مازراتی

معرفی مدل‌های سفارشی مزراتی گیبلی و لوانته F تریبوتو

مزراتی تاریخچه درخشانی در موتور اسپورت دارد. ایتالیایی‌ها برای گرامی داشت عملکرد خود در مسابقات دو نسخه سفارشی در گیبلی و لوانته با نام F تریبوتو را معرفی کرده‌اند.

این خودروها برای گرامیداشت دستاوردهای مزراتی در موتور اسپورت تولید شده‌اند. گیبلی سدان و لوانته شاسی‌بلند با دو رنگ انحصاری و عناصر متمایز بدنه در دسترس خواهند بود تا این مدل‌ها از سایر نسخه‌های استاندارد جدا شوند.

نکته قابل ذکر اینکه گیبلی و لوانته F تریبوتو در حال حاضر قابلیت سفارش در آمریکا و کانادا را دارند.

البته که نام مزراتی با خوان مانوئل فانجیو افسانه‌ای درهم‌آمیخته است. فانجیو در ۱۷ ژانویه ۱۹۵۴ و اولین حضور این برند در فرمول ۱ پشت فرمان خودروی ۲۵۰F نشسته بود. شایان ذکر است حرف F در اول نام این مدل‌های سفارشی مخفف نام فانجیو بوده و واژه تریبوتو نیز به معنی ادای احترام و گرامیداشت است.

گیبلی و لوانته F تریبوتو به‌صورت انحصاری با دو رنگ آزورو تریبوتو و روسو تریبوتو عرضه می‌شوند که رنگ قرمز همان رنگ موتور اسپورت ایتالیایی بوده و مزراتی قبلاً از آن در محصولات مسابقه‌ای خود استفاده کرده است. رنگ آبی هم نشان دهنده رنگ شهر مودنا زادگاه مزراتی می‌باشد.

هر دو خودروی یاد شده دارای کالیپرهای ترمز زرد رنگ هستند که آن‌هم ما را به یاد مودنا و ۲۵۰F می‌اندازد. گیبلی به رینگ‌های ۲۱ اینچی تیتانو با طرح مشکی براق مجهز شده درحالی‌که رینگ‌های ۲۱ اینچی لوانته از نوع مشکی آنتئو هستند. هر دو خودرو از نشان‌های سفارشی سود برده و در کابین هم پوشش چرم با دوخت های قرمز و زرد دیده می‌شوند.

مزراتی می‌گوید گیبلی F تریبوتو قیمت ۹۸۸۹۰ تا ۱۰۱۳۹۰ دلاری داشته درحالی‌که لوانته F تریبوتو با قیمت ۱۰۶۵۹۰ دلاری عرضه می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    عجیب جذاب و خوشکل هستند

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
    1. Reza Waffen SS

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3211 ديدگاه)

      تکراری شده دیگه

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  2. ( 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪 ( Amirreza

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    نمیخوام بد مازراتیو بگم چون الان جناب mc20 میاد نابودم میکنه اما کار مازراتی و آلفا شده همش ادیشن هایی برای یاد اوری گذشته ، امیدوارم mc20 شروعی برای بازگشت به دوران اوج مازراتی باشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      همنظرم باهات
      البته واقعا هم مدل MC20 تا اینجا عالی ظاهر شده و هرکی دیده پسندیده 🙂 حیفه مازراتی و آلفا تو حاشیه باشن، اینا اسما و کمپانیای لایق و پر افتخاری هستن.

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4312 ديدگاه)

        لانچیا رو فراموش کردی برادر! سلطانی بود برای خودش خصوصا توی آفرود مدل دلتا و گاما تکرار نشدنین…

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
    2. MC20

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      داداش به چه حقی توو روز روشن حقیقت رو میگی ؟ :))

      جدا از شوخی ، راست میگی اینا هم مثل ما واقعا یه اخلاق بد دارن ( دقیقا مثل ایراد خودرو و سایپا ) ، اونم اینه تا شیره جون یک چیز خوب رو نکشن ول نمی کنن . من خودمم دیگه کلافه شدم به جای سرمایه گذاری های جدید هی دارن از گیبلی بدبخت مایه می زارن ، هر روزم به یه رنگ و لعاب جدید ، هرچند خیلی بد نیست ولی یک کمی بده ، اونم برای مازراتی و من هم با شما کاملا موافقم . پاینده باشی .

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. ( 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪 ( Amirreza

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        آره دیگه این حجم سرمایه گذاری روی ادیشنارو جمع میکردن الان شاهد هایپرکار mc30 هم بودیم والا

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. MC20

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          دو سه روز پیش برای Mad.z.Max عزیز نوشتم اعتراضش به وجود قطعات مشترک مازراتی با محصولات گروه دوج درسته و . . . . . . . . ولی بازم میگم . . . . . . . . ​
          مازراتی یتیمی بوده که در هر دوره ای یکی سرپرستیش رو قبول کرده . ابتدا خانواده اورسی و سپس سیتروعن و بعد فیات و فراری (بخشی از سهامش) . . . و این پدرخوانده ها همواره در طول تاریخ خرج و توجه بیشتر رو برای پسران تنی خودشون میکردن تا یتیم آلفیری مازراتی خدابیامرز . حالا هم که این بچه یتیم در ۲۰ سال اخیر کمی تونسته کارکنه و بفروشه و خرج خودش رو در بیاره اول باید پول هاش رو جمع کنه و خودش یک پلت فرم اختصاصی برای هر محصولش تولید کنه و بعد تمام قطعات و ملزومات الکتریکی و مکانیکی فلزی و غیر فلزی ( چه تزیینی و چه کاربردی ) رو از نو و درخور نام برند ، باز تولید کنه تا طرفدارانش مجبور نباشن با زبان کوتاه به تعجب و اعتراض به حق دیگران پاسخ بدند که چرا در برخی قطعات با محصولات دوج مثلا اشتراکاتی وجود داره یا کرایسلر و . . . به هر صورت بحث طولانیه و از حوصله دوستان خارج . به امید روزهای بهتر برای استقلال همه الماس های کثیف شده ی دنیای ماشین .

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. _[TROFEO]_

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2080 ديدگاه)

          البته با ذخیره کردن هزینه های چهار تا رنگ نمیشه شاهد هایپرکار بود

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. (saeed(peugeot

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (94 ديدگاه)

      دوست عزیز منم قبول دارم حرف شما رو …… ولی یه مقدار دیگه صبوری کنی همه چیز اوکی میشه ….

      مدیر عامل جدید آلفا ژان فیلیپ ایمپاراتو هست که واقعا تو پژو فوق العاده کار کرد…. و برنامه های مفصلی برای آلفا داره …. حتی الفا توناله رو به تعویق انداخته تا عالی ساخته بشه ….. مازراتی هم برنامه مفصلی برای چند سال آینده داره ….

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4312 ديدگاه)

        برادر بعد از دو دهه هنوز دست از سر گیبلی برنداشتن! خیلیه یه تکونی نمیدن اصلا، mc۲۰رو منم دوست دارم امیدوارم موفق بشه اما خب خدایی دیر شروع کردن امیدوارم لای باقالیا نره مازراتی…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. MC20

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          آبتین جان سلام گیبلی به صورت سدان سال ۲۰۱۴ رونمایی شد هنوز یک دهه نشده . . . برادر :))

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4312 ديدگاه)

          میدونم برادر اما پلتفرمش از جهات بسیاری با کوارتوپورته یکیه و کوارتوپورته هم خیلی قدیمی تره فکر کنم مال ۲۰۰۸ یا این دور و ورا باشه…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  3. GT

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (649 ديدگاه)

    مازراتی دیگه اون مازراتی واقعی نیست ، یه گوشه نشسته ماشین های بی ارزشش را رنگ آمیزی میکنه یه اسم تریبوتو میچسبونه بهش ، با قیمت S کلاس میندازه به ملت :/
    ( البته به جز مورد MC20)

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. MC20

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      مازراتی همیشه مازراتی بوده ( بواسطه ی علم و هنر خانوادگی طراحی موتور های بی نقص مازراتی که از DNA برادران مازراتی میاد آلفیری و کارلو دو نابغه ی مهندسی مکانیک ) ، حتی اون زمانی که تا حدودی مازراتی نبوده و از پلت فرم کرایسلر ۳۰۰ و قطعات برقی مشترک با زیر مجموعه های فیات کرایسلر در سال ۲۰۱۳ در کواتروپورته و گیبلی استفاده کرده و خدا بخواد ، داره از این به بعد ، مازراتی تر هم میشه . . . . .

      به قول بزرگی :

      . it is immediately clear the DNA of maserati brothers is dominated by passion for engine

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  4. Audi R8

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    مازراتی تو رو به خدا اون کابین لامصب رو درست کن چیه انگار سال ۲۰۰۸ رو نمایی شده
    ظاهرش هم زیباست بر خلاف فضای داخلی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. MC20

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      هنوز تا ده دوازده سال دیگه باهاش کار دارن :)) بعد شما میگی . . .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. MC20

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    امیلیا روماگنا ( به ایتالیایی ، رومانا ) ناحیه ای است نسبتا وسیع در شمال ایتالیا به مرکزیت بولونیا . این شهر تاریخی با پیشینه ای عظیم در تاریخ معاصر ، زادگاه مازراتی است و مازراتی ، بعد از ۲۷ سال ، جو گیر شد و از بولونیا به مودنا ( پایتخت سوپر اسپرت سازی دنیا ) کوچ کرد و در ضمن رنگ آبی ( اصالت مازراتی ) از نیزه سه شاخ متعلق به مجسمه نپتونو ( نپتون ) اله ی آب ( مذکر) که در وسط میدان مشهور شهر بولونیا قرار داره میاد و نماد شهر بولونیا است .
    مودنا ، زادگاه فراری و رنگ زرد اصالتا برای مودنا است و نماد فراری است .
    نمی دونم چرا سایت های خارجی هم قیمه ها رو می ریزن توو ماست ها ؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  6. پیام

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    پدال جان این خبرا چن ماه پیش کار نکرده بودی؟🤔

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  7. MC20

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    دو سه روز پیش برای Mad.z.Max عزیز نوشتم اعتراضش به وجود قطعات مشترک مازراتی با محصولات گروه دوج درسته و . . . . . . . . ولی بازم میگم . . . . . . . . ​
    مازراتی یتیمی بوده که در هر دوره ای یکی سرپرستیش رو قبول کرده . ابتدا خانواده اورسی و سپس سیتروعن و بعد فیات و فراری (بخشی از سهامش) . . . و این پدرخوانده ها همواره در طول تاریخ خرج و توجه بیشتر رو برای پسران تنی خودشون میکردن تا یتیم آلفیری مازراتی خدابیامرز . حالا هم که این بچه یتیم در ۲۰ سال اخیر کمی تونسته کارکنه و بفروشه و خرج خودش رو در بیاره اول باید پول هاش رو جمع کنه و خودش یک پلت فرم اختصاصی برای هر محصولش تولید کنه و بعد تمام قطعات و ملزومات الکتریکی و مکانیکی فلزی و غیر فلزی ( چه تزیینی و چه کاربردی ) رو از نو و درخور نام برند ، باز تولید کنه تا طرفدارانش مجبور نباشن با زبان کوتاه به تعجب و اعتراض به حق دیگران پاسخ بدند که چرا در برخی قطعات با محصولات دوج مثلا اشتراکاتی وجود داره یا کرایسلر و . . . به هر صورت بحث طولانیه و از حوصله دوستان خارج . به امید روزهای بهتر برای استقلال همه الماس های کثیف شده ی دنیای ماشین .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. [email protected]@DRZ 911

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (92 ديدگاه)

    امیدوارم mc20 نقطه شروعی برای بازگشت مازراتی به دوران اوجش باشه .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    از این کار خوشم نمیاد، نه فقط درمورد مازراتی از همه نظر برای همه ی برندا میگم، مک‌لارنم ماشیناشو رنگ میزنه میشه یه نسخه سفارشی! چیز عجیبی شده دنیای خودرو…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا