بعد از مدتی بلاتکلیفی و تغییرات پی در پی در عوارض گمرکی خودروهای وارداتی، سرانجام تعرفه نهایی برای واردات خودرو در سال ۹۳ توسط گمرک ایران، منتشر شد.
مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا، قطعات و تجهیزات مورد مصرف در خودروهای گازسوز، چهار درصد تعیین شده که البته مخازن گاز طبیعی از این قاعده مستثنا است. از طرف دیگر مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری بنزینی با حجم موتور زیر ۲۰۰۰cc معادل ۴۰ درصد و با حجم موتور از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی معادل ۵۵ درصد و بالای ۲۵۰۰ سیسی نیز ۷۵ درصد تعیین شده است.
همچنین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری دیزل با حجم موتور ۲۵۰۰ سیسی ۳۲ درصد و با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سیسی معادل ۵۵ درصد است. بر این اساس مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی اجزا و مجموعهها برای تولید خودرو و موتورسیکلت برقی و هیبریدی نیز معادل ۴ درصد در نظر گرفته شده است. سال گذشته خودروهای زیر ۲۵۰۰ سیسی با تعرفه ۴۰ درصد و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی با تعرفه ۷۵ درصد وارد کشور میشدند. بر این اساس تعرفه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی در حالی با تعرفه مشخصی تعیین شده که فعلاً واردات این نوع خودروها ممنوع است.
سيد حسين
۲۰ فروردین ۱۳۹۳با سلام به برو بچ
من یه پارس گرفتم که بعد دو روز نمایندگی گفت باید متورشو عوض کنه
البته شانسم گرفت زیر 5000 تا متور به صدا در اومد
من میخوام بدونم یه نفر مثل من میتونه بره یه خودرو وارد کنه اگه کسی اطلاعات داره ممنون میشم راهنمایی کامل بده
seyyed.razavi@gmail.com
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام
اره میتونی رو پاست برای یکبار یه خودرو مجاز بیاری البته باید از بندری باشه که ورود خودرو توش مجاز باشه مثلا بوشهر یا لنگه یا بندرعباس
البته یه سری مدارک مثل پرفورما و پلیس چک و … لازمه که باید اطلاع داشته باشی
به هر حال با یه ترخیص کار هماهنگ کن زیاد خرج بر نمیداره زیر ۳۰۰ تومنه
یه مورد دیگه هم که هست باید بدونید اینه که قیمت ماشین علاوه بر خریدش یه سری هزینه های دیگه مثل حمل و عوارض در مبدا و… داره
موفق باشی
سیامک
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب اونوقت گارانتی و خدمات پس از فروش چی میشه؟ یعنی نمایندگی تویوتا ایران، به مثلا یاریس که از دوبی بخریم وارد کنیم هم خدمات میده یا هر سری باید ماشینو بار بزنیم بفرستیم دوبی؟
آرمان
۲۳ فروردین ۱۳۹۳چرا تعرفه گمرکی زیاد شده؟ مگه قرار نبود به صورت پلکانی کم بشه..حالا کم شدنش پیشکش..گفته بودن حداقل ثابت نگهش می داریم..بین 2000سی سی تا 2500 شده 55 درصد..40 درصد بود اگه اشتباه نکنم!!!
sadegh
۲۵ فروردین ۱۳۹۳آرمان جان یه چیز بت میگم اینا همیشه یادت باشه، فکر ارزونی رو تو این مملکت تا ابد از سرت بیرون کن…
matin
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳با حجم زیر 2000 40% و با حجم 2500 32% چطور ممکنه حجم موتور بالاتر باشه ولی تعرفه پایین تر باشه
فرزان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان اگه اطلاع دارید ،، یه توضیحی برای واردات خودروهای سواری دیزلی میدید؟؟؟
قانون اجازه واردات میده؟؟ پس چرا تا حالا ندیدیم؟؟
سیامک
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خب این برای واردات تجاری است. آیا نباید برای مصرف کننده که میخواد برای خودش خودرو بیاره تعرفه کمتر باشه؟ اصلا چرا نمیزارن همین خودروهای منطقه آزاد انزلی و ارس رو مصرف کننده با همون قیمت ببره شهر خودش؟
parham
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳بابا اینا دلشون خوشه ها.یهو بکنین 100% خیال همه راحت شه.والا.
افسانه شیرازی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳آقای صادق مگه تو مملکتهای دیگه شما می تونید فکر ارزونی بکنید ؟ چرا فکر میکنید مشکلات فقط مربوط به ایران عزیزه ؟
k1
۲۳ خرداد ۱۳۹۳اگه تعرفه ها به این صورته که نوشتین پس مثلا چجوریه که مرسدس بنز S500 با تمامی تجهیزات و … چیزی جدود 180 هزار دلاره! اما اینجا شده 1 میلیارد و 800 میلیون؟ یا مثلا لکسس CT200 با تعرفه به این پایینی قیمتش 200 میلیونه؟
P.P
۶ تیر ۱۳۹۳باسلام میخواستم بدونم درصد این عوارض گورکی واسه ی ماشینای ژاپنی چند درصد هستش.
مهران معین
۲۱ مرداد ۱۳۹۳تفاوتی بین ژاپنی,آلمانی و … نیست.
شما به جز ماشین آمریکایی و انگلیسی هر نوع ماشینی رو با توجه به لیست خودروهای مجاز به واردات در آدرس زیر میتونی وارد کنی
sabtaresh.tpo.ir/
reza
۲۷ مهر ۱۳۹۳سلالم
میخاستم بدونم واردات خودروهای سواری جکوار که ساخت کشور انگلیسه و موتور دیزل کار میکنه ازاده
ممنون
پوریا
۹ آبان ۱۳۹۳داستان اینکه 4 تا اسقاطی تحویل میدی تا یکی وارد کنی چیه دقیقا ؟
رضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۵سلام ،میشه راهنمایی کنید یه بنز e200 مدل ٢٠٠۶ بنزینی که از سفارت خریداری شده چقدر خرج گمرکی و شماره گذاری داره؟ممنون