جگوار

حراج جگوار XKSS مدل 1957 با قیمت 12 میلیون دلار!

XKSS حاصل تصمیم جگوار برای خروج از مسابقات خودرویی پس از فصل ۱۹۵۶ است و البته که خودروی شاخصی محسوب می‌شود. احتمال دارد یکی از مدل‌های شاخص XKSS در حراجی پیش روی مونتری با قیمت هنگفت ۱۲ میلیون دلار فروخته شود.

پس از تصمیم جنجالی جگوار، سر ویلیام لیونز تصمیم گرفت مدل‌های مسابقه‌ای دی تایپ باقی مانده را به خودروهای اسپرت و پرفورمنس تبدیل کند. حاصل این کار XKSS بود که تنها ۱۶ دستگاه از آن‌ها ساخته شد و مدل موردبحث ما با نام ۷۰۷ یکی از همین ۱۶ دستگاه به شمار می‌رود. در خلال هفته خودرویی مونتری، حراجی RM Sotheby’s این خودرو را عرضه خواهد کرد.

رنگ اصلی خودروی یاد شده کرمی با پوشش کابین قرمز بوده است. آقای لو بررو این خودرو را خریداری کرد اما قبل از آنکه پشت فرمان بنشیند در یک تصادف جان خود را از دست داد. جگوار XKSS مدل ۱۹۵۷ به فرد دیگری با نام سامی ویس که مالک آکسفورد موتورز در کالیفرنیاست فروخته شد و او نیز خودرو را به سیدنی کلبرگ فروخت. خودرو تا سال ۱۹۷۵ و زمانی که به لورد آنتونی بامفورد فروخته شود در کلکسیون کلبرگ قرار داشت.

بامفورد که رئیس شرکت سازنده تجهیزات سنگین بریتانیایی است به مدت کوتاهی این جگوار را در اختیار داشت و آن را به جفری مارش فروخت و نهایتاً خودرو به دست کمپل مک لارن رسید. او رنگ XKSS را به آبی متالیک تغییر داد و شماره پلاک JAG 1 قابل‌مشاهده را انتخاب کرد. جگوار مورد اشاره تا سال‌ها در اختیار مک لارن بود و در مراسم ویژه‌ای همچون کلاسیک لمان حضور می‌یافت. در سال ۱۹۹۲ آلن لیوید خودرو را خریداری کرد و او فهمید که خودرو فاقد بلوک پیشرانه اصلی است. با پیگیری‌های فراوان لیوید توانست بلوک پیشرانه اصلی را پیدا کرده و روی خودرو نصب کند. او ۱۹ سال از این جگوار با ارزش مراقبت کرد.

XKSS 707 شاید بهترین نمونه از نظر حفظ اسناد و تاریخچه خود باشد. کارکرد این خودرو به حدود ۴۱ هزار کیلومتر می‌رسد و شماره پلاک اصلی، شماره شاسی، پیشرانه و گیربکس خود را حفظ کرده است. انتظار می‌رود محصول تولید محدود جگوار در حراجی پیش رو با قیمت فراتر از ۱۲ میلیون دلار فروخته شود. شایان ذکر است XKSS و دی تایپ بر پایه سوپرکارهای پیشرفته زمان خود شکل گرفتند و در واقع آن‌ها را می‌توان مک لارن سولوس GT و استون مارتین والکری عصر خود دانست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (353 ديدگاه)

    الماس

    موافقم 32
    مخالفم 4
  2. فقط چین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اگه پلاک ملی‌بود 12 میلیون تومن خریدار بودم اونم برای طرح اوراقی با ی ماشین درست حسابی جایگزین کنم

    موافقم 6
    مخالفم 71
    1. امیر

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      تو حداکثر بتونی اسباب بازی بخری 🤣 ( البته اسباب بازی فن هم هستی اونم نه اسباب باری معمولی بلکه از نوع یکبار مصرف ) 🤣🤣🧸🧸🇨🇳

      موافقم 28
      مخالفم 1
    2. GMA

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (720 ديدگاه)

      فقط چین، خلایق هرچه لایق.

      موافقم 24
      مخالفم 1
    3. مازیار

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      به عشق چین جگوار کلاسیک نمی فروشن

      موافقم 19
      مخالفم 1
    4. محمد

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      وقتی بیمارم ولی از مراجعه به پزشک خودداری می کنم !!!!!!!

      موافقم 18
      مخالفم 1
    5. مهدی عبدالله پور

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اگر داخل ایران به همین سالمی بود که ۲۰ ۳۰ ملیارد قیمتش بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. M/D

        ۳۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (207 ديدگاه)

        چیی؟
        الان با این قیمت بهت کوروت ۲۰۱۴ میدن این ماشین میشد بین هزار تا ۲ هزار میلیارد تومن که برابر با هزینه خیلی از پروژه هایی که تو کشور انجام میشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    6. Roham

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (717 ديدگاه)

      خدایی فقط طراحی ظاهرش کل صنعت مدرن چین رو می‌ارزه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. Rerace777

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    چرا الان دیگه هیچ ماشینی حس و حال ماشین های قدیمی تر رو نداره
    حتی ۲۰ سال پیش جذابتر بودن چه برسه به قبل ترش…

    موافقم 27
    مخالفم 1
  4. حسین دهمرد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    درود ژاپنی بازای عزیز راجب رادیاتورهای عقب لکسوس lfa اطلاعاتی دارین؟
    با اینکه موتورش جلو هست پشت راننده چی جانمایی شده که حتی اندازه ی پورشه کیمن هم صندوقش جا نداره؟

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. علی جردن

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (906 ديدگاه)

    با ۱۲ میلیون دلار می شه :

    یک دستگاه بوگاتی ویرون + شیرون + پاگانی هویرا با بوی چوب چرم فلز صفر کیلومتر خشک خرید لایک👍🏻

    یا

    یک دستگاه XKSS سال۱۹۵۷ خرید متعلق به ۶۶ سال پیش پر از مو و پوست و بوی صاحبان قبلی (حتی قدمت ۱۰۰ ساله نداره که قیمتش رو توجیح کنه) دیس لایک👎🏻

    موافقم 27
    مخالفم 49
    1. فرشاد

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (889 ديدگاه)

      کسی که اینو میخره یا همه جدای اینک این پولا براش چیزی نی احتمالا یا همه اونایی که گفتی رو داشته یا داره و یا کلا اینجور ماشینای کلکسیونی رو میخره
      البته چیزی که گفتی انتخاب عقلانیه

      موافقم 22
      مخالفم 1
    2. مازيار

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      هنوزم هستن کسانی که اینطوری مقایسه کنن؟!!

      موافقم 39
      مخالفم 2
      1. GMA

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (720 ديدگاه)

        خوشبختانه رو به انقراض هستن، این یکی از تنها نمونه های باقی مونده از این گونه هست.

        موافقم 22
        مخالفم 3
        1. Roham

          ۳۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (717 ديدگاه)

          😂😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. مجتبی .

        ۳۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1101 ديدگاه)

        خدا بیامرز رامین چانگان روحش قلیان یافت. بااین حساب وکتاب.

        موافقم 4
        مخالفم 0
  6. Saeed

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    قدیما ماشین ها چه طراحی نابی داشتن

    موافقم 20
    مخالفم 1
  7. مجتبی .

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1101 ديدگاه)

    دم آقای آلن لیوید گرم. حیفه این موتوره که جای اصلیش نباشه. ازاون مدلاست که جون میده کپی بشه و تولید بشه برا کساییکه عاشق دور دور باماشینای قدیمی هستن.

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا