مسابقات

احتمال بازگشت گرندپری هلند از سال 2020 در پیست زندوورت

برحسب گفته‌های یکی از مالکان پیست زندوورت، این پیست در هلند، از ۲۰۲۰ توانایی میزبانی گرندپری‌های فرمول یک را خواهد داشت.

طبق اظهار یکی از مالکان پیست زندوورت، بررسی‌ها جهت برگزاری دوباره‌ی مسابقات جایزه‌بزرگ فرمول ۱ در این پیست که یکی از میزبانان قدیمی فرمول ۱ بوده، انجام شده است.

آخرین گرندپری هلند در زندوورت در سال ۱۹۸۵ برگزار شد. برنارد فن اورانژ یکی از مالکان پیست در گفتگو با موتوراسپورت دراین‌باره گفت:

لایبرتی مدیا به دنبال راهی برای جذاب‌تر کردن فرمول یک است و فکر می‌کنم می‌دانند باید چه‌کاری کنند.به نظر من، یک پیست قدیمی باید در تقویم مسابقات باشد، جایی که اگر راننده‌ای از پیست خارج شد، سنگ‌ریزه‌های مخرب انتظار او را بکشند.

تعجبی ندارد که چرا زندوورت یکی از محبوب‌ترین پیست‌ها بین رانندگان DTM است. همه پیستی چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز را دوست دارند. بنابراین فکر می‌کنم صاحبان فرمول یک تقاضای استفاده از این پیست را داشته باشند.

اما طبق گفته‌های همین شخص مسئول، نباید انتظار برگزاری گرندپری را قبل از سال ۲۰۲۰ در هلند داشته باشیم.

زندوورت لایسنس درجه ۲ سازمان بین‌المللی اتوموبیلرانی را دارد.طبق بررسی‌های انجام‌شده هزینه ۱۰ میلیون دلاری لازم است تا این پیست به درجه ۱ ارتقا یابد و بتواند میزبان یک گرندپری شود.

مدیر مسابقه‌ای فرمول یک چارلی وایتینگ، در تابستان یک بازدید غیررسمی از این پیست داشت. در آن بازدید شخص شد که باید پیت لین و محوطه گاراژهای پیست گسترش پیدا کنند.

رؤسای فرمول یک به دنبال برگزاری گرندپری خیابانی در هلند بودند، گرچه برخی سیاستمداران محلی علاقه خود را به برگزاری گرندپری‌های خیابانی در هلند نشان داده‌اند اما مقامات شهرهای آمستردام و روتردام قبلاً این امکان را منتفی دانسته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا