پورشه

رونمایی از پورشه 911GT3 RS با پکیج کررا RS و تزئینات کلاسیک

امسال رونمایی از نسخه‌های ویژه برای ۹۱۱ بیش از گذشته بود. دلیل این شرایط، گرامی‌داشت پنجاه‌سال تولید کررا  RS 2.7 است.

نسل اول ۹۱۱ به مدت ۲۵ سال تولید شد. این خودرو از ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۹ مدل‌های متنوع با توانایی‌های متفاوت داشت. در ابتدا پیشرانه‌ی ۲ لیتر ۱۱۰ اسب بخار روی ۹۱۱ نصب شد اما در آخرین سال‌های تولید، نسخه‌ی ۳/۳ لیتر توربو با قدرت  ۳۰۰ اسب بخار نیز ارائه کرد.

پورشه 911 کرار 2/7 کلاسیک

در میان مدل‌های مختلف ۹۱۱ کلاسیک، کررا  RS 2.7 با عملکرد فنی بسیار خوب و فروش قابل توجه مواجه شد. این نسخه، از ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ به تولید رسید و دو نوع پیشرانه ۲/۷ لیتری با قدرت ۱۵۰ و ۱۷۵ اسب بخار داشت. با این شرایط، پورشه ۹۱۱ کررا  RS 2.7 توانست استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی امریکا در دهه‌ی ۷۰ میلادی را رعایت کند و فروش گسترده در  بازار این کشور را به دست آورد.

در مجموع، حدود ۳ هزار دستگاه کررا  RS 2.7 ساخته شد.  نسخه‌ی ۲/۷ لیتری با قدرت ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتن‌متر نیز با کد G وجود داشت.  این مدل با وزن خالص ۱۰۷۵ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت ارائه کرد. از دیدگاه شرکت سازنده، کررا RS 2.7 یکی از ۱۰ خودروی تاریخ‌ساز پورشه محسوب می‌شود.

پورشه 911GT3 کررا 2023

نسخه‌ی ویژه از ۹۱۱GT3 RS مدرن با پکیج کررا RS، قیمت ۳۱۴ هزار دلار خواهد داشت تا ۹۰ هزار دلار گران‌تر از مدل استاندارد ۹۱۱GT3 RS باشد. مهم‌ترین آپشن سفارشی این خودرو، پکیج وایزاخ (Weissach) با تجهیزات فنی شامل سیستم تعلیق مخصوص پیست، رینگ‌های منیزم و صندلی‌های اسپرت است که ۳۳,۵۲۰  قیمت دارد.

جزئیات سبزرنگ (Python Green) برای بدنه و چرخ‌ها، نمای نسخه‌ی ویژه را مشابه کررا  RS 2.7 کلاسیک نشان می‌دهد. روی بال عقب هم، نشان تجاری RS و پرچم امریکا حک شده است. در کابین نیز، خط دوخت‌های سبز پایتون دیده می‌شوند و دستگیره‌ی طنابی مشابه مدل کلاسیک وجود دارد.

ساعت پورشه

خریدار ۹۱۱GT3 RS با پکیج کررا RS علاوه‌بر مالکیت خودرویی قدرتمند و پرشتاب، هدایای جالبی هم دریافت می‌کند. ساعت کورونوگراف پورشه با قیمتی حدود ۸ هزار دلار، همراه با ۲ ماکت ارزشمند در اندازه‌ ۱:۴۳ با خودرو ارائه می‌شود. مدل‌های کوچک که تقریبا ۱۰ سانتی‌متر طول دارند؛ کررا RS ساخت ۱۹۷۳ و GT3 RS ساخت ۲۰۲۳ هستند.

کابین پورشه 911GT3 کررا 2023

پورشه ۹۱۱GT3 RS با پیشرانه‌ی ۴ لیتر ۶ سیلندر تخت، ۵۱۸ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بیشترین قدرت و گشتاور به ترتیب در ۸۵۰۰ و ۶۳۰۰  دور بر دقیقه تولید می‌شود. این مدل در زمان ۲/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت دارد. پورشه ۹۱۱GT3 RS به تازگی موفق به ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۹/۳۲۸ ثانیه در مسیر نوردشلیف نوربرگ رینگ (Nürburgring Nordschleife) شد. دیگر محصول  پورشه با نام ۹۱۱ توربو، ۶۴۰ اسب بخار قدرت و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۱ ثانیه، همراه آستانه قیمت ۱۸۵ هزار دلار دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. miladzm

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    قیافه ها که از همون 90 سال پیش و روزی که خودروسازی پورشه به دنیا اومد کم و بیش همونه و پورشه به اینش معروفه حالا ببینیم نقد و بررسی های این نسخه های خاص چجوری از اب در میاد .

    موافقم 5
    مخالفم 60
    1. مازیار

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      نقد و بررسیش که از آب دراومد
      جایی در شمال آلمان مشهور به نوربرگ رینگ

      موافقم 40
      مخالفم 2
      1. miladzm

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        والا چی بگم . این جنرال موتورز هم ما رو اخرش میکشه تایم رسمی زد صفر 6 رو توی نوردشلایف اعلام نمیکنه که بالاخره توی این دویل یک ساله میتونه مچ 911 رو بخوابنه یا نه .

        موافقم 1
        مخالفم 39
        1. Muty

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1829 ديدگاه)

          جنرال موتورز نتونه قطعا کیا هیوندای میتونن.
          البتع مچ پورشه را جای دیگه اش رو…

          موافقم 8
          مخالفم 0
    2. بی خیال اسم

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      این حفظ اصالت پورشه هست
      نه مثل کادیلاک با این سلستیکش که داخلش یک ذره بوی کپی هم می ده

      موافقم 14
      مخالفم 10
      1. miladzm

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        ” اصالت ” کلمه ای که میتوان به کمکش در پوش گذاشت روی هر مشکل و ایرادی . منظور من که جناب مازیار هم در پایین به کامنتم ری اکت دادن این بود که متاسفانه ظاهر محصولات پورشه و به خصوص 911 که اسم سوپر اسپورت رو یدک میکشه اصلا اون حس درندگی و خشونت و تهاجمی که از محصول در این کلاس انتظار داریم رو القا نمیکنه . 911 رو از نزدیک ملاقات کردم . پست قبلی هم گفتم خیلی زیباست ولی چهره ش خیلی معصوم و سوسولیه و این به نظرم برای یه سوپراسپورت ناموزونه . البته خب از ظاهرش نمیشه خیلی ایراد گرفت بالاخره 911 هست و ریشه ش برمیگرده به همون بیتل خودمون و انقد 911 به ریشه های بیتلی خودش وفادار بود که تا همین چند وقت پیش هوا خنک بود و خیلی جاها بهش میگن فولکس بیتل فیس لیفت ( شوخی ) و کسی هم از ظاهر یه بیتل انتظار خطوط تند و تیز و تهاجمی و خشن نداره. بگذریم . میشه به ما بگی که کدیلاک داخل سلستیک رو از کی کپی کرده ؟

        موافقم 1
        مخالفم 31
        1. مدافع حریم امنیت

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (93 ديدگاه)

          فعلا که با همون قیافه ، که باب میلت نیست ، بهترین اسپورت ساز به گواه تاریخ و تجربه و کاربرا و متخصصان و طرفدارانه ، مردم هم واسه خریدنش صف میکشن ، ضمنا تو در تمام عمرت ، حتی یک دونه ۹۱۱ ، از نزدیک ندیدی . حاضرم قسم بخورم ندیدی . مرد حسابی فقط داخل کابین پورشه ، ده سال پیشو ببینی هنگ میکنی . بعدشم ویدیوهای درگ هلکت و دیمن همه جا هست ، که از ماشینای آلمانی و ژاپنی شکست میخورن ، همه جا پر پره . وقتی هست ! ، و شکست میخوره ! چی بگیم !؟ بگیم نیست !!!؟؟؟

          موافقم 12
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          آلمان و ژاپن هروقت تونستن یه کوپه بنزینی بسازن که بتونه شتاب صفرتاصد ۲.۳ دوج دیمون رو داشته باشن اون موقع بگو آلمان و ژاپن بهترن شتاب پورشه ۹۱۱ توربو اس ۲.۷ نیسان جی تی آر نیسمو ۲.۵ در ضمن اگه یکم اطلاعات راجب ماشین داشتی میدونستی که مهم ترین دلیل برنده شدن یا بازنده شدن خودرویی تو درگ مهارت راننده هست

          موافقم 1
          مخالفم 27
        3. بی خیال اسم

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          طراحی پورشه مشکله چی می گی؟😂😂😂

          سلیقه هست طراحی ممکنه شما خوشت نیاد بقیه ممکنه مثل من خوششون بیاد
          بعدش باطنش یک هیولاست داداش

          الان می گم
          نمایشگر بالاش رو دیدی چقدر شبیه مرسدس بنز EQXX هست
          و اون قسمت پایینش که شبیه لوسید ایر

          موافقم 3
          مخالفم 0
        4. بی خیال اسم

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آره ساختن پورشه ۹۱۱ توربو اس لایت ویت که طبق اعلام پورشه ۲.۱ شتابش هست
          جی تی آر نیسمو هم ۶۰۰ اسب بخار هست

          دیمن ۸۰۸(۸۴۰)

          اختلاف رو نگاه کن

          موافقم 9
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          کی خود پورشه ۲.۱ رو اعلام کرده اون عدد موتور ترنده نه خود پورشه

          موافقم 0
          مخالفم 4
        6. بی خیال اسم

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آقای سوشیانت
          پورشه ۹۱۱ توربو اس لایت ویت ۲.۱ و ۹.۹ برای ۴۰۰ متر ثبت کرده
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pedal.ir/porsche/porsche-911-turbo-s-lightweight/&ved=2ahUKEwi_9KThqPT6AhWtgf0HHXwxBNQQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw2id4r7KJUQUGLWrfx_4jI8

          دیمن هم سر آسفالت کاش ۳ بزنه 😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 0
        7. سوشیانت

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          من گفتم از خود سایت رسمی پورشه بیار در ضمن دوج چلنجر دیمون بدون حالت رول اوت و با حذف آپشن ها مثلا سانروف و صندلی سرنشین جلو و عقب شتابش میشه ۲.۱ اون ۲.۳ با آپشن های کامل و بدون حالت رول اوت هست این رو خود دوج هم تایید کرده😂😂😂
          https://www.pedal.ir/dodge/%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%AC-%DA%86%D9%84%D9%86%D8%AC%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. بی خیال اسم

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          مهم تست ماشین هست چیزی که پورشه می گی یعنی ۲.۶ با ۲.۷ یک راننده آماتور هم می زنه

          خوبه خودت هم بگی بدون لوازم و احتساب رول اوت اگه اینطور باشه پورشه ۲ ثانیه هم بزنه😂😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
        9. سوشیانت

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          اعداد اعلامی کمپانی از چند تا مجله و سایت معتبر تره اگه ۲.۱ رو در نظر نگیریم چون فقط باید تک صندلی باشه و بگیم ۲.۳ باز هم از ۲.۷ پورشه سریع تره😂😂😂 در ضمن این رو هم در نظر بگیر که دیمون نزدیک ۲ تن وزنشه و دیفرانسیل عقب هست

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. سوشیانت

        ۳۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1781 ديدگاه)

        میشه بر اساس چه منطقی یه ماشین لوکس رو با یه ماشین اسپرت مقایسه میکنی😐

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          میشه بگی*

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      الان ، شما ، طراحی این ماشینو با مدل ۱۹۳۰ خودش ، مثل هم میبینی !!!؟؟؟ ، اگه قرار بر این باشه که دوچ چارجر خیلی خیلی بیشتر شبیهه اجدادشه !!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2264 ديدگاه)

    پورشه 911 پایه با قیمت 107 هزار دلار
    صفر تا صد 3/5 ثانیه داره
    عملکرد عالی، قیمت منطقی

    موافقم 44
    مخالفم 2
    1. holbay با ۲ کاربرات ۴ دهنه وبر

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (634 ديدگاه)

      زمان تولید کاررا کلاسیک و نازمنگولی ماشین های ساخت چین چقدر قدرت داشتن

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. A.A.S

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فقط جای یک هایپر کار توی پورشه خالیه😕
    بی نظیره اما فقط امیدوارم یکم طراحی رو به روز تر بکنه پورشه

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. Amirreza.M

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (270 ديدگاه)

      موافقم یه هایپر کار که جانشین لایق ۹۱۸ باشه بسازه خیلی عالی میشه
      البته در مورد قسمت دوم صحبتاتون موافق نیستم چون به‌نظرم اولا اصالت تو این طراحی موج مکزیکی میره دوما با بروزرسانی های ریزی که پورشه انجام داده این طراحی کاملا بروز احساس میشه و اصلا حس قدیمی بودن نداره و به نظرم هنوز تکراری نشده

      موافقم 10
      مخالفم 0
  4. مازیار

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    آخه راز این جذابیت بی پایان 911 چیه؟
    برخلاف بعضی نظرها درمورد کم اهمیت بودن طراحی بدنه در 911، بنظرم کار طراحان خیلی سخته اما عالی عمل میکنن که یه فرم کلی از پیش تعیین شده رو هر دفعه بهتر از قبل درمیارن
    من که از تماشای اون عکس دوم سیر نمیشم

    موافقم 36
    مخالفم 3
  5. Reza Waffen SS

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    من که بهش ایمان دارم

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. بی خیال اسم

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    باید به طراح این خودرو جایزه داد که این ماشین طراحی 10 سال قبل رو داره اما بافیس لیفت چنانی عوض میشه که انگار نسل جدیده

    موافقم 14
    مخالفم 1
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    گندش رو در آوردن کی میخوان طراح های بدنه مفت خور پورشه یه طرح جدید بزنن.پشت سنت قایم شدن تا کار نکنن.خدا وکیلی این ظاهر احمقانه کجاش قشنگه.نکته بعدی قیمته.یه عمره همین موتورها رو دارن و بدنه پس هزینه طراحی اتاق و انجین گیربکس نمیکنن پس باید قیمت بیاد پایین وقتی به یه روند پیش میری ولی بدتر میره بالا.کوروت نسل جدید رو قطعه قطعه و جز به جز از صفر ساخته یعنی ملیونها دلار هزینه ولی قیمت افزایش پیدا نمیکنه.فکر کنید پورشه فقط یه انجین مثل کوروت از صفر بسازه و بزاره رو یه ماشین حداقل 500 هزار دلار قیمت میزاره.حالا این جی تی3 یه صدای خوب داره دلت خوش باشه اون مدلهای توربو که اصلا هیچ صدایی تولید نمیکنن.باز تو امریکا 911 رو بگیری برات چندتا چارجر تاهو میفرستن.اونم مسلح.

    موافقم 8
    مخالفم 33
    1. مدافع حریم امنیت

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      حالت خوشه تو !؟ ، خب ، شما وقتی تشریف بردی خرید ، اونو نخر ، بجاش چیز دیگ۶ بخر ، مثلا من خودم بلک سریز مرسدس جی تی رو میخرم . ولی حرف خنده دار نزن . وقتی چهار تا کارشناس بزرگ تر از من و تو ، حرفی میزنن ، درسته . پس ، ببند . تمام .

      موافقم 11
      مخالفم 4
    2. مدافع حریم امنیت

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ضمنا ، ارزش اون توربو اس ، به بی صدا بودنشه ، اسپورتو قدرتمند و راحت با شتاب عالی و پر آپشن ، بدون سر و صدا . مگه همه سر و صدا دوست دارند !؟ ، جنگه مگه !؟ جو گیر شدی .

      موافقم 5
      مخالفم 4
    3. d1123

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      شما اختلاف عملکرد بین نسل هارو نمیبینی؛ نه؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
    4. بی خیال اسم

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      جوک نگو برو 😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 0
    5. akrh78

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      اینقد که تو از اروپایی ها فشار میخوری یه تار موی مشکی برات نباید مونده باشه
      تو که قیمت نقل و نبات رو نمیدونی چرا میای طومار مینویسی خودتو خوار میکنی
      این مدل حتی دستگیره دربشم از مدلای دیگه حتی gt3 معمولی گرفته نشده بعد میگی اتاق یکیه
      اینکه حجم و ارایش موتور تغییر نمیکنه بخاطر اینه که فلسفه 911 همینه، گیربکس pdk پورشه اگه نگیم بهترین همیشه جزو تاپ 3 بوده از زمان معرفی تا حالا و همیشه. چرا پورشه ترکیب برنده رو تغییر بده؟
      امریکا اگه عرضه داره همین ماشینی که میگی اتاق و موتور و شاسیش از 50 سال قبل تغییر نکرده و تو پیست شکست بده. اون 250 اسب بخار برتری کوروت هم آوانس میدیم بهش
      سعی کن مغرت رو از پوشراد و کاربرات فراتر ببری

      موافقم 6
      مخالفم 1
    6. Muty

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      اون بابایی که تو بازار آزاد کشورهای جهان اول سر و دست میشکنه براش و میلیونره نمی فهمه !!!
      بابا خداوکیلی دست بردارین از توهم دانایی
      وا بده برار

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. Alan.r

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    پورشه هم دیگه داره شورشو در میاره دوهزار تا مدل مختلف از ۹۱۱ ساخته به جز چند نسخشون بعضیاشون هیچ تفاوت خاصی با هم ندارن (به جز جند تا برچسب و قطعات تزئینی و ظاهری در داخل کابین و بدنه)

    موافقم 11
    مخالفم 5
  10. مهردادکمال

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    خدایی بعضی شرکت ها گدابازی در میارن!! صد هزار تا هم میذاشتین روش مسواک و قاب عکس ۱۲سالگی فردیناند پورشه و هر چی تو انبار دارین رو روش میذاشتین

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا