مزدا

معرفی نسل جدید مزدا کارول، برادر دوقلوی سوزوکی آلتو برای بازار ژاپن

مزدا نسل هشتم کی کار خود (Kei Car)، کارول را در ژاپن معرفی کرده است. کارول برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ به‌عنوان یک خودروی شهری کوچک متولد شد اما از سال ۱۹۸۰ به نسخهٔ ری‌بج شدهٔ سوزوکی آلتو تبدیل شده است و در اصل توسط سوزوکی برای مزدا تولید می‌شود؛ بنابراین ازآنجایی‌که نسل جدید آلتو ماه گذشته معرفی شد، حالا نوبت به کارول رسیده تا نونوار شود.

عجیب نیست که کارول غیر از لوگوها و فقدان قطعهٔ کرومی بین چراغ‌های جلو، در ظاهر هیچ تفاوت دیگری با آلتو ندارد؛ بنابراین این کی کار ژاپنی دقیقاً مثل برادر دوقلوی خود ۳,۳۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۴۷۵ میلی‌متر عرض و ۱,۵۲۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۴۶۰ میلی‌متر است.

مزدا نسل جدید کارول را در سه تیپ مختلف بنام‌های GL، GS هیبریدی و GX هیبریدی ارائه خواهد کرد. تیپ اول که صرفاً بنزینی است، از یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی سه سیلندر با ۴۹ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ فرستاده می‌شود. در تیپ‌های هیبریدی اما یک سیستم هیبریدی خفیف شامل یک استارت ژنراتور یکپارچه با ۲.۵ اسب بخار قدرت و یک پکیج باطری لیتیوم یونی هم به موتور بنزینی مذکور اضافه می‌شود. کم‌مصرف‌ترین نسخهٔ کارول در هر صد کیلومتر تنها ۳.۶ لیتر بنزینی مصرف می‌کند.

در داخل این خودرو محفظه‌های زیادی برای اشیاء در جای‌جای کابین چهارنفرهٔ آن تعبیه شده است. تجهیزات ایمنی کارول هم شامل شش ایربگ به همراه چند سیستم کمک‌رانندهٔ ابتدایی مثل هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و ترمز خودکار دنده‌عقب می‌شود؛ اما عجیب اینکه کارول از نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آلتو برخوردار نیست و همهٔ تیپ‌های آن با یک پانل پلاستیکی ارائه می‌شوند که جای نمایشگر بین دریچه‌های تهویه را پوشانده‌اند. بااین‌حال، تیپ‌های بالاتر از تجهیزاتی مثل چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های آلیاژی ۱۴ اینچی و سیستم تهویهٔ اتوماتیک بهره می‌برند.

نسل جدید مزدا کارول از اواسط ژانویهٔ سال ۲۰۲۲ برای فروش به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این خودروی کوچک از ۹۹۸,۸۰۰ ین معادل ۸,۷۳۰ دلار آغاز می‌شود و در بالاترین نسخه به ۱,۳۰۳,۵۰۰ ین معادل ۱۱,۴۰۰ دلار می‌رسد که مشابقه قیمت سوزوکی آلتو است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (382 ديدگاه)

    مثل تاس منچِ
    آدم هوس می‌کنه بچرخوندش ببینه چند میاد

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  2. مردیم از خوشی

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (413 ديدگاه)

    ۸ هزار دلار (۲۴۰ میلیون )
    هم قیمت mvm x22 2020 هست جدای از بحث چینی بودن و ژاپنی ، mvm ارزش خریدش خیلی بیش تری داره
    قوی تر
    جا دار تر
    امکانات بیش تر
    ظاهر زیبا تر

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۵
    1. TOM KRISTENSEN

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (102 ديدگاه)

      چینی تر

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۶
      1. جناب ایکس

        ۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1160 ديدگاه)

        😂😂😂👏👏👏

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
        1. میثم

          ۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          همون X22 که در تست یه کانال روسی پدال گازش شکست؟؟؟؟؟
          https://www.pedal.ir/chinese/chery/%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88-x22/

          موافقم ۶
          مخالفم ۶
    2. علی

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      mvm=chery

      در بازار جهانی
      MVM X22=CHERY TIGGO3X AND CHERY TIGOO2

      OK??

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  3. The man in black

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خیلی با این جور ماشین ها حال نمیکنم ولی بیشتر از سوزوکی تاتو دوستش داشتم

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  4. میثم

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اگه واقع بین باشیم این جور ماشینا در شهرها نیاز اکثر افراد رو برآورده میکنن و به بیشتر از این نیازی نیست
    اما مسئله اینه که طرف با همون ماشینی که سفر میده، با همونم تو شهر تردد میکنه
    البته باید شرایط جوری باشه که مردم از نظر مالی توان خرید ۲ تا ماشین داشته باشن و از طرف دولتها هم تشویق بشن برای ماشینای کوچک برای تردد در شهر

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  5. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. کوبیده

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (478 ديدگاه)

      ۳۲ بار همین کامنتو دادی و ۳۲ بار من هی لایک کردم واقعا مزدا عشقه

      موافقم ۳
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا