پژو

رونمایی از کابین نسل جدید پژو 3008 با نمایشگر 21 اینچی

پژو تصاویر رسمی کابین جدید i-Cockpit خود را منتشر کرده است که برای اولین بار چند ماه دیگر در نسل جدید ۳۰۰۸ الکتریکی ارائه خواهد شد.

پژو از کابین جدید i-Cockpit خود رونمایی کرده است که برای اولین بار در شهریور آینده در نسل جدید کراس‌اوور ۳۰۰۸ تمام الکتریکی ارائه خواهد شد و سپس آن را در کل تولیدات این برند فرانسوی خواهیم دید. ویژگی اصلی این طراحی جدید یک صفحه‌نمایش ۲۱ اینچی خمیده در بالای داشبورد است که صفحه آمپر دیجیتالی، هدآپ دیسپلی و نمایشگر لمسی مرکزی را باهم ادغام می‌کند. این نمایشگر روی یک پایهٔ پشتی مخفی قرار گرفته و زیر آن نورپردازی LED کار شده تا نمایی شناور پیدا کند.

سمت راست این نمایشگر خمیده از نوع لمسی است که دسترسی به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و تنظیمات سیستم تهویه را فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک نمایشگر کوچک لمسی هم روی کنسول مرکزی تعبیه شده که جایگزین دکمه‌های پیانو مانند نسل قبلی شده و کنترل‌های میانبر را ارائه می‌کند. پژو در این داشبورد جدید همچنان غربیلک فرمان دو پره مربع مانند خود را حفظ کرده اما این غربیلک حالا به مجموعه‌ای از دکمه‌های لمسی مجهز شده است.

کنسول مرکزی آینده‌نگرتر از مدل‌های کنونی پژو به نظر می‌رسد و کنترل‌های دیگری مثل ولوم صدا و ترمز پارک برقی را در خود جای داده است. شیفتر گیربکس اما روی داشبورد در کنار دکمهٔ استارت جای گرفته است. دیگر قسمت‌های داشبورد شبیه تکاملی از طراحی کنونی به نظر می‌رسد. نورپردازی داخلی هشت رنگ، تریم آلومینیومی و پارچه‌های باکیفیت نیز نمای لوکسی به کابین ۳۰۰۸ بخشیده و نشان از حرکت پژو به سطح بالاتر بازار دارد.

این شرکت هنوز نمای بیرونی کراس‌اوور جدید خود را نشان نداده است ولی از طریق تصاویر جاسوسی می‌توانیم ایده‌ای از فرم کلی این خودرو داشته باشیم. پژو نسل جدید ۳۰۰۸ را یک کراس‌اوور فست‌بک الکتریکی توصیف کرده که این یعنی باید انتظار فرمی کوپه مانند را داشته باشیم که بسیار آیرودینامیک‌تر از نسل کنونی خواهد بود. انتظار می‌رود این کراس‌اوور جدید فرانسوی از پلت‌فرم جدید STLA استفاده کند که قرار است جایگزین پلت‌فرم قدیمی EMP2 شود. ۳۰۰۸ با سه قوای محرکهٔ الکتریکی مختلف به بازار عرضه خواهد شد و بردی تا ۷۰۰ کیلومتر را ارائه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. amir-z

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    غرق در تکنولوژی🤖

    موافقم 91
    مخالفم 3
    1. MehdiTurbo

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2082 ديدگاه)

      کاری به دوستان متعصب و کشور بین ندارم
      حقیقتا پژو مسیری رفته تو این چند سال که به خیلی از خودرو های ژاپنی و تویوتا ترجیحش میدم
      حیف که پژو تو افول تو ایران بود و تو اوج نبود هر چند هما ۲۰۶ اون زمان طراحیش خیلی دلچسب بود برای زمان خودش
      الان دیگه واقعا چند سال بحث کیفیت رفته این کسایی که سوار میشن تجربه دارن تو مقالات ماشین میگن الان دیگه فرانسه و کره ژاپن نداریم الان بحث نکنولوژی کیفیت داریم الان واقعا خودروهای اقتصادی خودروهای لوکس شدن خودروهای اقتصادی الان تماما امکانات تجهیزات خودروهای لوکس چند سال قبل دارن حتی اختلافشان خیلی کمتر خودروهای لوکس همزمان خودشان با توجه به اختلاف قیمت
      یه زمانی بی ام و کجا بود ۵۳۰ کجا بود پارس کجا بود فرسنگها فاصله الان اینو با بی ام و نسل جدید مقایسه کنید اختلاف هست ولی نه در حد اون دوران خیلی از همینا را مدیون کره ایم ما اقتصادی سوارا اگه دستمون برسه البته کره تجهیزات طراحی تو خودروهای اقتصادی جا انداخت و بقیه برای رقبات همین کار کردن
      واسه همین به عنوان یه اقتصادی سوار عاشق کره ام صرفا به این دلیل چون با پول خودروی اقتصادیم امکانات لوکس دارم حالا چه پژو باشه چه تویوتا چه کیا
      هر کی دیدگاهی داری یکی متعصب یکی حسودی پایه دیدگاهش من خودرو رو صرفا خودرو میبینم چه بی ام و باشه چه لامبو چه پژو چه میتسو

      موافقم 39
      مخالفم 6
    2. پیام

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1973 ديدگاه)

      طراحیش عالیه!!!

      موافقم 17
      مخالفم 1
  2. بهنام

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (872 ديدگاه)

    عالیه حیف اون لوگوی پژو که تغییر بدی کرد .

    موافقم 24
    مخالفم 39
    1. حالا یکی

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      بهنام جان این تغییر استراتژیک بود
      با اون لوگو، همه ناخودآگاه یاد دوران افول پژو با ماشینهای اقتصادی و ارزونش می‌افتادن و پژو هرچه زحمت میکشید بی فایده بود اما این تغییر لوگو، نماد تغییرات بسیار بزرگ در سیاستهای پژو هست.
      پژو آهسته و پیوسته داره خودشو می‌کشونه به سمت دوران طلایی گذشته و تبدیل شدن به برندی رده بالا

      موافقم 45
      مخالفم 2
  3. MILADZM

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (345 ديدگاه)

    یه پژو همیشه یه پژو میمونه
    حالا اینچ به اینچ ماشین رو مانیتور کار بزار و بزک دوزک کن
    فوقش بتونه در بازار انحصاری و شدیدا تبعیض آمیز و حمایتی اروپا دوزار بفروشه .

    موافقم 13
    مخالفم 128
    1. Python

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      یه ایرانی متعصب هم همیشه یه ایرانی متعصب میمونه

      موافقم 78
      مخالفم 4
    2. محمد

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      پرایدتو سوار شو پسر

      موافقم 34
      مخالفم 5
      1. Dan

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (641 ديدگاه)

        همین سطح کامنتت نشون میده که کی برای سیستم گیمینگت خرج کرده

        موافقم 31
        مخالفم 6
      2. MILADZM

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (345 ديدگاه)

        من به کامنتام افتخار میکنم
        سطح کامنتام اگه نگم از همه بالاتره از 95 درصد کاربرای سایت بالاتره .

        موافقم 1
        مخالفم 36
      3. محمد

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        همین که میگی سیستم گیمینگ یعنی بچه ای پسر امیدوارم بتونی پولش رو جور کنی بخری

        موافقم 23
        مخالفم 1
      4. MehdiTurbo

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2082 ديدگاه)

        چیکار بهم دارین اینقد عین دریل
        کی سطح کامنتا پدال درست میشه
        کی درست میشیم چه تو پدال چه کنار هم چه تو جامعه کی واقعا درست میشیم

        موافقم 1
        مخالفم 4
  4. فريد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    طراحی داخلی فقط فرانسه

    موافقم 45
    مخالفم 2
  5. سید علیرضا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (229 ديدگاه)

    کاش بی ام و هم از پژو طراحی رو یاد می گرفت

    موافقم 52
    مخالفم 1
  6. (Saeed(peugeot

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ای جاااااانم ؛ آخه چی میشه گفت به این زیبایی و هنر ….‌‌ پژو واقعا از کلاس قبلی خودش بالاتر رفته و اصلا از لحاظ طراحی با فولکس و رنو و ژاپنی ها قابل قیاس نیست …..

    ولی این طراحی اگه تحسین هم بشه … اساتیدی تو ایران خورده میگیرن …مثل دوستی که بالا گفته بود بزک دوزک …..😂😂😂

    موافقم 43
    مخالفم 1
  7. hamid

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    نمایشگر خیلی بالا نیست کمی جلوی دید اولیه رو نگرفته ؟شایدم من اشتباه می کنم

    موافقم 18
    مخالفم 5
  8. مجتبی .

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    این مدل نمایشگر که فکرکنم اولین بارتوسط کادیلاک وبعد بی ام و کار شد خیلی جالبتر ازاون مانیتور مسخره تسلاست که بعضیهام پیروی کردن. خوبه که طرحهای جدید اول توسط برندهای باسلیقه ولوکس اجرا بشه تا وقتی همه گیر شد مسخره نباشه.واقعا کادیلاک یک آپشن تکنولژیک ونازیبارو کاملا تبدیلش کرد به یک آیتم زیبا. ممنونیم ازت کادیلاک. البته ماها نمیدونم تاکی فقط تماشاگریم اونم عکساشو.

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. همایون

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (639 ديدگاه)

      داداش طرح دوتا مانیتور کنار هم اولین بار توسط بنز ارائه شد حالا کادیلاک چون برداشت خمیده کردش شد طرح کادیلاک؟!!!!!!حتی اولین باری که تصاویر کابین اسکالید اومد بیرون تقریبا همه جراید گفتن از اس کلاس الهام گرفته.حالا چون بنز تو نسل جدید طراحی داخلیش خراب کرده دلیل نمیشه اختراعشو بزنیم بنام کادیلاک و بیمر.البته اینکه خودروسازان از اختراعهای همدیگه با کمی تغییرات استفاده کنن یه چیز طبیعیه

      موافقم 0
      مخالفم 3
  9. مهردادکمال

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1888 ديدگاه)

    چه قشنگ

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. Behi

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (157 ديدگاه)

    فرانسوی ها همیشه خاص طراحی می‌کنن! بعد حدود ۲۰۱۵ طراحی شرکت‌های فرانسوی عالی شده.

    موافقم 14
    مخالفم 0
  11. مهرداد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خوبه بنز این مانیتورو به جایه کلیومتر گذاشت همه یاد گرفتن😒😒😒 بابا حیف اون پشت امپرای قدیمی نبود😔

    موافقم 2
    مخالفم 15
  12. سید علیرضا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (229 ديدگاه)

    به دنیای خودروهای تمام الکتریکی خوش آمدید ، خداحافظ درون سوز

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. Alireza

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    همیشه طراحی داخل ماشینای پژو رو دوست داشتم و اینم واقعا فوقلعاده جذاب زیبا شده

    موافقم 19
    مخالفم 1
  14. Erfan

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (536 ديدگاه)

    زیباییش واقعا حد و مرز نداره.
    طراحی های داخلی و خارجی پژو رو واقعا دوست دارم.فکر نکنم کسی باشه که طراحی های پژو رو دوست نداشته باشه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  15. DNA

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    به قول ی بنده خدا ” پژوها چقد خوب شدن”

    موافقم 13
    مخالفم 0
  16. گلاب

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    یکی از زیباترین طراحی های داخلیه که فقط یه تبلت نچسبوندن وسط و طراحی کردن

    موافقم 17
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اگر به ناموس کسی برنمیخوره‌ به نظرم تو سگمنت هایی که پژو محصول داره بهتر از بقیه اروپایی ها عمل می‌کنه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  18. Peyman.JDM

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    طراحی عالی و گیرایی داره 👌
    ایشالا قیافه بیرونیشم همینطور خواهد بود

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا