مزدا

تجهیز مزدا CX-5 به کیت همه‌جارو!

اولین نسل مزدا CX-5 به دست دانشجویان کالج خودروی نیهان ژاپن NATS افتاده و به یک خودروی شبیه باجا ۱۰۰۰ تبدیل شده است. این خودرو قرار است در نمایشگاه توکیو ۲۰۲۰ حضور یابد.

پیش از معرفی رسمی این خودرو تیزری از آن منتشر شده که نشان دهنده تغییرات سنگین روی خودرو بوده و سپرهای جلو و عقب، قوس گلگیرها، روف راک، فلاپ ها و حفاظ‌های زیر بدنه همگی تغییر کرده‌اند.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده به نظر می‌رسد این شاسی‌بلند کامپکت فاقد شیشه‌های عقب بوده و طراحی درب پشتی نیز تغییر یافته است. احتمالاً در این بخش فضایی برای جای‌گیری لاستیک زاپاس تعبیه شده است. سیستم تعلیق جدید به همراه زوایای حمله و فرار بهتر، رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید و لاستیک‌های آفرود تویو نیز جزو دیگر تغییرات هستند. محصول نهایی نیز رنگ بدنه مشکی را به خود خواهد گرفت.

اگرچه تغییرات زیادی روی CX-5 2012 صورت گرفته اما این خودرو فاصله زیادی با تبدیل شدن به یک آفرودر عالی دارد. اول اینکه این خودرو فاقد ساختار بدنه روی فریم بوده و خبری هم گیربکس دنده‌سنگین نیست. البته این خودرو می‌تواند بهتر از سایر نسخه‌های CX-5 در خارج از جاده ظاهر شود.

باید منتظر ماند و دید که این خودرو چه مهارت‌های جدیدی خواهد داشت. شاید هم سازندگان CX-5 همه‌جارو فقط به نمایش آن در توکیو بسنده کنند اما خب از یک‌چیز مطمئن هستند و آن‌هم محبوبیت بالای این خودرو بین بازدیدکنندگان می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. E 36

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (918 ديدگاه)

    واقعا چه لزومی داره این کار؟؟ ولی جای یه SUV واقعی تو سبد مزدا خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    اتفاقا چون مزدا ماشین های شهری و ظریف میزنه اصلا جای suv واقعی بین محصولاتش خالی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا