نسخه فیس لیفت شده این شاسی بلند از پیشرانه ۴ لیتری V8 سود میبرد.
مرسدسبنز در سال ۲۰۰۴ از شاسیبلندی تازه با نام کلاس M رونمایی کرد. این خودرو بعدا بهخاطر مشکلات حقوقی با بیامو تغییر نام پیدا کرد و در سال ۲۰۱۵ با نام GLE روانه بازار شد. همزمان با رونمایی از نام GLE، فرم بنده کوپه هم به شاسیبلندهای این شرکت اهل اشتوتگارت رسید تا رقیبی لوکس برای شاسیبلندهای کوپه و اسپرت بیامو باشد. از آن پس مرسدسبنز هر نسل GLE را در دو نسخه عادی و کوپه روانه بازار میکند.
مرسدسبنز برای هماهنگی بیشتر با ترند بازار و قوانین سختگیرانه آلایندگی در اروپا، شاسیبلند GLE را در سه نسخه، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و درونسوز تولید میکند. نسخه هیبریدی این خودرو که با نام کامل GLE53 شناخته میشود، با تکیهبر یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ و باتری ۳۱.۲ کیلووات ساعتی خود، ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و میتواند در عرض ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
درحالیکه GLE53 پلاگین هیبریدی به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما در مقایسه با نمونه هیبریدی متداول قدرت و شتاب بیشتری دارد؛ خودرویی که با استفاده از همان پیشرانه، ۴۳۵ اسب بخار قدرت دارد. در سوی دیگر، نمونه اسپرت و پرچمدار GLE با پسوند 63S به دست مشتریان میرسد. این نمونه که با برچسب پایه ۱۳۲ هزار دلار عرضه میشود، از یک موتور ۴ لیتری V8 با توربوشارژرهای دوگانه و کمک پیشران برقی سود میبرد.
حداکثر قدرت GLE 63S کوپه در دورهای ۵,۷۵۰ تا ۶,۵۰۰ دوربردقیقه برابر ۶۰۳ اسب بخار اعلام شده است. به همین دلیل، بدنه این شاسیبلند خیابانی درعرض ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
محبوبیت مناسب مرسدسبنز در میان برندهای لوکس باعث شده تا محصولات آن مانند GLE همواره موردتوجه تیونرهای مشهوری چون منصوری باشند. یکی از آخرین مدلهای شاسیبلند کوپه مرسدس که توسط این برند آلمانی تیونینگ شد، GLE 63S کوپه P900 نام دارد.
مهندسان منصوری برای تولید این مدل از قطعات آیرودینامیکی متعددی استفاده کردهاند که درکنار بهبود عملکرد خودرو، به ارتقا ظاهر آن و نزدیکتر شدن به سلقیه مشتریان کمک میکند. در بدنه این خودرو از تیغههای آیرودینامیکی، اسپلیتر، دیفیوزر، گلگیرهای جانبی، آینهبغلها، جلوپنجره، اسپویلر سقفی و هواکشهای پشت طاق چرخ از جنس فیبرکربن استفاده شده است تا هم چهره خودرو لوکستر به نظر برسد و هم در کاهش وزن آن سهیم باشد.
منصوری بدنه بیرونی دو رنگ GLE بسنده نکرده و از رینگها و ترمزهای اختصاصی در این شاسیبلند استفاده کرده است. تمام این مجموعه لوکس با تکیه بر پیشرانه تقویتشده مرسدس AMG حرکت میکند که حال و برخلاف نسخههای عادی، ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و این شاسیبلند را در عرض ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند.
البته کابین این خودرو هم مانند تمام محصولات منصوری بهطور کامل بازپروری شده و حال از رنگبندی تازه، چرم باکیفیت تهیهشده توسط منصوری، ادوات فیبرکربنی جدید و لوگوی این برند آلمانی در جایجای آن سود میبرد. از آنجا که کلمات نمیتوانند دقت کاری این تیونینگ را بهخوبی توصیف کنند، شما را به تماشای ویدئوی زیر دعوت میکنم تا با این شاسیبلند خاص بیشتر آشنا شوید. نظر شما درباره مرسدس AMG GLE 63S چیست؟ آیا مرسدسبنز در رقابت خود پیروز شده است؟
ماشین باز
۸ آذر ۱۴۰۳به به امروز همش داره از منصوری خبر میاد ❤️
net
۸ آذر ۱۴۰۳اولین بار در سال ۲۰۰۶ بی ام و با تولید x6 دسته بندی زشتی در بین ماشینها اختراع کرد به نام شاسی بلند کوپه که جالب نیست. شاسی بلند و کراس اور خوبه ولی شاسی بلند کوپه نه
مردیم از خوشی
۸ آذر ۱۴۰۳زخم شد
Amirreza.M
۸ آذر ۱۴۰۳😂😂😂
منم با کراس اور معمولی بیشتر از کوپه حال میکنم ولی این اصراری که ایشون دارن نمیدونم به چه دلیله
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳لذت بردم
SMS
۸ آذر ۱۴۰۳بازم سبک خاص و معلوم منصوری
new reventon
۸ آذر ۱۴۰۳زیباترین خودرو واقعا همین gle coupe هسته
ESC OFF
۸ آذر ۱۴۰۳کارای منصوری تکراری و خسته کننده شده
علی منصوری
۸ آذر ۱۴۰۳این شایدآشنا ما جدیدا داره قشنگ تیون میکنه، خدارو شکر فک کنم اون رینگاش تموم کرده وگرنه اینجام استفاده میکرد، درکل قشنگیه و البته gle کاستوم و تیون خورشم خوبه
shetab-car
۸ آذر ۱۴۰۳جالب نیست خیلی خصوصا طرح رو سپرها