لندروور-رنجروور

احتمال ساخت نسخهٔ لوکسی از دیفندر بر اساس پلت‌فرم نسل بعدی رنجروور

ظاهراً لندروور می‌خواهد با ساخت نسخه‌های بیشتری از دیفندر، از موفقیت این نام نمادین نهایت استفاده را ببرد. علاوه بر نسخهٔ کشیدهٔ دیفندر ۱۳۰ که سال آینده به بازار خواهد آمد، دیفندر SVR پرفورمنس بالا و دیفندر پیکاپ احتمالی، گفته شده که این شرکت در حال توسعهٔ یک نسخهٔ لوکس از دیفندر بر اساس پلت‌فرم نسل آیندهٔ رنجروور است. پلت‌فرم جدید MLA که در نسل بعدی رنجروور و رنجروور اسپرت استفاده خواهد شد، به دلیل اندازه، ویژگی‌ها و قابلیت تجهیز به پیشرانه‌های درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی، بستر مناسبی برای ساخت دیفندر لوکس است.

به گفتهٔ اتوکار، این خودرو توانایی‌های آفرود دیفندر را همراه با بهبود کیفیت سواری آنرود و کابین لوکس‌تر ارائه خواهد کرد. لیست پیشرانه‌های این دیفندر لوکس شامل ۳ لیتری شش سیلندر بنزینی و دیزلی با تکنولوژی هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی و همین‌طور یک نسخهٔ پرفورمنس V8 احتمالی می‌شود. علاوه بر این، احتمال ساخت یک نسخهٔ تمام الکتریکی برای رقابت با مرسدس بنز EQG و جی‌ام‌سی هامر هم وجود خواهد داشت. اشتراک پلت‌فرم این مدل با رنجروور موجب کاهش هزینه‌های توسعه خواهد شد اما طراحی بیرونی و داخلی که از دیفندر اصلی الهام گرفته خواهد شد، آن‌را از رنجروور متمایز خواهد کرد.

به گفتهٔ اتوکار، این دیفندر لوکس می‌تواند به صندلی‌های اسپرت، مکان متفاوت شیفتر دنده و تریم‌های چوبی و فلزی مجهز باشد. برای جلوگیری از رقابت با لندروور دیسکاوری که هم‌اکنون در فروش با مشکل مواجه شده است اما احتمالاً نسخهٔ سه ردیفهٔ این دیفندر ساخته نخواهد شد. انتظار می‌رود دیفندر لوکس مبتنی بر پلت‌فرم MLA اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ راهی بازار شود و در کنار دیفندر کنونی به فروش برسد. در مورد قیمت هم گفته شده نسخهٔ پایهٔ این آفرود لوکس می‌تواند چیزی در حدود ۶۰ هزار پوند یا ۸۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و رسماً وارد محدودهٔ مرسدس بنز G کلاس شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    اونوقت تو ایران یه مشت گاری و بنجل رو که قیمتشون توسط دلالها به بالای یه میلیارد تومن رسیده لوکس بحساب میارن و دولت کمین کرده واسه اخذ مالیاتای سنگین از اینا!!!!! تو فرهنگ لغت مالیات یعنی یکی از کسب درآمد‌ای خفن دولتی که هم جنبه مثبت داره و هم جنبه منفی!!! جنبه مثبتش فقط همون کسب درآمد خفن دولتی هستش و جنبه منفیش هم فقط سوء استفاده‌ هایی هستش که پدر مردمو درمیاره و آدمو به خاک سیاه میشونه!!! درست مثل داروغه تو کارتون رابین هود که از هدیه تولد بچه‌ ها هم مالیات میگرفت !!!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. مهردادکمال

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1154 ديدگاه)

      احسنت بیگ لایک

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. زیزیگولو

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3153 ديدگاه)

        سپاسگذارم🌹🌹🌹

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. R

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (36 ديدگاه)

      من گاری رو به اونا ترجیح میدم

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
      1. زیزیگولو

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3153 ديدگاه)

        ببخشید ولی حاضری بخاطر یه گاری مالیات یه ماشین لوکس رو بدی؟؟؟!!!

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    3. سلمان

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (161 ديدگاه)

      👍👍👍👏👏👏

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4622 ديدگاه)

      حرف حق👌
      لایک داری برادر اینم برای تو👍

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. زیزیگولو

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3153 ديدگاه)

        👍👍❤❤

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  2. سهند

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (645 ديدگاه)

    نسخه لوکس دیفندر میشه رنجرور اسپرت ! الان این چیه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3858 ديدگاه)

      به نظر منکه دیفندر لوکس اصلا دیفندر محسوب نمیشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. مازیار

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1288 ديدگاه)

    نسل آینده رنجروور …
    بعد از واگنییر و لندکروز جدید دیگه وقتشه
    پس کی معرفی میشه دلمون که آب شد

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  4. Audi rs e_tron gt

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    عالیه
    ولی تا آفرودر های الکتریکی هستن اونا رو بیشتر دوست دارم مثل هامر ev و سایبرتراک.مرسدس eqg
    اونا ماشین های بهتری هستن

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
    1. امین

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (353 ديدگاه)

      تمام این ماشینهایی که گفتی تا الان که وارد بازار نشدن. تست نشدن. معلوم نیست بدرد آفرود میخوره. آفرودر باید توان ساعتها کار بدون تجدید انرژی داشته باشه. وگرنه هر وقت هوس طبیعت کردی باید یک ماشین برقی بخری بندازی توی کوه دشت و برگردی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Audi rs e_tron gt

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        هامر تست شده…
        بله بدرد آفرود می خورن قطعا

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
  5. R@m!n

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    منتظر سه چرخه دیفندر هم هستیم ://

    معلوم هست با خودشون چی فکر می کنن چپ و راست مدلای مختلف دیفندر میدن بیرون ؟؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. یوسف

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (567 ديدگاه)

      شما تاریخچه دیفدر رو نگاه کن ببین حداقل ۲۰ مدل مختلف از سواری تا آتش نشانی تولید کرده… پس روی این نسل هم همین کارو میکنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
      1. R@m!n

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        اولا اون چیزی که بهش میگی مدل مختلف در واقع همون دیفندر بوده به اضافه قطعات مخصوص یه کار، من ندیدم جایی بگن دیفندر آتش نشانی یا دیفندر پاترول (گشت). هایلوکسم اینجا ماشین آتش نشانی هست تویوتا یه مدل به اسم هایلوکس آتش نشان اضافه کرده ؟؟؟
        دوما این بچه خوشگل گرون قیمتم اون دیفندر سگ جون کلاسیک نیست که برای همه کار بشه استفاده کرد.
        سوما تمام این مدلای معرفی شده، مثله سه ردیفه و ۵۰ سالگیو ۶۰ سالگیو و تروفی ادیشن و جیمز باند و باگز بانی و… همشون برچسب برای فرو کردن به قیمت بالاتر هستن که دیگه این موضوع تو این صنعت چندسالی هست مد شده.
        چهارما با بالا بردن قیمت الکی خودشو میخواد به مرز جی کلاس برسونه که خب کسی که بخواد همچین پولی بده یا همون جی میخره یا رنجروور که اینم میشه یه هم پوشانی احمقانه برای کسب سود از دو مدل دینفندر و رنجروور که قطعا به هر دو آسیب میزنه. افت فروش رنجروور هم از زمان معرفی دیفندر به خاطر همین سیاست احمقانه هست که مشتری رو گیج کرده و حاشیه سود رنجروور رو کشونده به سمت دیفندری که نصفه قیمتشه. حداقل باید ۳ تا دیفندر بفروشی تا سود اندازه یه دونه رنجروور دستت بیاد. حالا قراره با مدل دیفندر SVR گند بزنه به فروش رنجروور SVR و پیکاپشم حتما میخواد با پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی رقابت کنه 😂 و همینطور چرخه حماقت با دیفندر ادامه دارد……

        همون دینفدر ۲ و ۴ در و یه مدل موتور حجیم کافی بود.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. مازیار

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1288 ديدگاه)

          رامین جان
          درسته که شما در کنار عبارتهای پیکاپ لندروور و پیکاپ آمریکایی استیکر خنده گذاشتی
          و درسته که پیکاپ آمریکایی یه داستان جداست
          اما خدمتی که پیکاپ های لندروور در طول نیم قرن در دورافتاده ترین نقاط دنیا _ و نه فقط داخل خاک آمریکا _ به بشر کردند هیچ پیکاپ آمریکایی نکرد یعنی اصلا نبود که کاری از پیش ببره

          درمورد تنوع مدلها که اشاره کردی هم یاید کمی صبر کنیم تا مشخص بشه که آیا این سیاست به هدف فروش بیشتر که مقصود همه کمپانی هاست نزدیک میشه یا نه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. یوسف

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (567 ديدگاه)

          اولا که جی کلاس خودش کپی بیشرمانه از اطاق دیفندر و شاسی و زیربندی رنجرور هست… اینو توی تاریخچه و اهداف ساخت جی کلاس نوشته شده….
          دوما شما بازار رو بهتر درک میکنی یا مدیر های لندرور….. اینجا بچه ها همه ماشاالله یه پا مدیر تولید و مدیر بازاریابی و مدیر فروش شدن….. عجب

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        3. یوسف

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (567 ديدگاه)

          رامین جان برو تاریخچه darien gap رو بخون ببین لندرور و رنجرور از کنار جنازه های کدوم ماشین ها رد شدن و چرا…. بعد بیا استیکر خنده بزار…. لندرور و رنجرور جایی رفتن که حتی قاطر و خر و اسب هم نتونستن برن و زیر نیش پشه های مالاریا مردن….. آره برادر…. اون استیکر رو بچسبون به جنازه پیکاپ های آمریکایی توی دره مالاریا…. آره… اینچنین بود برادر..

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1855 ديدگاه)

        خودروی آتش نشانی با شاسی یکپارچه چه شود!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  6. datsun

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2489 ديدگاه)

    پدال کلا بی خیال اخبار ژاپن شدی

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  7. Karl Benz

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1966 ديدگاه)

    دیدن زرشکککک این مدل دیفندر رو سه ردیفه کنیم اون یکی مدل به فنا میره بخاطر همین فکر عاقلانه اون مدل به بدبختی نمیوفته .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Mf1

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    نسخه های معمولی دیفندر لوکس هستش
    بنظر من بهترین دیفندر تاریخ هستش از لحاظ طراحی و زیبایی ولی از لحاظ افرود سخت نسخه های قدیمی
    ولی هر کسی بخواه آفرود سخت بره صدرصد فورد رپتور یا رم تی رکس یا شورلت zr2

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4622 ديدگاه)

    دیفندر به یه آفرودر خوب و بادوام معروف بود نه یه ماشین لوکس شهری! این دیفندر جدید جز طراحیش دیگه فاجعه ست…

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا