تسلا

مکزیکی‌ها هم طالب سایبرتراک تسلا شدند!

اولین نمونه‌های پیکاپ الکتریکی تسلا سایبرتراک تا اواخر سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان نخواهند رسید اما این خودروساز قبلاً پیش‌فروش خودروی خود را انجام داده و بیش از ۲۵۰ هزار نفر برای خرید آن ابراز علاقه کرده‌اند. ۱۵ دستگاه از این پیش‌خریدها به شهردار شهر سیوداد والس در ایالت سن لوئیس پوتوسی مکزیک مربوط می‌شود. شهردار این شهر تائید کرده با پول خودش ۱۵۰۰ دلار سپرده برای خرید این خودروها را تأمین کرده است.


شهردار گفته است:

من ۱۰ دستگاه مدل دو موتوره و ۵ دستگاه مدل سه موتوره را رزرو کرده‌ام. ما تصویر سفارش خود را گرفته و به ایلان ماسک خواهیم فرستاد تا بلکه او تخفیفی برای ما قائل شود.


او اذعان داشته پیش از پیش سفارش سایبرتراک با متخصصان امر مشورت نکرده اما تصمیمی که گرفته حس مشترکی داشته است. پیکاپ های تمام الکتریکی شهرداری شهر یاد شده برای کار در نیروی پلیس و جمع‌آوری زباله در نظر گرفته خواهند شد.
او گفته است:

پیکاپ تسلا فقط روی سرعت تمرکز ندارد و ما هم خواهان سرعت نیستیم. چیزی که ما به دنبالش هستیم گشتاور پیشرانه به منظور حمل لوله‌های آب و تریلر جمع‌آوری زباله است. سایبرتراک دو برابر پیکاپ های نرمال ظرفیت حمل دارد.


اگر یک محاسبه ساده انجام دهید خواهید فهمید که ۱۵ خودروی سفارش داده شده این شهردار در کل مبلغ ۸۴۸ هزار دلار می‌شود اما باور بر این است که این پیکاپ ها سالانه باعث صرفه‌جویی حدود ۱.۲ میلیون دلاری خواهند شد.


شهردار سیوداد والس ادامه می‌دهد:

موضوع مهم صرف‌نظر از هزینه‌های خرید نسبتاً بالا مزیت‌های وجود چنین خودروها و صرفه‌جویی‌های حاصل از آن است.

ذکر این نکته مهم است که سایبرتراک معرفی شده در چند هفته پیش نمونه‌ای پروتوتایپ بوده و هنوز آماده تولید نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سعید سابق

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ممنون از پست خوب .
    اذعان داشتن درسته نه اذهان داشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بی نام

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    جالبه ذکه آقای شهردار از جنبه صرفه جویی اقتصادی به قیه نگاه کرده. اگر مشخص بشه سایبر تراک در طولان مدت به صرفه تر از وانت های سنتی هستن کلا رقابت دگرگون میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3116 ديدگاه)

    آقای شهردار شما مدل سه موتوره را بدین کارگر شهرداری بیشتر شهر و ویران می کنه تا آباد…?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    کامیونتهای دیزلی ایسوزو که تو ایرانم هستن، هم خرکارن، هم ارزون و هم کم مصرف و توان و کشش خیلی خوبی دارن. مهمتر اینکه باتری هم ندارن که نگرانش باشن. تو هر 5 قاره جهان هم عرضه میشن و حتی تو آمریکای شمالی هم با همکاری جنرال موتورز با برند شورولت عرضه میشن
    هنوز زوده از ماشینای الکتریکی تو کارهای سنگین استفاده کنی. هرچی بیشتر تحت فشار باشن باتریهاشون زودتر مستهلک میشن. مقاله تسلای 1 میلیون کیلومتری رو بخونین. باتریهاش تو کیلومتر 290 هزار مرخص شدن.
    ولی خب دیگه شور تسلا گرفتتشون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا