چشم اندازموتورسیکلت

سریعترین موتورسیکلت های جهان در سال 2023؛ از کاوازاکی نینجا تا هایابوسا و آگوستا

ثبت بالاترین سرعت در دنیای موتورسیکلت‌های اسپرت، اهمیت فراوانی دارد و برندهای مختلف از سراسر جهان برای تولید سریع‌ترین مدل رقابت می‌کنند.

محصولات کلاس سوپربایک، نه‌تنها گران‌قیمت و پرمصرف هستند بلکه مناسب استفاده روزانه و رانندگی طولانی مدت نیز محسوب نمی‌شوند. از سویی دیگر، شرایط ایمنی و محدودیت‌های جاده‌ای، موتورسواران را از سرعت‌های بالا، منع می‌کنند. به همین دلیل، مشتریان موتورسیکلت معمولا توجه خاصی به نهایت سرعت قابل دست‌یابی برای هر مدل، نشان نمی‌دهند و براساس نیاز خود، محصول مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

در سمت دیگر ماجرا، مشابه شرایطی که برای سوپراسپرت‌ها یا ابرخودروها وجود دارد؛ توانایی‌های فنی و امکان ثبت رکوردهای عجیب با موتورسیکلت نیز برای مخاطبان خاص، دارای اهیمت است. این موضوع، باعث می‌شود سوپربایک‌های گران‌قیمت، مشتریان ویژه و ارزش کلکسیونی داشته باشند؛ حتی اگر مالک برای مدتی طولانی از آن‌ها استفاده نکند.

فهرست سریعترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۲۳، تنوع جالبی از مدل‌های ساخت کشورهای مختلف دارد. البته جایگاه نخست این گروه، از سال‌ها پیش تغییر نکرده است؛ اما رده‌های دوم تا دهم تفاوت‌های جالبی نسبت به گذشته نشان می‌دهد. دیگر نکته‌ی مهم اینکه، نهایت سرعت تعدادی از اعضای این گروه، به ۳۰۰ کیلومتربرساعت محدود شده و نگارنده براساس شتاب، رتبه‌بندی مدل‌های مختلف را انجام داده است.

 ۱۰- سوزوکی GSX-R1000 سرعت ۲۷۹ کیلومتر برساعت

اولین GSX-R در سال ۱۹۸۴ معرفی شد تا محصول پرچمدار سوزوکی در کلاس سوپربایک باشد.  در گذشته، حجم موتور ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ سی‌سی برای GSX-R استفاده می‌شد اما از سال ۲۰۰۱ به بعد نسخه‌ی ۹۹۸ سی‌سی دارای بالاترین سرعت بوده است. مدل مخصوص پیست هم‌اکنون با کد GSX-R1000Rتولید می‌شود.

سوزوکی GSX-R1000

سوزوکی  GSX-R1000 از موتور چهار سیلندر، ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۷ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این مدل با وزن ۲۰۲ کیلوگرم، در زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۷۹ کیلومتر برساعت می‌رسد. قیمت GSX-R1000 در بازار جهانی، ۱۶ هزار دلار است و مدل مخصوص پیست، ۲ هزار دلار قیمت بالاتر دارد.

۹- ام‌ وی آگوستا بروتاله سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت

آگوستا توانسته است با محصولی در کلاس خیابانی، توانایی فنی مشابه سوپربایک‌های سطح اول جهان تولید کند. بروتاله ۱۰۰۰RR البته قیمت نسبتا بالایی دارد اما مناسب رانندگی خیابانی و استفاده روزانه نیز هست.

آگوستا بروتاله

از سال ۲۰۱۹ بروتاله ۱۰۰۰RR وارد بازار جهانی شد. این مدل از پیشرانه ۹۹۸ سی‌سی چهار سیلندر، ۲۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت بروتاله ۱۰۰۰RR با وزن خالص ۱۸۶ کیلوگرم، در زمان ۳/۷ ثانیه انجام می‌شود. قیمت این مدل، ۳۴ هزار دلار است.

۸- سوزوکی هایابوسا سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت

معرفی هایابوسا در سال ۱۹۹۹ اتفاقی بسیار مهم در تاریخ موتورسیکلت‌های جهان بود و برای مدتی طولانی عنوان سریع‌ترین مدل دنیا را در اختیار داشت.

سوزوکی هایابوسا

هایابوسا از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ توقف تولید داشت و حالا با نسل جدید از سری GSX1300RR عرضه می‌شود. موتور چهار سیلندر ۱۳۴۰ سی‌سی برای هایابوسا ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌‌کند. این مدل ۲۶۴ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. قیمت هایابوسا ۲۰۲۳  در بازار جهانی، ۱۹ هزار دلار است.

۷- هوندا CBR 1000RR سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت

بیش از ۳۰ سابقه برای CBR وجود دارد و مدل CBR 10000RR نیز از سال ۲۰۰۴ تا امروز به عنوان یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان تولید می‌شود.

هوندا CBR 10000RR

قدرت ۲۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتن‌متر منجر به سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۱ ثانیه و نهایت سرعت محدودشده به ۳۰۰ کیلومتر برساعت می‌شود. هوندا CBR 10000RR با وزن خالص ۲۰۱ کیلوگرم، ۱۷ هزار دلار قیمت دارد.

۶- یاماها YZF-R1M سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت

فناوری پیشرانه، سیستم خنک‌کننده با مایع و اگزوزهای تیتانیوم، یاماها R1 را متفاوت از سوپربایک‌های هوندا و سوزوکی نشان می‌دهد. این مشخصات فنی، همراه قهرمانی در موتور GP سال ۲۰۲۱ و نائب قهرمانی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ باعث شده است بسیاری از موتورسواران حرفه‌ای، R1 را به CBR و GSX ترجیح می‌دهند.

یاماها YZF-R1M

پیشرانه ۹۹۸ سی‌سی در YZF-R1M قدرت ۱۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند. اعداد برای این موتورسیکلت، چندان شگفت‌انگیز نیست اما می‌تواند منجر به سرعت‌‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۶۴ ثانیه شود. آستانه قیمت YZF-R1 هجده هزار دلار است اما برای مدل YZF-R1M با وزن خالص ۲۰۴ کیلوگرم، برچسب قیمت ۲۶ هزار دلار وجود دارد.

۵- بی ام و S1000 RR نهایت سرعت ۳۰۳ کیلومتر برساعت

تنها سوپربایک آلمانی در گروه سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان، توسط بی‌ام‌و تولید می‌شود. مدل S1000 RR در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و از سال ۲۰۱۹ نسل جدید خود را معرفی کرد.

بی ام و S1000 RR

موتور ۴ سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی برای S1000 RR، قدرت ۲۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتن‌متر دارد. این مدل در زمان ۲/۹۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و ۱۹۷ کیلوگرم وزن خالص ارائه می‌دهد. قیمت S1000 RR  هجده هزار دلار است.

۴- آپریلیا RSV4 سرعت ۳۰۸ کیلومتر برساعت

شرکت ایتالیایی آپریلیا، ۷۸ سال سابقه تولید موتورسیکلت دارد. سوپربایک RSV4 نیز از سال ۲۰۰۷ عرضه می‌شود تا یکی از معدود موتورسیکلت‌های اسپرت جهان با پیشرانه ۴ سیلندر V شکل باشد.

آپریلیا RSV4

حجم موتو ۱۰۹۹ سی‌سی برای RSV4، قدرت ۲۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این موتورسیکلت ۲۰۲ کیلوگرمی، ۳/۱ ثانیه است. آپریلیا RSV4 به قیمت ۱۹ هزار دلار فروخته می‌شود و در نسخه Factory  با تجهیزات مخصوص پیست، ۲۶ هزار دلار قیمت دارد.

۳- دوکاتی پانیگاله V4R سرعت ۳۱۹ کیلومتر برساعت

از سال ۲۰۱۹ دوکاتی با V4R در موتوGP شرکت کرده و عملکرد بسیار خوبی داشته است.   این موتورسیکلت در سال ۲۰۲۲ بعد از ۲۴ سال دوکاتی را به قهرمانی موتو GP رساند.

دوکاتی پانیگاله V4R

پانیگاله V4R در سال ۲۰۱۸ حجم موتور ۱۱۰۳ سی‌سی داشت اما امروزه با پیشرانه ۹۹۸ سی سی چهار سیلندر با زاویه ۹۰ درجه تولید می‌شود. این مدل  با وزن خالص ۱۹۳ کیلوگرم، ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۴ نیوتن‌متر گشتاور دارد. دوکاتی پانیگاله V4R تولید ۲۰۲۳ در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و به قیمت ۴۴ هزار دلار فروخته می‌شود.

۲- دامون هایپراسپرت پرمیر سرعت ۳۲۲ کیلومتر برساعت

ابرموتورسیکلت برقی دامون، عضو جدید در بازار سوپربایک‌های دنیا است. اگر محصولات این برند بتوانند فروش خوب و عمکلرد فنی نزدیک به رقبای بنزینی ارائه دهند، احتمالا سرمایه‌گذاری بر تولید موتورسیکلت‌های اسپرت الکتریکی افزایش خواهد یافت.

دامون هایپراسپرت پرمیر

دامون هایپراسپرت پرمیر ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این مدل از موتور برقی خود، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. هایپراسپرت در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتر با یک شارژ برای استفاده معمول تامین می‌کند. آستانه قیمت این موتورسیکلت الکتریکی، ۲۸ هزار دلار است.

۱- کاوازاکی نینجا H2R سرعت ۴۰۰ کیلومتر برساعت

نینجا H2R با بدنه فیبرکربن، ابرموتورسیکلت مخصوص پیست کاوازکی است. مدل جاده‌ای به نام H2 نهایت سرعت ۳۳۷ کیلومتر برساعت دارد و به قیمت ۳۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

کاوازاکی نینجا H2R

موتور ۴ سیلندر خطی ۹۹۸  سی‌سی مجهز به سوپرشارژر برای H2R قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل، فقط ۱۷۹ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۲/۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. قیمت کاوازاکی نینجا H2R در بازار جهانی، ۵۶ هزار دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸۰ رای

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    حالا 337 با 400

    موافقم 91
    مخالفم 12
    1. datsun

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3617 ديدگاه)

      ۴۰۰ تا

      موافقم 116
      مخالفم 8
  2. ❤BMW❤

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    دامون نشنیده بودم ، خوشگله
    ولی خب من بدون اغراق ، عاشق بی‌ام‌و s1000rr شدم
    دوکاتی هم که مثل همیشه عالی

    موافقم 103
    مخالفم 23
  3. assetto fiorano

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یاماها رو توی این کلاس ترجیح میدم از لحاظ قدرت موتور نسبت به برخی از رقبا ضعیف تره ولی حداقل میتونه در شتاب قدرت کمش رو جبران کنه

    موافقم 67
    مخالفم 12
    1. محمدهادی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2215 ديدگاه)

      تو این لیست ابر سوپر بایک ها دو تاشون بسیار نظرمو به خودشون جلب کرد
      یکی اینکه یاماها چطوری با قدرت کمتر و وزن مشابه بقیه ولی شتاب اولیه اینقد وحشتناک داره
      دوم اینکه کاوازاکی چطوری تونسته بین بقیه رقبا علی رغم داشتن سیستم پرخوران اضافی ولی وزن موتور رو انقد پایین بسازه؟!
      این دوتا آخه مگه میشههههه؟!
      بقیه چلاغ بودن(توانایی شو نداشتن) نتونستن عین این دوتا باشن؟؟
      حرف آخر هم اینکه جااااانم به نماینده ی باکلاس آلمانی ها
      خوش تراش و خوش اندام گروه
      دوکاتی هم عجیب جذابه طراحیش

      موافقم 71
      مخالفم 12
      1. zeg02

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        کاوازاکی بدنه فیبر کربن داره بخاطر همین وزن پایین تر داره و البته قیمتش هم بالا رفته.
        یاماها هم به خاطر سیستم پیشرانه است ولی دقیق نمیدونم چکار کرده

        موافقم 34
        مخالفم 5
        1. علی

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (31 ديدگاه)

          شتاب اولیه به جز گشتاور به ضریب دنده یک ، و قطر خورشیدی هم بستگی داره . مثلا موتوری مثل یاماها در این لیست میتونه با قطر خورشیدی کمتر یا ضریب دنده بالاتر یا ترکیبی از این دو مقدار گشتاور کمتر رو جبران کنه و این خیلی سادس . اما مسلما اگر ابعاد خورشیدی کوچیکتر باشه در سرعت های بالا فشار بیشتری به موتور وارد میکنه و همچنین اگه ضریب دنده یک بالا باشه بعد از سرعت صد کیلومتر در دنده های بعدی شتاب رو کم میکنه . کسی که این موتور ها رو میخره دنبال شتاب تا صد کیلومتر نیست بلکه شتاب صد تا ۲۰۰ براش بیشتر مهمه و قطعا موتور سوار حرفه ای هست و احتمالا به موتور های دیگه بیشتر فکر میکنه چون در مدت طولانی براش دردسر ساز خواهد شد

          موافقم 23
          مخالفم 3
        2. حامد

          ۲۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یاماها به چند دلیل ۰تا۱۰۰ اینقدر پایین‌تره ،یکیش همین سیستم پیشرانه که،فرمودین ، اگزوز هم تیتانیوم هستش که خیلی تاثیرات مثبتی تو شتاب و وزن و مقاومتش داره ….البته چندتا دلیل فنی و ابزاری دیگه‌ام هسن ولی تفاوت عمدشون همین بود.
          در کل خوراکه اون کاتاف‌پرستای خیابونیه😀

          موافقم 3
          مخالفم 3
      2. امیر

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بخاطر بدنه فیبر کربنش و حد اقل کردن تمام تجهیرات و ابعاد کم تر تونسته همچین غولی رو بسازه که جاده رو بشکافه💀😍

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. Mark Markez

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      صداش نسبت به موتورای دیگه خیلی بده

      موافقم 7
      مخالفم 5
  4. M@M@DRZ911

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (362 ديدگاه)

    سلطان اگوستا .
    یاماها و دوکاتی رو هم خیلی دوست دارم .

    موافقم 34
    مخالفم 13
  5. مازیار

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    ایتالیایی ها یه چیز دیگن

    موافقم 43
    مخالفم 29
  6. MASOUD 0099

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    سلطان سرعت کاوازاکی نینجا…….

    وای حیف الان یه کاوازاکی نینجا،2h سه چهار میلیارد در ایران!………

    موافقم 83
    مخالفم 7
    1. Ramtin

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۵/۵ میلیارد قیمتشه سر خیابونمون گذاشتن برای فروش مدل ۲۰۲۰ هم هست البته صفر کیلومتر‌ هستش

      موافقم 40
      مخالفم 4
      1. Real

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (38 ديدگاه)

        ترجیحم تو موتور سوزوکی هست لذت رانندگی محض اونایی که داشتن متوجه میشن البته همگی عالی هستن مگه میشه عالی نبود تو این رقابت شدید زنده موند

        موافقم 17
        مخالفم 5
    2. محمد

      ۱۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نزیک ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. sina

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2648 ديدگاه)

    نینجا که خب کلا بحثش جداست ولی خب تو اینا یاماها و هوندا رم دوست دارم.
    هوندا CBR پر افتخارترین موتور مسابقات موتور جی پی هست اگه اشتباه نکنم

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. علی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      تعجب میکنم تو نظرات از ابهت مثال زدنی هایابوسا کسی چیزی نمیگه !! دو رگه لات و سامورایی قاطیه !! نمیدونم جای شمشیر هم داره ؟ مثل رلزرویس که جای چتر داره اینم جای شمشیر و چوب بیس بال باید تو اکسسوری هاش باشه

      موافقم 20
      مخالفم 2
  8. Alireza

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    چه حالی میکنن موتور بازای خارجی با این قیمت ها ، فکرشو کنید با زیر ۲۰ هزار دلار میشه یه هیولا خرید

    موافقم 40
    مخالفم 4
  9. امیررضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    یا خدا طراحی ام وی آگوستا فوق‌العاده‌س. بینهایت زیباست

    موافقم 41
    مخالفم 6
  10. mahdi-es17

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    نه حیف هندا 125 نیست؟ نه میشه رو اینا خورجین بندازی نه کارگر سوار کنی بری توی گل زمین خاکی و… 😑💔

    موافقم 66
    مخالفم 14
  11. R

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    سریعترین خیابانی h2
    سریعترین مخصوص پیست h2r

    موافقم 43
    مخالفم 5
  12. P

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    ادمین جان دوکاتی پانیگاله چه ربطی به motogp داره اخ ،موتور motogp کلا بحثش جدا با سوپر بایک ،از سوپر بایک ( همین مدل هایی که شما اشاره کردید ) در سری مسابقات worldsbk استفاده میشه ،اینم بگم هر مدل موتوری که تو مسابقات سوپر بایک استفاده میشه باید حداقل در سال ۱۰۰۰ عدد ازش تولید شده باشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2215 ديدگاه)

      آره سوپربایک ها تو مسابقه فککنم دوسال یکبار جزیره ی معروف تی تی دورهم جمع میشن
      مسیری پر شیب و پر پیچ و خم که جاهایی ش مسیر مستقیم های طولانی داره که موتورها سرعت شون به نزدکای ۳۰۰کیلومتر هم میرسه
      خیلی هم تو مسابقه سوپربایک ها حادثه و از دست رفتن جان موتورسوارها اتفاق میوفته
      واقعا پر چالش تر از موتو جی پی هستش

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. P

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (290 ديدگاه)

        نه سری مسابقات TT کلا با مسابقات worldsbk متفاوت هست ،همونطور که فرمودین TT توی جاده های معمولی برگزار میشه و خیلی خیلی هم خطرناکه اما worldsbk تو پیست های استاندارد جهانی برگزار میشه ( مثل motogp ) و اینم اضافه کنم موتورای دوکاتی ( چه سوپربایک و چه موتو جی پی ) چندسالی هست که یه سرو گردن از بقیه بالاترن ( یه نگاه به امار worldsbk و motogp بندازید ) مخصوصا تو شتاب و حداکثر سرعت

        موافقم 8
        مخالفم 2
  13. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    کاواساکی h2r چهارصد کیلومتر سرعت نمیره ، بلکه هرچی چقدر راکب جرئت داشته باشه سرعت میره ، فکر کنم چند سال پیش تو ترکیه یه سرعت گیری ازش کردن بالای ۴۵۰ تا رفت

    موافقم 31
    مخالفم 16
    1. Ali

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره داداش نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر سرعت داشت چون خود شرکت کاوازوکی هم به اندازه شما واسه این موتور تبلیغ نکرده بود کلا ۳۹۲ تا بیشتر نرفت اونم واسه افتتاح یه پل تو ترکیه بود که موتور سوار خودش گفت اینبار اتفاقی به این سرعت رسیده همیشه چند عدد پایینتر از این میرفته حالا اگه شما میگی رفته پس خدا نگهدارش

      موافقم 5
      مخالفم 13
  14. سامان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    CBR 1000RR هوندا از لحاظ زیبایی و جذابیتی رعب آور از همشون سر تره به نظره من
    نینجا کاوازاکی هم که اصلا بحثی درش نیست

    موافقم 20
    مخالفم 8
  15. دوستدار خودروی برقی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    موتور یعنی جنون سرعت
    یعنی اعتیاد و خماری و نعشگی
    مثل مواد میمونه
    یه بار دویست و پنجاه تا میری (دوپامین و لذت)
    دفعه بعد برای ترشح همون مقدار دوپامین و همون لذت باید ۲۶۰ تا بری
    همین روند ادامه پیدا می کنه
    مجبوری برای ترشح بیشتر و رضایت روانی بالاتر حرکت نمایشی بزنی چون دیگه مغزت با سرعت تحریک نمیشه
    بعد یه مدت هم سینه قبرستونی
    رفیقات استوری میذارن داش فلان زود بود برات و تو کامنتا عزا میگیرن
    ماتریکس یعنی همین که چیزایی که برای بقا نیاز نداری رو بهت قالب می کنن و درگیر میشی و جون و سرمایتو فدا می کنی
    کلا سمت موتور نرید(عشقل و لات بازی و چارتا عکس تو اینستا ارزش نداره)
    کلا سمت چیزای هیجانی نرید(نظر شخصی)
    سه میلیون سال تکامل بشر این بوده که از جنگل و هیجان بیایم تو یه جای امن و بقا و ایمنی داشته باشیم
    نه این که ساعت سه صبح بعد ۱ ۲ ۳ و درگ خیابونی با کاردک از زمین جمعمون کنن

    موافقم 58
    مخالفم 11
    1. محمد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (599 ديدگاه)

      کی تی ام rc8
      حماقت محض راکب

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. مسلم

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دم شما گرم،دقیقا زدی وسط خال با اشاره به سرعت ادمو ارضا نمیکنه ومجبورمیشی دست به حرکات نمایشی بزنی.
      من تجربه رانندگی با ۳مدل ازموتورسیکلتهای فهرست بالارو دارم.
      باسرعت ۲۸۵کیلومتربرساعت سواربرسی بی ار۱۰۰۰لاستیک جلوی موتور تیکه تیکه شد.
      باکمک یه نیروی ماورایی تونستم تواون سرعت زمین نخورم
      درنهایت باشکستن دنده های سینه ودندونهام ختم بخیرشد.

      موافقم 32
      مخالفم 7
    3. رضا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (145 ديدگاه)

      این حرفها چیه!!!؟از جنگل و هیجان بیاییم یه جای امن و بقا و ایمنی داشته باشیم!!اینطوری اون مثلاااا صاااخبان ماتریکس نباید سوار هواپیما بشن
      این چیزهای چرت و پرت ول کن،برپ از زندگیت لذت ببر،آدم از یک لحظه بعدش خبر نداره

      موافقم 8
      مخالفم 17
  16. محمد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    موتور سنگین،سوای قیمت و شرایط ناعادلانه ای که در ایران داره،،،،متاسفانه افتاده دست اراذل و اوباش
    یه عده قاچاقچی و مواد فروش وقتی میری تو پیچ اینستاشون،با موتور سنگین و قلیون مشغول فخر فروشین
    من تجربه سواری با حداقل هفت مورد از موتورسیکلت های این لیست رو دارم
    همچنین تجربه اورهال سوزوکی هایابوسارو
    ولی الان کسی ازم میپرسه،،،،اصلا دوست ندارم بیان کنم
    دقیقاً از تابستون سال پیش کاملا کنار کشیدم و هیچ نشونی از عشق موتور سیکلت بجا نذاشتم

    موافقم 22
    مخالفم 6
  17. ali

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز مگه میخوایی مبارزه کنی که میگی رعب آوره .

    موافقم 2
    مخالفم 3
  18. Cyber truck punk

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (143 ديدگاه)

    اگه بخوایم طبق لیست بالا مقایسه کنیم داغون دامونی داریم در مقابل کاوازاکی.
    چرا جز کاوازاکی بقیه اینقدر کند هستن.
    چقدر امسال سال slowwwwwiee هستش

    موافقم 0
    مخالفم 8
  19. BMW

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    انتخاب من بی ام و S1000 RR هم قیمت خوبی داره
    هم شتاب خوبه واز همه مهم تر رخش منو عاشق خودش کرده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  20. Hasan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ک یه احسان ۱۵۰دارم از سرمم زیاده

    موافقم 6
    مخالفم 6
  21. مهران

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلطان کاوازاکی
    اصلا کاری به نهایت سرعتش ندارم
    رخ موتور دل آدمو میبره 😑

    موافقم 13
    مخالفم 1
  22. علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی این موتورها توی کشور حق تردد ندارند چه فایده….
    حالا شما بیا یه کتاب بنویس…اصلا پایان نامه و تز دکترا بده…..هیچ تاثیری نداره….
    واقعا مسخرست…این کارخونه ها این همه تکنولوژی و خلاقیت و علم به خرج میدن و این موتورهای زیبا و استثنایی رو درست میکنن اونوقت نمیشه ازشون استفاده کرد….لعنت به سیاست.لعنت به هر چی آدم آشغال و نفهمه….

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Amir Ali

      ۱۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      جون تو نجات بدن، نفهمن؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
  23. RAM1500

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    با احترام به بقیه ک بهترین های دنیا هستن ولی
    ام‌ وی آگوستا بروتاله مثه این فیلم ربات ها میمونه انگاری ساخته شده برات بجنگه
    چقد خوشگله لعنتییییی

    موافقم 4
    مخالفم 2
  24. امید

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سلام، پس چرا اسمی از شرکت‌های آمریکایی نیست تو لیست؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
  25. خخخ

    ۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (245 ديدگاه)

    دوج توم هاواک (فکر کنم اسمشه)
    یه موتور فضایی شکل بود که موتور ۱۰ سیلندر دوج وایپر روش بود
    توان رفتن به سرعت ۶۶۷ کیلو متر هم داشت
    ولی فقط ۹ دستگاه ازش ساخته شد و هیچ وقت اجازه تردد نداشت

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. شهاب

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب آخه با دوج نام‌های به هیچ وجه نمیتونی بری فقط نمایشیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. HFball

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    اول که شاهکار کاوازاکی رو اصلا نمیشه انکار کرد ولی یه چیز منطقی میخوام بگم
    نینجا H2 دلیل این قدرتش سیستم برق رسانی سطح بالاتر نسبت به رقبا هست که بخاطر همین سیستم قدرتش انقدر نسبت به رقبا بیشتره و H2R هم همون H2 هست ولی با یک سیستم جدید سوپر شارژر که واقعا تاثیرش توی افزایش قدرت و گشتاور زیاد بوده و ترکیب سیستم جرقه زنی فوق‌العاده و سوپر شارژر پر توان سیستم های پیشرفته دو کلاچه تا اینقدر این موتور سیکلت رو وحشی کرده
    دلیل سرعت و شتاب بسیار بالاش هم وزن بسیار پایینش که از بدنه فیبر کربنه هست
    اما حالا بگم از سوزوکی هایابوسا افسانه ای که درسته توی این لیست حرفی در برابر کاوازاکی نداره ولی یه موتور باز هایی رو دیدم که با تیون کردن هایابوسا به قدرت های فضایی بین موتورسیکلت ها رسیدن و یه ویدیو هم دیدم که هایابوسا تونست خیلی سریعتر از نینجا H2R به سرعت 400 کیلومتر در ساعت برسه و واقعا هایابوسا انقد پتانسیل تیونینگ بالایی داره که می‌تونه به قدرت وحشتناکی برسه و مسابقه هایی هم توی جاده ها بین H2R و هایابوسا با یک توربو شارژر دیدم که نینجا از هایابوسا شکست میخوره و دیلیل همه این سوالات و ابهامات رو گفتم بهتون

    موافقم 7
    مخالفم 2
  27. Reza

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    موتور فقط ژاپنی

    موافقم 5
    مخالفم 0
  28. Arash IV

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کاواساکی نینجا و بی ام و عالی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  29. مهرداد

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اونایی سوار شدن میدونن هیچی مثل هایابوسا نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  30. امیررضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نهایت سرعت 450 کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا