نیسان

تست گوزن نیسان ایکس تریل e-Power با چاشنی کم فرمانی!

نیسان ایکس تریل یا روگ e-Power اخیراً در تست ایمنی گوزن شرکت کرده است و اگرچه پایداری خوبی را نشان داده اما آنچه بیش از همه به چشم می‌آید کم فرمانی خودرو در موقعیت‌های اضطراری است.

نیسان ایکس تریل در آمریکای شمالی با چندین تریم عرضه می‌شود اما خریداران آمریکایی نمی‌توانند مدل هیبریدی e-Power e-4orce را انتخاب کنند و این مدل مختص سایر بازارهاست. در تست گوزن پیش رو از همین مدل استفاده شده است. ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات نیسان ایکس تریل e-Power بیندازیم. شاسی‌بلند جدید نیسان به قوای محرکه هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است. البته پیشرانه ۱.۵ لیتری نیسان به‌صورت مستقیم چرخ ها را به حرکت درنمی‌آورد بلکه دو پیشرانه برقی در اکسل جلو و عقب این کار را انجام می‌دهند.

پیشرانه درون‌سوز نیسان ایکس تریل e-Power به عنوان افزایش دهنده شعاع حرکتی عمل می‌کند هرچند با وجود باتری کوچک ۱.۸ کیلووات ساعتی نمی‌توان انتظارات زیادی داشت. خودروی حاضر در تست از لاستیک‌های میشلین کراس کلایمت ۲ چهارفصل که در برف چسبندگی بسیار خوبی دارند استفاده می‌کند. با وجود لاستیک‌های ۲۵۵/۴۰ و رینگ‌های ۲۰ اینچی، مجری برنامه می‌گوید لاستیک‌ها با توجه با نوع آج خود چسبندگی خوبی را در سطح خشک ایجاد می‌کنند اما همان‌طور که در ویدئو خواهید دید، نتایج به دست آمده شاید با وجود لاستیک‌های متفاوت تغییر کنند.

نتیجه‌گیری کلی Km77 درباره تست گوزن ایکس تریل e-Power این است که شاسی‌بلند نیسان پایداری خوبی دارد اما سیستم کنترل الکترونیکی آن خیلی سریع وارد عمل می‌شود. در تست اسلالوم نیز همین سیستم با دخالت‌های خود باعث کاهش قابل‌توجه سرعت شده است؛ به عبارت دیگر، نیسان ایکس تریل e-Power خودرویی است که اصلاً به دنبال عجله و هیجان نیست. بهترین عملکرد خودرو در تست گوزن با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت ثبت می‌شود و بالا رفتن سرعت به معنی چالش بزرگی برای ایکس تریل خواهد بود. بیشترین سرعتی که خودرو داشته ۷۷ کیلومتر در ساعت بوده است اما علیرغم هندلینگی ایمن و قابل پیش‌بینی، خود خودرو سرعت را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. در نهایت تست کنندگان می‌گویند در صورت استفاده از لاستیک‌هایی که روی کشش در زمستان تمرکز ندارند می‌توان نتیجه بهتری را نیز کسب کرد. احتمال دارد نسخه‌های کاملاً درون‌سوز ایکس تریل در تست گوزن بهتر عمل کنند هرچند باید منتظر بود و دید آیا چنین مدل‌هایی نیز تست خواهند شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    من ازین ماشین خوشم میاد
    به نظرم ماشین خوبیه

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. علی

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      با اینکه نیسان را همه جوره دوست دارم ولی با این موتور ۱/۵ لیتری اصلا حال نمیکنم . نیسان بیا بیرون از ائتلاف با رنو ، هر دقیقه موندن با رنو یعنی پسرفت!!!

      موافقم 12
      مخالفم 6
  2. شهاب

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    😂😂😂

    موافقم 9
    مخالفم 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا