تجربه و آزمایشمرسدس بنز

رانندگی با مرسدس EQS SUV، میراث S کلاس در قالب شاسی‌بلند برقی

مرسدس بنز EQS شاسی‌بلند با طراحی مدرن، کابین فوق لوکس و فناوری پیشرفته، تلاش می‌کند میراث S کلاس را در قالب یک شاسی‌بلند الکتریکی بازآفرینی کند.

ایجاد تجربه‌ای در سطح S کلاس برای بازار خودروهای الکتریکی کار ساده‌ای نبود. S کلاس سال‌هاست که در دنیای سدان‌های لوکس پادشاهی می‌کند. به همین دلیل، مرسدس بنز به‌جای افزودن موتورهای الکتریکی به نسخه بنزینی، دو مدل کاملاً جدید با نام‌های EQS سدان و EQS شاسی‌بلند طراحی کرد. این دو مدل، هرچند در رده S کلاس و GLS قرار دارند، اما روی پلتفرم اختصاصی خودروهای الکتریکی ساخته شده‌اند. با وجود این طراحی اختصاصی، EQS شاسی‌بلند وظیفه سنگینی برای پر کردن جای S کلاس دارد. این خودرو نه‌تنها در دسته شاسی‌بلندهای لوکس قرار دارد که طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، بلکه زودتر از رقبایی مانند بنتلی و رنجروور به بازار الکتریکی‌ها وارد شده است. همچنین، امکان انتخاب نسخه هفت‌نفره برای کسانی که به فضای کاربردی نیاز دارند، آن را چندمنظوره کرده است. این خودرو باید نقش‌های متعددی ایفا کند و درعین‌حال، آرمان‌های الکتریکی مرسدس بنز را به بهترین شکل نمایندگی کند.

طراحی

مرسدس برخلاف ب‌ام‌و، تصمیم گرفت خودروهای الکتریکی خود را از مدل‌های بنزینی متمایز کند. EQS شاسی‌بلند با سطوح صاف و صیقلی که به سبک سنگ‌های تراش‌خورده طراحی شده‌اند، زبان طراحی مشترکی با مدل سدان دارد. این طراحی ساده و تا حدی جذاب است و بدون جلوپنجره، به‌راحتی به‌عنوان یک خودروی الکتریکی قابل‌شناسایی است. بااین‌حال، این زبان طراحی در مقایسه با GLS که ظاهری قدرتمند و جسور دارد، کمی از ابهت EQS شاسی‌بلند می‌کاهد. کسانی که به دنبال یک خودروی الکتریکی با ابهت بیشتر هستند، احتمالاً G کلاس EQ را ترجیح می‌دهند. همچنین تشخیص EQS شاسی‌بلند با قیمت پایه ۱۰۵,۲۵۰ دلار از EQE شاسی‌بلند ارزان‌تر برای عابران دشوار است که برای خودرویی در این رده قیمتی می‌تواند نقطه‌ضعف باشد.

داخل

EQS شاسی‌بلند در کابین، حس و حال S کلاس را به‌خوبی منتقل می‌کند. مرسدس بنز می‌دانست که برای رقابت در این سطح، صرفاً کیفیت بالا کافی نیست. این خودرو نه‌تنها شما را از دنیای بیرون جدا می‌کند، بلکه عواملی مانند صدای باد و لاستیک‌ها که در خودروهای الکتریکی برجسته‌تر هستند را به حداقل می‌رساند. مهندسان مرسدس با استفاده از عایق‌های فراوان، این مشکلات را حذف کرده‌اند. قوای محرکهٔ دوموتورهٔ در نسخهٔ چهارچرخ محرک آزمایشی ما، کاملاً بی‌صدا هستند و تنها با دقت بسیار می‌توان صدای آن‌ها را شنید. خودروی مورد آزمایش ما مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای بود، ازجمله هایپراسکرین برجسته که سه نمایشگر را زیر یک پنل شیشه‌ای خمیده ۵۶ اینچی ادغام می‌کند.

اگرچه من طرفدار دکمه‌های فیزیکی برای کنترل‌های اصلی هستم، اما استفاده از این صفحه‌نمایش مرکزی بسیار چشمگیر است و هر سیستم دیگری را قدیمی جلوه می‌دهد. گرافیک‌ها شفاف و واضح هستند هرچند ممکن است هنگام رانندگی کمی حواس‌پرت‌کن باشند. احتمالاً این صفحه‌نمایش عظیم بیشتر در توقف‌های شارژ استفاده خواهد شد، جایی که سیستم صوتی برمستر با صدای فراگیر سه‌بعدی، کابین را غرق در موسیقی می‌کند. سیستم سرگرمی عقب با یک تبلت نیز ارائه شده، اما ردیف آخر صندلی‌ها کمی محدود به نظر می‌رسد، نه‌فقط به دلیل عدم دسترسی مستقیم به صفحه‌نمایش، بلکه به خاطر فضای تنگ‌تر در عقب. این دو صندلی بیشتر برای استفاده موقت مناسب هستند، اما به لطف ردیف دوم با قابلیت تاشو برقی، ورود و خروج از ردیف سوم نسبتاً آسان است.

رانندگی

EQS شاسی‌بلند در EQS450 4Matic، ترکیبی بی‌نظیر از راحتی، عملکرد و فناوری پیشرفته را ارائه می‌دهد. این خودرو از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که روی محورهای جلو و عقب قرار دارند و قدرتی قابل‌توجه با گشتاور آنی تولید می‌کنند، ویژگی‌ای که در خودروهای الکتریکی به شتاب‌گیری سریع و روان منجر می‌شود. عملکرد موتورها به‌گونه‌ای تنظیم شده که شتاب‌گیری بی‌وقفه و بدون هرگونه تأخیر باشد و این شاسی‌بلند سنگین را با چابکی یک خودروی اسپرت به حرکت درمی‌آورد. پلتفرم ۸۰۰ ولتی این خودرو امکان شارژ سریع و برد قابل‌توجهی را فراهم می‌کند.

سیستم تعلیق بادی استاندارد، نقطه عطف دیگری در تجربه رانندگی EQS شاسی‌بلند است. این سیستم به‌گونه‌ای کالیبره شده که تعادل بی‌نقصی بین راحتی و دقت در رانندگی برقرار کند. در مسیرهای شهری، تعلیق ناهمواری‌های جاده را به‌طور کامل جذب می‌کند و سواری نرم و آرامی در حد S کلاس ارائه می‌دهد. در بزرگراه‌ها، این خودرو با ثبات و اطمینان حرکت می‌کند و حتی در سرعت‌های بالا، کابین کاملاً آرام باقی می‌ماند. در پیچ‌ها، سیستم تعلیق بادی همراه با توزیع وزن بهینه پلتفرم EVA2، از تکان‌های بدنه جلوگیری می‌کند و هندلینگ را برای شاسی‌بلندی در این ابعاد، چابک و پاسخگو نگه می‌دارد.

سیستم فرمان این خودرو نیز شایسته تحسین است. فرمان‌پذیری دقیق و پاسخگو است، اما به‌گونه‌ای طراحی شده که حس سبکی و راحتی را به راننده منتقل کند، به‌ویژه در مانورهای شهری و پارک کردن. فناوری‌های کمک‌راننده پیشرفته، مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ حرکت بین خطوط و کمک پارک خودکار، رانندگی را آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کنند. این سیستم‌ها به‌ویژه در ترافیک‌های سنگین یا مسیرهای طولانی، فشار را از روی راننده برمی‌دارند و تجربه‌ای آرامش‌بخش ارائه می‌دهند. بااین‌حال، برخی از این سیستم‌ها ممکن است نیاز به تنظیمات دقیق‌تری داشته باشند تا کاملاً با شرایط جاده‌های متنوع هماهنگ شوند.

نتیجه‌گیری

مرسدس بنز EQS شاسی‌بلند تلاشی جسورانه برای آوردن میراث S کلاس به دنیای خودروهای الکتریکی است و در بسیاری از زمینه‌ها موفق عمل می‌کند. کابین این خودرو نه‌تنها لوکس و آرام است، بلکه با فناوری‌هایی مانند هایپراسکرین و سیستم صوتی برمستر، تجربه‌ای آینده‌نگرانه و بی‌نظیر ارائه می‌دهد که در کمتر خودرویی یافت می‌شود. عایق‌بندی بی‌نقص، حذف صداهای مزاحم و موتورهای الکتریکی بی‌صدا، این شاسی‌بلند را به پناهگاهی متحرک تبدیل کرده‌اند که حس انزوای کامل از دنیای بیرون را به سرنشینان می‌دهد. اگرچه ردیف سوم برای استفاده طولانی‌مدت کمی تنگ است، اما انعطاف‌پذیری کابین و امکانات پیشرفته، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌های مرفه یا افرادی که به دنبال ترکیبی از تجمل و فناوری هستند، تبدیل می‌کند. درمجموع، EQS شاسی‌بلند شاید به‌طور کامل به‌پای ابهت S کلاس نرسد، اما به‌عنوان یک شاسی‌بلند الکتریکی لوکس، استانداردهای جدیدی را در این سگمنت تعریف می‌کند و نشان می‌دهد که مرسدس بنز همچنان در نوآوری و ارائه تجربه‌های بی‌نظیر پیشتاز است.

نقاط قوت

  • سواری راحت
  • کابین مجلل
  • تکنولوژی‌های پیشرفته

نقاط ضعف

  • طراحی بیرونی تکراری
  • قیمت گران
  • رانندگی بی‌روح

مشخصات فنی

Mercedes EQS 450 4Matic
قوای محرکه الکتریکی دوموتوره
قدرت ۳۶۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
وزن ۳۰۷۰ کیلوگرم
طول ۵,۱۲۵ میلی‌متر
عرض ۲,۱۵۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۱۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۰ میلی‌متر
شتاب صفرتاصد ۶.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
برد ۶۵۰ کیلومتر
قیمت پایه ۱۰۸,۲۵۰ دلار

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1785 ديدگاه)
    1. ۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6268 ديدگاه)

      چ خوشگله ها!

  2. Iman 007

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (165 ديدگاه)

    از کل ماشین فقط فرمونش قشنگه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  3. مازیار

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1633 ديدگاه)

    مثل اینکه EQ رفته رفته داره بنز میشه

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. Amir Machine

      ۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1362 ديدگاه)

      مازیار جان جواب کامنتت رو توی مطلب مقایسه موستانگ GTD و 911 GT2 RS دادم
      نمیدونم خوندی یا نه

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. مازیار

        ۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1633 ديدگاه)

        سلام دوست من
        چرا متوجه شدم
        شناخت ماهیت کاربران برام مشکل نیست خاطرجمع باش

        موافقم 3
        مخالفم 6
  4. پیام

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2272 ديدگاه)

    دوباره طراحی جلوش زشته

    موافقم 6
    مخالفم 5
  5. مهران

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    ۳۰۷۰!!!وزن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. Hf

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (140 ديدگاه)

    به عنوان یک ماشین برقی طراحی غیر افراطی داره و خیلی خوبه و به خوبی هویت برقی خودرو رو نمایش میده. ولی اون صفحه نمایش جلوی سرنشین جلو واقعا کاربردی نیست. فقط تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم قدرت کمش هست ولی به عنوان یک خودروی 3 تنی شتاب خوبی داره

  7. Boss 429

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    امیدوارم کدیلاک یه نمونه SUV فول سایز فوق لوکس تولید کنه چیزی درحد اشرافیت سلستیک زیبا و چشم نواز شک ندارم بساط هرچی تخم مرغ شانسیه جمع میشه. انصافا آدم این قیافه را میبینه از خودش میپرسه خریدار آیا واقعا چشم داشته دیده چی خریده بعید میدونم حتی دیده باشه تو بگو یه بند انگشت اصالت و ظرافت پیدا بشه

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. Nismo

      ۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1896 ديدگاه)

      حرف حق

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. Cadillac-V

      ۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (312 ديدگاه)

      واقعا عجب حقی گفتی حرف حق جواب نداره

      کادیلاک و جنرال‌موتور اگه به اون دوتا بحران نمیخوردن الان کسی به بنزینی ایناهم نگاه نمی‌کرد، مدرکشم کادیلاک الدورادو بروگام که از رولزرویسشم لوکس تر بود
      https://www.pedal.ir/cadillac/cadillac-eldorado-brougham-air-suspension/

      موافقم 1
      مخالفم 7
    3. Hf

      ۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (140 ديدگاه)

      واقعا درست میگی کادیلاک جایگاه واقعی خودشو نداره.مثلث خودروسازای بزرگ بنز. رولزرویس. کادیلاک کامل نیست
      اگه کادیلاک یک سدان لوکس واقعی بسازه جایگاهش به راحتی در رولزرویسه.

      موافقم 1
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا