اشکودا

معرفی رسمی اشکودا اوکتاویا اسپورت لاین جدید

ساپرب پرچم‌دار اولین محصول اشکودا بود که در سال ۲۰۱۵ با پسوند اسپورت لاین معرفی شد و پس از آن نیز مدل‌های کودیاک، کاروک و انیاک iV این پسوند را یدک کشیدند. هم‌اکنون نوبت به اوکتاویا رسیده تا برای اولین بار با این تریم معرفی شود. اوکتاویا اسپورت لاین جدید دارای بهبودهای ظاهری مشابه مدل RS بوده هرچند خبری از ارتقای فنی در آن نیست.

عناصر مشکی رنگ بدنه باعث جدا شدن اوکتاویا اسپورت لاین از نسخه‌های دیگر می‌شوند. همچنین نسخه لیفت بک این خودرو دارای یک اسپویلر عقب نیز می‌باشد. اوکتاویا اسپورت لاین به‌صورت استیشن هم در دسترس بوده و از رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی سود می‌برد. البته می‌توان رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی را نیز سفارش داد. نشان‌های اسپورت لاین در بدنه نیز تکمیل کننده تغییرات ظاهری هستند.

کابین خودرو نیز دارای نوار تزئینی پیانو بلک و صندلی‌های اسپورت با پشت‌سری‌های جدید است. فرمان نیز لوگوی اسپورت لاین را پذیرا شده و رکاب‌های جلو نیز نوشته اوکتاویا را نشان می‌دهند. این خودرو که در جایگاهی بین اوکتاویا استایل و RS قرار می‌گیرد از درگاه USB-C استاندارد در آینه وسط سود می‌برد تا راننده راحت‌تر بتواند دوربین روی داشبورد را نصب کند.

همان‌گونه که انتظار دارید این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی، گاز طبیعی، هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. بسته به پیشرانه انتخابی می‌توان گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب نمود.

خبر مهم در بخش پیشرانه‌ها معرفی پیشرانه ۲ لیتری TSI با قدرت ۱۹۰ اسب بخار می‌باشد. این پیشرانه قبلاً جایگزین نسخه قدیمی ۱.۸ لیتری شده است. پیشرانه یاد شده فقط با گیربکس دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک همراه می‌شود. احتمالاً نسخه مجهز به این پیشرانه با سیستم تعلیق عقب مستقل عرضه خواهد شد.

اوکتاویا اسپورت لاین را همچنین می‌توان با کنترل شاسی دینامیک انتخاب کرد که دارای ۱۵ تنظیم مختلف برای دامپرها می‌باشد. کیسه هوای مرکزی بین صندلی‌های جلو نیز جزو آپشن ها می‌باشد. به این لیست می‌توان دستیار پیشگیری از برخورد و… را نیز اضافه کرد.

نسل کنونی اوکتاویا فقط با تریم لوکس‌تر Laurin & Klement معرفی نشده و این در حالی است که سه نسل پیشین با این تریم عرضه شده بودند. احتمالاً در آینده نزدیک شاهد معرفی این تریم نیز خواهیم بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    از نظر طراحی به نظر من خیلی بد نیست ولی می تونست بهتر باشه مثلا مدل های تورینگ بی ام و از این بهتر هستند
    پدال من این خبر رو 2 روز پیش خونده بودم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  2. mahan

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    اشکودا خیلی خوب داره پیشرفت می کنه اگه همین طوری به مسیرش ادامه بده میاد بالاتر حتی.منتها یکم باید طراحیش ها رو گیرا تر بکنه.نمیگم این طراحی زشته برعکس زیبا هم هست ولی دیگه برای این سال ها یکم معمولیه.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اشکودا نماینده فولکس واگن تو بلوک شرقه. از این بالاتر نمیزاره بیاد بنظرم تمام محصولات فولکس و زیر برنداش با برنامه ریزی از هم جدا میشن که تداخل نداشته باشن درستشم همینه

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. mahan

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا و گرنه حیفه.که یک برند پتانسیل داره ولی نمیذاره رشد کنه.مثل این لیمیت خودرو میمونه ادم میبینه بازم راه داره بره ولی ماشین بیش از این نمیره

        موافقم 7
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا