مزدا

احتمال تولید نسل جدید مزدا CX-5 برای رقابت با مرسدس GLC!

مزدا سال پیش خودروی الکتریکی CX-30 را در پاسخ به هیوندای کنا الکتریکی تولید کرد. چندی بعد نیز نسخه هیبریدی آن معرفی شد که برخلاف نسخه الکتریکی انتظار می‌رود در آمریکا نیز عرضه شود. این خودروساز ژاپنی در حال برنامه‌ریزی برای گسترش شاسی بلندهای خود بوده و گفته می‌شود همچنان به فکر لوکس‌تر کردن محصولات خود است.

طبق گزارش رسانه‌های ژاپنی، نسل بعدی خودروی پرفروش CX-5 به عنوان یک شاسی‌بلند لوکس و برای رقابت با محصولاتی همچون مرسدس GLC و ب ام و X5 توسعه خواهد یافت. بر پایه اخبار منتشر شده، نسل بعدی CX-5 در سال ۲۰۲۳ و شش سال پس از حضور نسل فعلی در بازار عرضه خواهد شد.

اگرچه نسل فعلی این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک در دسترس بوده اما نسل بعدی آن از همان پلتفرم نسل جدید مزدا ۶ استفاده خواهد کرد و بنابراین دارای همان طراحی طولی پیشرانه بوده و احتمالاً به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهد بود.

مزدا CX-5 در حال حاضر با پیشرانه ۲.۵ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری در دسترس است اما انتظار می‌رود نسل بعدی آن همانند مزدا ۶ جدید از پیشرانه ۶ سیلندر خطی جدید این برند استفاده کند. البته احتمال اینکه نسخه دیزلی این خودرو در آمریکا عرضه شود خیلی ضعیف است. طبق انتظارات این پیشرانه در شاسی‌بلند بزرگ‌تر CX-9 نیز بکار خواهد رفت. مزدا فقط تائید کرده سیستم چهار چرخ محرک را برای این پیشرانه جدید توسعه داده اما طراحی طولی پیشرانه به این معنی است که خودروی موردبحث از طراحی دیفرانسیل عقب نیز پشتیبانی خواهد نمود.

نسل بعدی CX-5 ابعادی بزرگ‌تر نسبت به نسل پیشین خواهد داشت و به این ترتیب در کلاسی بالاتر قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود نسخه کوپه CX-5 جدید نیز تولید شود و مزدا جذابیت‌های این مدل را بیش از پیش افزایش دهد. ظاهراً این نسخه کوپه مانند، CX-50 نام خواهد گرفت.

پیش از عرضه CX-5 در سال ۲۰۲۳ نسل جدید مزدا ۶ در سال ۲۰۲۲ و با استایل الهام گرفته از کانسپت ویژن کوپه تولید خواهد شد. از آنجایی که کانسپت یاد شده برای پیش‌نمایش زبان طراحی جدید مزدا معرفی شده بود بنابراین احتمال دارد نسل جدید CX-5 نیز از برخی ویژگی‌های طراحی آن استفاده کند.

 

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2211 ديدگاه)

    اون کانسپته که دیوانه کنندست
    https://www.carthrottle.com/wp-content/uploads/2010/09/MazdaShinariConceptFrontView.jpg
    مزدا ۶ که بر پایه اون ساخته میشه تمام رقباشو درو میکنه
    دم مزدا گرم

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۲
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      خوشششششگل
      دلربا

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۲
      1. Hadi

        ۱۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2203 ديدگاه)

        مزدا کارش حرف نداره ?
        نیازی به بزند لوکس ندارن خودش می‌تونه برند لوکس باشه…

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
    2. Ahmadreza2002

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1420 ديدگاه)

      در رابطه با درو کردن رقبا باید بیشتر تعمل کرد

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۷
    3. مزدا

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1804 ديدگاه)

      امیدوارم مزدا مثل همیشه سنگ تموم بزاره

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    4. behnam1012

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (525 ديدگاه)

      مزدا خیلی با حوصله داره کار میکنه و داره قاطی برند های لوکس میشه
      قبلا هم گفتم
      مزدا بی ام و ژاپنی هاس ?

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
      1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

        ۱۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        نه هوندا بی ام و شونه
        تویوتا بنزشون

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
  2. MOHAMMAD.n.r

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (832 ديدگاه)

    ??????

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  3. سامورایی از قله فوجی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    امروز چقدر خبر در مورد مزدا داشتیم ??
    امیدوارم یکی از خبر ها درباره مزدا RX-9 باشه

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۰
  4. زیزیگولو

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    مزدا CX-5 یه‌ کراس اوور خوبو اقتصادی هستش که تو ارائه امکانات رفاهی یه سرو گردن از رقیبایی مثل نیسان ایکس تریل، تویوتا رافور، فولکس تیگوان، پژو ۳۰۰۸، هیوندای توسان و سانتافه و کیا اسپورتیج بالاتره و تو هر نسل داره راندمان موتورشو هم میبره بالاتر

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
  5. Ahmadreza2002

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1420 ديدگاه)

    قدرت بیشتر
    اراعه محصولات عملکردی
    باعث افزایش پرستیژ برند میشه
    چیزی ک لکسوز با lfa و اکورا با nsx قصد داشت انجام بده
    مزدا باید rx9 رو به عنوان ی گرندتور یا ی اسپورت کمتر از ۲۰۰k $ احیا کنه هر چند با فروش کم برا پرستیژ ی برند پرمیوم لازمه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
    1. [email protected]

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      RX ها همیشه یه کوپه اسپرت بودن و مزدا نیازی به پرستیژ نداره چون خیلی وقته به همه ثابت شدس. RX-9 باید یه کوپه اسپرت بمونه چون هویت یه ماشین خیلی مهمه. به نظرم زیر ۶۰k عالیه. پروژه LFA و NSX آنچنان موفقیت آمیز نبود هر چند ماشینای خفنی بودن. هر برندی یه سگمنتو گرفته وارد شدن به سگمنت دیگه با صرف هزینه زیادی همراهه و با یه ماشین عملی نمیشه

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
      1. Ahmadreza2002

        ۱۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1420 ديدگاه)

        اگه مظر شما اینه کامل محترمه
        ولی بحث من پرستیژه

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. Ahmadreza2002

          ۱۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1420 ديدگاه)

          نظر

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        2. [email protected]

          ۱۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          اگر منظورتون از پرستیژ اعتبارشه که مزدا و ژاپنی جماعت حرفی باقی نمی زارن ولی اگه منظورتون کلاس کاریشه مزدا باید یه زیر برند مثه لکسوس یا همین آکورا تاسیس کنه. دیگه من معنی دیگه ای از پرستیژ نمی دونم امیدوارم متوجه شده باشم

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        3. Ahmadreza2002

          ۱۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1420 ديدگاه)

          واقعا فکر میکنی پرستیژ کاری مزدا با امثال بنز و بیمر و کادیلاک یکیه؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۴
  6. Gold

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اکسپلورر دیفرانسیل عقب ، مزدا ۶ و CX جدید دیفرانسل عقب ، BMW و بنز از GLC و X3 به بالا هم همینطور ….. دینامیک رانندگی فقط انتقال قدرت عقب و AWD بر اساس دف عقب…. البته موضوع ۴WD کاملا مجزا است.
    باقی چنگی به دل نمی زنند.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. ارشیاSVJ

      ۱۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      امیدوارم به زودی دیفرانسیل جلو کلا از بین بره.

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
  7. net

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1685 ديدگاه)

    مزدا داره جلوپنجره رو کوچکتر میکنه قشنگتر میشه مثلا مدل مزدا الکتریکی با جلوپنجره کوچک و بدون خط استیل زیر چراغ جلو خوبه.خط استیل زیر چراغ باریک جلو و جلو پنجره بزرگ ماشینهای مزدا بد هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  8. حسین وی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    دقیقا ۲ سال پیش گفتم مزدا دیگه میخواد لوکس ساز شه و شد !
    قشنگ مشخص بود و به نظره من قطعا موفق خواهد شد

    موافقم ۶
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا