میز خبر

هزینه ساخت خودروهای برقی همچنان ۴۰ درصد بیش از معادل بنزینی

جدیدترین مطالعات محققان نشان می‌دهد، تولید خودروهای برقی با اختلافی چشم‌گیر، پرهزینه‌تر از مدل‌های تمام بنزینی است.

روند مونتاژ و تولید خودروهای التریکی، سریع و ساده به نظر می‌رسد؛ اما قیمت لوازم و تجهیزات مورد استفاده برای این نوع وسایل نقلیه، همچنان گران است. شرکت‌های تولیدکننده‌ی مدل‌های برقی در مقایسه با رقبا و سازندگان خودروهای بنزینی، نیاز کمتری به پرسنل خط مونتاژ و مهندسان دپارتمان‌های فنی دارند؛ اما در مجموع  هنوز نمی‌توانند محصولی با قیمت مشابه تولید کنند.

یکی از مهم‌ترین موانع کاهش قیمت در خودروهای برقی، افزایش بهای مواد معدنی طی ماه‌های اخیر است. نه‌تنها مس و آلومینیوم مورد نیاز در موتورهای الکتریکی، گران شده‌اند بلکه عناصر سازنده‌ی باتری شامل لیتیوم نیز افزایش قیمت دارند.

کارلوس تاوارس مدیر عامل استلانتیس
کارلوس تاوارس مدیر عامل استلانتیس

بعضی شرکت‌های بزرگ خودروسازی، مثل استلانتیس با زیرمجموعه‌های مهم شامل پژو، سیتروئن، فیات، دوج، جیپ، آلفارومئو، مازراتی و اوپل، سرمایه‌گذاری سنگین در تولید مدل‌های برقی داشته‌اند؛ اما از صحبت‌های اخیر کارلوس تاوارس، مدیر عامل استلانتیس، به سادگی می‌توان نگرانی از موفقیت تجاری در برقی‌سازی خودروهای آینده را متوجه شد:

هرکجا فناوری جدید با ۴۰ درصد هزینه‌ی بیشتر نسبت به تکنولوژی قبلی معرفی شود، نیاز به کار سخت و مدیریت تجاری وجود دارد تا اختلاف هزینه‌ها بهبود یابد. فعلا راه حلی برای کاهش مخارج در برقی‌سازی خودروها دیده نمی‌شود.

در این صنعت، اگر خودروساز به هزینه‌ها بی‌توجهی کند؛ طی سه سال از عرش به فرش سقوط خواهد کرد.

 

بیمه بازار

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. سبحان

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    دیگه ببینید تسلا چه قدر هوشمندانه و اصولی کار کرده که با این که ۴۰ درصد برقی ها از بنزینی ها گرون تر هستن در تولید باز هم از تویوتا بیشتر روی هر خودرو سود میکنه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵۳
    1. محسن

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (112 ديدگاه)

      عزیزم تو پاچه ملت کردن فکر نکنم چیزی باشه که کسی بهش افتخار کنه.

      موافقم ۴۷
      مخالفم ۱۱
      1. سبحان

        ۲۹ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (81 ديدگاه)

        پس هر شرکتی بیشتر سود میکنه یعنی تو پاچه ملت میکنه ؟؟؟
        پورشه ! فراری ! مکلارن ! لامبورگینی ! این ها هم تو پاچه ملت میکنن ؟ چون خیلی سود میکنن

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۲۷
        1. محسن

          ۲۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (112 ديدگاه)

          مفهوم هایی هست تو اقتصاد بنام سود متعارف و سود غیر متعارف کار تسلا مثل اپل میمونه به هر بهونه ای پول از ملت میگیره.قبول دارم نوآوری پول میطلبه ولی تسلا براحتی می‌تونه خیلی از این هم ارزون تر بفروشه ماشین هاشو.

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۸
        2. سبحان

          ۲۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (81 ديدگاه)

          پس بقیه چی پورشه ! فراری ! مکلارن ! لامبورگینی ! این ها هم میتونن ارزون تر بفروشند چرا این کار نمیکنن ؟
          مفهوم های من درآوردی رو پیش خودتون نگهدارید هیچ کس جز خریدار در بازار آزاد نمیتونه قیمت یه محصول تعیین بکنه اگه خریدار یه محصول میخره و براش صف می‌بنده پس گرون نیست اگه گرون بود از شرکت دیگه می‌خرید که ارزون تر داره میفروشه.
          اپل هم به هر بهونه ای از مشتری پول نمیگیره پول خدمات و محصولاتی که میده رو میگیره
          مردم حواسشون به جیب خودشون بیشتر از من و شما هستش

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱۱
      2. سبحان

        ۲۹ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (81 ديدگاه)

        فارغ از همه این ها باید بگم تسلا الان نون زحمات تلاش شبانه روزی ادم هایی مثل ایلان ماسک داره میخوره
        ریسک هایی که متحمل شده هزینه هایی که کردن
        فکر بکنید درست در بحبوحه مشکلات اقتصادی ۲۰۰۸ جنرال موتورز در حال از دست دادن میلیارد ها دلار و یک قدمی ورشکستگی اون هم با تولید ۸ میلیون خودرو در سال هستش یه شرکتی میاد میگه ما میخواییم ماشین برقی میسازه
        دقیقا مثال فروش یخ در زمستان هستش این شرکت و این ادم ها به قدری تلاش کردن که خارج از درک من و شما هستش

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۲۰
        1. محسن

          ۲۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (112 ديدگاه)

          تسلا نون شو از سر سفره دموکرات ها برمیدارد اگه بایدن از ماشین های برقی حمایت نمی‌کرد تسلا حالا حالا نمی‌توانست کاری کنه البته نقش چین رو هم نباید فراموش کرد اگه خیز الکتریکی های چینی نبود شاید تسلا همون اول کار از بین رفته بود.

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۶
        2. A1

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (131 ديدگاه)

          دوست عزیز اون سال ها تسلا از دولت آمریکا وام سنگینی گرفت که دووم اورد ایلان ماسک که از خودش پول تولید نمیکنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. TESLA

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (943 ديدگاه)

    ولی با این وجود محصولات تسلا قیمت خیلی مناسبی به نسبت توانایی ها و ویژگی هاشون دارند : الان قیمت تسلا مدل s پلد ۱۰۲۰ اسبی فقط ۱۱۴ هزار دلار هست ، شما یه خودرو درونسوز زیر ۱۲۰ هزار دلار کارخانه ای ( نه تقویت ) به من بگید که بتونه توی شتاب و عملکرد هایپرکار های چند میلیون دلاری رو شکست بده در حالب که آپشن ها و ویژگی های لوکس سدان هایی مثل : s کلاس و سری ۷ رو داشته باشه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳۲
    1. LOOS

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ک… نگو مومن 🤧

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲۰
      1. KF

        ۲۹ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (378 ديدگاه)

        ص

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۶
      2. TESLA

        ۳۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (943 ديدگاه)

        نفهمیدم !!!

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    2. مهران

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (253 ديدگاه)

      دادا مگه به اسبه فقط!!!!

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۴
  3. Amiro

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    گودرت فوسیل 🤌😙💪

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۸
  4. زیزیگولو

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3542 ديدگاه)

    مطمئناً همه هزینه‌ هایی که کمپانی موقع تولید محصول متحمل میشه رو تو قیمت تمام شده با مشتری حساب میکنه ….. تازه اگه تو ایران باشه دولا پهنا هم حساب میکنن!!!

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
  5. Sina

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    پدال جان خودت قیمت جدید خودروها کارخونه و بازارو بزن ببینم اوضا از چه قراره
    فقط جان خودت مقاله رو از اول بنویست خسته شدیم از بسکه کامنتها تکراریو خوندیم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  6. HOSSEINK3

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کل این صنعت خودرو برقی دزدی هست 😐

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  7. 911

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (432 ديدگاه)

    پدال یه هشتگ جدید درست کن که بگه

    # نابودی الکتریکی ها.

    خیلی تو سایت حمایت میشه.
    یا هفته نامه بشه چگونه الکتریکی ها را نابود کنیم؟

    قسمت ۱،قسمت ۲………..قسمت ۹۹۹
    اینم بسیار حمایت میشه.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  8. علی

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1151 ديدگاه)

    داداش بیشتر مردم در مناطق آلوده خصوصا شهر های بزرگ زندگی میکنند که خودرو های درون‌سوز آلاینده زندگی رو براشون سخت کرده من خودم وقتی میام تهران از جنوب تهران می‌گذرم نفسم بند میاد خودم تو یه شهر کوچیک و کم تراکم زندگی میکنم که کیفیت هواش خوبه ولی اگه در سالهای آینده ماشینا برقی نشن بیماری های ریوی فراگیر میشه و زندگی به کام شهروندان تلخ میشه. آخه کی ممکنه از صدای موتور ۱۲۵ خوشش بیاد

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. R

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (640 ديدگاه)

      ولی از هزار خوشمون میاد موضوع اینه اون هزارارم نابود میکنن

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
    2. Mehdi

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1269 ديدگاه)

      داستان اینه فقط خودرو نیس
      ای کاش فقط خودرو بود
      درصورتیکه حتی الودگی خودرو تو لیست جز اول هم نیس
      اگه همه داستانا رو اوکی میکردند کسی مخالفش نبود

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  9. fordglx2008

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    سوخت فسیلی رو میخان کنار بزارن در صورتی که صنعت برق خودش متکی به سوخته حداقل تو ایران خودمون از تولید باتری بگیر تا چیزای دیگه تنها نکته مثبتش اینه که یه چیو به حداقل میرسونن یه چی دیگه رو اون پشت مشتا جبران میکنن بشر سردرگم دنبال سرکیسه کردن جیب مردمه اونور فقط تو یه قالب مدرن تر حرفه ای تر در قبال یه زندگی خوب با دنیایی بدون ذره ای آلایندگی

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. carslover

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    والا هنوز جای وعده های قبلی درد میکنه ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا