مینی

مشخصات مینی کوپر الکتریک جدید؛ قدرت 215 اسب بخار و برد 400 کیلومتر

مینی به‌صورت رسمی اعلام کرد کوپر الکتریک ۲۰۲۴ جدید در تریم فول خود حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخار و شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

بریتانیایی‌ها تا به امروز جزئیات و مشخصات دومین نسل کوپر الکتریک را اعلام نکرده بودند اما امروز همه‌چیز تغییر کرد چراکه مینی جزئیات قابل‌توجهی از محصول بدون آلایندگی خود را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. کوپر الکتریک ۲۰۲۴ در چین و توسط شرکت اسپات لایت اتوموتیو که جوینت ونچری گریت وال موتور و گروه بی ام و است ساخته خواهد شد. مراسم معرفی رسمی مینی کوپر الکتریک جدید در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی و در آلمان انجام می‌شود و بنابراین انتظار می‌رود در نمایشگاه خودروی مونیخ این محصول را ببینیم.

اما سریعاً بپردازیم به مشخصات این خودرو! مینی دو نسخه از کوپر بدون آلایندگی را با نام های S و SE عرضه خواهد کرد. مدل پایه از پیشرانه برقی با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و باتری ۴۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. مدل گران‌تر با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و باتری بزرگ‌تر ۵۴ کیلووات ساعتی در دسترس خواهد بود تا شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری داشته باشد. همچون همیشه انتظار داریم EPA آمریکا شعاع حرکتی کمتری را برای این خودرو اعلام کند.

از نظر ابعاد باید گفت مینی کوپر الکتریک ۲۰۲۴ به میراث این کمپانی وفادار خواهد بود. در واقع طول و ارتفاع خودروی موردبحث به ۳۸۶۰ و ۱۴۳۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۵۲۵ میلی‌متر گزارش شده است. همانند مدل قبلی، نسل جدید کوپر نیز فقط به‌صورت هاچبک سه درب در دسترس خواهد بود. البته مدل فعلی در تیراژ محدود و به‌صورت کانورتیبل سفارشی نیز تولید می‌شود. مینی می‌گوید خودروی یاد شده دیگر حداکثر سرعت محدود شده ۱۵۰ کیلومتر در ساعت را نخواهد داشت هرچند به سقف سرعت مدل جدید اشاره‌ای نداشته است. نکته جالب اینکه گفته شده مدل تمام برقی جان کوپر ورکس نیز عرضه خواهد شد و بنابراین انتظار می‌رود قدرت بیشتری داشته باشد. احتمالاً مدل جان کوپر ورکس اواخر تولید نسل دوم کوپر الکتریک تولید می‌شود و احتمال دارد در سال ۲۰۲۵ آن را ببینیم؛ اما نسخه استاندارد قرار است از سال آینده راهی بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    ماشین خوبی هست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    همیشه یه زیبایی خاصی تو چشمای این کوچولو بود 😳🥰

    موافقم 15
    مخالفم 1
  3. Hamilton1970

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (529 ديدگاه)

    همیشه از ماشینهای ریزنقش خوشم میومد الی الخصوص مینی و فیات ۵۰۰❤️

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا