کونیگ‌زگ

کونیگزگ CCR اسپایدر با نشان Edo

ادو با کمک خود کونیگزگ سوئد توانست ضریب رانش موتور را تغییر داده و سیستم کامپیوتر خودرو را هم بر همان اساس متناسب سازد. با این تغییرات قدرت خودرو از حدود ۷۰۰ اسب به ۸۹۱ اسب بخار تغییر کرد . . . .

Edo Koenigsegg CCR

تمام گیربکس شش دنده اولیه پیاده شد و تمام بوش های پلاستیکی آن به ” یونیبال ” های فلزی تغییر یافت. این باعث شد که نه تنها تعویض دنده خیلی سریع تر شود بلکه صدای تقه مرسوم در گیربکس های کونیگزگ هم از بین برود. در نتیجه دور موتور از ۹۰۰۰ به ۷۲۰۰ دور در دقیقه کاهش یافت و از ۳۲۰۰ دور تمام آثار استفاده از سوپر شارژرهای غول آسای خودرو ظاهر شده و در ۶۰۰۰RPM به اوج خود می‌رسد.

Edo Koenigsegg CCR

گشتاور بی نظیر این خودرو معادل ۵۴۶ پوند بر فوت – یا معادل ۷۶۴ نیوتن‌متر – است. سرعت این خودرو ۳۹۰ کیلومتر در ساعت است که برای ایمنی به ۳۶۵ کیلومتر در ساعت کاهش داده شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز فقط ۳/۱ ثانیه است.

Edo Koenigsegg CCR

ترمزهای کم نظیر سرامیکی کربنی و ثبات عالی این خودرو از جمله موارد تعریفی آن هستند. بدنه و تریم داخلی هم دست خوش تغییرات زیادی شد. چرخ ها با رنگ ذغالی مخصوص رنگ شدند و چرم صندلی ها و تودوزی با چرم اصل “آلکانترا” تعویض گردیدند.

Edo Koenigsegg CCR

کنسول وسط به کلی عوض شد و با نصبکی سیستم ” اینفو تینمنت ” عالی و نصب سیستم ضدسرقت دارای کنترل از راه دور، خودرو به چیز دیگری تبدیل شده است. سیستم TPM بسیار جدید و دقیق اضافه شده تمام اطلاعات مربوط به درجه حرارت داخل و خارج خودرو، دوربین دید عقب و میزان بادتایرها را به راننده نشان می دهد.

Edo Koenigsegg CCR

به طور خلاصه باید گفت که شرکت خودروهای مسابقه ای ادو در تیون کردن این خودروی بسیار موفق بوده، بدون آن که شخصیت اصلی کونیگزگ را عوض کرده باشد. در انتها آنکه این سوپراسپرت برای سال ۲۰۱۱ عرضه شده؛ پس طبیعی است که برای چنین خودروی بی نظیری قیمت را فقط باید از مالک آن پرسید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. yasin

    ۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    عجب دسته دنده ی درازی داره کلا خیلی ماشین خفن وتوپیه چه فابریکش چه تیون شدش.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا