مرسدس بنز

پاسخ مرسدس بنز به بی ام و با آغاز فروش سامانه خودران سطح 3

بی‌ام‌و با رونمایی از نسل جدید سدان‌های لوکس برقی و احتراقی i7 و سری ۷ از سیستم خودران سطح ۳ خود نیز رونمایی کرد و ادعا داشت که تنها خودروسازی است که از آن استفاده این‌چنینی دارد. تا چندی پیش این ادعا درست بود اما حال رقیب همیشگی این برند، مرسدس‌بنز، نیز وارد میدان رقابت شده و سیستم خودران سطح ۳ خود را آماده استفاده در جاده‌های عمومی کرده است. البته مرسدس‌بنز پا را از این هم فراتر گذاشت و پیش از باواریایی‌ها، سیستم خودرانش را آماده فروش کرد.

ب‌ام‌و‌های سری ۷ و i7 پاییز امسال برای فروش آماده می‌شوند و هر دو از سیستم خودران سطح ۳ سود می‌برند که تنها در بازارهایی که حکومتشان این سیستم را مجاز کرده باشد (مانند آلمان) قابل ارائه است. در آن سو، مرسدس‌بنز سیستم خودران سطح ۳ خود موسوم‌به «Drive Pilot» را هم‌اکنون در مدل‌های لوکس و بالارده‌اش یعنی کلاس S و EQS به‌عنوان یک آپشن قرار داده است؛ انگار که این برند، بی‌ام‌و را در بازی خودش شکست داده است!

کاربری سیستم Drive Pilot مرسدس دقیقا مشابه سیستم خودران بی‌ام‌و بوده و از تجهیزاتی چون LiDAR دوربرد، حسگرهای راداری و دوربین برای خلق تصاویر سه‌بعدی دیجیتال از پیرامون خودرو استفاده می‌کند. Drive Pilot همانند سیستم خودران بی‌ام‌و تنها در بزرگراه‌ها و شرایط خاص خود کار می‌کند؛ شرایطی چون سرعت‌های پایین‌تر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت، خط‌کشی کامل مسیر و دمای بالاتر از ۴.۵ درجه سانتی‌گراد. شایان‌ذکر است که محدودیت دمایی برای اطمینان از عدم یخ‌زدگی جاده است.

پس از فعالسازی سیستم Drive Pilot، راننده مجاز است تا دست‌هایش را از روی فرمان بردارد و تا زمانی که شرایط یادشده بهم نخورده باشند، نیازی به دخالت در کار خودرو ندارد. مرسدس‌بنز برای سرگرم‌گردن مشتریانش درحین استفاده از این سیستم، خودروهایش را به چند بازی مجهز کرده است که راننده ازطریق سیستم اطلاعات سرگرمی به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند.

بد نیست بدانید که سیستم Drive Pilot چندان هم جدید نیست و مرسدس‌بنز پیشتر نیز از آن نام برده بود اما فروش و استفاده رسمی از این سیستم برگ تازه‌ای را در دفتر هشومندسازی خودروهای مرسدس رقم زده و با سبقت‌گرفتن از بی‌ام‌و در فروش این فناوری، پاسخی قاطع به رقیب داده است.  حتما در آینده شاهد ورود مدل‌های گوناگون این دو برند پیشتاز آلمانی خواهیم بود که به فناوری خودران سطح ۳ مجهز شده‌اند.

به نظر شما آیا سیستم خودران سطح ۳ ارزش خرید دارد؟! تا چه حد می‌توانیم به این سیستم‌های خودکار اعتماد کنیم و فرمان زندگی‌مان را به دستشان بسپاریم؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (530 ديدگاه)

    چه تیتر بچه گانه ای…

    موافقم 38
    مخالفم 55
    1. محمد هادی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      انگار این مقاله رو یه مرسدس فن قهار نگارش کرده
      تو متن چندین جا مرتبا تاکید کرد که مرسدس حال بی ام و رو گرفته،اونم حسسابی!!
      حالا انگار کلا این سیستم چقد کاربردی و قابل استفاده شده که انقد ازش تو این مقاله استفاده ابزاری کرد علیه حضرت ابهت ❤️بی ام و❤️
      بعدشم اصلن گیریم که این سیستم به بلوغ کامل هم رسیده باشه
      ینی نفر دوم ارائه این سیستم بشی شکسته؟اونم بصورت تقریبا همزمان!
      شرکت های بیستم و سی ام و چهلم ارائه دهنده این سیستم پس چی بگن در آینده؟!

      موافقم 28
      مخالفم 50
      1. M.Kkarimi

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (860 ديدگاه)

        آره همونطور که این کامنت رو هم یه بی ام و فن قهار نگارش کرده … حضرت ابهت بی ام و :))

        موافقم 39
        مخالفم 8
        1. محمد هادی

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2143 ديدگاه)

          بله
          برای اینکه بی ام و سلطان ابهته واقعا
          مگه نیست؟

          موافقم 12
          مخالفم 12
      2. کیانوش

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        اولا که مرسدس یک سال زودتر همین سیستم رو معرفی کرده ی جور نوشته انگار بی ام و اول معرفی کرده و بعد مرسدس بی خبر عرضه کرده

        موافقم 2
        مخالفم 6
    2. سهیل

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      دقیقا. مهم کیفیت هست نه اول بودن. باید دید در عمل کدوم موفق تره.

      موافقم 44
      مخالفم 3
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    درسهایی که آلمانیها دارن الان میخونن آمریکاییها یادشون رفته.

    موافقم 10
    مخالفم 78
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      آخی میخوای بگیم بیان یادتون بدن چون کسایی که دروغ زیاد میگن یادشون میره عین امریکایی

      موافقم 45
      مخالفم 6
      1. elman

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (86 ديدگاه)

        داش تو دیگ خیلی رو آمریکایی ها تعصب داری .
        منم فن آمریکام ( البته من فن همه برندها هستم ) ولی تو دیگ رسما داری میگی که همه صنایع خودروسازی دنیا باید نابود بشن بجز صنعت خودروسازی آمریکا 😐 .

        موافقم 49
        مخالفم 1
    2. Mosi

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (55 ديدگاه)

      برای هوافضا و این داستانا درسته
      خودروسازی خیر

      موافقم 7
      مخالفم 3
    3. کیانوش

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      امثال تو هم مشخصه چه درس هایی رو کلا نادیده گرفتی از زندگی که همه چی رو تقسیم بندی میکنی تو ی سری مرز های بی معنی امریکایی ژاپنی المانی شرکت های خودروسازی بزرگ اکثرشون بین المللی هستن و روند تحقیق و توسعه شون هم تو کل دنیا گسترده هست قطعات و سنسور ها و پردازنده های لازم واسه سیستم خودران هم که تولید کننده های محدودی داره همه شرکت ها از اونا میگیرم مثل سنسور ها از سونی پردازنده ها از انویدیا یا … این وسط میمونه توسعه نرم افزار و هوش مصنوعی سیستم خودران که یا شرکت مستقلا توسعه میده یا با همکاری ی شرکت نرم افزاری که هم اسیایی ش هست هم اروپایی هم امریکایی هستن شرکت هایی که سیستم خودران توسعه میدن حالا شما چرا فکر میکنی صنعت خودروسازی هنوز تو قرن گذشته گیر کرده که امریکایی ها مثلا برتریشون شیشه برقی بود و فضای کابین ولی اروپایی ها برتریشون هندلینگ. بود مصرف سوخت . غیره اون موقع توجیه داتش بگیم خودروهای امریکایی اینجورین المانی ها اینجوری ژاپنی ها اینجوری ولی الان نه عزیزم قربونت برم اکثر خودروساز های که حضور دارن تو بازار خود امریکای شمالی همونجا هم خودرو تولید میکنن و عمده قطعاتشون هم از ی شرکت قطعه ساز کانادایی میگیرن
      کلا میخوام بگم دنیای علم و مهندسی چند ده است که ملی گرایی رو شوت کرده تو تاریخ حالا اینکه شما چرا تعصب مثلا مهندسی ی کشور دیگه (دیگه معنی نداره عبارت های مهندسی ژاپنی یا امریکایی کل دنیا تعصب رو گذاشته کنار و از رقیباشون یاد میگیرن فورد از تویوتا پورشه از تویوتا استون از بنز از فراری )رو میخوری خدا داند

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    ما این جا تیگو ۸ رو داریم که ادعا میکنه از خودران سطح ۳ برخورداره🤣

    موافقم 41
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    چه خوب بالاخره منتشرش کرد ببینیم جواب تسلا و بی ام و چیه

    موافقم 28
    مخالفم 0
  5. Jdm باز

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خیلی برای تردد درون شهری خوبه، میخوای چهار پنج تا خیابون بری اونورتر، سیستمو روشن میکنی راحت خودش میره

    موافقم 8
    مخالفم 6
  6. Porsche 911

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    از این تیتر ها به کجا میرسین…؟🤔

    موافقم 10
    مخالفم 10
  7. RezaRs

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    فشار بخور بی ام و 🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿

    موافقم 19
    مخالفم 14
    1. RezaRs

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      راستش میدونین فن بنزم ولی محدودیتاش خیلی بود به نظرم خیلی جای کار هست

      موافقم 14
      مخالفم 5
    2. کامران

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      تین ایجر گرامی این کامنتا جاش اینجا نیست

      موافقم 11
      مخالفم 13
  8. ‌...

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    این ماشین جدید بنز و بی ام و و… دیگه دارن از قیافه شبیه سفینه فضایی دارن میشن کی میشه فردا بیان سامانه پرواز و.. بزارن روش بعد دیگه از قیافه افتادن اون طراحی زیبا و آرامش بخش ۱۰ سال پیش رو ندارن

    موافقم 16
    مخالفم 1
  9. کیانوش

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    اصلا مرسدس سال قبل این سیستم سطح سه رو معرفی کرده بود و مجوزش رو گرفته بود ی جور نوشتین انگار اول بی ام و معرفی کرده

    موافقم 9
    مخالفم 5
  10. قاطر فروش

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    با این روند پیشرفت خودروسازی شاید 10 سال دیگه ماشین پرنده بسازن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    هیچ وقت کسایی که اینقدر روی یه کمپانی تعصبی هستن رو درک نکردم چون علاقه به ماشین کمپانی نمیشناسه
    به شخصه شرکت های بی ام دابلیو و بوگاتی و پاگانی و کونیگزگ رو دوست دارم ولی هیچ وقت نشده مثلا از موستانگ و دوج و حتی ماشین های تسلا تنفر داشته باشم
    بیاید قبول کنیم که هر شرکتی برای یه هدف ماشین تولید میکنه مثلا نمیشه رولزرویس که ماشین های لوکس تولید میکنه رو با پاگانی که هدفش زیبایی هست رو یا با ماشین های آمریکایی که هدفشون قدرت هست رو مقایسه کرد

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا