پژو پرشیا یا همان پارس یکی از محصولات پرفروش ایران خودرو و یکی از خودروهای پر فروش بازار ایران است. ایران خودرو پژو پارس را در ۶ نسخه تولید و به بازار عرضه میکند.
آنچه در این مطلب میخوانید:
برای خرید پژو پارس صفر یا کارکرده باید نسخههای این خودرو را شناخت و از میان این نسخهها یکی را انتخاب کرد. هماکنون دو نسخه پژو پارس ELX تولید نمیشوند و چهار نسخه LX، سال، دوگانهسوز و اتوماتیک تولید و به بازار عرضه میشود.
بدین ترتیب برای بدست آوردن نسخههای ELX و ELX با موتور XUM باید خرید پژو پارس دست دوم را انتخاب کنید. افرادی نیز که خرید پژو پارس صفر را در نظر دارند باید چهار نسخه دیگر یعنی دوگانهسوز، سال، LX و اتوماتیک را انتخاب کنند.
در این مطلب به بررسی نسخههای پژو پارس میپردازیم تا متقاضیان خرید پرشیا انتخاب بهتری برای خرید خودروی مورد نظرشان داشته باشند.
پژو پارس ELX
این نسخه از پرشیا دارای موتور XU7J4P/L4 است که پیشرانه ۱.۸ لیتری با ظرفیت دقیق ۱۷۶۱ سیسی دارد. این موتور توان خروجی ۱۱۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را در بر دارد.
به گزارش ویرلن؛ تعدا ۱۶ سوپاپ برای این موتور در نظر گرفته شده است. با این نسخه از پارس میتوانید تا سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت برانید و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۹ ثانیه زمان نیاز دارید. جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ کیلومتری برای این نسخه در نظر گرفته شده است. وزن خالص ELX برابر با ۱۱۶۵ کیلوگرم است. پرشیا ایالایکس مصرف سوخت شهر ۱۱.۳، خارج شهر(بزرگراه) ۶.۲ و ترکیبی(متوسط) ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.
پژو پارس ELX با موتور XUM
همانطور که از نام این نسخه معلوم است پیشرانه XUM با ظرفیت ۱۹۰۵ سیسی و ۸ سوپاپ در آن استفاده شده است. حداکثر قدرت موتور این نسخه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ لیتری هم در این نسخه وجود دارد. مصرف سوخت نسخه ایالایکس با موتور ایکسیوام در شهر ۱۲.۴، خارج شهر ۶.۴ و سیکل ترکیبی ۸.۶ است. با این نسخه از پرشیا میتوان تا سرعت حداکثر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت راند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان ۱۰.۹ ثانیه لازم است. وزن این خودرو نیز ۱۱۵۵ کیلوگرم است.
پژو پارس سال
پارس سال از موتور XU7JP/L3 بهره میبرد که ظرفیت ۱۷۶۱ سیسی، ۸ سوپاپ و توان خروجی ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه دارد. مصرف سوخت پارس سال در شهر ۱۳.۸، خارج شهر ۷ و سیکل ترکیبی ۹.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این نسخه با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز به ۱۱ ثانیه زمان دارد. وزن این نسخه مانند پرشیا ELX برابر با ۱۱۶۵ کیلوگرم است و از جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ لیتری استفاده میکند. قیمت کارخانهای این نسخه ۳۶ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان است.
پژو پارس دوگانه سوز
پارس دوگانه سوز نسخه دوگانه شدهی پژو پارس سال است به همین دلیل به آن پژو پارس سال دوگانه سوز نیز میگویند. این نسخه هم از موتور XU7JP/L3 بهره میبرد که ظرفیت ۱۷۶۱ سیسی، ۸ سوپاپ و توان خروجی ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه با مصرف بنزین و ۸۳ اسب بخار در ۶۰۰ دور در دقیقه با مصرف گاز دارد. مصرف سوخت گاز پرشیا دوگانه سوز در شهر ۴۳.۶، خارج شهر ۲۷.۸ و سیکل ترکیبی ۳۱.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و در مصرف بنزین تفاوتی با پارس سال ندارد. این نسخه با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت با بنزین و ۱۸۰ کیلومتر با گاز برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز به ۱۱ ثانیه با مصرف بنزین و ۱۳.۸ ثانیه با مصرف گاز زمان دارد. وزن این نسخه ۱۲۴۸ کیلوگرم است و از جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ لیتری استفاده میکند. قیمت پارس دوگانه سوز در کارخانه و نمایندگیهای ایران خودرو ۳۷ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان است.
پژو پارس LX
نسخه ال ایکس پرشیا از موتور معروف و نام آشنای محصولات ایران خودرو با نام TU5 بهره میبرد که مشکل تولید گرمای زیاد دارد. حداکثر قدرت خروجی این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه است و از ۱۶ سوپاپ بهره میبرد. با پارس الایکس میتوانید با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت رانندگی کنید. این نسخه ۱۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. وزن این خودرو ۱۱۸۵ کیلوگرم است و مجهز به جعبه دنده ۵ سرعته و باک ۷۰ لیتری است. مصرف سوخت پرشیا الایکس در شهر ۱۰.۱، خارج شهر ۶ و سیکل ترکیبی ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. قیمت نمایندگی(کارخانه) پارس الایکس ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
پژو پارس اتوماتیک
این نسخه اتوماتیک شده پژو پارس LX است و از همان پیشرانه TU5 بهره میبرد. اما پارس اتوماتیک از جعبه دنده اتومات ۴ سرعته بدون تیپ ترونیک استفاده میکند. تفاوت دیگرش با الایکس حداکثر سرعت ۱۸۷ کیلومتر بر ساعتی و زمان ۱۴.۲ ثانیهای برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت پارس سال در شهر ۱۱.۲، خارج شهر ۶.۳۸ و ترکیبی ۸.۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. پارس سال ۱۲۱۵ کیلوگرم وزن دارد. پارس اتوماتیک در نمایندگیهای ایران خودرو ۴۵ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان است.
رپورتاژ آگهی
ونوم اف ۵
۱۵ مهر ۱۳۹۶پژو پارس مدل gt3 با تودوزی سوناتایی و پژو پارس slr با داشبورد شکلاتی و موتور پرقدرت ۱۰۰ اسب بخاری ارزوی مردم دنیاس
یانکی
۱۵ مهر ۱۳۹۶Elx سری اول معروف به موتور زانتیا خیلی خوب بود موتور قوی صندلی برقی تنظیم گودی کمر ساخت ریکارو ایتالیا ۴ چرخ دیسکی روکش چرم خوب روکش چرم رو دری سفارشی کروز سفارشی کیفیت مونتاژ مناسب ولی الن پسرفت
مصطفی
۱۵ مهر ۱۳۹۶سلام به همه. از دوستان کسی تجربه مدل اتوماتیکشو داره ؟
AK_007
۱۶ مهر ۱۳۹۶اره
بهترین گیربکس اتوماتیک بین این ماشینا برا ال نوده
پارسه مدل نودوسه بود دو سه تومن پیاده شد واس گیربکس
ک اونم تعویض دندش اصلا جالب نبود
Serial winner
۱۶ مهر ۱۳۹۶.
من تجربه ی اتوماتیکش رو ندارم. توصیه میکنم ماشین ایرانی ، گیربکس دستیش رو بخری.
یادش بخیر پارس یک زمانی ابهتی داشت برای خودش. دل میبرد از جوون ها.
بین سال های ۷۹ تا ۸۲ که احتمالا خیلی ها یادشونه. ۲۰۶ و پرشیا اون زمان تازه وارد بازار شده بودند و هر روز ممکن بود یکی دوتاشون رو در خیابون ببینی.
اما الان پژو پارس دیگه خیلی تکراری و خسته کننده شده. بگذریم که از تکنولوژی ۳۰ سال پیش استفاده میکنه.
Hossein
۹ فروردین ۱۴۰۰داداش این ماشینو فرانسه برای ایران طراحی کرده یا اینکه خود ایران این فیس لیفتو انجام داده؟؟ و اگه ایران انجام داده توی موزه پژو چرا هست؟؟ واینکه چرا لوگوی پژو روشه؟؟
ونوم اف ۵
۱۵ مهر ۱۳۹۶یه کپسول سی ان جی اضافه شده به ماشین تبدیل شده به مدل جدید
:::فرشاد:::
۱۵ مهر ۱۳۹۶خدایا بسه دیگه. . .
تا کی باید حسرت مردم دنیا رو بخوریم؟
بیبخارتر از ما، عالم به خودش ندیده. . .
هر چی سرمون میاد، نتیجه بیعرضگی خودمونه. لعنت به آشغالسازهای وطنی، همشون خائن هستن.
حمیدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۶بهترین ماشین امروز برای تهران و شهر های شلوغ ماشین اتوماتیکه با توجه به این که تا جایی که بنده شنیدم ایران توان تولید هیچ گونه گیربکسی رو نداره این مدل ها رو به احتمال زیاد با قیمت پایین وارد می کنن چون قابلیت تیپ ترونیک نداره و سی وی تی هم نیست احتمالا قیمت پایین و به همان نسبت بهره وری کمی هم داره
از همه این ها بگذریم برام سواله مگه مصرف پارس چقدر از بی وای دی اس ۶ کمتره که شماره گذاری اون متوقف نشده ولی بی وای دی شده حتی مصرف این ماشین با هایما یکسانه ولی شماره گذاری هایما هم متوقف شده کاش مملکت پاسخ گو داشتیم
امیر
۱۵ مهر ۱۳۹۶این ماشین از موتور و گیربکس ۲۰۶ تیپ ۴ استفاده می کنه و نسل قدیمی تر al4 هست !
تولید هم نمیشه دیگه !
نخود آش
۱۶ مهر ۱۳۹۶شماره گذاری بی وای دی و هایما متوقف شد چون کسی نمیخریدشون.
پناه بر خدا
Hemichan
۱۵ مهر ۱۳۹۶واقعا چه نسخههایی دارد ؟
سال ؟
نویدی
۱۵ مهر ۱۳۹۶پارس خودش نسخه فیس لیفت پژو ۴۰۵ :))
شاهین
۱۶ مهر ۱۳۹۶آردی پلاس منظورته
عارف
۱۵ مهر ۱۳۹۶واقعا تو کجای دنیا هنوز این موتورهای عتیقه ۸ سوپاپ تولید میشن!!؟حتی موتور TU5 هم خیلی قدیمی شده.
این موتورهای قدیمی با مصرف زیاد و بازدهی کم و آلایندگی زیادی که دارن سالیانه ضرر زیادی به اقتصاد و محیط زیست کشور وارد میکنن.باید هرچه سریعتر از چرخه تولید خارج شن ولی هنوز میان براشون ریپورتاژ آگهی میدن!!!!
ایران فرانسه
۱۵ مهر ۱۳۹۶یک نکته جالب برای من اینکه اکثریت رانندگان این ماشین چند برابر سایرین مقررات راهنمایی و رانندگی را نقض می کنند و کلا یه جور دیگه رانندگی می کنن دوستان اهل دل میدونن چی می گم
Reza
۱۵ مهر ۱۳۹۶دقیقا!!!!
من الان با خوندن این مطلب همین توذهنم اومد و خواستم این موضوع رو بگم داشتم فکر میکردم چطوری بگم که به کسی برنخوره
کامنت ها رو دیدم تعجب کردم دیدم یه نفر دیگه هم همینو گفته!
جرمی کلاکسون هم میگه راننده های هر ماشینی اخلاق بخوصوص خودشونو دارن. مثلا بی ام و، پژو، ولوو، پریوس و…
مثلا اونجا راننده های بی ام و رو میگن قانون و سرعت مجاز رو رعایت نمیکنن و مغرور هستن و توی اتوبان میچسبونن به ماشین جلویی….. (معادل ایرانیش همین پارس سوار ها میشن!)
Muty
۱۶ مهر ۱۳۹۶الان پارس سوارها را تعمیم شون دادی به بی ام و سوارآ
جو گیرتر میشن !!!
حالا از ما گفتن بود …
خخخخخ
:-)
پ ن : مخصوصا دوستان پارس سوار سفیددد :-)
Muty
۱۶ مهر ۱۳۹۶و البته دوستان تیبا سوار هم یه خصوصیتی دارن
بعد از سبز شدن چراغ راهنما میخوان تا آخرین ذره از قدرت موتورشون استفاده کنن
تا هرجور شده ثابت کنن یه فرقی بین تیبا و پراید عهدبوق هست … !!!
و خریدشون بسیار هوشمندانه بوده
:-) :-) :-)
ARYAN
۱۵ مهر ۱۳۹۶ای ال ایکسو عشقه . هنوز ایرانخودرو ماشینی سریعتر از اون نداده . با تاپ اسپید ۲۴۰ تایی و شتاب ۹. دیگ چی از این بهتر . صدای سوت اگزوزشم ک یدنیایع واس خودش . ای ال ایکس عشقع عشق
parsa
۱۵ مهر ۱۳۹۶ترجیح میدم برداشت زیباتری از عشق داشته باشم، حتی فولکس پاندا
Serial winner
۱۵ مهر ۱۳۹۶.
” فیات پاندا ” منظورته دیگه ، نه ؟!
حامد
۱۵ مهر ۱۳۹۶نه بابا؟حتما میخوای بگی اگه با لامبو هم تو جاده باشه باز یه elx چراغ میزنه که بهش راه بده؟?
بعد اون طرف هم سورن توربو با ۲۵۰ تا رد میشه??
حالا خوبه ۶ سال خودمون یه elx داشتیم ۱۶۰ که باهاش میرفتیم میخواست پرواز کنه از بس که بی ثابته رو جاده
Omid622
۱۵ مهر ۱۳۹۶به نظرم بهترین ماشین تا رنج قیمت ۴۰ میلیون بدون هیچ شوخی و تعصبی پژو پارس ELX که تا مدل ۸۹ تمیز موتور زانتیایی و صندلی خلبانی که واقعا شتاب بسیار خوب و ترمزهای چهار چرخ دیسکی خوبی هم داره اتفاقا شهر ماه با ۷۰ هزار جمعیت به نسبت تراکم جمعیتش ازین مدل پارس زیاد تو شهر هستش که اکثرشون هم بار قاچاق باهاش جابجا میکنن و در تائید حرف دوستمون ARYAN صدای اگروز در رنج قیمتش عالیه و البته تو شهرمون هر کسی که عشق پارس ELX باشه قبله خریدنش باید یه دور خارج شهر باهاش بزنه که تو یه مسیر چند کیلومتری تخت بدون پیچ اگه ماشین راحت به سرعت ۲۲۰ رسید ماشین رو میخره
Serial winner
۱۶ مهر ۱۳۹۶.
یه لحظه فکر کردم در مورد لکسوس LX داری حرف میزنی !
برگشتم کامنتت رو از اول خوندم ! دیدم نه زیادی حساب کرده بودم .
تاپ اسپید ۲۴۰ تایی !
بنز سی۳۰۰ با ۲۴۰ اسب بخار و موتور ۲ لیتری توربو که مصرفی بسیار کمتر از ماشین محبوب شما داره سقف سرعتش ۲۶۰ کیلومتره. بعد شما با ۱۰۰ اسب میخوای به ۲۴۰ برسی ؟
باز خوبه گفتی “سوت” اگزوز نه غرش و نعره های هراس انگیز !
Dani
۱۵ مهر ۱۳۹۶انصافاً اگه نمیتونید تو زمینه خودروسازى پیشرفت کنید خوب بفروشیدش به یه شرکت خارجى درست و حسابى که محصولات رو به روز کنه یه درصدى از سهام شرکت رو هم بدید به کارکنان که سودش رو بگیرن.
مثل همون کارى که با بعضى از شرکتاى پتروشیمى کردید.
اینقدر هزینه بابت تولید این خودرو هاى از رده خارج میکنید از اونطرف باعث میشه آمار تصادفات و آلودگى هوا و نارضایتى مردم بالا و بالاتر بره.?
SS
۱۶ مهر ۱۳۹۶در زمینه خودرو تنها چیزی که مهم نیست خواسته و حق مردم هست
چرا که در این صنعت از خودروساز گرفته تا دولت و… سودهای چندجانبه میبرن و تنها متضررین مردم هستن
و چون قاچاق خودرو هم عملا ممکن نیست خیال دولت و مونتاژکاران کاملا راحت هست
با وجود انواع عوارض ها و لابی مونتاژکارها برای به هم نخوردن بازار، حتی با ورود خودروسازان مستقل خارجی و تولید هم امیدی به تغییر اوضاع نیست
Ahura mazda
۱۵ مهر ۱۳۹۶ماشین لش و آشغالیه که فرانسه مخصوص ایران طراحیش کرده هیچ جای دنیا یه همچین ماشینی وجود نداره تکنولوژی و پلتفرمشم مال ۴۰۵ هستش ینی سال ۱۹۸۷ میلادی ینی ۱۳۶۶
حامد
۱۵ مهر ۱۳۹۶اه حالم بهم میخوره وقتی مطب در مورد این خودروهای اشغال میزارید،چندتا مطب بزارید ادم بخونه جیگرش حال بیاد
مهدی
۱۵ مهر ۱۳۹۶با این وضعیتی که ماشین های رنگارنگ چینی در مدل های مختلف وبرند های عجیب و غریب وارد کشور میشن بدون هیچ الزام قانونی برای تعیین وضعیت حدمات س از فروش و تامین قطعات چند سال دیگه خیابان ها پر میشه از این موجودات عجیب که خیلی از انها دیگه تولید نمیشن و میلیلازد ها دلار که میره به جیب برادران چینی و ما می مانیم و هزاران بلکه صدها هزار خودرو بی نام و نشان و بدون نمایندگی و قطعه و هزار مشکل دیگه
ali a
۱۵ مهر ۱۳۹۶از پدال خواهش میکنم دیگه درباره این ماشینای از رده خارج و کهنه ایرانی مطلبی نذاره…
حسین
۱۵ مهر ۱۳۹۶دوستان نظرتون نسبت به سمند ای اف تک سوز یا دوگانه پایه گاز مدل ۹۴ به بعد چیه؟؟؟به نظرم برای من که نمیتونم بیشتر از ۳۰ تومن هزینه کنم از همه لحاظ سمند مناسب تر هست هم سواری و هم امنیت مخصوصا
لطفا تجربیات و اطلاعات خودتون رو بگید
ممنونم
حسین باباپور
۱۵ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز سمند ef7 مزایای خودش رو داره:شتاب خوبی داره، موتور بی صدایی داره و تاحدی از نظر کیفیت سواری، رضایت مشتری رو جلب میکنه.معایب خودش رو هم داره: بازار دست دوم بد، قطعات جدیدش کیفیت خوبی نداره(مثل بقیه ) هزینه تعمیرات و قطعات یدکی بدلیل سخت تعمیر بودن کمی بالاتر است.
ایمان
۱۵ مهر ۱۳۹۶واقعا باعث خجالته که در سایتهای خودرویی کشور هنوز نقد و بررسی خودروهای سه دهه قبل رو میبینیم.واقعا ملت ایران و کره شمالی بدبخترین مردم دنیا هستن.واقعا چرا؟
پرسپولیس
۱۵ مهر ۱۳۹۶انگاربی ام و ۵۲۰-۵۲۸-۵۳۰-۵۴۰ونسخه Mارائه داده چقدربدریخته توهمین سایت مزدا۶ گذاشته عشقه پژو هم گذاشتن حیف نام پارس نیست که بااین لگن آمیخته بشه
sami
۱۵ مهر ۱۳۹۶یکم دیگه تلاش کنن مصرف سوختش برابری میکنه با یه هامر ۳تنی
Pooriya_German_BMW
۱۵ مهر ۱۳۹۶پدال جان اینجا هم نباید راحت باشیم؟؟؛!!
هر روز این تابوت های متحرک تو جاده و خیابون می بینیم دیگه بسه بخدا باید اینجا هم در مورد این ات اشغالا بخونیم
هر سال در مورد این زبالهها ی تاریخ گذشته صحبت میشه و نقد بررسی میشه به کجا می رسه آخرش
جالب تر اینجاست که ایران خودرواین ماشین به مشتریاش با کمترین تخفیف و بیشترین زمان تحویل میفروشه و ملت براش سر دست میشکنند
دو تاشو داشتم مدل تی یو فایو صفردو تاش تو یه روز فروش رفت
ولی ال نود پلاس که از همه نظر بهترو با کیفیت تره مشتری نداره!!!!!!!
نوید جهرمی
۱۵ مهر ۱۳۹۶خیلی وقت بود راجب پارس نخونده بودم. نمیدونستم اینقدر افتضاح شده. اصلا چرا تولید میشه؟
بیخود نیس میگن چینی های بازار شرف دارن ب تولیدات داخل.
میثم
۱۶ مهر ۱۳۹۶خیانت تولید ماشین بی کیفیت نیست,خیانت خرید مدل صفر این اشغالا و افتخار کردن به خریدشونه
مصی
۱۶ مهر ۱۳۹۶خدا شاهده مزخرف تر و آشغال تر از موتور پژو وجود ندارد. این موتور ییکبار مصرف هست که تکنولوژی ساختش مال ۳۰ سال پیشه اون هم با قطعات اصلی خودش. فقط تنها خوبی داره شما میری در بقالی میگی داداش یه دست رینگ پیستون ۴۰۵ بده ،میگیری یه ۴ میلیون دیگه هم میذاری روش تعمیرش میکینی دوباره ۳ ماه بعد میبینی تو موتورش شیر کاکائو شده، تازه شانس بیاری تصادف نکنی قیمه بشی. بعد یه عده میان میگن پژو و سمند نخرین ، پراید بخرین بهتره ، ادم نمیدونه تو این گاریا چیو انتخاب کنه،
احمد
۱۶ مهر ۱۳۹۶جناب پوریا جرمنی شما که انقدر از این آشغال بدت میاد چطور دوتا دوتا به مردم میفروشی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چطور به مردم تابوت میفروشی ؟
شهرام ویسی ملکشاهی
۲۲ مهر ۱۳۹۷درود بر شما
لطف کنید این پیام را فوری به مسولین مربوط برسانید خیلی سپاس
پژو پارس XUM که سرسیلندرش ۸ سوپاپه است میتوانید از سرسیلندر پارس ۱۶ سوپاپ ۱۸۰۰ استفاده کنید در فرانسه همین طور است چون قطر سیلندرها برابر است و به هم میخورد و فیت هم میباشد ولی باید از تسمه تایم بزرگتر و پیستونهای پارس ۱۸۰۰ از نوع ۱۶ سوپاپ استفاده کنید و به کار بگیرید
با این کار توان موتور بالا رفته و مصرف و آلودگی به شدت پایین آمده
یکبار به زبان علمی میگم
سرسیلندر موتور XU7JPL4 که ۱۶ سوپاپ است برای پارس ELX XUM2000 که ۸سوپاپ است به کار بگیرید