سایپا

اطلاعات تازه از سایپا P90 جای‌گزین تندر ۹۰ روی پلتفرم L90

سایپا در تلاش است با استفاده از پلتفرم تندر ۹۰ که حق بهره‌برداری قانونی آن‌ را دراختیار دارد، محصولی با ظاهر متفاوت از رنو L90 و داچیا لوگان تولید کند.

براساس اطلاعات موجود، سایپا P۹۰ احتمالا مجهز به پیشرانه M۱۵ توربو (پیشرانه نصب شده روی سایپا شاهین) تولید می‌شود تا قدرت ۱۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر داشته باشد. این مدل از جعبه دنده ۵F۱۸ پنج سرعته دستی استفاده خواهد کرد. دیگر پیشرانه‌ای که احتمال دارد روی P90 نصب شود، نسخه‌ای مشابه موتور تندر ۹۰ اما تولید ایران است. این مدل ۱٫۶ لیتر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی،  ۱۱۳ اسب بخار قدرت و  ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

سایپا P90 پی 90

گروه خودروسازی سایپا در تلاش است تا با استفاده از  نکات مثبت قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو -نیسان را برای ساخت یک محصول جدید به کار گیرد. سایپا P90 علاوه‌بر ظاهر بیرونی، در طراحی داخلی و ادوات داشبورد هم کاملا متفاوت از رنو L90 خواهد بود تا فراتر از یک فیس‌لیفت (تغییر چهره) ساده باشد. همچنین، امکانات رفاهی و ایمنی جدید به سایپا P90، اضافه خواهد شد.

 

تا زمان نگارش این مطلب، فقط دو تصویر گرافیکی از سایپا P۹۰ منتشر شده است و نمای داخلی این خودرو مشخص نیست. از دید رو‌به‌رو، سایپا برای اولین‌بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصا کراس‌اورهایی مثل چانگان CS۷۵ وجود دارد. در پیش‌نمایش سایپا P۹۰، چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جای‌گزین کاسه‌چراغ‌های نسبتا کوچک تندر ۹۰ شده‌اند. لوگو نارنجی رنگ سایپا در این طرح دیده نمی‌شود و در عوض، عبارت لاتین SAIPA در بالا وجود دارد. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونه‌های موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده می‌کند و مه‌شکن‌های لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد.

سایپا P90 پی 90

شاید بتوان با ارفاق، از طراحی نمای روبرو رضایت داشت؛ اما در عقب، چراغ‌های بزرگ و ناهماهنگ با سبک طراحی خودرو نصب شده‌اند که حالتی ناخوشایند دارند. پلاستیک سیاه در سپر، نشان تجاری سایپا در وسط کاپوت عقب و کشیدگی بی‌دلیل چراغ‌ها به طرفین بدنه، نکات منفی در طراحی پشت سایپا P90 هستند. از سویی دیگر، می‌توان امیدوار بود ناهماهنگی در طراحی ادوات عقب خودرو، برای مدل نهایی و تولید انبوه، اصلاح شود.

 

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (520 ديدگاه)

    تبریک میگم یک آشغال دیگه

    موافقم ۹۷
    مخالفم ۲
    1. زیزیگولو

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3153 ديدگاه)

      بلا به دور🤦🤦🤦🤦

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۲
    2. Navid_A.J

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3365 ديدگاه)

      ای که بهتر میزنی، بستان بزن. فقط غر زدن که هنر نیس/
      به نظرم که قدم مثبتیه ولی این کار باید چندین سال پیش انجام میشد، نه اینقدر دیر.

      موافقم ۹
      مخالفم ۱۹
  2. کیان

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (987 ديدگاه)

    واقعا چرا ؟
    من اگر میفهمیدم چرا حق ما اینه حداقل کلی اروم میشدم
    به کدامین گناه ؟!

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۲
    1. جناب وی

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1002 ديدگاه)

      یه حکمتی داره.حتما به نفعمونه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲۱
    2. Farzad

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2531 ديدگاه)

      جواب این سوالت قابل بیان نیست در سایت .

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲
  3. امین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    هرکس این ماشین را میخرید بدلیل موتور و گیربکس خوب و بدون خرجش بود.وگرنه با این موتور اشغال توربوی شاهین دوزار نمیرزه

    موافقم ۵۶
    مخالفم ۱
  4. ارین صاحب جمعی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (925 ديدگاه)

    خدایا ازت ممنونم که انقدر صنعت خودروسازی کشورم پیشرفتس الان واقعن بین خودرو های داخلیمون و مرسدس موندم کدومو انتخاب کنم

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۲
  5. امین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (460 ديدگاه)

    با یک موتور ۲۳۷۱ مدل خودرو دادن بیرون یاد لامبو و بوگاتی فرانسوی ها و چینی ها زنده میشه یک موتور هزار محصول تغییر شکل چراغ

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  6. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1238 ديدگاه)

    این چه سمیه:///
    خدایی این دیگه چه ک.،.،.و.،.،.،.،.،.،.،ف////٪//ت…،..،.،.،!!.،ی.،،…!؛؟ِّ!,ه حاصل جفتگیری ال نود با داچیاست احتمالا😂😂😂 واقعا طراحیش اصن جالب نیس
    ولی موتورش… یا خدا ۱۱۰ اسب و توربو😐 خدا می دونه چند دیقه طول میکشه برسه به صد😐😂
    خدایی سم خونمون تا روزی که تو ایران هستیم هیچوقت نمیفته….
    بس کنید سم سازی رو

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۴
  7. یوسف

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (567 ديدگاه)

    عکس هایی که منتشر کردید من سال ها پیش (دستکم پنج یا شش سال پیش) هم دیده بودم ولی پس از یک هیاهوی کوتاه عکس ها بایگانی شدن و پارس خودرو یک تغییر کوچک روی چراغ های عقب تندر داد و به بازار عرضه کرد.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  8. Reza ar

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    ارزش تندر به موتور k4m کم استهلاک و پربازده و بی سر وصداش و گریبکس مناسب با موتورش و شتاب و کشش خوبش بود. این ماشین با موتور شاهین یا تیو فایو پلاس یه شکست صد در صده چون رقباش با همین مشخصات فنی پلت فرم بهتر و ظاهر بهتری دارن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
  9. حسن

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اخ قلبم از این همه خلاقیت خسته نباشید خدمت دوستانی که l90 رو به l90-1 ارتقاع دادن

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (467 ديدگاه)

      من تعجب کردم چرا “پلاس” یادشون رفته
      احتمالا بعدا P90 پلاس می سازن با رینگ آلومینیوم

      موافقم ۵۰
      مخالفم ۳
      1. امیرعباس

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (112 ديدگاه)

        اصلا من موندم چرا ال نود صد مدل اعم از پلاس ،LE , SE , هاچبک و.‌. نساختن

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
  10. B.A.E Systems

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    بالاخره دنیای خودرو به لکه ننگ و آشغال هم نیاز داره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
  11. Genius

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (832 ديدگاه)

    ال ممد برگ برنده و آسش تو بازار ما موتور بی نظیر kl4m بود.بنا به استفاده از m15 باشه قطعا شاهین از لحاظ استایل خیلی خیلی سرتره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
    1. SS

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (595 ديدگاه)

      موتور K4M بی نظیر نیست ولی خب در مقایسه با بقیه موتورهای از رده خارج فرغون سازان خیلی خوب بود که اون هم ازش حذف کردن (مقایسه کنید با موتورهای تویوتا و هوندا)
      از پلتفرم تندر واقعا نمیشه طراحی زیبا هم درآورد چون بر اساس کاربرد و استفاده حداکثری از فضا ساخته شده.
      در مقایسه با پلتفرم های از رده خارج فرغون سازان ایمنی بهتری داره که اون هم اگر واقعا در شاهین از پلتفرم های قبلی تویوتا یاریس استفاده شده باشه میتونه از این نظر برابری کنه و در اون صورت نمیدونم جایگاه این ماشین در خط تولید سایپا کجا قراره باشه؟
      به نظرم اگر روی ساندرو تغییراتی ایجاد میکردن شاید منطقی تر بود چون هم پرطرفدارتر هست و هم جای خالی یک هاچبک درست حسابی در سایپا وجود داره. قابلیت “کراس شدن” که سایپا عاشق اون هست رو هم میداشت 😄

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  12. mm-yarlou

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    😬

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  13. ebi

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمتش زیر ۸۰۰ میلیون باشه ناراحت میشم

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
    1. رستم

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (126 ديدگاه)

      وقتی پراید ۲۰۰ میلیون شده چرا این نشه ۸۰۰ میلیون؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  14. بهنام

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    کسی تصویر جاسوسی داره ازاین شاهکار😂 یا تستشو گذاشتن بر عهده خود ملت🤦🏾‍♂️😂

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  15. مهدی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    وقتی ال نود رو میریزی تو شاهین و با هم مخلوط میکنی و بعد موتوری که شتاب ۱۷ ثانیه ای داره میندازی روش

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  16. پدرام

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (392 ديدگاه)

    تنها مزیت تندر موتور و گیربکس خوبش وگرنه کسی بخاطر قیافه اش اون رو نمی خرید!

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  17. حسین دهمرد

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2062 ديدگاه)

    از نظر قانونی میشه از این پلتفرم کراس اور درآورد؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. Navid_A.J

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3365 ديدگاه)

      بستگی به قراردادشون داره، اما بعید میدونم منع قانونی داشته باشه. منتهی صرفه ی اقتصادی نداره. همین الان هم با این تیراژی که دارن، سودی نمیبرن. همه پولشون میشه بدهی به بانکا و بهره ای که باید پرداخت کنن و زیان انباشته. سودهایی که به کمپانی رنو-داچیا میدن هم به کنار.

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
  18. نیما

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (335 ديدگاه)

    موتورش پرایده؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  19. حیدر

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یک ماشین دیگه با قیمتی گزاف و جیب مردم خالی کن !!!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  20. kastech

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (192 ديدگاه)

    طراحی ازین خام تر دیگه نداریم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا