سوزوکی

سوزوکی آلتو K10 جدید با ظاهر مدرن‌تر و قیمت 5 هزار دلاری معرفی شد

ماروتی سوزوکی آلتو K10 کاملاً جدید معرفی شد. این خودروی شهری و ارزان‌قیمت برای بازار هند در نظر گرفته شده و در جایگاهی بالاتر از مدل آلتو ۸۰۰ و پایین‌تر از واگن R، سلریو، ایگنیس، سوئیفت و بالنو قرار می‌گیرد. باید به این نکته اشاره کرد که آلتو K10 بازار هند با مدل ژاپنی آلتو تفاوت دارد هرچند هر دو خودرو از نام مشترکی استفاده می‌کنند. به گزارش carscoops، سومین نسل ماروتی سوزوکی آلتو K10 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۵۳۰/۱۴۹۰/۱۵۲۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن به ۲۳۸۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو ۸۵ میلی‌متر طویل‌تر از آلتو ۸۰۰ و ۱۶۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از سوزوکی سلریو است.

از نظر بصری باید گفت نسل جدید سوزوکی آلتو K10 ظاهر مدرن‌تری دارد و از خطوط و انحناهای نرم‌تری در آن استفاده شده است. نمای جلوی خودرو با جلوپنجره لانه‌زنبوری بزرگ و چراغ‌های هالوژنی بامزه که بی‌شباهت به هیوندای i10 نیستند شناخته می‌شود. پروفایل جانبی هم پذیرای خطوط یک دست‌تر نسبت به قبل شده اما به خوبی سلریو نیست. همچنین رینگ‌های کوچک ۱۳ اینچی هم هماهنگی چندانی با ابعاد بدنه ندارند.

سوزوکی آلتو K10

در بخش عقب شاهد طراحی ساده هستیم که چراغ‌های جعبه‌ای و سپر عقب عضلانی جزو ویژگی‌های شاخص آن هستند. این خودرو در شش رنگ و دو پکیج سفارشی عرضه می‌شود. مدل ایمپکتو از تریم رنگی سود می‌برد درحالی‌که مدل گلینتو باعث اضافه شدن عناصر کرومی به بدنه می‌شود.

سوزوکی آلتو K10

کابین سوزوکی آلتو K10 هم مدرن‌تر شده هرچند ماهیت ارزان‌قیمت خودرو هنوز هم به خاطر پلاستیک‌های سفت و خشک هویداست. نمایشگر لمسی ۷ اینچی جزو بهبودهای شاخص این خودرو محسوب می‌شود. این نمایشگر با ناوبری و اپل کارپلی و اندروید اتو همراه شده است. فرمان نیز از سوزوکی سلریو گرفته شده و در پانل پشت آمپرها نیز سرعت شمار دیجیتالی دیده می‌شود. کابین این خودرو با توجه به ابعادش نسبتاً جادار به نظر می‌رسد و اگرچه ۵ کمربند ایمنی وجود دارد اما کابین بیشتر مناسب ۴ فرد بزرگ‌سال خواهد بود. از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو هم می‌توان به دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل و EBD، حسگر پارک عقب و قفل درب خودکار اشاره کرد.

سوزوکی آلتو K10

نکته مهم‌تر اینکه سوزوکی آلتو K10 هم‌اکنون از پلتفرم Heartect بکار رفته در اکثر محصولات این خودروساز استفاده می‌کند و بنابراین نسبت به قبل خودرویی ایمن‌تر و پیشرفته‌تر است. زیر کاپوت محصول جدید ماروتی سوزوکی پیشرانه ۱ لیتری سری K با قدرت ۶۶ اسب بخار و گشتاور ۸۹ نیوتون متر قرار می‌گیرد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا AGS اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود.

سوزوکی آلتو K10 با قیمت ۳۹۹ هزار روپیه معادل ۵ هزار دلار در نسخه پایه دستی عرضه می‌شود اما برای مدل فول و اتوماتیک باید ۵۸۴ هزار روپیه معادل ۷۳۱۹ دلار پرداخت کرد. با توجه به داغ بودن اخبار مربوط به واردات خودرو به کشور، شاید سوزوکی آلتو K10 بتواند یکی از گزینه‌های بالقوه برای واردات باشد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا انتظارات مصرف کننده ایرانی همچون ایمنی، پیشرانه نسبتا قوی، کابین جادار و…  از این خودروی کوچک برآورده خواهد شد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. جنوب

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (322 ديدگاه)

    شاهین برادر ! اینارو یادشون نده
    فردا میگن ببین زیر ۱۰۰۰۰ دلار هست

    دیگه چهار تا ماشین بدرد بخور وارد نمیکنن

    موافقم 46
    مخالفم 1
    1. حق گوی باطل

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      فرمون راسته ایران نمیاد

      موافقم 8
      مخالفم 24
    2. Reza Waffen SS

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      یا خود خدا فقط 5 هزار دلار ؟؟؟

      درد و بلاتون بخوره تو سر هرچی مسئول . . . ایرانیه

      موافقم 58
      مخالفم 4
    3. پدرام

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      درسته اما بالاخره اعتبار سوزوکی پشت این هست با اینکه اقتصادیه

      موافقم 18
      مخالفم 0
  2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    چه گوگولیه

    موافقم 24
    مخالفم 4
  3. مهرانیان

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    این ماشین اصلاً محصول روز ژاپن نیست بلکه همون محصول قدیمی در هند است که توسط سوزوکی دوباره فیس لیفت شده. همین مونده مردم ایران سوار این محصولات نا امن و شبیه فندق بشوند. به هرحال هرکس به اندازه پرستیژ و پول جیبش ماشین میشینه و کسانی که این ماشینها رو میخرند وضعشون مشخصه.

    موافقم 19
    مخالفم 71
    1. حق گوی باطل

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      سخت نگیر جیگر بجای اینکه توی پراید پرس شی حداقل تو ماشین ژاپنی پرس شو ولی بجاش اون دنیا برای دوستامون تعریف میکنیم ژاپنی سوار بودم

      موافقم 69
      مخالفم 5
    2. بهراد

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      انقدر فشار نخور برادر. الان این بهتره یا پراید و ۲۰۶ که اگه توشون تصادف کنی….خودت میدونی چی میشه.

      موافقم 40
      مخالفم 3
    3. پویان

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (752 ديدگاه)

      بله درست میگی
      اون موقع بعضی دوستان میگن خودروسازی هند بهتر از چینه.
      خودروسازی هند مخصوصا در بحث برقی ها اصلا قابل مقایسه با چین هم نیست. البته در حال رشد سریعه

      موافقم 14
      مخالفم 3
  4. Amard

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    هیچ ارزونی بی حکمت نیست مخصوصا ماشینای بازار هند که از لحاظ ایمنی فرقی با پراید ندارن ماشینی میشه گفت ایمن که تست تصادف معتبر داشته باش و نمره بالایی گرفته باش با سرچ تست تصادف این محصولات ارزون متوجه میشید که دلیل ارزونی شون چیه البته موتورشون باید دوام بهتری از موتورهای داخلی داشته اما کیفیت سوخت ایران هم پایین ماشین های چینی الان هم ارزون‌تر هستن هم با کیفیت تر از هندی و ضمنا موتورشون حجیم تر هست البته ما هر چی میخوریم از خودی وگرنه تولید یه خودرو ایمن خوب تو بازار انحصاری که فرقونم بسازی ازت میخرن کار سختی نیست فقط کافی امتیاز تولید یه خودرو بخری بیاری داخل تولید کنی کم کم قطعاتش تولید داخل کنی به اصطلاح اما از اونجای شکم کارد خورده یه عده سیرمونی نداره و اکثرا هم در جایگاهی هست که جاشون نیست همین که همیشه ما عقبگرد داریم تا پیشرفت

    موافقم 14
    مخالفم 18
  5. Erfan

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    جایگزین خوب برای سایپا 111 و تیبا و کوئیک

    موافقم 35
    مخالفم 3
  6. دکتر ع

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    خوراک تهرانه این ماشین،کوچولو کم استهلاک

    موافقم 25
    مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    اونقدر مسئول ***و *** داریم که هیچ وقت نمیارن
    اینا فقط ب فکر جیبشون هستن
    ۹۰ هزار میلیارد رو تو فولاد مبارکه اصفهان دیدید چطوری خوردن ؟
    تازه این قطره ای از اقیانوس بود
    خدا *** کنه
    در آخر
    ***

    موافقم 39
    مخالفم 4
    1. سامان اذری

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اینجا رو گذاشتن برا نظر دهی
      و هیچ ربطی به شما و امثال شما نداره

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        نظر دهی درباره خودرو نه به گند کشیدن سایت و مطلب به این زیبایی

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. سامان اذری

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      حالا چرا با یه اکانت دیگه چرا میای نظر میدی ؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
  8. مانی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (255 ديدگاه)

    به نظرم این ماشین می تونه گزینه نسبتا مناسبی برای تولید انبوه تو شرکت های داخلی مون پس از احیاء برجام باشه.ما به شدت به یه ماشین کوچیک و با کیفیت و ارزان قیمت جهت نوسازی ناوگان داخلی مون نیاز داریم.این ماشین هر چی باشه از تیبا و ساینا و کوئیک و …با کیفیت تر و مطمئن تر هست.شرکت ژاپنی سوزوکی می تونه شریک مناسبی برای خودروسازان داخلی مون برای تولید و ساخت و انتقال تکنولوژی و داخلی سازی قطعات باشه.به نظرم پدال باید روی خبر ماشین های زیر ده هزار دلاری بیشتر کار بکنه چون درآمد سرانه مردم ما در همین حد و حدود یا شاید هم کمتر است.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  9. JDM lover

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    با دلار ۳۰ تومن هم حساب کنیم میشه ۱۵۰ میلیون
    حالا این یا پراید کارکرده؟

    موافقم 31
    مخالفم 0
  10. پویان

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (752 ديدگاه)

    بله درست میگی
    اون موقع بعضی دوستان میگن خودروسازی هند بهتر از چینه.
    خودروسازی هند مخصوصا در بحث برقی ها اصلا قابل مقایسه با چین هم نیست. البته در حال رشد سریعه

    موافقم 3
    مخالفم 7
  11. احمدرضا

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خدا کمکشون کنه
    اینام حتما دارن با ضرر میفروشن
    مثل خودروسازان دلسوز ما
    چون اگه با این قیمتا میشد ماشین ساخت حتما دوستان زحمتکش داخلی بهترش میساختن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  12. علی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    تولید سوزوکی درسته تو هند ارزونه اما فکر نکنم کیفیتش پایین باشه ، حداقل از پراید بهتره

    موافقم 18
    مخالفم 0
  13. هادی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    اقای پدال بشین حساب کن گمرک سود خودت نمیدونم هر کی پول میخاد وارد کن خدایی چرا کسی این کارو نمیکنه ؟! هم اتومات هم اتاقش از 206 هم محکم تره ژآپنی هم استهلاکش صفره خیلی گرون وارد شه فکر نکنم از 250 بیشتر شه این ماشین شرف داره به دنا

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Erfan

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      حرفتون درست بود.منتها این رو نمیشه با دنا مقایسه کرد دو ماشین با کاربرد متفاوت هستند.
      بلکه این ماشین با کوئیک و ۱۱۱و تیبا هاچ‌بک قابل مقایسه هست

      موافقم 5
      مخالفم 0
  14. حسین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    این بیاد ایران اولا یکسری استاندارد ها رو باید رعایت کنه که باعث افزایش قیمتش میشه و در هند اجباری نیست ، دوما مالیات و گمرک و پلاک بش میخوره که قیمتش میشه ده هزار دلار!
    سود مونتاژ کننده داخلی رو هم در نظر نگیریم ، اصلا تو رنج سیصد تومن بدرد نمیخوره.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا