میتسوبیشی

میتسوبیشی به دلیل فروش پایین، تولید خودرو در چین را پایان می‌دهد

فروش میتسوبیشی در سال ۲۰۲۲ در چین ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده و به همین دلیل، این شرکت تصمیم به پایان تولید خودرو در این کشور پرجمعیت گرفته است.

بازار خودروی بزرگ چین بسیار رقابتی است و به همین دلیل، برخی از برندهای مشهور جهانی در این کشور با مشکل مواجه می‌شوند. یکی از این برندها میتسوبیشی است که ظاهراً تصمیم گرفته به تولید خودرو در چین پایان دهد. به گزارش Nikkei Asia، میتسوبیشی قصد دارد جوینت ونچر خود با گروه خودروسازی گوانگژو یا همان گک را منحل کند. جوینت ونچر گک میتسوبیشی در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و فروش آن در سال ۲۰۱۸ با ۱۴۰ هزار دستگاه به اوج رسید. سال گذشته اما فروش این جوینت ونچر به ۳۸,۵۵۰ دستگاه کاهش یافت که حدود ۶۰ درصد از سال ۲۰۲۱ کمتر بود.

تولید این شرکت در استان هامان چین در مارس امسال متوقف شده و ظاهراً میتسوبیشی قصد ازسرگیری تولید را ندارد. البته این کارخانه تعطیل نخواهد شد زیرا احتمالاً گک از آن برای تولید خودروهای الکتریکی استفاده خواهد کرد. این شرکت چینی ۵۰ درصد از سهام جوینت ونچر را در اختیار دارد درحالی‌که سهم میتسوبیشی موتورز ۳۰ درصد است. ۲۰ درصد باقیماندهٔ سهام نیز متعلق به گروه میتسوبیشی کورپوریشن است. به گفتهٔ نیکی آسیا، گک میتسوبیشی به‌عنوان یک نهاد تجاری به حیات خود ادامه خواهد داد اما میتسوبیشی سرمایهٔ خود را بیرون خواهد کشید.

گزارش شده این سرمایه به بخش جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیهٔ میتسوبیشی منتقل خواهد شد زیرا این مناطق حدود یک‌سوم فروش سالانهٔ شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. میتسوبیشی اما تنها برند ژاپنی نیست که در چین روند نزولی داشته زیرا سهم خودروسازان سرزمین آفتاب تابان از بازار چین در سال ۲۰۲۲ به ۱۸.۳ درصد رسیده که ۲.۸ درصد کمتر از سال قبل است. به همین دلیل، میتسوبیشی تمرکز خود را روی بازارهای دیگر گذاشته است. این شرکت به‌تازگی نسل جدید پیکاپ ترایتون را معرفی کرد درحالی‌که کراس‌اوور کوچک Xforce را هم برای جنوب آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا تدارک دیده است. این شرکت همچنین نسخهٔ ری‌بج شدهٔ رنو کلیو را هم با نام کلت برای بازار اروپا معرفی کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3423 ديدگاه)

    ببینید چه داستان تلخیه همین سه الماس چین و کره رو خودروساز کرد الان خودش سهمی از این بازار نداره

    موافقم 73
    مخالفم 4
    1. کیان

      ۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1382 ديدگاه)

      ۴ امین هلدینگ بزرگ دنیاست، از لحاظ مالی فکر کنم این یه طرف باشه کل ژاپن یه طرف دیگه
      بنظر میاد علاقه ای برای فعالیت در خودروسازی خیلی توی این شرکت وجود نداره

      موافقم 29
      مخالفم 3
  2. پیام

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1214 ديدگاه)

    دور از انتظار نبود! قبلا در مورد وضعیت میتسوبیشی بارها کامنت گذاشتم

    موافقم 17
    مخالفم 20
  3. TRD

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چین یکی ازپرچالش ترین بازارای خودروئه
    حتی ظاهرا نیسان هم به مشکل خورده بود با بازار چین و رییسش از چین به عنوان یه بازار بسیار رقابتی اسم برده بود .
    همون موتور یک و نیم توربو با لایسنس میتسو کار رو براشون درمیاره :)

    موافقم 31
    مخالفم 5
  4. میثم

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    ژاپنی ها کم کم دارن بیخیال چین میشن. اول تویوتا، الانم میتسوبیشی.

    موافقم 13
    مخالفم 14
  5. جنوب

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    کاری به فروشش ندارم ولی واقعا ماشیناش زیبا هستن.خیلییییی

    موافقم 26
    مخالفم 8
    1. ali

      ۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      طراحیش خیلی عقب بود متاسفانه یک‌سال اخیر یکم تلاش کرد بهتر شد ولی دیر بود دیگه

      موافقم 10
      مخالفم 0
  6. TRD

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گروه میتسوبیشی با اون گستردگی که داره از صنایع هوایی و دفاعی ، مالی و سرمایه گذاری ، شیمیایی ، الکترونیک ، معدن ، نفت و … تا همین حمل و نقل ، اگه سرمایه بدن به میتسو موتور بنظرم میتونه یه تحول ایجاد کنه . البته مطمئنا نقشه های خودشونو دارن و شاید اصلا سود اصلی رو تو حوزه های دیگه دارن .

    موافقم 27
    مخالفم 3
  7. ارنست دوست نرگس

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نیمی از خودروهای جهان از موتور میتسوبیشی بهره می برند ………. با احتساب ۹۸ صنعت دیگه ای که تو اون فعاله …….. واقعا وقت نداره به ماشین برسه

    موافقم 18
    مخالفم 5
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چینی ها : خداحافظ ما خودمون چانگان لاپایی نیما داریم

    موافقم 17
    مخالفم 3
  9. H2

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    یا مدیریتش ضعیفه (که تا حدودی همینطور هم هست)
    یا با توجه به گستردگی گروه میتسوبیشی، بخش خودروسازیشون اولویت بالایی نداره و براشون نمیصرفه خیلی رو این بخش سرمایه گذاری کنن. در شرکتهای چند وجهی، برخی بخشها انقدر سودآوریش بالاست که بیخیال بخشهای پایین دستی میشن

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. samurai

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (528 ديدگاه)

    وقتی موتوراش مثل نقل ونبات تو ماشینای چینی به کار میره ارزش نداره وقت بذاره تو ساخت کامل ماشین 1 و نیم میلیارد ادم هر کی یه جا واسه خودش کارخونه ماشین ساخته بدون کیفیت ……

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. parhamiof

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (483 ديدگاه)

    دیگه یه کم مونده خود میتسوبیشیم بره تو موزه
    همه ماشیناش شدن کراس اوور 1.5 یا 2 لیتری توربو cvt
    خدایی کجاست اون میتسوبیشی که لنسر و پاژیرو میزد؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. JDM

    ۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    دوستان اگه کسی اطلاع داره میشه بگه اصلا میتسوبیشی سرمایه‌گذاری یا هدفی برای خودروسازیش داره؟ برام خیلی سوال شده و واقعا نمیخوام خودروسازیو بدون میتسو تصور کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کیارش

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چین با محصولات بسیار سطح پایین یواش یواش تنها خواهد ماند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا