شرکت فرانسوی رنو که آخرین شریک باقیمانده صنایع خودروسازی ایران در شرایط فعلی فشار و تحریم محسوب می شود، بخاطر مشکلات مربوط به دریافت مطالبات خود تهدید به خروج از ایران و توقف تولید محصولات نموده است. رنو تهدید کرده حداکثر تا دو ماه آینده و در صورت عدم دریافت مبالغ قطعات، تولید محصولات مربوط به خود را در ایران تعطیل می کند.
رنو مگان کاندیدای رفتن پیش از این قرار بود بعلت مشکلات در مبادلات ارزی، رنو بخشی از طلب خود را از شرکت توتال فرانسه دریافت کند زیرا این شرکت نفتی به ایران بدهکار است اما از پرداخت بدهی خود نیز سرباز می زند. سرنوشت پژو ۲۰۶ در انتظار تندر؟ ممکن است فشارهای بین المللی به رنو هم در اتخاذ تصمیم های سخت گیرانه تر مالی با شرکای ایرانی خود موثر بوده باشد. در صورت تحقق این موضوع، تولیدات تندر و مگان به سرنوشت انواع پژو ۲۰۶ و 207i دچار خواهند شد و ممکن است با توجه به مشکلات فعلی تولید داخلی، باز هم شوک دیگری به این بازار پر تلاطم وارد گردد.
دوست عزیز مالک نیسان ژاپن ، شرکت رنو فرانسه هست – لوگان بر پایه پلت فرم B رنو- نیسان هست و با نیسان میکرا نسبت داره. گل هم محصول برزیل هست و سال ها قبل توسط کارشناسان برزیلی طراحی شده و به جز علامت فولکس آلمان قرابتی با خودروی معروف و خوب گلف نداره. بهتره یک مقدار اطلاعات عمومی خودتون رو افزایش بدید.
اخه تا کی ما نسل سوخته باید بسوزیم ما دیگه سوختیم خاکسترمونم باد برد یکم به فکر نسل امروزی باشید که الان چشماشو باز میکنن مردم ما چرا لال شدیم چرا باید نیستو نابود بشیم که بحرف بیایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
من خودم ال90 دارم اما از وقتی دیدم مدل هایی که برای ایران در نظر گرفته همه قدیمی و رده خارج هستن فهمیدم این کمپانی هم فقط دنبال سود زیاد هست و هیچ اهمیتی به مشتری نمیده مثل پژو … حتمآ میخواست این ال90 رو 30 سال دیگه تولید کنه که بعد 30 سال بشه ال90 LX … راستش از شنیدن این خبر نه ناراحت شدم نه خوشحال … قسمت خوبش اینه که پول زور به فرانسوی ها نمیدیم … قسمت بدش هم اینه که فضای رقابتی کاملآ نابود میشه و ما میمونیم و سمند و پراید …
وای خدانکنه بره 3ماه که یه تندر90 ثبت نام کردم با موعد تحویل آبان خداکنه زودتر تحویلش بدن. البته به نظر من تحویل یا خریدن ماشینهای ساخت رنو فعلا مهم نیست فکر کنم مهم خدمات بعد از فروش و ایرانیزه و چینی شدن محصولات رنو مهم تر است.
سلام پدالی ها، ژست مسئولان:تحریم ها بر ما هیچ اثری ندارد. مردم:زندگی هر روز با تحریمها داره سختر میشه خدا خودش رحم کنه. امیدوارم مسئولا یه فکری بکنند(البته ناامید نباشید)
صبر داشته باشید: به حول قوه الهی با بازسازی اصطبل های بین شهری، از 3 ماه دیگر برای تعویز چهارپایان خسته ی شما به طور موقت، آماده ی خدمت خواهیم بود. هرجا سخن از دلالان هست نام سایپا و ایران خودرو میدرخشند
مردم از روی نا آگاهی یه چیزی میگن ، کسی ما رو تحریم نکرده ما همه رو تحریم کردیم مگه اخبارو دنبال نمیکن اسپانیا یونان وخیلی کشورای دیگه ورشکست شدن ما تحریمشون کردیم دیگه بهشون پراید نمیدیم
عیب نداره دوستان اخبار 20.30 رو ببینید متوجه میشید این ها همش حاشیه سازی یک سری ادمهاست و گر نه صنعت خودروسازی که همانگونه که همه میدونیم شدیدا رو به خودکفایه تحریم هام جز پیشرفت هیچ تاثیر خاص نداشته خداییها…….
اینم از رنو دلمون خوش بود که هنوز رنو به نسبت سایرین محصولاتش رو با دقت و نظارت و کیفیت بهتری تو ایران تولید میکنه که با سوء مدیریت مسئولین این شرکت هم هوای رفتن به سرش زده
سلام آقا بیاین ایمیل بدیم به رنو نره ما مردم خودمون پول جمع کنیم بدیم که نره هنوز نرفته این ماشین چینی یا رسیدن به 50 یا 60 میلیون بره که خدا میدونه = پراید : قیمت کارخانه 400/255/000 ریال بدون ارزش افزوده قیمت بازار آزاد:600/000/000 ریال پراید با کف پایی جدید = 650/000/000 احتمالا دوباره پیکان هم بیاد گفته باشم …
ایران خودرو ثبت نام ال نود تیپ ای 1 با قیمت نجومی 18900 هزار تومن گذاشت(سال قبل 12800 بود) نصف روز نشده تکمیل ظرفیت شد!! ملت عین قحطی زده ها همشو رو هوا زدن…
دوستان گلم میدونین وضعیت خودرو هیچ ربطی به تحریم نداره چون یکی دو ساله این داستان وجود داره زمانی که سایپا سال 1372 پراید رو آورد یا ایران خودرو همون سال 405 رو (زانتیا،ماکسیما،رونیز،مگان،206 و غیره)حدود 20 سال به نظر شما ما تحریم بودیم؟ آیا قطعات این خودرو ها تولید داخل بوده؟ جواب منفیست به نظر من مدیران ارشد صنعت خودرو به علت سود کلان خودرو های روز دنیا را وارد چرخه تولید نکردند و برای سود بیشتر واردات خودرو سالها قطع شد و هم اکنون هم با ازاد شدن با قیمتهای نجومی به فروش میرسند .
بچه ها قصه نخورید رنو هیچ جا نمیره .چرا؟1-چونکه هیچ کجای دنیا ماشین از رده خارجشو با این قیمتا نمی خرند2-میدونه اگه بره چینیا سریع جاشو پر می کنند3-تازه سفره پهن کردنند با اقایون نون تیلیت کنند تو خون مردم.
هیچ جای دنیا مثله ایران واسه خودروسازا دیگه سود نداره ایران براشون بهشته مگه کم سود میکنند مطمن باشید هیچجا نمیرن .. خدا لعنتشون کنه که ماشینو قیمت واقعی نمیدن .نخرییییییییییییییین
سلام ی سوال از همه رفقا دارم . شما فکر می کنید کجای دنیا خودرو اصلیشون پراید با سالیانه 28000 کشته که اکثرا نسل جوونشون هستن . اینا دنبال نسل کشی هستن به وسیله پرایدو پیکان . افغانستان تشریف بردید یا عراق ؟ چفدر بد بختیم ما آخه . اگه این دولیت […] به سایپاش یا ایران خودروش اجازه می داد یاریس یا نیسان مارچ تولید کنند یا میراژ میتسوبیشی – مصرف کمتر از 5 لیتر با کیفیت و بیشترین ایمنی ، هم همه خودرو سازها شغلشونو داشتند مردم هم رضایت داشتند مصرف سوخت هم به کمترین جای ممکن می رسید و زیان ملی و آلودگی هم کمتر . ی سوال ؟ پول تولید پراید 13 میلیونی تو جیب کی میره؟ آقای رابرت آقای جرج دست از سر این ممملکت بردارید .
کسی نگفته ال90 و مگان تو دنیا ماشین خوبیه ولی تو ایران و این قیمتها فعلا بهترین گزینس وگرنه اگر قراره بهترش و ارزونترش بیاد نیازی به جمع اوری ال90 و مگان نیست چون خود به خود میره کنار…! در حال حاضر تو ویران خودرو و پارس خودرو کدوم پلت فرم و موتور از همه جدیدتره؟ال90 و مگان
وایسا ببین همین مگان از رده خارج چند میشه!چی تو مملکت خوب بوده که ماشینتون خوب باشه! دانشگاتون؟فوتبالتون؟سیایتتون؟فرهنگ شهرنشینیتون؟تفریخاتتون؟رعایت کردن قوانین رانندگیتون؟ تا بشینیم و تو سری بخوریم همینی که هست!
بروبچ سلام من یه یک ماهی بود تو این سایت نظر نداده بودم چون مطالبش هر 365 روز بروز میشه و به نظر میاد مثل صنعت فاخر خودروسازی داخل به نفس نفس افتاده.اما هر چند روز یه بار یه سری زدم بهش الانم این پستو باز کردم نظراتو شروع کردم خوندن دیدم تنها نیستم و یه فردین دیگه هم اینجا داریم. آقا ارادت……
آقا چیه سر این ماشین و اون ماشین بحث میکنید مگه چاره ای هم هست تولیدات داخل همه از رده خارجند.میدونم اگه همه بچه های این سایت پول داشتند ماشینهای وارداتی بخرند هم اکنون تو یه سایت دیگه داشتند پورشه و مازراتی هاشون رو مقایسه میکردند خداوکیلی تو این سایت میومدند؟
امیری مدیر بازاریابی و فروش محصولات شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد تندر-۹۰ به این زودیها نه فروش فوری خواهد داشت و نه پیشفروش. امیری در این رابطه میگوید: با توجه به اینکه شرکت رنو دیگر حاضر نیست با قیمتهای فعلی قطعه بدهد و سازمان حمایت هم با افزایش قیمت بیشتر موافقت نمیکند، تیراژ تولید بسیار پایین آمده است و تیراژ فعلی هم با توجه به قیمتهای فعلی عملا با ضرر همراه است. در حال حاضر سایپا تنها به منظور تکمیل تعهدات قبلی به تولید تندر-۹۰ مشغول است. با توجه به شرایط پیش آمده به نظر میرسد با به پایان رسیدن تعهدات این شرکت برای تندر ۹۰، تولید این خودرو هم به پایان برسد، مگر اینکه شریک فرانسوی از درخواست خود برای افزایش قیمت کوتاه بیاید یا سازمان حمایت با افزایش قیمت موافقت کند.
آخ الاهی بمیرم برا سایپا!طفلکی ها دارن ضررمیدن!وای دلم به حالشون کباب شد!بیایید شب جمعه ای در راه رضای خدا یه چیزی به سایپاوایران خود رو کمک کنیم ثواب داره ها!!!ماشین میسازن باهاش مرم کشته میشن بده؟!
ای وای خدانکنه رنو ازایران بره مگان وتندر ماشینهای فوق العاده ای هستن -که چی رنو را میبرن به جاش سمندرا که اندازه ی فرغون ارزش نداره تولید میکنند (قابل توجه دوستان عزیز باید بگم که تندر 90 شاید زشت باشه ولی سرور همه ی ماشین هاست ) ودر پایان باید بگم که دردنیا به تندر کلاس ب وبه سمند کلاس د دادند
میدونید خروج رنو یعنی چی؟ یعنی ال90 که یه ماشین 9000 دلاریه با دلار 3000 تومانی میشه 27 میلیون که با احتساب گمرکی و عئارض یعنی 54 میلیون تازه اگه دلال بازی نداشته باشه.(میدونید که قیمت ماشین وارداتی 2تا3برابر قیمت واقعیش) (قابل توجه دوستانی که به ال90 ایراد می گیرند:اگه رنو بره ال90 رقیب mazda2 , i20 میشه که البته موتورش قویتره) حلا ببینم پارس بهتره یا ال90؟
amir
۱۵ آبان ۱۳۹۱این رنو هرچی زود تر بره بهتره جمع کنه این اشغالاشو ببره
فردین
۱۵ آبان ۱۳۹۱دوست عزیزم شما مزه دهنتو نمیدونی شایدم با پراید مشکلت حل شدست!!!!!!
amir
۱۶ آبان ۱۳۹۱نه لیاقت من اینه که نیسان وگل سوار شم ولیاقت شما رنو بود اره تو درست میگی برو هومون ال90 تو سوار شو عشق کن
رضا
۱۷ آبان ۱۳۹۱دوست عزیز مالک نیسان ژاپن ، شرکت رنو فرانسه هست – لوگان بر پایه پلت فرم B رنو- نیسان هست و با نیسان میکرا نسبت داره.
گل هم محصول برزیل هست و سال ها قبل توسط کارشناسان برزیلی طراحی شده و به جز علامت فولکس آلمان قرابتی با خودروی معروف و خوب گلف نداره.
بهتره یک مقدار اطلاعات عمومی خودتون رو افزایش بدید.
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴هچه زودتر بره و برنگرده
امید
۱۵ آبان ۱۳۹۱اخه تا کی ما نسل سوخته باید بسوزیم ما دیگه سوختیم خاکسترمونم باد برد یکم به فکر نسل امروزی باشید که الان چشماشو باز میکنن مردم ما چرا لال شدیم چرا باید نیستو نابود بشیم که بحرف بیایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
سهیل
۱۵ آبان ۱۳۹۱یدونه ماشین نسبتا خوب داشتیم که اونم رفت……
دیگه باید یواش یواش بریم پیکان سوار شیم
بردیا
۱۶ آبان ۱۳۹۱من خودم ال90 دارم اما از وقتی دیدم مدل هایی که برای ایران در نظر گرفته همه قدیمی و رده خارج هستن فهمیدم این کمپانی هم فقط دنبال سود زیاد هست و هیچ اهمیتی به مشتری نمیده مثل پژو … حتمآ میخواست این ال90 رو 30 سال دیگه تولید کنه که بعد 30 سال بشه ال90 LX … راستش از شنیدن این خبر نه ناراحت شدم نه خوشحال … قسمت خوبش اینه که پول زور به فرانسوی ها نمیدیم … قسمت بدش هم اینه که فضای رقابتی کاملآ نابود میشه و ما میمونیم و سمند و پراید …
بردیا
۱۶ آبان ۱۳۹۱البته یه احتمال هم هست که این شایعه رو خودروسازی های داخلی و دلال ها درست کرده باشن که محصولاتشون رو گرون تر بفروشن … مثل کاری که با 206 کردن
محمود
۱۵ آبان ۱۳۹۱وقتی دولت به جای سیاست اقتصادی – اقتصاد سیاسی را دنبال می کنه نتیجش همینه که میبینیم.
فرامرز
۱۵ آبان ۱۳۹۱وای خدانکنه بره 3ماه که یه تندر90 ثبت نام کردم با موعد تحویل آبان خداکنه زودتر تحویلش بدن.
البته به نظر من تحویل یا خریدن ماشینهای ساخت رنو فعلا مهم نیست فکر کنم مهم خدمات بعد از فروش و ایرانیزه و چینی شدن محصولات رنو مهم تر است.
روزبه
۱۵ آبان ۱۳۹۱اینم بدبختی جدیده! الان ملت همه میرن مگان رو به هر قیمتی میخرن تا 3 برابر قیمت بفروشن!!
مسی
۱۵ آبان ۱۳۹۱رنو … چه بره … چه نره :-D
دلالان … همچنان آماده خدمت به ملت هستند :-D
اشکان نجفی
۱۵ آبان ۱۳۹۱تو کشورمون هرچی ماشین با کلاس داریم دارن میرن.خدا کنه ماشین های شرکت رنو نره اما اگه 207 خواست بره بره.چون اصلا وجود خارجی نداره………….
روزبه
۱۵ آبان ۱۳۹۱انصافاً کجای ماشینایی که رنو آورده باکلاسه!؟
بنی ماشین کوپ آورده، با رینگ 18 کروم پره ای؟
مگان رو آورده که بیشتر به درد بابای بابا بزرگ من میخوره.
ahmadsmith
۱۵ آبان ۱۳۹۱سلام پدالی ها،
ژست مسئولان:تحریم ها بر ما هیچ اثری ندارد.
مردم:زندگی هر روز با تحریمها داره سختر میشه خدا خودش رحم کنه.
امیدوارم مسئولا یه فکری بکنند(البته ناامید نباشید)
فردین
۱۵ آبان ۱۳۹۱دوست عزیز مردم سی سال با این امید زندگی کردن که بهتر میشه صبر کنیم ولی افسوس که بد و بدتر شده.
مسی
۱۵ آبان ۱۳۹۱به سایت ویران خودرو بروید
و این فرغون ساز را از گوگل مپ حذف کنید
http://www.virankhodro.tk/
تحریم
۱۶ آبان ۱۳۹۱صبر داشته باشید: به حول قوه الهی با بازسازی اصطبل های بین شهری، از 3 ماه دیگر برای تعویز چهارپایان خسته ی شما به طور موقت، آماده ی خدمت خواهیم بود.
هرجا سخن از دلالان هست نام سایپا و ایران خودرو میدرخشند
اسی
۱۸ آبان ۱۳۹۱مردم از روی نا آگاهی یه چیزی میگن ، کسی ما رو تحریم نکرده ما همه رو تحریم کردیم مگه اخبارو دنبال نمیکن اسپانیا یونان وخیلی کشورای دیگه ورشکست شدن ما تحریمشون کردیم دیگه بهشون پراید نمیدیم
sajad gen2
۱۶ آبان ۱۳۹۱عیب نداره دوستان اخبار 20.30 رو ببینید متوجه میشید این ها همش حاشیه سازی یک سری ادمهاست و گر نه صنعت خودروسازی که همانگونه که همه میدونیم شدیدا رو به خودکفایه تحریم هام جز پیشرفت هیچ تاثیر خاص نداشته خداییها…….
ali
۱۶ آبان ۱۳۹۱اینم از رنو دلمون خوش بود که هنوز رنو به نسبت سایرین محصولاتش رو با دقت و نظارت و کیفیت بهتری تو ایران تولید میکنه که با سوء مدیریت مسئولین این شرکت هم هوای رفتن به سرش زده
روز
۱۶ آبان ۱۳۹۱سلام
آقا بیاین ایمیل بدیم به رنو نره ما مردم خودمون پول جمع کنیم بدیم که نره
هنوز نرفته این ماشین چینی یا رسیدن به 50 یا 60 میلیون بره که خدا میدونه =
پراید : قیمت کارخانه 400/255/000 ریال بدون ارزش افزوده
قیمت بازار آزاد:600/000/000 ریال
پراید با کف پایی جدید = 650/000/000
احتمالا دوباره پیکان هم بیاد گفته باشم …
Yashar
۱۶ آبان ۱۳۹۱ایران خودرو ثبت نام ال نود تیپ ای 1 با قیمت نجومی 18900 هزار تومن گذاشت(سال قبل 12800 بود) نصف روز نشده تکمیل ظرفیت شد!!
ملت عین قحطی زده ها همشو رو هوا زدن…
مسعود
۱۸ آبان ۱۳۹۱ملت بد بخت نمیخرن یعنى پول ندارند که بخرند ۹۰ ٪ رو دلالهاى خوش انصاف میخرن الهى کوفتشون بشه
روز
۱۶ آبان ۱۳۹۱دوستان گلم
میدونین وضعیت خودرو هیچ ربطی به تحریم نداره
چون یکی دو ساله این داستان وجود داره
زمانی که سایپا سال 1372 پراید رو آورد یا ایران خودرو همون سال 405 رو (زانتیا،ماکسیما،رونیز،مگان،206 و غیره)حدود 20 سال به نظر شما ما تحریم بودیم؟ آیا قطعات این خودرو ها تولید داخل بوده؟ جواب منفیست به نظر من مدیران ارشد صنعت خودرو به علت سود کلان خودرو های روز دنیا را وارد چرخه تولید نکردند و برای سود بیشتر واردات خودرو سالها قطع شد و هم اکنون هم با ازاد شدن با قیمتهای نجومی به فروش میرسند .
shah gholam
۱۶ آبان ۱۳۹۱بچه ها قصه نخورید رنو هیچ جا نمیره .چرا؟1-چونکه هیچ کجای دنیا ماشین از رده خارجشو با این قیمتا نمی خرند2-میدونه اگه بره چینیا سریع جاشو پر می کنند3-تازه سفره پهن کردنند با اقایون نون تیلیت کنند تو خون مردم.
sasas
۱۶ آبان ۱۳۹۱هیچ جای دنیا مثله ایران واسه خودروسازا دیگه سود نداره ایران براشون بهشته مگه کم سود میکنند مطمن باشید هیچجا نمیرن .. خدا لعنتشون کنه که ماشینو قیمت واقعی نمیدن .نخرییییییییییییییین
اشکان
۱۶ آبان ۱۳۹۱سلام همون بهتر که بره.رانا از همه اینها نسبت به قیمتش بهتره من دارم خیلی هم راضی هستم نسبت به ال90 و 206
بهنام
۱۶ آبان ۱۳۹۱تندر-206-405-پارس …….همه را داشتم هیچکدام به پای نرمی و راحتی و کم مصرفی چری ویانا نمی رسد
amir
۱۶ آبان ۱۳۹۱خوشحالی وقتی رانا رو که قرار بود 11 میلیون باشه 22 میلیون بهت غالب می کنن.
تو دیگه خیلی جلویی داداش!
mohsen
۱۶ آبان ۱۳۹۱شوخی میکنی من مطمنم م م م م . . .
رضا
۱۶ آبان ۱۳۹۱سلام
ی سوال از همه رفقا دارم . شما فکر می کنید کجای دنیا خودرو اصلیشون پراید با سالیانه 28000 کشته که اکثرا نسل جوونشون هستن . اینا دنبال نسل کشی هستن به وسیله پرایدو پیکان . افغانستان تشریف بردید یا عراق ؟ چفدر بد بختیم ما آخه . اگه این دولیت […] به سایپاش یا ایران خودروش اجازه می داد یاریس یا نیسان مارچ تولید کنند یا میراژ میتسوبیشی – مصرف کمتر از 5 لیتر با کیفیت و بیشترین ایمنی ، هم همه خودرو سازها شغلشونو داشتند مردم هم رضایت داشتند مصرف سوخت هم به کمترین جای ممکن می رسید و زیان ملی و آلودگی هم کمتر . ی سوال ؟ پول تولید پراید 13 میلیونی تو جیب کی میره؟ آقای رابرت آقای جرج دست از سر این ممملکت بردارید .
siavash
۱۶ آبان ۱۳۹۱کسی نگفته ال90 و مگان تو دنیا ماشین خوبیه ولی تو ایران و این قیمتها فعلا بهترین گزینس وگرنه اگر قراره بهترش و ارزونترش بیاد نیازی به جمع اوری ال90 و مگان نیست چون خود به خود میره کنار…!
در حال حاضر تو ویران خودرو و پارس خودرو کدوم پلت فرم و موتور از همه جدیدتره؟ال90 و مگان
irani
۱۶ آبان ۱۳۹۱خداحافظ مگان و لوگان،تا مدتی! سلام ماشینهای چینی
مهرداد
۱۶ آبان ۱۳۹۱وایسا ببین همین مگان از رده خارج چند میشه!چی تو مملکت خوب بوده که ماشینتون خوب باشه!
دانشگاتون؟فوتبالتون؟سیایتتون؟فرهنگ شهرنشینیتون؟تفریخاتتون؟رعایت کردن قوانین رانندگیتون؟
تا بشینیم و تو سری بخوریم همینی که هست!
فردین
۱۶ آبان ۱۳۹۱بروبچ سلام من یه یک ماهی بود تو این سایت نظر نداده بودم چون مطالبش هر 365 روز بروز میشه و به نظر میاد مثل صنعت فاخر خودروسازی داخل به نفس نفس افتاده.اما هر چند روز یه بار یه سری زدم بهش الانم این پستو باز کردم نظراتو شروع کردم خوندن دیدم تنها نیستم و یه فردین دیگه هم اینجا داریم. آقا ارادت……
روز
۱۷ آبان ۱۳۹۱آقا چیه سر این ماشین و اون ماشین بحث میکنید
مگه چاره ای هم هست تولیدات داخل همه از رده خارجند.میدونم اگه همه بچه های این سایت پول داشتند ماشینهای وارداتی بخرند هم اکنون تو یه سایت دیگه داشتند پورشه و مازراتی هاشون رو مقایسه میکردند خداوکیلی تو این سایت میومدند؟
فرامرز
۱۷ آبان ۱۳۹۱ظاهرا رفتن رنو داره جدی میشه :
امیری مدیر بازاریابی و فروش محصولات شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد تندر-۹۰ به این زودیها نه فروش فوری خواهد داشت و نه پیشفروش.
امیری در این رابطه میگوید: با توجه به اینکه شرکت رنو دیگر حاضر نیست با قیمتهای فعلی قطعه بدهد و سازمان حمایت هم با افزایش قیمت بیشتر موافقت نمیکند، تیراژ تولید بسیار پایین آمده است و تیراژ فعلی هم با توجه به قیمتهای فعلی عملا با ضرر همراه است.
در حال حاضر سایپا تنها به منظور تکمیل تعهدات قبلی به تولید تندر-۹۰ مشغول است. با توجه به شرایط پیش آمده به نظر میرسد با به پایان رسیدن تعهدات این شرکت برای تندر ۹۰، تولید این خودرو هم به پایان برسد، مگر اینکه شریک فرانسوی از درخواست خود برای افزایش قیمت کوتاه بیاید یا سازمان حمایت با افزایش قیمت موافقت کند.
سهراب
۱۷ آبان ۱۳۹۱آخ الاهی بمیرم برا سایپا!طفلکی ها دارن ضررمیدن!وای دلم به حالشون کباب شد!بیایید شب جمعه ای در راه رضای خدا یه چیزی به سایپاوایران خود رو کمک کنیم ثواب داره ها!!!ماشین میسازن باهاش مرم کشته میشن بده؟!
higuain
۱۷ آبان ۱۳۹۱نیسان و رنو یه مالک نداره. شرکتا سهامی هستند. فقط یه مدیر ارشد داره Carlos Ghosn .
امیر
۱۷ آبان ۱۳۹۱ای وای خدانکنه رنو ازایران بره مگان وتندر ماشینهای فوق العاده ای هستن -که چی رنو را میبرن به جاش سمندرا که اندازه ی فرغون ارزش نداره تولید میکنند (قابل توجه دوستان عزیز باید بگم که تندر 90 شاید زشت باشه ولی سرور همه ی ماشین هاست ) ودر پایان باید بگم که دردنیا به تندر کلاس ب وبه سمند کلاس د دادند
siavash
۱۷ آبان ۱۳۹۱میدونید خروج رنو یعنی چی؟
یعنی ال90 که یه ماشین 9000 دلاریه با دلار 3000 تومانی میشه 27 میلیون که با احتساب گمرکی و عئارض یعنی 54 میلیون تازه اگه دلال بازی نداشته باشه.(میدونید که قیمت ماشین وارداتی 2تا3برابر قیمت واقعیش)
(قابل توجه دوستانی که به ال90 ایراد می گیرند:اگه رنو بره ال90 رقیب mazda2 , i20 میشه که البته موتورش قویتره)
حلا ببینم پارس بهتره یا ال90؟