تسلا

فراخوان 80 هزار دستگاه تسلا به‌خاطر مشکل باتری و کمربند ایمنی

برخی از محصولات تسلا به‌خاطر مشکلات جدی نظیر کمربند ایمنی یا سیستم فرمان به نمایندگی‌های این شرکت فراخوانده شدند.

تسلا در یک اعلامیه از فراخوانی تازه برای محصولاتش در چین خبر داد. این خودروساز آمریکایی تعداد ۸۰,۵۶۱ دستگاه خودروی برقی‌اش را برای مشکلات نرم‌افزار مدیریت باتری و کمربندها به نمایندگی‌هایش در چین فراخوانده است.

شاسی بلند تسلا مدل ایکس
تسلا مدل X

این مجموعه در روز جمعه هفته گذشته این اعلامیه را منتشر کرد اما چیزی درباره جزئیات مشکلات موجود ارائه نداد و تنها به فراخوان کلی بسنده کرد. بر اساس گزارشی از «CNBC»، بیش از ۶۷ هزار دستگاه سدان مدل S و شاسی‌بلند مدل X در این رویداد فراخوانده شده‌اند.

این مشکل تنها به خودروهای تولیدشده میان ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۳ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ مربوط می‌شود. تسلا در رابطه با مشکل سیستم مدیریت باتری اعلام کرده که آن را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری رایگان رفع خواهد کرد. فراخوان دوم با مشکلی فیزیکی‌تر سروکار دارد و ممکن است درصورت عدم توجه مالکان خودرو، موجب آسیب‌رسیدن به سرنشینان شود؛ چراکه مشکلات مربوط به کمربند ایمنی جدی تلقی می‌شوند.

تسلا مدل ۳

بیش از ۲.۷ هزار دستگاه سدان مدل ۳ نیز که در میان ۱۲ ژانویه و ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲ تولید و بیش از ۱۰ هزار سدان مدل ۳ که میان ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ و ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ روانه بازار شده‌اند درگیر مشکل کمربند ایمنی هستند.

مشکل دوم احتمالا به‌خاطر قرارگیری و نصب نادرست کمربندها ایجاد شده است؛ بنابراین سازنده از مالکان خواسته تا برای حل مشکلشان، خودرو خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی تسلا ببرند تا کمربند ایمنی آن‌ها نیز موردبررسی قرار گیرد و درصورت لزوم، بازنصب شود.

به گزارش «رویترز»، تسلا در آخرین فراخوان عمومی محصولاتش نزدیک به ۱۲۸ هزار دستگاه خودروی برقی را در ماه آوریل و به‌خاطر مشکل احتمالی اجزای نیمه‌هادی خودرو فراخواند که می‌توانست منجر به تصادف وسایل‌نقلیه یادشده گردد.

تسلا در ایالات‌متحده فراخوان‌های بیشتری را ترتیب داده و حداقل سه کمپین را برای گردهم‌آوری هزاران خودرو تنها در ماه نوامبر سال جاری برپا کرده است. این فراخوان‌ها به مشکلات احتمالی سیستم نور، فرمان و… می‌پردازند.

مدل 3

یکی از این فراخوان‌های به‌خصوص ۳۰ هزار دستگاه مدل X را برای مشکل کیسه هوا سرنشین جلو به نمایندگی‌های این شرکت آورد. سه فراخوان دیگر نیز وجود داشتند که تسلا موفق شد مشکلات نرم‌افزاری محصولاتش را با به‌روزرسانی‌های ازراه‌دور (OTA) برطرف کند. به نظر شما آیا فراخوان‌های زیاد بر فروش یک خودروساز تاثیرگذار است؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    اصولا باید میزان فروش تسلا کاهش پیدا کنه ولی برعکس بیشتر میشه دلیلش رو نمیدونم چون تو جو اونجا نیستیم.

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. Just toyota

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      تسلا هر اتفاقی هم براش بیفته ، فروش خودش رو حفظ میکنه تازه تو اروپا هنوز مدل های پلد عرضه نشدن تا چند وقت دیگه که اونا بیان فروشش از اینی هم که هست بیش تر میشه

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. phonix

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      والا عجیبه پول بنز میدن و ماشینی شبیه تویوتا میگیرن
      البته با پک باتری
      این چی داره که لوکسه من نمیدونم

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. datsun

        ۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3500 ديدگاه)

        تویوتا انصافا بدترین محصولش هم طراحی داخلی بهتری از تسلا داره لوکس بودن تسلا صرفا به خاطر تجهیزات و آپشنهای که داره تو رده لوکس قرارش میدن،

        موافقم 11
        مخالفم 4
  2. Mr.porshe

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    مگه مجبوری ماشین بسازی
    همیشه خدا هم تو پارتی هالیوود ی هاست:)

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. علی

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      خو مرد مومن ماشین نسازه چه کار کنه کار اصلی‌ش همینه

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا