اشکودا

معرفی اشکودا اوکتاویا پرو 2021 برای بازار چین

شما احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند “همه‌چیز در تگزاس بزرگ‌تر است” و همین جمله را می‌توان برای خودروهای بازار چین بکار برد. بسیاری از خودروسازان لوکس و رده میانی خودروهای خود را با طول بیشتری در این کشور عرضه می‌کنند چراکه فضای پای زیاد برای چینی‌ها اهمیت زیادی دارد. همین موضوع درباره اشکودا و محصول دوست‌داشتنی آن یعنی اشکودا صدق می‌کند. اشکودا با اینکه جادارترین خودروی کامپکت کلاس خود بوده اما با نسخه طویل‌تر در بازار چین معرفی شده است.

با اوکتاویا پرو آشنا شوید خودرویی که ۶۴ میلی‌متر طویل‌تر بوده و طول آن به ۴۷۵۳ میلی‌متر رسیده است. همچنین فاصله بین محوری این خودرو با افزایش ۴۴ میلی‌متری به ۲۷۳۰ میلی‌متر رسیده است. به این ترتیب مصرف‌کنندگان می‌توانند از فضای پای بسیار عالی در این خودرو سود برده و البته آن را با قیمتی مناسب تهیه کنند.

جدای از درب‌های عقب طویل‌تر طراحی اوکتاویا پرو به نسخه جهانی آن وفادار باقی مانده است. البته اشکودا سپرهای جلو و عقب این خودرو را از اوکتاویا RS گرفته تا خودرو ظاهر اسپورت تری داشته باشد. این خودرو همچنین دارای رنگ‌های بدنه جذاب به همراه آینه‌بغل‌های مشکی و رینگ‌های ۱۸ اینچی می‌باشد.

کابین خودرو نسبت به مدل‌های جهانی تغییری نداشته و پذیرای نمایشگر ۱۲ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ سفارشی می‌باشد. اشکودا اوکتاویا پرو به‌صورت سفارشی از هدآپ دیسپلی نیز برخوردار بوده و با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان به جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی دست یافت.

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار قرار گرفته و نیروی تولیدی آن از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می‌شود. این گیربکس از تکنولوژی تعویض توسط کابل گروه فولکس‌واگن سود می‌برد و بنابراین دسته‌دنده آن کوچک بوده و ظاهر مدرن‌تری دارد.

موضوع جالب اینکه اوکتاویا پرو دارای سیستم تعلیق چند اتصالی است درحالی‌که مدل‌های جهانی از این نوع سیستم تعلیق در نسخه‌های فول همچون RS و اسکات استفاده می‌کنند. مدل‌های ارزان‌تر در اروپا دارای سیستم تعلیق میله پیچشی هستند اما به نظر می‌رسد اشکودا به دنبال حضور پرقدرت در بازار چین است.

معرفی اوکتاویا پرو نشان می‌دهد که چکی‌ها نمی‌خواهند این خودرو را از بازار حذف کنند چراکه آن را همچنان در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا عرضه خواهند کرد. استراتژی مشابهی نیز در قاره اروپا اتخاذ شده و اشکودا نسل جدید فابیا هاچبک را به همراه نسخه استیشن قدیمی تا سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد تا نسل جدید فابیا کومبی در ماه‌های بعد وارد بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    دوستان به غیر از کاور زدن که خود کاور هم بعد مدتی به بدنه آسیب میزنه .
    راه های بهتر دیگه ایی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. S

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      نانو سرامیک بذار چادر هم خوبه
      اصلا ماشین مشکی تو اهواز آدمو روانی میکنه روانی
      چند وقت پیش ی سوناتا ۲۰۱۴ اورده بودم حتی پولیش هم که کردن بازم خط و خش داشت گرد و خاکم که رو مخه آدم جرئت نمیکنه بیارش بیرون نه میتونن رنگشو خوب در بیارن خط و خشم که بیفته تابلو میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. فری

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (68 ديدگاه)

      قبل از تابستون ماشین واکس کن فقط سعی کن واکس خالی باشه نه واکس پولیش اکثرا واکس پولیش با هم هستش بگرد واکس بگیر واکس پولیش کمی از رنگ برمی داره هر بار واکس چند ماه میمونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. امین

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (31 ديدگاه)

      ماشین مشکی برای جنوب یعنی سَمِ خالص
      سمند سورن مشکی دارم که از صفری دست خودمه.
      هر موقع میشورمش بعد از یک ساعت میرم میبینم یک لایه خاک نازک نشسته روش(بندرعباس) فرقی نمیکنه شب باشه صب باشه نصف شب باشه خاکِ همیشه هست.
      همیشه هم با نانو تمیز میکنم ولی مثل گاو پیشونی سفید هولوگرام افتاده رو بدنه اش .دلیلش کیفیت پایین رنگ مشکی در ایرانه و آب و هوای بده جنوب و میکروفایبر های تقلبی .
      رنگ سفید چون روغنیه کیفیت کمی بهتری داره و در برابر آفتاب جنوب مقاومتره و گردو خاک رو نشون نمیده .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Benz309 1974

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اشکودا عالیه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. حسین دهمرد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    6 سانت؟

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا