تارا اتوماتیک V4 نیز نتیجه چنین رویکردی است. اگرچه تولید تارا اتوماتیک V4 با تجهیزات جدید حرکت مثبتی تلقی می‌شود اما استفاده از واژه‌هایی همچون لوکس برای خودرویی که معادل آن یعنی پژو ۳۰۱ در بازارهای جهانی محصولی اقتصادی و رده متوسط محسوب می‌شود جای تأمل فراوان خواهد داشت. اساساً در بازارهای جهانی معیارهای مشخصی برای خودروهای لوکس وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازه قیمتی، متریال بکار رفته در کابین، کیفیت سواری، جایگاه برند و محصول در بازار و… اشاره کرد. احتمالاً قوی‌ترین شاخصه‌ای که خواهد توانست لوکس بودن تارا اتوماتیک V4 را نشان دهد قیمت آن خواهد بود!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    به فکر مریض شون : انشالله اگر خدا بخواهد😂😂😂😂 ، آماده رقابت با میباخ میشیم به کوری چشم دشمنانِ…..

    موافقم 179
    مخالفم 14
    1. phonix

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      دژمنان:)

      موافقم 154
      مخالفم 10
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        ببینید دوستان
        چرا به برخی واژه‌ها اهمیت میدهید وقتی سال‌ها بسیاری از واقعیت‌ها و واژه‌ها بی‌اعتبار شده‌اند و به مسخره گرفته شده‌اند !
        حالا مثلاً بگویند ( سدان لوکس ) ، گفتن مگه مهم هست ، مهم در عمل هست که همه میدانیم سدان لوکس ما حتی در حد سدان کوچک اقتصادی اکسنت هم نیست !

        اما موضوع اصلی کسانی هستند که فاز میگیرند و باور میکنند لوکس بودنش را و به خودشان میبالند !

        اما در حد خودش و به جای خودش در کشور ما که تا همین الان داره یه مشت بُنجُل تولید میکنه ، چند سر و گردن بالاتره و به نظر من تارا یکی از خوب‌های ایرانی و حتی به نظرم ارزش خریدش بالاتر از تمام چینی‌های سدان هست که در سواری و مقایسه میشه متوجه شد !

        البته باید صبر کرد ۳ یا ۵ سالی تا باگ‌های خودرو گرفته بشه و سپس اقدام به خریدش کرد !

        موافقم 48
        مخالفم 78
        1. مجید

          ۲۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (13 ديدگاه)

          آخه این آشغال ایرانی با این ریخت ضایع و طراحی فوق العاده مسخره اش با موتور قدیمی و داشبورد بی ریخت اش جای دفاع نداره
          خاک بر سر این لگن سازان بی شعور بجای این آشغال ها اکسنت ۲۰۲۳ رو بیارین مونتاژ کنین لااقل یا ماشین استانداره

          موافقم 59
          مخالفم 27
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          آقا مجید جان

          تو کشوری که تارا لوکس قلمداد میشه ، چه میشه کرد ، چه میشه گفت ؟!؟

          در رنج خودش باید حسابش کرد و نه بیشتر و نه کمتر !

          موافقم 41
          مخالفم 11
        3. مجتبی

          ۳۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1167 ديدگاه)

          داداش کشورهای دیگه بعد پنج سال نسل جدیدش میاد شمامیگی وایستیم تا باگای این گرفته شه؟؟

          موافقم 33
          مخالفم 8
        4. نوید AJ

          ۳۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          این بچه ها هنوز خیلی مونده تا بفهمن چی میگی نویدجان. بزار در فاز فان خودشون بمونن. نه درک درستی از شرایط ایران دارن، نه درک درستی از واقعیات موجود و جایگاه ما در منطقه و جهان. زبون که استخون نداره، فقط حرف میزنن و هر جور بخوان میچرخونن.

          موافقم 11
          مخالفم 17
  2. GMA

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    کلمه «سدان لوکس» حرمت داره رو هر زباله ای نمیزارن

    موافقم 152
    مخالفم 18
    1. پویان

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (754 ديدگاه)

      سلام gma.
      اگر دانش بنیان ها رو واردکنن و ارتقا رو بدن از نظر طراحی و کیفی. حتی از بنز هم میتونن بهتر بسازن.

      موافقم 46
      مخالفم 159
      1. GMA

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (743 ديدگاه)

        فاقد اعتبار

        موافقم 112
        مخالفم 13
      2. F22RAPTOR

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        بنز چندها ساله داره با دانش و صنعت ایده آلش داره ماشین با کیفیت تولید میکنه بعد چطوری قراره تو یه سال و با چه دانشی ماشین در حد بنز تولید کنن؟
        عجبا

        موافقم 110
        مخالفم 10
        1. سعید

          ۳۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          علم اگر در سیاره سریال باشه ایرانی ها بهش دسترسی پیدا می کنند !

          موافقم 18
          مخالفم 6
      3. امین

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (438 ديدگاه)

        داداش یه پیک دیگه بزنی ، با ورود دانش بنیانها از میباخ و بنتلی و روزرویس هم بهتر میشن

        موافقم 122
        مخالفم 14
        1. مجتبی

          ۳۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1167 ديدگاه)

          داداش کشورهای دیگه بعد پنج سال نسل جدیدش میاد شمامیگی وایستیم تا باگای این گرفته شه؟؟

          موافقم 8
          مخالفم 3
      4. SS

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (740 ديدگاه)

        اون چیزی که شما میخواید اسمش دانش بنیان نیست، “معجزه بنیان” هست
        افراد تنبل یا ناآشنا با یک موضوع فکر میکنن با شعار دادن میتونن راه چندین ساله رو در یک شب طی کنن (در مورد Dunning-Kruger effect مطالعه کنید) اما هر شرکتی که پیشرفت کرده با R&D قوی، برنامه ریزی منسجم طولانی مدت و سرمایه گذاری میلیارد دلاری در اون زمینه بوده.
        بله راه پیشرفت هرچه زمان بگذره آسانتر میشه چرا که قبلا چندین بار طی شده و شاید قبلی ها روشنایی راه رو هم تامین کرده باشن که نمودش رو میتونین در شرکت های چینی ببینید اما اون هم با برنامه ریزی و سرمایه گذاری هست نه با توهم.
        من منکر کارایی بیشتر استارت آپ ها و شرکتهای کوچک (به اصطلاح غلط دانش بنیان) نیستم اما اون هم باید در یک ساختار درست باشه.
        این هم یادمون باشه که همیشه سختترین کار پیش بردن لبه ی علم و صنعت هست برای همین چینی و کره ای با چندین دهه تلاش نزدیک شدن اما هنوز مرسدس بنز نشدن.

        موافقم 51
        مخالفم 5
    2. Reza Waffen SS

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      پس کاخ مجلل که میگن اینه

      موافقم 72
      مخالفم 5
  3. hssn

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    فکر میکردم بعد از لوکس تلقی کردن تسلا دیگه چیزی نمیتونه سوپرایزم کنه ، ممنونم از آپکو و ایران‌خودرو

    موافقم 101
    مخالفم 6
  4. Dna

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (291 ديدگاه)

    اما استفاده از واژه هایی همچون….
    حق👌

    موافقم 32
    مخالفم 7
  5. HamiD

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    میگم برو بچه های ایران خودرو خوب میتونن جای برنامه فیتیله جمعه تعطیله رو پر کنن …
    واقعا بهشون نیاز داریم …
    خوب ملت رو میخندونن …

    موافقم 67
    مخالفم 8
  6. سینا

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سایپا داره فناوریای جدید تو خودرو های هایبرید و الکتریکی به کار میبره و شده از رقیبای تویوتا و تسلا و… 😂
    خدارو شکر اون یکی خودروسازیمونم داره محصولات لوکسشو ارائه میده تا بشه رقیب میباخ و رولز رویس😂
    دیگه چی میخواید واسه هر ماشینی ما رقیب داریم بعد ناشکری میکنید ؟😂😂

    موافقم 76
    مخالفم 6
  7. Elemento

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عقبش واقعا زشته. این فرم چراغ های متصل و دامنه دار واسه ماشینی قشنگه که بدنه ش عریض باشه مثل آزرای نسل اول TG (همونی که اواخر دهه ی 80 وارد شد) یا تالیسمان و …
    واسه تارا، اما، این چراغ ها زار میزنن چون بدنه ی ماشین کاملا با اسلوب طراحی شرقی (چینی) طراحی شده که یکی از مولفه هاش عرض کم و چرخ های کوچیکه.
    جلوش بد نیست ولی امان از زشتی پشتش

    موافقم 59
    مخالفم 9
    1. پویا

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ایران خودرو برای فروش بیشتر تارا حتما باید چراغ عقب بعلاوه رینگ ماشین عوض کنه چراغ عقب تالیسمانی که طراحی شده بندازه با رینگ های آپکو در ضمن شیشه بالابر ها رو ببره رو در .. کلیس بره سمت راست … ارتفاع ماشین یکم بیاد پایین تر و یک رینگ کارخانه بشه .. تارا با اختلاف بهترین ماشین موجود ۵۷۰ تا ۶۰۰ هست

      موافقم 18
      مخالفم 3
  8. امین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    خوب اینکه ما چقدر بدبختیم که ماشین اقتصادی اونجا ، واسه ما لوکسه، شکی نیست. ولی از این حجم بدبختیمون که بگذریم، گرافیک پشت چراغ‌هایش خیلی بهتر و قشنگتر شده

    موافقم 48
    مخالفم 4
  9. Regra loaded

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    ماشین رو نگا نمی دونم چیه این طراحی مزخرف

    موافقم 28
    مخالفم 7
  10. ARMAN سابق

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    ماشین لوکس…..
    چه غلطا

    موافقم 39
    مخالفم 7
  11. JDM lover

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    سدان ۱۱۰ اسبی دیفرانسیل جلو لوکس بحساب میاد ؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا ابرومونو بردن

    موافقم 58
    مخالفم 6
    1. صدرا

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      میدونم کلا شتابش ضعیفه ولی نبایدم با دنا پلاس توربو اتوماتیک مقایسش کرد خب موتور EF7 هم تو حالت نفس طبیعی ۱۰۰ و خورده ای اسب داره و TU5P ۱۱۳ اسب بخار EF7 رو توربوش کردن ۱۵۰ تا رو میده اگه TU5P رو هم توربو کنند قطعا شتابی حتی بهتر از دنا پلاس توربو اتوماتیک خواهیم دید

      موافقم 2
      مخالفم 0
  12. پدرام

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    فقط اونجا که نوشته برای مشتریان لوکس پسند!
    برگای رولزرویس بنز و ب ام و ریخت!!

    موافقم 64
    مخالفم 6
    1. mahan

      ۱۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (136 ديدگاه)

      واقعا سم بود.😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 3
  13. رامتین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    واژه لوکس برای خودش کلاسی مشخص داره. احتمالا فردا هم پراید لوکس میاد!

    موافقم 48
    مخالفم 5
  14. Alan.r

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    رقیب سرسخت رولزرویس و مایباخ معرفی شد رقبا هیچ شانسی ندارن!!! موتور چهار سیلندر تمامی رقبا رو لوله می‌کنه

    موافقم 34
    مخالفم 8
  15. mehdi

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام در جایی که تغییر محل کلید بالابر شیشه آپشن محسوب میشه چه باید گفت

    موافقم 33
    مخالفم 7
    1. F.L.P

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      هیچ جا اشاره نشده این اپشنه
      این فقط تغییرات این ماشین نسبت به نسخه ی قبلیه . پس لطفاً ترور بدون تفکر نکنید .

      موافقم 18
      مخالفم 5
  16. احسان

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما رو به هر کسی که می‌پرستید اسمشو همون V4 بزارید سدان لوکس س س س؟؟؟؟ اگه این لوکس ،،،، میباخ چیه ؟؟؟ رولز رویس چیه ؟؟؟ بس کنید

    موافقم 21
    مخالفم 4
  17. علی جردن

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    چون تارا لوکس محسوب می شه صادراتش و تولیدش متوقف خواهد شد

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. صدرا

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      حق

      موافقم 0
      مخالفم 2
  18. مجید

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آخه این آشغال ایرانی با این ریخت ضایع و طراحی فوق العاده مسخره اش با موتور قدیمی و داشبورد بی ریخت اش جای دفاع نداره
    خاک بر سر این لگن سازان بجای این آشغال ها اکسنت ۲۰۲۳ رو بیارین مونتاژ کنین لااقل یا ماشین استانداره

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. F.L.P

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      اگه به جای اینکه از کلمات نامناسب استفاده می‌کردیم کمی علم و دانش می آموختیم صنعت خودروسازی وضعش بهتر بود . باید قبول کرد همینه که هست . میتونی ؟ بهترش کن

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. پویا

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      نسبت به بقیه ماشین ها ایرانخودرو یه سرو کله بالاتر

      موافقم 15
      مخالفم 0
  19. Alive man

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    دانش بنیان :عاقبت خرید کردن از موتوری

    موافقم 16
    مخالفم 3
  20. پاشا

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    تروخدا این ماشین رو تولید نکنین نمیخام بی ام و ورشکست بشه 😪

    موافقم 17
    مخالفم 6
  21. امید

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    وقتی واژه ها هم به مسلخ برده می شوند…فقط در ایران است که خودرویی در محدوده ی قیمتی ده تا بیست هزار دلاری را «لوکس» می نامند.

    موافقم 13
    مخالفم 6
  22. F.L.P

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    دوستانی که میگن کلمه لوکس ال و با هست
    تو ایران در آمد دویست دلاره . تو خارج دو هزار دلار . ( حداقل درآمد ) . وحی پس وقتی برای اون ها ماشین دویست هزار دلاری لوکس محسوب میشه برای ما هم ماشین بیست هزار دلاری لوکس محسوب میشه . پس لطفاً بدون فکر سعی نکنیم کسی یا چیزی رو خراب کنیم

    موافقم 13
    مخالفم 5
  23. بی نام

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اگه این لوکسه پس رولز رویس و بنتلی چین؟

    موافقم 7
    مخالفم 11
  24. Hamed

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    ” ایران‌خودرو برای مشتریان لوکس پسند تصمیم گرفته تا یک نسخه لوکس‌تر از سدان تارا اتوماتیک فعلی را به بازار ایران عرضه کند ”

    خود گوینده از شدت خنده تونست جمله اش رو به پایان برسونه؟

    موافقم 12
    مخالفم 4
  25. مصطفی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این تارا اگه بخوای به عیب هاش فکر کنی مثل شمردن گوسفند ها میشه و خوابمون میبره پس بیایید قبول کنیم که که تارا ماشین لوکسی هست بیایید با خودرو سازامون آشتی کنیم

    موافقم 3
    مخالفم 14
  26. یا علی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا یکم به این هم فک کنید که ما در سخت ترین تحریم هایی هستیم که جهان به خودش دیده( طبق گفته ی خود کشور های غربی با سندی معتبر) . من نمیگم کیفیتشون بسیار عالیه ولی در این شرایط زیاد از حدم هست.

    موافقم 20
    مخالفم 5
  27. هادی

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در شرایط فعلی تحریم و کمبود مواد اولیه به نظر من بین تولیدات خودروهای داخلی ، تارا یکی از بهترین هاست ، هر چند که با تولیدات روز خودرو سازهای دنیا قابل مقایسه نیست ولی مردم ما فعلا حق انتخاب زیادی ندارند و باید به همین اندک حق انتخابی که در زمینه خرید خودرو دارند بسنده کنند وبین بد و بدتر، لااقل بد رو انتخاب کنند
    به امید روزی که شرایط برای تولید خودروهای روز و مدرن دنیا در کشور ما هم فراهم بشه .

    موافقم 17
    مخالفم 2
  28. حسین

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من یه انتقاد دارم از پدال
    چرا نظر های توهین آمیز رو منتشر می کنید ؟
    شما نباید نظرات توهین آمیز رو منتشر کنید

    موافقم 6
    مخالفم 8
  29. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جوگرفتت داداش

    موافقم 6
    مخالفم 3
  30. آرین

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آیا برای کسانیکه موعد تحویل تارا اتومات در اردیبهشت 1402 هست همان v4 خواهد بود؟

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا