لامبورگینی
شرکت لامبورگینی (Automobili Lamborghini S.p.A) در سال 1963 میلادی توسط یک صنعتگر ایتالیایی، «فورچیو لامبورگینی»، بنیان نهاده شد و از همان ابتدا بهدنبال عرضه خودروهای سریعی بود که بتواند با آنها، خودروسازی مطرحی چون فراری را زیرسوال ببرد. با وچود تلاشهای بیشمار، این مجموعه در سال 1978 کاملا ورشکسته شد و تا اینکه شرکت آمریکایی کرایسلر در سال 1987 آن را خریداری کرد؛ اقدامی که نهایتا منجربه خلق دوج وایپر شد. لامبورگینی پس از فرازونشیبهای بسیار، در سال 1998 به مالکیت آئودی درآمد که خود زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکسواگن محسوب میشود. لامبورگینی بعدها به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کرد و با رشد خود موفق شد شرکتهای ایتالدیزاین و موتورسیکلتسازی دوکاتی را تصاحب کند.
این خودروساز اروپایی مستقر در «سنتآگاتا» به تولید سوپراسپرتها و حتی ابرخودروهای گرانقیمت با طراحی منحصربهفرد، فناوری بهروز و پیشرانههای قدرتمند مشهور است. ازجمله محصولات کلیدی این مجموعه میتوان به مدلهای کلاسیک مهمی چون کانتاش، میورا و دیابلو اشاره کرد که در عصر مدرن با سوپراسپرتهای گالاردو، اوراکان، تمراریو، مورسیهلاگو، آونتادور و روئلتو جایگزین شدند.
لامبورگینی درکنار تولید خودروهای تولید انبوه مدلهای منحصربهفرد بسیار گرانقیمتی را هم برای مشتریان بهخصوص خود توسعه میدهد که معمولا بر پایه پرچمدار وقت شرکت طراحی میشوند و با تکیهبر پیشرانهای قدرتمند، نهایت مهندسی این شرکت را به رخ رقبا میکشند. ازجمله مدلهای خاص این خودروساز اسپرت-لوکس میتوان به ابرخودروی وننو، SC18 و اینوینسیبل اشاره کرد. هر چند این برند تا پیش از آغاز برنامه برقیسازی به استفاده از پیشرانههای پرحجم تماما بنزینی مشهور بود اما هماکنون برنامه خود برای توقف تولید موتورهای کاملا درونسوز را کنار گذاشته و به مدلهای هیبریدی روی آورده است. مدلهای کنونی این خودروساز از همیشه قدرتمندتر و پیشرفتهتر شدهاند و طرفداران زیادی هم دارند.
شرکت لامبورگینی در شاخههای مختلف موتوراسپرت هم فعالیت میکند تا از پتانسیل بالای خودروهایش در این زمینههای ورزشی استفاده کند؛ هرچند که موفقیتهای این شرکت با رقبای آلمانی و ایتالیایی دیگر مانند پورشه و فراری قابلمقایسه نیست اما بیشک تاثیری مثبتی روی بهبود عملکرد خودروهایش گذاشته است. در ادامه میتوانید بهروزترین اخبار، مقالات، بررسیها را مطالعه کرده و ویدئوی مرتبط به آن را تماشا کنید.
-
اولین تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس پرفورمانته، چابکتر و توانمندتر
این که برای پوشاندن رینگهای عظیم ۲۲ اینچی لامبورگینی اوروس پرفورمانته لاستیکهای پیرلی تروفئو R قابل سفارش است نشان میدهد…
-
دوئل شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان
مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دوازدهم، سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل آخر دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی نتایج دوئل قبلی بین پورشه…
-
ملاقات آخرین لامبورگینی اونتادور با میورا رودستر تک ساخت
اوایل سال جاری در حادثهٔ آتشسوزی کشتی حامل خودروهای گروه فولکسواگن، پانزده دستگاه لامبورگینی اونتادور نابود شدند. اینها آخرین نمونههای…
-
درگ شورلت کوروت Z06 با لامبورگینی اوراکان EVO و فراری 458 مسابقهای
شورلت کوروت خودرویی است که همواره با رقبای گرانتر از خود سرشاخ شده است و همین موضوع در مورد Z06…
-
رؤیت پروتوتایپ آزمایشی لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی
پس از چهار سال و ساخت ۲۰ هزار دستگاه، لامبورگینی اوروس اخیراً یک بهروزرسانی میاندورهای را تجربه کرده و نسخهٔ…
-
معرفی لامبورگینی اوروس S فیسلیفت با قدرتی مشابه پرفورمانته
هرچند زمان زیادی از معرفی اوروس پرفورمانته در گردهمایی پبل بیچ نمیگذرد اما حالا لامبورگینی حالا نسخهٔ دیگری از کراساوور…
-
لامبورگینی اوراکان STO با رنگ خاص وِرده توربین مات، زیبای ایتالیایی!
لامبورگینی اوراکان STO مرز بین خودروهای جادهای و پیست را کمرنگ کرده و پرفورمنس فوقالعاده آن باعث میشود بین اعضای…
-
نگاهی به لامبورگینی مورسیهلاگو به بهانه خداحافظی با پیشرانه V12 سنتی
هماکنون دورهای را سپری میکنیم که برای طرفداران پیشرانههای V12 هم تلخ و هم شیرین است زیرا خودروهایی مثل فراری…
-
تولید آخرین دستگاه اونتادور و پایان دوره V12 خالص لامبورگینی
پس از یازده سال و ساخت ۱۱,۴۶۵ دستگاه، آخرین نمونهٔ لامبورگینی اونتادور از خط تولید خارج شد. این آخرین خودروی…
-
قایق فوق لوکس تکومار لامبورگینی 63 با قدرت 4 هزار اسب بخار
پرستیژ مارین اعلام کرد اولین قایق فوق لوکس لامبورگینی 63 ساخت شرکت تکومار در میامی به آب انداخته شده است.…
-
پشت فرمان لامبورگینی اونتادور اولتیمائه رودستر، آخرین نعره V12
تا هر جای که دوست دارید در تاریخ لامبورگینی به عقب بازگردید. بین همهٔ ساختههای سنت آگاتا یک رویهٔ واحد…
-
هایپرکار لامبورگینی با پیشرانه V8 توئین توربو هیبریدی در راه است
لامبورگینی قصد دارد هایپرکار مسابقهای لمان خود را در سال ۲۰۲۴ وارد مسابقات کند اما حالا جزئیات جدیدی در مورد…
-
جانشین لامبورگینی اوراکان به پیشرانه V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز میشود
اوایل تابستان امسال، مدیر ارشد تکنولوژی لامبورگینی جزئیاتی را در مورد جانشین اوراکان اعلام کرد. البته وی بهطور اجمالی گفت…
-
لامبورگینی آونتادور لیبرتی واک با طراحی خشن و رینگ های اختصاصی
در آیندهای نه چندان دور ایتالیایی ها از جانشین لامبورگینی آونتادور رونمایی خواهند کرد اما تا آن زمان لیبرتی واک…
-
دوئل بیامو X6 M و لامبورگینی اوروس
مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه نوزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس، دوئل آخر دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی نتایج دوئل قبلی بین…
-
رندر جانشین لامبورگینی آونتادور در فضای مجازی خبرساز شد
رندر جانشین لامبورگینی آونتادور با انتشار در فضای مجازی توجهات زیادی را به خود جلب کرد. سوپر اسپرت دوستداشتنی سنت…
-
لامبورگینی دیابلو SE، نگین ایتالیا در دهه 90 میلادی
لامبورگینی دیابلو ۱۹۹۰ دستاوردهای جالبی در زمان خود دارد؛ این سوپرخودرو را بهعنوان نخستین خودرویی میشناسند که به لطف بهرهوری…
-
دوئل فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اونتادور
مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل آخر دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی نتایج دوئل قبلی بین فراری…