سایپاطراحی

رندرهایی از سایپا رُهام کوپه

سایپا رُهام، تلاش سایپا برای حضور پررنگ‌تر در کلاس سی خودروها محسوب می شود. جایی که به طور سنتی در اختیار محصولات مختلف رقیب این شرکت یعنی ایران خودرو و خانواده پژو و سمند بوده است.

سایپا البته با خودروهایی نظیر کیا سراتو و زوتی Z300 بخت خود را برای حضور در این کلاس آزمود. اما موفقیت‌های بیشتر را خودروهای برلیانسی که در زیرمجموعه سایپا یعنی پارس خودرو تولید می‌شدند کسب نمودند. بنابراین رُهام با این دیدگاه که به عنوان یک خودروی ملی بتواند پرچمدار محصولات سایپا شده و سهم بزرگی از این کلاس را کسب کند معرفی شد. هرچند که بهتر بود سایپا به جای این سرمایه‌گذاری، همانند روند رو به رشد گرایش خودروسازان جهان به کراس‌اوورها، یک خودروی مینی‌کراس‌اوور را  لااقل به عنوان نسخه‌ای ارزان‌تر از چانگان و البته آبرومندتر از کوییک طراحی می‌کرد.

با وجود اینکه اکنون خودروهای کوپه در کلاس سی بسیار به ندرت تولید می‌شوند و نایاب می‌باشند اما دوست خوبمان در مجله پدال، آقای رضا امیری رندرهایی از این خودروی فرضی یعنی رهام کوپه را تهیه نموده‌اند. این کوپه جمع و جور  بعید است که روزی به سبد تولیدات سایپا راه یابد.

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    داستان رهام شده داستان قاهر? اینا فقط برای نمایش تلویزیونی هستند

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. هادی نجفی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (168 ديدگاه)

      اصل حرف رو ردی و تمام ، فقط برای نمایش هست
      اولش قرار بود با موتور برلیانس باشه بعد که تحریم شدیم قرار شد موتور تیبا رو بزارن روش
      طراحی داخلیش و بیرونیش برای شرکتی که تا دیروز تیبا زشت تولید می کرد پیشرفت حساب میشه
      اما خدا میدونه ورقش چقدر نازک و پر از ایراد فنی، تو عکس فقط خوبه…

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (7449 ديدگاه)

      در ایران یه چیز را خوب فهمیدم و اون هم اینه که اگر به روزترین خودرو را هم بسازند هیچگاه ارائه اَش نمیکنند مگر سالها از ساخت و توسعه اَش گذشته باشه و میگذارند خوب که قدیمی و دِمُده شد بریزند تو بازار با تیراژ بالا تا یه موقع مردم احساس پیشرفت و سربلندی نکنند و همیشه احساس حقارت نسبت به خارجیها داشته باشند و این انگاری جزوی از سیاست سیاستمدارانمونه .

      چین بیمارستان ساخته ۱۰ روزه (( توقع ساخت بیمارستان ۱۰ ساله هم از شما نداریم ، نگران نباشید ، خیلی وقته شناخته شده اید )) ولی اینها هنوز تو کف خودکفایی و پایان تولید پراید کثافت سر میکنند و برای خودشان با آب و تاب خبر رسانه ای صداسیمایی جفت و جور میکنند .

      در ضمن رُهام بیاد هم به چه قیمتی ، ۱۵۰ میلیون ، ۲۰۰ میلیون ، بالاتر از ۲۰۰ میلیون ، اگر میشه به جای نام رهام بگذارید فلاکت ملی یا حقارت مردمی در اسارت ??? .

      شما اصل کار را درست بکن ، کوپه پیشکش .

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    3. مریم

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شبیه خربزه بیضی هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. علی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (213 ديدگاه)

    اگر همچین چیزی تولید میشد به قیمت پورشه میفروختنش

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  3. MADJID

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (11443 ديدگاه)

    به غیر از آرم سایپا و تغییر مختثر در شکل و شمایل ، احتمالا تفاوت واضح دیگه ای با رقبای چینی نخواهد داشت

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. شهاب

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به خودروهای چینی توهین نکن اصلا قابل قیا س نیستن.مثلا میخوای با بسترن یا جک اس فایو مقایسه بشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. Dante

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    شبیه بیوک نیست جلوش

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. meysam

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    خودروی ملی حرفیست کاملا مفت.
    این ماشین از موتور با تکنولوژی برلیانس و اتاق گریت وال وولیکس c30 فیس شده استفاده میکنه. (۱۰۰% چینی)
    وولیکس که میگن موتوری ماشین بی آزاری بود ولی نظری در مورد برلیانس ندارم ولی چون پارس خودرو برلیانس تولید کرده و تو بازار به تعداد بالایی موجوده، از این شرکت تامین میکنه که با ه تیر دو نشون بزنه، هم اینو تولید کنه و هم قطعات اونارو تامین کنه.
    در هر صورت چیزی که مهمه اینه که هیچی از خودشون ندارن. وقتی با موج جدید تحریمها، در تولید “”پراید”” وقفه ایجاد میشه، دیگه سطح مهندسی آقایوون کاملا مشخص میشه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. فرشید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (82 ديدگاه)

    میخواستم بگم…. ولی بیخیال، با همون پراید خوشیم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. بهراد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (716 ديدگاه)

    خوبه اسمشم نانازه و و مثل دیگر مونتاژی ها اسطوره لاتی یا سلطان و سالاری نیس.
    میگه تو انتخاب اسم بچتون دقت کنین مثلا هر وقت به محمد جواد بگی میره نون میگیره ولی اینکار از امیر شایان بعیده
    حالا بیاد ببینیم کف خوابش قشنگه یا شوتیش؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      خیلی مبهم گفتی ما نفهمیدیم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. حسن

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (327 ديدگاه)

      جالبه که رهام در شاهنامه اسم یک پهلوان ترسو و خوشگذرانه.به قول رستم:《تهمتن برآشفت و با توس گفت /که رهام را جام باده است جفت》

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. ۰۰۰۰۰۰

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدا سر شاهده سوار ماشین ساخت سپاه و وزارت دفاع بیشیم صد برار بهتر از اینه که سوار ماشین سایپا و ویران خودرو بشیم

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
    1. مهدی

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      خدا شاهده ماشین اونارو سوار نشی بهتره خطای انسانی زیاد داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  9. ۰۰۰۰۰۰

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماندم سی چه این دو شرکت خودرو سازی مضحک همش خودرو مردم کپی میکنن.به من بگین بیام خودرو براشون طراحی کنم.با اینکه من طراح خودرو نیستم ولی هزاران طرح برای خودرو دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. رامتین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2515 ديدگاه)

    البته بر خلاف نظر دوستان من فکر میکنم رهام خودروی خوبی خصوصا از نظر ایمنی هست. بالاخره برای مقایسه خودرو، حتما باید به پلتفرمش نگاه کرد. پلتفرم رهام، برای تویوتا یاریس هست که میتونه راحت ۳ ستاره یورو را بگیره. پس از این نظر کاملا میشه اعتماد داشت. موضوع مهم بعد، موتور و گیربکسه. قرار بود موتور THP165 که روی سیتروئن C3 یا پژو ۲۰۰۸ نصبه، روی رهام بیاد که اگر این اتفاق میوفتاد، یک قدم بسیار بزرگ در خودروسازی ما رخ میداد. موتور رهام طبق آخرین خبری که از دوستانم در سایپا گرفتم، EF7 خواهد بود با گیربکس دنده. در ادامه گیربکس اتومات ۶ دنده ساخت دانگ اتومبیل، یا پانچ بلژیک، روی رهام خواهد امد. نسخه کراس رهام هم سال ۱۴۰۰ ارائه خواهد شد. در کل در ابتدا با قیمت ۱۳۰ میلیون قراره نسخه دنده ای این خودرو پیشفروش بشه که در کل، خودروی خوبی هست با توجه به موتور معقول EF7.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      Ef یکی از پر ایراد ترین موتورهای تاریخ ایران هستش از اونایی که دارن بپرس موتور ار دی بهتره از اون پلت فرم هم یاریس قدیمی هستش پلت فرم ۴۰۵ هم در زمان خودش فوق العاده بود از اون گذشته پلت فرم یا موتور و گیربکس هماهنگ طراحی میشن نه یک شتر گاو پلنگ از همه مهمتر پلت فرم از روی نقشه با یاریس یکی هست ولی کیفیت تولید ورق الیاژ یاریس کجا این لگن کجا در نهایت اساسا معلوم نیست تولید بشه یا نه به نظر میرسه فقط یک شو انتخاباتی تبلیغاتی بوده تا یک طرح واقعی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. Amir evolution

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (83 ديدگاه)

    اینا دنبال چی میگردن، زیر بغل مار؟
    باو بکشین بیرون دیگه ، این چیه آخه
    یه عده ام ک میگن این همون پرایده همون تیباهه….. نفر اول میرن ثبت نام میکنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Enzo

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    بااین ***بیخرد چند وقت دیگه دوباره برمیگردیم دوران اسبو الاغو
    ارابه خاک بر سرشون .نادونای بی مغز متخصص تولید تابوتن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. MjM

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (693 ديدگاه)

    فقط با نابودی این مونتاژکارا ما خوشحال میشیم و میفهمیم که قدم مثبتی برداشته شده.همین!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. علی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مگند یارورو تو ده راه نمیدادنند سراق کت خدارو میگیره حالا اینا که ای تو سر ماشین رهام میزنند پول ندارنند بخرنند ای تو سر این رهام میزنند ندیدنند نه سوارش شدنند فقط الکی ناراحتنند که این ماشین رهام بده چرا چون حسودیسون میشه پول ندارنند بخرنند ای بد گوییه رهام میکنند خداییش ماشین ماهیه نازبه خوشکله زیباست چه از ترحای ماشین ویگری گرفتنند یا نگرفتنند بلخره ماشینی ستختید عالی درجه یک قول بهت میدم شرکت سایپا ا یژرانو میترکونه این ماشین از خرید ولی خداوکیلی ارزون بده تا همه دعاتون کنند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. مال باخته از سایپا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون زحمت میشه براتون ..خسته نباشین با اون طراحی مخسره ..?
    شما اول برادریتون رو ثابت کنین بعد حرف از جوانمردی بزنین ..این یعنی هنوز سر تعهدادتون نیستین ماشین مردم رواز چند ماه پیش ندادین بعد اون وقت میخواین محصول حدید بدین تو بازار … ماشین مردم رو بدین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. Genius

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (832 ديدگاه)

    کوپه ای که سقف کانورتیبل نداشته باشه مفتش گرونه!
    تازه رهام با موتور ۱.۶ برلیانس و ضعف محرز قدرت و کیفیت که هیچ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. M I D

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      یعنی جنسیس کوپه و سراتو کوپه و جی تی ۸۶
      مفتشون گرونه؟؟؟؟؟ اونوقت مثلا مگان کروک بیشتر ارزش داره?????

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. فرهاد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کوپه ؟ ماشینای کوپه حجم موتورشون بالاست، مثلن رهام کوپه میخاد چه موتوری داشته باشه؟۲۳۰۰ توربو با ۲۳۰ اسب بخار قدرت ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. M I D

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پلتفرم قدیمی تویوتا????موتور سه دهه قبل فورد???? علم روز ایرانی و قیمت پورشه……

    با افتخار شاهین بر فراز قله ها……..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. محمدی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه هرسال سمندرودسکاری نمیکنن خب روهام هم عین سمند۱۰۰۰سال دیگه تبدیلش میکنن به وانت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا