میتسوبیشی

بازگشت برند افسانه‌ای رالیارت با نسخه اسپرت میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی قصد دارد با احیای برند رالیارت، شاسی‌بلند اوتلندر را به یک مدل پرفورمنس قدرتمند تبدیل کند. این بازگشت، نویدبخش هیجان و نوستالژی برای طرفداران است.

برند رالیارت میتسوبیشی، با رنگ‌های قرمز، نارنجی، سیاه و سفید، زمانی نامی پرآوازه در دنیای رالی بود و این خودروساز را به شهرت جهانی رساند. بیش از دو دهه از آخرین قهرمانی میتسوبیشی در مسابقات جهانی رالی و بیش از یک دهه از استفاده جدی از برند رالیارت در خودرویی مانند لنسر اوولوشن می‌گذرد؛ اما اکنون، میتسوبیشی آماده است تا بار دیگر با یک مدل پرفورمنس رالیارت، این بار در قالب شاسی‌بلند اوتلندر، به صحنه بازگردد. کنتارو هوندا، مهندس ارشد بخش شاسی‌بلندهای میتسوبیشی، در گفت‌وگو با نشریه استرالیایی درایو به این موضوع اشاره کرد:

ما در رالی کراس‌کانتری آسیا شرکت کردیم و بر اساس تجربیات این رقابت، در حال بررسی چگونگی و زمان توسعه نسخه رالیارت هستیم.

اشاره هوندا به رالی کراس‌کانتری آسیا (AXCR) است که در سال ۲۰۲۲ شاهد بازگشت برند رالیارت به دنیای موتوراسپرت بود. تیم میتسوبیشی رالیارت با یک پیکاپ ترایتون تقویت‌شده و تحت هدایت هیروشی ماسوئوکا، اسطوره رالی داکار، در این رقابت شرکت کرد و در اولین حضور خود به مقام نخست دست یافت. فعالیت اخیر رالیارت تنها به مسابقات محدود نشده است. میتسوبیشی پیش‌تر اعلام کرده بود که از تجربیات رالی برای بهبود خودروهای تولیدی خود استفاده خواهد کرد. این امر تاکنون به توسعه فناوری سیستم چهارچرخ محرک Super All-Wheel Control منجر شده است. اکنون، احتمال به‌کارگیری این فناوری در شاسی‌بلند اوتلندر وجود دارد و بررسی‌ها در بخش توسعه در جریان است.

میتسوبیشی در سال ۲۰۲۲ از کانسپت ویژن رالیارت رونمایی کرد که یک اوتلندر با بدنه عریض‌تر بود. این کانسپت، خودرویی با تمرکز بر پرفورمنس و نه صرفاً ظاهر معرفی شد، اما اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نشد و هنوز به تولید نرسیده است. یکی از ناامیدی‌های طرفداران رالیارت، عرضه مدل‌هایی در سال ۲۰۲۲ بود که تنها به برچسب و گل‌پخش‌کن‌های تزئینی مجهز بودند؛ اما مدیر شعبه استرالیای میتسوبیشی اطمینان داده است که این بار، بحث‌های داخلی بر تولید مدل‌هایی متمرکز است که انتظارات واقعی طرفداران رالیارت را برآورده کند و صرفاً یک پکیج تزئینی نباشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
carbuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. SepehrV10

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    یه لنسر و گالانتم برگردونین همه چی حله

  2. SepehrV10

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    و پاجرو هم همینطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا