مکس وستپن با کسب بهترین نتیجه در تعیین خط فرمول یک بریتانیا، امیدها را برای ردبول زنده کرد. رانندگان مکلارن، مسابقه در سیلوراستون را از خطوط دوم و سوم شروع خواهند کرد.
جایزه بزرگ بریتانیا، امروز یکشنبه در سیلورستون برگزار میشود تا میزبان ۱۶۰ هزار تماشاگر باشد. این رقابت در میسر ۵/۸۹۱ کیلومتری، ۵۲ دور با مجموع ۳۰۶/۲ کیلومتر را پوشش خواهد داد. سیلورستون از سال ۱۹۴۸ سابقه برگزاری فرمول یک دارد و رقابتهای دیگر شامل موتو GP را هم میزبانی میکند. تا کنون، ۷۹ مرتبه، جایزه بزرگ بریتانیا در شهرهای مختلف برگزار شده است و لوئیز همیلتون با ۹ پیروزی، رکورددار محسوب میشود. او سال ۲۰۲۴ هم، روی سکوی اول ایستاد.
شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۴، مکس وستپن در گرندپری بریتانیا موفق به کسب پول پوزیشن شد؛ راننده ردبول با یک دور بینظیر خود را در صدر جدول قرار داد و جلوتر از اسکار پیاستری و لندو نوریس ایستاد.
در حالی که پیاستری در Q3 به طور موقت پول پوزیشن را به دست آورده بود، در تلاش نهایی خود اشتباه کرد و نتوانست زمانش را بهبود دهد. اما وستپن دور خود را به طور کامل اجرا کرد و با زمان ۱:۲۴.۸۹۲ دقیقه سریعترین شد و ۰.۱۰۳ ثانیه از رانندهی مکلارن جلو افتاد.
لندو نوریس، رقابت اصلی را از جایگاه سوم شروع خواهد کرد. او نیز نتوانست زمان خودش را در دور آخر بهتر کند. جورج راسل برای مرسدس در جایگاه چهارم قرار گرفت، در حالی که لوئیس همیلتون با وجود اینکه در ابتدای Q3 نزدیکترین رقیب پیاستری بود، به خط پنجم رسید.
همتیمی همیلتون، چارلز لکلرک، در جایگاه ششم قرار گرفت و کیمی آنتونلی از مرسدس در رتبه هفتم ایستاد. اولی بیرمن هشتم شد؛ اما راننده هاس به دلیل نقض پرچم قرمز و جریمه ۱۰ رتبهای، نزدیک به انتهای مسابقه استارت خواهد زد. فرناندو آلونسو رانندهی آستون مارتین خود را به جایگاه نهم رساند و پیر گسلی هم خط دهم را برای آلپاین تصاحب کرد.
ویلیامز روز ناامیدکنندهای داشت؛ کارلوس ساینز و الکس آلبون هر دو در Q2 حذف شدند و به ترتیب در جایگاههای یازدهم و چهاردهم ایستادند. همچنین یوشی سونودا برای ردبول در جایگاه دوازدهم قرار گرفت تا احتمالا باز هم عامل عقبافتادگی تیمش شود.
ایزاک هاجار از ریسینگ بولز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و استبان اوکون از هاس در جایگاه پانزدهم، آخرین رانندهای بود که نتوانست به رقابت نهایی ۱۰ نفر برتر راه پیدا کند.
در Q1 حادثه سختی رخ داد و فرانکو کولاپینتو از آلپین، در آخرین پیچ از مسیر خارج شد و با دیواره برخورد کرد. این شرایط باعث بیرون آمدن پرچمهای قرمز شد و راننده آرژانتینی در جایگاه بیستم قرار گرفت. همچنین در بخش اول تعیین خط، که تمام رانندگان به جز کولاپینتو در فاصله فقط شش دهم ثانیه بودند، لیام لاوسون از ریسینگ بولز در جایگاه شانزدهم، گابریل بورتولتو و نیکو هالکنبرگ از کیک سائوبر در جایگاههای هفدهم و نوزدهم و لنس استرول از آستون مارتین در جایگاه هجدهم حذف شدند.
رتبه
شماره راننده
راننده
تیم
Q1
Q2
Q3
تعداد دور
۱
۱
مکس وستاپن
ردبول ریسینگ
۱:۲۵.۸۸۶
۱:۲۵.۳۱۶
۱:۲۴.۸۹۲
۱۸
۲
۸۱
اسکار پیاستری
مکلارن
۱:۲۵.۹۶۳
۱:۲۵.۳۱۶
۱:۲۴.۹۹۵
۲۱
۳
۴
لندو نوریس
مکلارن
۱:۲۶.۱۲۳
۱:۲۵.۲۳۱
۱:۲۵.۰۱۰
۲۰
۴
۶۳
جورج راسل
مرسدس
۱:۲۶.۲۳۶
۱:۲۵.۶۳۷
۱:۲۵.۰۲۹
۱۹
۵
۴۴
لوئیس همیلتون
فراری
۱:۲۶.۲۹۶
۱:۲۵.۰۸۴
۱:۲۵.۰۹۵
۱۹
۶
۱۶
چارلز لکلرک
فراری
۱:۲۶.۱۸۶
۱:۲۵.۱۳۳
۱:۲۵.۱۲۱
۲۱
۷
۱۲
کیمی آنتونلی
مرسدس
۱:۲۶.۲۶۵
۱:۲۵.۶۲۰
۱:۲۵.۳۷۴
۱۸
۸
۸۷
اولیور بیرمن
هاس
۱:۲۶.۰۰۵
۱:۲۵.۵۳۴
۱:۲۵.۴۷۱
۱۸
۹
۱۴
فرناندو آلونسو
استون مارتین
۱:۲۶.۱۰۸
۱:۲۵.۵۹۳
۱:۲۵.۶۲۱
۱۵
۱۰
۱۰
پیر گسلی
آلپاین
۱:۲۶.۳۲۸
۱:۲۵.۷۱۱
۱:۲۵.۷۸۵
۲۱
۱۱
۵۵
کارلوس ساینز
ویلیامز
۱:۲۶.۱۷۵
۱:۲۵.۷۴۶
—
۱۲
۱۲
۲۲
یوکی تسونودا
ردبول ریسینگ
۱:۲۶.۲۷۵
۱:۲۵.۸۲۶
—
۱۳
۱۳
۶
ایزاک هادجار
ریسینگ بولز
۱:۲۶.۱۷۷
۱:۲۵.۸۶۴
—
۱۲
۱۴
۲۳
الکس آلبون
ویلیامز
۱:۲۶.۰۹۳
۱:۲۵.۸۸۹
—
۱۳
۱۵
۳۱
استبان اوکون
هاس
۱:۲۶.۱۳۶
۱:۲۵.۹۵۰
—
۱۲
۱۶
۳۰
لیام لاوسون
ریسینگ بولز
۱:۲۶.۴۴۰
—
—
۶
۱۷
۵
گابریل بورتولتو
کیک سائوبر
۱:۲۶.۴۴۶
—
—
۹
۱۸
۱۸
لنس استرول
استون مارتین
۱:۲۶.۵۰۴
—
—
۹
۱۹
۲۷
نیکو هالکنبرگ
کیک سائوبر
۱:۲۶.۵۷۴
—
—
۹
۲۰
۴۳
فرانکو کولاپینتو
آلپاین
۱:۲۷.۰۶۰
—
—
۶
مسابقهی اصلی در سیلوراستون، امروز ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران برگزار میشود. هماکنون، اسکار پیاستری صدرنشین جدول رقابتها است و تیم مکلارن نیز، بیشترین امتیازات را دارد.
اف وان پرشیا بینظیره. بعضن اطلاعاتی میده که اسکای اسپرت و دیوید کرافت و مارتین براندل و… با 10 برابر امکانات بیشتر نمیدن. حیف اقای صباغ بود که در صدا و سیمای ج.الف گزارش گری کنه.
البته سایت motorsportiv.ir هم هست که اینم اشتراک میخواد ولی با این تفاوت که تمام مسابقه ها چه f1 و motogpp و nba و… رو با چند ساعت تاخیر و فقط با گزارش انگلیسی میذاره
اگه همیلتون ترمزگیری پیچ 16 و یه مقداری خروج پیچ 17 به 18 رو مثل پیستری (البته اشتباه پیستری توی خروج بزرگتر بود) اشتباه نمیکردن یکی از این دو نفر پل داشتن اینجوری که راننده های فراری میگفتن پیس رقابت با مک لارن رو دارن و مکس رو هم نباید نادیده گرفت امیدوارم فراری به ویژه همیلتون پودیوم بگیره
پرهام رهام
۱۵ تیر ۱۴۰۴سلام وقت بخیر
دوستان کسی اپلیکیشنی سایتی جایی رو میشناسید که بتونم که این مسابقات رو تماشا کنم ؟؟
Mehdiii21
۱۵ تیر ۱۴۰۴اگه تبلیغ نشه من خودم از سایت f1persia.tv با گزارش آقای صباغ و آقای مجد نگاه میکنم ولی باید اشتراک تهیه کنی
LH44
۱۵ تیر ۱۴۰۴اف وان پرشیا بینظیره. بعضن اطلاعاتی میده که اسکای اسپرت و دیوید کرافت و مارتین براندل و… با 10 برابر امکانات بیشتر نمیدن.
حیف اقای صباغ بود که در صدا و سیمای ج.الف گزارش گری کنه.
Mehdiii21
۱۵ تیر ۱۴۰۴البته سایت motorsportiv.ir هم هست که اینم اشتراک میخواد ولی با این تفاوت که تمام مسابقه ها چه f1 و motogpp و nba و… رو با چند ساعت تاخیر و فقط با گزارش انگلیسی میذاره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ تیر ۱۴۰۴گاهی اوقات شبکه ورزش پخش مستفیم فرمول یک داره
ولی الان نگاه کردم برای امروز، قرار نیست انجام بشه
رضا
۱۵ تیر ۱۴۰۴آپارات اسپرت و سایت آنتن
SLS
۱۵ تیر ۱۴۰۴آقای خاص…..
Mehdiii21
۱۵ تیر ۱۴۰۴اگه همیلتون ترمزگیری پیچ 16 و یه مقداری خروج پیچ 17 به 18 رو مثل پیستری (البته اشتباه پیستری توی خروج بزرگتر بود) اشتباه نمیکردن یکی از این دو نفر پل داشتن
اینجوری که راننده های فراری میگفتن پیس رقابت با مک لارن رو دارن و مکس رو هم نباید نادیده گرفت
امیدوارم فراری به ویژه همیلتون پودیوم بگیره