پس از سالها دوباره سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش واردات خودرو باز شد. پس از ابلاغ آییننامه واردات خودرو، روند ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شده و سامانه جامع تجارت هم این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده تا سفارش واردات خودرو را در این سامانه ثبت کنند؛ در حال حاضر امکان ثبت سفارش برای خودروهای دارای ارزش حداکثر ۲۰ هزار یورویی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.
هفت خودروی مشخص شده برای واردات
تاکنون صلاحیت ۱۲ شرکت پارس خودرو، سایپا، مکث موتور، خودروسازی فردا، آرین موتور پویا، سایپا-سیتروئن و کرمان موتور، بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو برای واردات مورد تأیید قرار گرفته است. این شرکتها تا سقف مجاز بیست هزار دلاری اجازه ثبت سفارش پیدا کردهاند.
سخنگوی وزارت صمت در مصاحبهای گفت:
خودروهای وارداتی از برندههای کرهای، ژاپنی و اروپایی خواهند بود و خودروهایی مانند هیوندای اکسنت، هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ، چانگان CS35، ام جی ۳، ام جی ۶، سیتروئن ۳ و یک مدل سئات در زمره مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودروها در محدوده خودروهای اقتصادی و محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.
البته به گفته امید قالیباف این خودروها در محدوده قیمت ۱۰ هزار یورویی قرار دارند درحالیکه نگاهی به قیمت آنها در بازارهای مختلف نشان میدهد که اکثر آنها قیمتی بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار دلار دارند. بعلاوه برخی از این خودروهای اعلام شده از نسل قدیم بوده یا احتمالا با ورود به بازار ایران از زمره خودروهای اقتصادی خارج خواهند شد.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۰ آبان ۱۴۰۱هر چند چیز خاصی نیستن و احتمالا با قیمت نجومی فروخته میشن ولی شاید بتونن قفل عدم واردات از بین ببرن تو سال های بعد شرایط بازار خودرو بهتر کنن
قیمت نجومی خودروهای قدیمی کمی پائین بیارن
hamid
۱۰ آبان ۱۴۰۱قیمت های میلیاردی برای خودروهایی با ابعاد پراید !!!! واقعا مسخره کردن ملت رو با این قانون واردات
Alpha
۱۰ آبان ۱۴۰۱با تشکر از وزیر صمت که خودروسازی را از انحصار در اورد و تبریک به خودروسازان چینی که خیالشان راحت شد بازار خودروهای وارداتی هم مال خودشان شد.
AMANTE
۱۰ آبان ۱۴۰۱الان ایران تحت تحریم نیست مگه!؟ چه جوری میخوان با این شرکت ها قرارداد ببندن تا ماشین هاشون رو بفرستن ایران.
مثلا همین رنو یا پژو درسته توی آمریکا فروش ندارن ولی سر همین تحریم ها بود که تصمیم گرفتن از ایران برن.
Amard
۱۰ آبان ۱۴۰۱مهندس اتفاقا پژو الان شریک فیات کرایسلر با اون همه زیر مجموعه از جمله جیپ رم دوج الان که اوضاع خیلی خیت اینا منظورشون این یکم سر صدا ها بخابه به خیال خودشون بیارن هم از چین میارن ترکیه و امارات از هاب منطقه ای میخرن واردات تحریم نیست همکاری مستقیم تحریم
(Saeed (peugeot
۱۰ آبان ۱۴۰۱دقیقا …..
من شنیده بودم چند سال پیش که واردات باز بود و تویوتا وارد میشد ؛ اصلا تویوتا به ایران مستقیم ماشین نمیفرستاده ، تجار از کشورهای حاشیه خلیج فارس خرید میکردند میاوردن ایران ……
در ضمن همین الان کامیون های اروپایی صفر مدل ۲۰۲۲ مثل رنو تی و بنز آکتروس و اف اچ همگی دارند وارد میشن ؛ منم بعید بدونم تحریم بتونه جلوی واردات خودرو رو بگیره ؛ شاید جلوی مونتاژ و مشارکت شون و تو ایران بگیره …ولی واردات نه
viper2
۱۰ آبان ۱۴۰۱تویوتا رو نمیخواد بگی . شما ماشینای وارداتی رو که نگاه کنی . کنار در راننده کلا به عربی نوشته . البته نسخه هایی هم سفارش ایران اومد تو بازار . مثالش ix55 که سفارش ایران بود لو اپشن . و اما Veracruz دقیقا وارداتی پر اپشن .
سبحان
۱۰ آبان ۱۴۰۱ام جی ۳ اگه وارد بشه هم قیمت دنا پلاس اتوماتیک تو بازار میشه
ام جی ۳ لایک 👍
دنا پلاس اتوماتیک دیسلایک 👎
Hamilton1970
۱۰ آبان ۱۴۰۱هم قیمت دنا نمیشه دو برابر قیمت میشه:)
#برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی
new reventon
۱۰ آبان ۱۴۰۱فالورهای زیر ۲۲ سال پدال: به به :)
meysam
۱۰ آبان ۱۴۰۱دیگه این دم دمای آخر میخوان پول از مردم بگیرن
گول نخورید و ثبت نام نکنید
۱ سال دیگه چند برابر زیر قیمت فعلی میشه خرید
Shahrukh
۱۰ آبان ۱۴۰۱مَردی همچین دهنشو باز میکنه میگه خودروها از برندهای ژاپنی اروپایی و فلان پشملان خواهند بود که انگار تاپ تریم و آس ترین مدلای پریمیوم رو قراره بیارن.
دیگه چارتا قوطی کفش و جعبه کبریت و ماشین هندی ۸۰اسبی که این حرفارو نداره.
اون دوسه تا جاپنی،کره ای ارزوووون هم دیدن مجبورن تو این شرایط وگرنه همینم حرام بود برا مردم
Khosrow
۱۰ آبان ۱۴۰۱و پراید ۸۴ رش استارت نمیزند ..
وی
۱۰ آبان ۱۴۰۱هرکدومشون که سی وی تی داره فاقد جذابیته (نظر شخصی)
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آبان ۱۴۰۱به قول فربد زاوه که میگفت تا سوئیچ رو کف دستت نگرفتی / بِشنو باور نکن !
ما هم مشنویمو باور نمیکنیم !
البته به هوش باشید که وضعیت تورمی و نقدینگی به مرز جنون رسیده ، همین بس که پولهای بورسی هم کشیده شده بیرون ، خود دانید هر چه کردید با خودتان !
Amard
۱۰ آبان ۱۴۰۱الان با این قیمت تخلیلی ارز با این درامد پایین با این تورم رکود تحریم همه جانبه با سیستم ادارای و اقتصادی از بیخ بن غلط حتی اگه واردات با تعرفه صفر باش مردم نمیتونن نقدی بخرن چه برسه به عرضه خودرو در بورس راه جیب بری جدید راهی بجز تغییرات اساسی نداریم الانم سکوت کنیم هر روز وضعیت بدتر میشه
Khosrow
۱۰ آبان ۱۴۰۱قیمت تخیلی ارز؟
همین الان هم سوبسید میده دولت رو دلار، اگر نه برو رو ۱۵۰ تومن،
سالها عادت کردیم با سوبسید همه کار کنیم / بریم سفر خارجه با پول دولت و …
واقع گرا باشیم کافیه ..
Amard
۱۰ آبان ۱۴۰۱بهتر شما واقع گرا باشی یه نگاه به وضعیت کشورهای منطقه بکنی متوجه میشه پول افغانستان سوریه عراق جنگ زده از ما با این همه منابع کمتر چون هر چی بریزی تو حلق این سیستم بازدهش منفی همون پول های که خرج خرید خونه و سفر ترکیه دبی میشه برگرده داخل میترکونه
SS
۱۰ آبان ۱۴۰۱همین که همه چینی نیستن خوبه
چندتا هاچبک و سدان شهری که باز هم اگر با قیمت درست و تعرفه منطقی وارد بشن به کل مونتاژکارهای داخلی می ارزن
احتمالا تریم های پایه وارد خواهد شد که حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارن که طبق گفته ی خودشون باید نهایت ۲۰ درصد تعرفه بخوره
تا ببینیم چطور میخوان به چند برابر قیمت بفروشن که مونتاژکارها آسیبی نبینن
Amin chaichi
۱۰ آبان ۱۴۰۱امید من به اینه که الان که هیوندای اکسنت روز با قیمت فرضی ۱۰n قیمت میخوره قیمت نسل قدیمیش بشه ۸n بعدش قیمت یه چینی هم ردش که ۸n بوده بشه ۶n این چیزی هستش که تو دراز مدت اتفاق میفته و البته اول کار انتظار اینکه قیمت این خوردرو ها بیشتر از ۱۰n باشه و به مرور و گذر زمان و اسباط واردات پایدار این اتفاقات بیفته تاثیر واردات خودرو های کنونی در بازار بعد سه یا چهارمین سری واردات اتفاق میفته یعنی زمانی نزدیک به یک سال لازمه تا در بازار اثرگذار باشه (این متن بدون توجه به شرایط غیرقابل پیش بینی کنونی نوشته شده)
AloneBoy13
۱۰ آبان ۱۴۰۱وای خدا چه خودرو های لوکس و ارزان قیمتی . اینجوری کمر سایپا و ایران خودرو و انحصار حتما میشکنه . چقد شما به فکر مایید .
نتیجه واردات :
ایران خودرو : وقتی هیوندای ای ۱۰ ۴۰۰ میلیونه چرا پژو ۲۰۷ من ۳۰۰ و خورده ای باشه ؟
سایپا : وقتی میتسوبیشی میراژ ۴۰۰ تومنه کوییک من چرا ۳۰۰ تومن باشه ؟
و این چنین خرید خودرو از رویا به افسانه تبدیل میگردد
علی جردن
۱۰ آبان ۱۴۰۱بهترینشون سئات ibiza 2022 هست که وارد بشه واقعا می ترکونه اما اسم ibiza تو لیست واردات فعلا نیست
Hamid3x
۱۰ آبان ۱۴۰۱خیلی مسخ ره است بجای اینکه با یه خودرو ساز یا وارد کننده قرارداد ببندن به ۱۳ تا شرکت مجوز دادن، این یعنی تعداد شرکت های بیشتر و رانت بیشتر که باید به همه شون برسه
اگه یه شرکت خصوصی با حداقل کارمند ایجاد میشد و از طرفی این تعداد رو با یه خودروساز مثل هیوندای و کیا یا رنو میبستن
مطمئنا قیمت نهایی سفارش کمتر میشد
و پشتیبانی بهتر انجام میگرفت
مصرف کننده ایرانی هم امید داشت با قیمت بهتری صاحب خودرو با کیفیت بشه
ولی خب از اول این طرح فریب دادن مردم و بازار بود و در عمل رانت باز میکنه برای سود میلیاردی شرکت های خاص،
Khosrow
۱۰ آبان ۱۴۰۱چرا مردم دلال سود ببرند اینا نبرن؟
دست مردم خیلی وقته رو شده، حالا هی فاز بالا و فرهنگ سوییسی بگیرین ..
علیجان
۱۰ آبان ۱۴۰۱خوشبحال پول دارها ک خودروی کوچک و دم دستی برا خانم ها،و بچه هاشون وارد میشه،درود و دوصد بدرود ب وزیر صنعت و معدن انقلابی و مردمی
Mustang shelby gt 350
۱۱ آبان ۱۴۰۱الان کسی اصن به فکر خرید ماشین هست؟
electriclovecar
۱۸ آبان ۱۴۰۱تا دست دوم وارد نشه دردی دوا نمیشه