در دوران شاسیبلندهای پیچیده و الکترونیکی، تویوتا فورانر دو در مدل ۱۹۹۱ با گیربکس دستی و تجهیزات فنی بسیار ساده، گزینهای عالی برای طبیعتگردی محسوب میشود.
تویوتا بهتازگی نسل ششم شاسیبلند فورانر را معرفی کرده که بزرگتر و قویتر از همیشه شده و مملو از تکنولوژی است. این موضوع اما ناراحتی برخی از طرفداران فورانر را به دنبال داشته که شاسیبلندهای ساده، بادوام و جانسخت تویوتا را ترجیح میدهند. برای این دسته افراد، در بازار خودروهای کارکرده گزینهٔ مناسبی پیدا شده است. این فورانر V6 دودر مدل ۱۹۹۱ با گیربکس پنج سرعته دستی که برای فروش گذاشته شده، متعلق به زمانی است که فورانر همچنان به شاسی پیکاپ هایلوکس متکی بود.
این روزها شاسیبلندهای دودر محبوبیت سابق را ندارند و اکثر مدلها بهصورت چهاردر تولید میشوند ولی این فورانر یک تویوتای دودر واقعی است و شبیه هایلوکسی به نظر میرسد که روی اتاق بار آن کابین نصب شده است. در این قسمت، یک صندلی تاشو برای نشستن سرنشینان قرار گرفته که در پشت آن فضای زیادی برای وسایل کمپینگ، دوچرخههای کوهستان یا هر نوع وسیلۀ دیگری که برای طبیعتگردی نیاز است وجود دارد. با کنار کشیدن چرخ زاپاس نیز درب پشتی مثل وانتها به سمت پایین باز میشود که میتوانید روی آن بنشینید و چکمههای مخصوص پیادهروی را بپوشید.
این نمونه چند ایراد دارد ولی از بریتیش کلمبیا برای فروش گذاشته شده که زمستانهای بسیار ملایمتری نسبت به دیگر مناطق کانادا دارد و بنابراین این تویوتا در معرض نمک روی جادهها که باعث پوسیدگی میشود و در بسیاری از شهرهای کانادا مثل تورنتو روی برفها پاشیده میشود نبوده است. پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 فورانر هم با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور، تجربهٔ رانندگی بدون تنشی را فراهم میکند.
این فورانر ۱۷۷ هزار کیلومتر کارکرده و تسمه تایم آن حدود ۲۲ هزار کیلومتر قبل تعویض شده است. علاوه بر این، قطعات مختلف سیستم تعلیق مثل فنرها و کمکفنرها هم بهتازگی تعویض شدهاند. درحالیکه ۱۴ روز تا زمان پایان فروش این خودرو باقیمانده، بالاترین قیمتی که تا این لحظه پیشنهاد شده ۹,۵۰۰ دلار است. بهطورکلی، فورانر دودر با گیربکس دستی بسیار کمیاب است و به لطف سادگی فنی، تجربهٔ رانندگی خالصی را ارائه میکند. این ماشین متعلق به دورانی است که تویوتا خودروهای خود را بر اساس مهندسی خدشهناپذیر به فروش میرساند نه تکنولوژیهای پرزرقوبرق.
hosen
۲۹ آبان ۱۴۰۳خوراک ما ایرانی هاست خیلی خوبه واقعا
Ak 47
۲۹ آبان ۱۴۰۳عیییی جانم برای این تویوتا.اینو حال میده بگیری یه موتور w16 بوگاتی دیوو روش بندازی با سیستماسیون هایبرید خفیف و باهاش توی جاده های قم به تهران ۴۰۰ تا پر کنی اصلا اوفففف بعدش بری شیشه هاشو دودی ۱۰۰ در ۱۰۰ کنی و باهاش بری تور گردی.من اگه یه همچین ماشینی داشتم یکی از آرزو هام این بود هم سن و سالای خودمو هم شاد کنم بهشون اجازه میدادم سوار ماشین بشن این جوونای ماشینباز بعد میبردمشون بیابون گازشو میگرفتم تو کویر تا کیف کنن.
حسام
۳۰ آبان ۱۴۰۳نیازی نبود این همه شعر زیبا بسرایی.
بعد از اتمام خط سوم در شروع خط چهارم عرض کنم که شما با سرعت 400 که هیچی با 180 هم بخوای تو جاده قم تخته گاز بری راحت 10 الی 15 ملق رو خواهی زد.
لطفاً زمان فضانوردی گوشی بدست نگیرید.
KAIZEN
۲۹ آبان ۱۴۰۳برای آفرود و طبیعت گردی همین سادگی خوبه نه تکنولوژی های پیچیده
ولی باید با روند دنیا پیش رفت، نمیشه جلوش ایستاد
M4A1
۲۹ آبان ۱۴۰۳اینو یه موتور LS سوپرشارژ ببندی روش بعلاوه ۴ تا چرخ به سبک BigFoot و بعدش از رو هر چی تیگو و اکستریم ، جک ، چری ، هایما ، و … رد بشی و به صدای خرررررچ خرررررچ خرد شدنشون گوش بدی . آخ حال میدههههههه
https://static.wikia.nocookie.net/monstertruck/images/5/58/56595486_10213817801894386_4548613495972691968_n.jpg/revision/latest?cb=20190525045033
Parham
۳۰ آبان ۱۴۰۳یعنی واقعا از این ماشینای تمیز و خوشگل و بی دردسره و واقعا هم کم کاره نسبت به سنش.
این نسل از فوررانر سواری نرم و قشنگی داره و رانندگی باهاش خیلی خوشاینده.
ولی ۹۵۰۰ دلار؟؟؟؟ ۷۰۰ میلیون؟؟؟؟
ای بابا
علی منصوری
۳۰ آبان ۱۴۰۳خیلی خوبه این…قشنگ حس آفرود برات معنی میکنه
zm
۲ آذر ۱۴۰۳چه غولیه لامصب👹👹👹