نیسان

لذت تخت گاز رفتن با نیسان GT-R R32 تا خرخره تیون شده!

با جذاب‌ترین نیسان GT-R R32 قاره اروپا آشنا شوید! این هیولای ۱۰۰۰ اسب بخاری توسط تیم پلاگ پارتس بریتانیا تیون شده، شرکتی که متخصص تولید قطعات افترمارکتی برای خودروهای ژاپنی است. این شرکت برای نمایش توانایی‌های خود از این GT-R استفاده کرده است. پلاگ پارتس برای نمایش آنچه R32 هزار اسب بخاری می‌تواند انجام دهد خودروی خود را به دست کانال AutoTopNL سپرده تا نگاهی به شتاب و سرعت آن در اتوبان‌های بدون سرعت آلمان داشته باشد.

نیسان GT-R R32 یکی از مهم‌ترین خودروهای تاریخ ژاپن است. این محصول اسپورت سطح جدید محصولات پرفورمنس ژاپن را به همگان نشان داد و به جنگ مستقیم رقبای تثبیت شده اروپایی رفت. نیسان از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده کرد تا GT-R R32 هم در موتور اسپورت و هم خیابان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نیروبخش این خودرو پیشرانه اسطوره‌ای RB26DETT است که از نوع ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری توئین توربوی خطی بوده و قدرت ۲۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیروگاه آهنین به خاطر قدرت کم اعلامی توسط نیسان مشهور شده و گفته می‌شود ژاپنی‌ها این ارقام را برای احترام گذاشتن به توافق بین خودروسازان ژاپنی اعلام کرده است. این برندها خواستار جلوگیری از جنگ اسب بخار بین خود بودند و به همین خاطر توافق کردند قدرت محصولاتشان را از حد معینی بالاتر نبرند.

نیسان GT-R حاضر در این ویدئو اصلاً استوک نبوده و در واقع گل سرسبد نسخه‌های تیون شده R32 می‌باشد. اگرچه پیشرانه همان حجم ۲.۶ لیتری را داشته اما شباهت‌های دو مدل فقط به همین‌جا ختم می‌شود. خودروی موردبحث با سوخت مسابقه‌ای اکتان ۱۰۴ قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری تولید کرده و صدای آن نیز شبیه خودروهای فرمول ۱ است. هر آنچه از دست تیم تیونینگ برمی‌آمده برای ارتقای این خودرو انجام شده است. حالا بیایید نگاهی به شتاب گیری هیجان‌انگیز این هیولای ژاپنی در اتوبان داشته باشیم!

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. پرهام رهام

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (205 ديدگاه)

    قبلاً این نیسان رو یه جا ندیدم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      بله این همون ماشینی هست که دو هفته پیش یه مقاله دیگه هم دربارش گزاشته بود توی هشتگ جی تی ار این دو مقاله کنار هم هستن
      درباره زیر نویس هم که عالی مهم ترین پیشرفت های پدال بعد از زومیت یکی بجای ساعت ۶ تا ساعت ۱۱ مقاله میزارن یکی زیر نویس و دوبله مخصوصا دوبله که عالیهههه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  2. شاعر

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (175 ديدگاه)

    از ۱۲۰ تا ۱۷۰ کیلومتر رو تو کمتر از یک ثانیه میرفت!!!
    مخم سوت کشید

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  3. بهنام

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    انقدر تیونینگ دیوانه‌وار ژاپنی دیدم که این ویدیو ها برام عادی و تکراری شده .تیون پذیری بینظیر و رکوردهای باورنکردنی.
    ضمنأ اون سری سه و چهار ب ام و حقیقتا بدقواره و نازیبا بودن .

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  4. maziar 1388

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مخم رفت

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  5. علی-کیوج

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    گوگل ترنسلیت ترجمه کرده این ویدیو رو؟!
    خیلی نامفهوم بود😉

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. Ninja

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    فقط صدای اگه اشتباه نکنم توربو توی دقیقه ۱۸ نیم
    https://www.aparat.com/v/NJ7k1/%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C_%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%88_%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%DB%8C_%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86
    این عالیه قبلنم یه بار گزاشتم صدای توربوش روح ادمو نوازش میده واقعا این صدا رو بیشتر از وی ۱۲ و وی ۸ دوست دارم !!!!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  7. new reventon

    ۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (86 ديدگاه)

    تا حالا ندیده بودم
    عجب گشتاوری:/

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا