تسلا

ضرردهی سنگین کارخانه‌های تسلا در برلین و آستین تگزاس

ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا به خوبی از ضرردهی کارخانه‌های خود در تگزاس و برلین آگاه است. ماسک اخیراً در خلال گفت‌وگو با مالکان کلوپ سیلیکون ولی تسلا اظهار داشته است این دو کارخانه در حال سوزاندن میلیاردها دلار سرمایه هستند.

ماسک اظهار می‌دارد:

کارخانه‌های برلین و آستین تسلا در حال حاضر کوره‌های پول سوزی بزرگ هستند. اوکی؟ این واقعاً شبیه یک صدای غرش است، صدای سوزاندن پول در آتش…

ماسک افزوده گیگا فاکتوری تسلا در تگزاس هم‌اکنون فقط تعداد کمی خودرو تولید می‌کند که دلیلش مشکلات مربوط به افزایش تولید سلول‌های باتری ۴۶۸۰ بوده است. او همچنین خاطرنشان ساخته بسیاری از ابزارآلات موردنیاز برای تولید سلول‌های باتری ۲۱۷۰ در بندری در چین باقی مانده‌اند.

این مدیر ارشد می‌افزاید:

این موضوع باید سریعاً حل شود اما نیازمند توجه زیادی بوده و تلاش‌های زیادی را برای تولید انبوه در کارخانه‌های ما طلب خواهد کرد

تسلا همانند دیگر خودروسازان با مشکلات زنجیره تأمین در سال‌های اخیر دست‌به‌گریبان بوده هرچند مشکلاتش به اندازه برخی برندهای مطرح نیست. البته ماسک می‌گوید ۲۴ ماه گذشته کاملاً چالش‌برانگیز بوده است.

این مرد خبرساز دنیای خودرو می‌گوید:

دو سال گذشته از نظر اختلالات زنجیره تأمین یک کابوس واقعی بوده و یک چالش از پس چالش دیگری خودش را نشان می‌دهد. نگرانی مهم ما چگونگی ادامه کار این کارخانه‌ها و جلوگیری از ورشکستگی است. تعطیلی کارخانه ما در شانگهای که به خاطر کرونا بوده مشکل بسیار بسیار بزرگی خواهد بود

تسلا به دنبال کاهش هزینه‌ها بوده و به همین خاطر می‌خواهد ۱۰ درصد از نیروی کاری خود را در ماه‌های آتی تعدیل کند. این خودروساز همچنین دستمزد ثابت برخی کارکنان خود را به دستمزد ساعتی تغییر خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Matin2

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    تو که این همه داری پس از ضرر دهی با من حرف نزن
    اینا ضرر بدن جاهای دیگه ۲ برابر سود میدن بهت این همه پول میخوای چیکار؟

    موافقم 5
    مخالفم 32
  2. AMIR / ARMI

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    تسلا کمپانی بود که کارخونه فرمونت رو از یه کارخونه کاملا ضرر ده به یه کارخونه ای تبدیل کرد که بیشترین بازدهی رو در بین تمام کارخونه های خاک آمریکا به دست آورد
    این که چیزی نیست

    موافقم 15
    مخالفم 38
  3. فرید

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینا بهونس میخوان گرون کنن

    موافقم 28
    مخالفم 3
  4. TML BN

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    آخی ایلان چقدر خوشحال بود داشت می‌رقصید چشش کردن😂

    موافقم 29
    مخالفم 4
  5. mahdi-es17

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    ایران خودرو هم ضررده هست موفقیت در ضرر ده بودنه😂

    موافقم 38
    مخالفم 1
  6. پدرام

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    کار رو بسپارید دست آقای رییسی تا براتون درست کنه :)

    موافقم 38
    مخالفم 3
    1. HamiD

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      😂😂😂 از لحاظ غذایی خصوصا نهار کارمندا تامین میشن

      موافقم 34
      مخالفم 3
  7. پویان

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (752 ديدگاه)

    از اول پروژه برلین منطقی نبود ولی شانگهای خوب بود تگزاس هم خوب بود
    هند هم خوبه ولی شرط مسخره گذاشته که قطعات و… از چین نباید بیاد

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. meysam

      ۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      از نظر تو مسخره میاد
      وگرنه اینکه بگه می خوام خودم قطعات مصرفی رو تامین کنم هیچ مسخره نیست
      هند خودش تولید کننده عمده قطعات است و در آینده نزدیک خواهیم دید چجور موی دماغ چین میشه
      البته من فن هند نیستم

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. پویان

        ۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (752 ديدگاه)

        میثم در اینده خیلی چیزها رخ میده.
        خود ام جی چین میخواست با مشارکت هندی ها به صورت کلان خودرو برقی تولید کنه
        هند مانع توسعه شد
        نه هند همه چی رو نمیسازه. اصلا، قابل قیاس با چین نیست فعلا.
        مگر اینکه فیلم هندی ببینی

        موافقم 7
        مخالفم 4
  8. شهاب

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    ایلان ماسک باید از آموزه های سایپا و ایرانخودرو استفاده کنه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. گلاب

    ۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اون همه درخت قطع کردن حالا
    ضرر ده شده

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا