چشم اندازهفته نامه

خودروهایی که تا 5 سال آینده تولید خواهند شد: بخش چهارم؛ وانت‌ها و ون‌ها

مسلما خودروهای برقی آینده صنعت خودرو را در دستان خود خواهند گرفت؛ گواه این مسئله نیز افزایش تعداد محصولات بسیار در خودروسازی‌های مختلف و قوانین سخت‌گیرانه کشورهای پیشرفته برای قطع تولید خودروهای احتراق داخلی است. از آنجایی که بازار خودروهای برقی بیش‌ازپیش داغ و تازه است، تقریبا تمام خودروسازان کهنه‌کار روی به تولید این خودروها آورده‌اند؛ این روند تا جایی پیش رفته است که به‌واسطه این پیشرفت، شاهد حضور نام‌هایی کاملا جدید نیز در صنعت خودرو هستیم.

ما در ادامه سری معرفی خودروهای الکتریکی مطرح آینده بازار، لیستی از تمام خودروهای پیکاپ و ون را که هنوز وارد خط تولید نشده‌اند اما به‌زودی خواهند شد، تهیه کرده‌ایم:

پیکاپ وانت کانو ورود از سال ۲۰۲۴

کانو یک استارتاپ برقی از ایالت کالیفرنیای آمریکا است که در حوزه ساخت ون و پیکاپ‌وانت فعالیت می‌کند. این استارتاپ می‌گوید که پیکاپش درکنار بهره‌مندی از ۶۰۰ اسب بخار قدرت، توان پیمایش مسافتی ۳۲۰ کیلومتری را نیز خواهد داشت. این وانت برقی که قرار است در بخش پیکاپ‌های سایز متوسط قرار بگیرد، از خودروی نامداری چون فورد رنجر حدود ۶۱ سانتی‌متر کوتاه‌تر است. پیش‌فروش این محصول هم‌اکنون آغاز شده است.

 

ون کانو ورود از سال ۲۰۲۲

ون ۷ سرنشینی کانو نیز همانند وانت برقی‌اش، براسا پلتفرم «تخته اسکیت» ساخته خواهد شد. این شرکت از همان تکنیک شرکت‌هایی چون مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، فولکس‌واگن و… استفاده می‌کند تا بتواند به‌راحتی، با یک پلتفرم چندین خودروی متفاوت تولید کند. سازنده مدعی شده است که این ون توان پیمایش مسافتی بین ۴۰۰ تا ۴۸۰ کیلومتر را خواهد داشت. کانو هم‌اکنون درحال تست و بررسی یک سیستم اشتراکی است که کاربران ازطریق آن، تنها زمانی هزینه خودرو را پرداخت می‌کنند که به آن نیاز دارند. جزئیات این طرح هنوز نامشخص است.

 

شورولت سیلورادو برقی ورود از سال ۲۰۲۳

گویا مدل‌های برقی پیکاپ و شاسی‌بلند جمس هامر تنها شروعی برای روند تولید این‌گونه مدل‌ها توسط جنرال‌موتورز بوده است. حال قرار است شورولت نیز سیلورادو تمام برقی را در مکانی یکسان با سایر مدل‌های برقی جنرال‌موتورز و بر پایه پلتفرم Ultium battery تولید خواهد کرد که به آن امکان پیمایش مسافت ۶۴۰ کیلومتر را می‌دهد. سازنده، سیلورادو را در نسخه‌های ساده و مجهز گوناگون به بازار عرضه خواهد کرد که قدرتمندترین آن‌ها، از ۶۶۴ اسب بخار قدرت سود می‌برد. تولید این مدل از امسال آغاز خواهد شد و قرار شده تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ دستگاه نخست به دست مشتریان برسند.

 

فورد F-150 لاتنینگ ورود از سال ۲۰۲۲

پرفروش‌ترین پیکاپ وانت آمریکا، فورد F-150، نیز الکتریکی شده است. این وانت محبوب در نسخه تک موتوری و دو موتوری براساس تست‌های EPA به‌ترتیب توان پیمایش ۳۲۰ و ۴۸۰ کیلومتر را دارد. هر دو نسخه این خودرو نزدیک به ۱۰۴۰ نیوتن متر گشتاور دارند که عدد بالایی محسوب می‌شود. این گشتاور نزدیک به ۲۷۵ نیوتن متر بیشتر گشتاور نسخه V6 هیبریدی پاوربوست است. فورد مدعی شده که نسخه دو موتوری F-150 لایتنینگ با قدرت ۵۶۳ اسب بخار، می‌‎تواند درعرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد؛ همین مورد آن را به یکی از سریع‌ترین پیکاپ‌وانت‌های جهان بدل می‌کند.

جی‌ام‌سی سیه‌را برقی ورود از سال ۲۰۲۳

شرکت جی‌ام‌سی برنامه دارد تا درکنار ساخت هامر EV  و وانت برقی شورولت سیورادو، سیه‌را EV را نیز در مرکز تولیدات ایالت میشیگان بسازد. متاسفانه به‌جز محل ساخت این خودرو، اطلاعات موثق دیگری دردسترس نیست اما می‌توان گمان کرد که نسخه برقی سیه‌را همانند نسخه بنزینی از طراحی منحصربه‌فرد خود بهره ببرد اما ازلحاظ فنی کاملا با شورولت سیلواردو برقی یکسان باشد؛ این شباهت بخش فنی می‌تواند تا آنجا پیش برود که حتی هر دو به سقف شیشه‌ای و سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب یکسان مجهز شوند.

 

جیپ رنگلر برقی ورود از سال ۲۰۲۳

جیپ هم‌اکنون درحال فروش نسخه پلاگین‌هیبرید رنگلر با نام «رنگلر ۴xe» است. حال این آفرودساز آمریکایی پیش‌نمایشی از شاسی‌بلند و پیکاپ‌وانت معروفش را درمعرض دید عموم قرار داده است که در آن، با خودرویی کاملا برقی مواجه هستیم. جیپ با رونمایی از مدل مفهومی «مگنتو» به‌عنوان رنگلر برقی و تحت برنامه «سفر شرقی چیپ»، خودرویی را نمایش می‌دهد که از بیرون همان مدل رنگلر روبیکان است اما از درون، شاهد بهره‌وری از ۴ بسته باتری و یک موتور برقی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت هستیم. چیپ به برقی‌شدن بسنده نکرد و نمایشی از رانندگی خودران این خودرو را نیز منتشر کرد که متاسفانه هنوز با واقعی‌شدن فاصله بسیاری زیادی دارد. رنگلر برقی تولید انبوه از ۲۰۲۳ معرفی شده و تا سال ۲۰۳۰ به سیستم تمام خودران مجهز خواهد شد.

 

رم ۱۵۰۰ برقی ورود از سال ۲۰۲۴

به‌زودی رم (RAM) نیز به دسته تولیدکنندگان وانت‌های برقی خواهد پرداخت تا از قافله عقب نماند. این شرکت که هم‌اکنون زیرپرچم استلانتیس به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ از نسخه برقی رم ۱۵۰۰ به‌همراه پلتفرم «بدنه‌روی‌قاب» رونمایی کند. این سازنده عنوان کرده که خودروی مدنظر قابلیت پیمایش ۸۰۰ کیلومتر مسافت را خواهد داشت. رم برنامه خود را با ساخت وانت‌های سنگین یا اصطلاحا «heavy-duty»، ون‌های شهری و ون‌های باربری ادامه خواهد داد و تا سال ۲۰۳۰ به خط تولید کاملا برقی دست خواهد یافت. باوجود اینکه هنوز اطلاعات زیادی دردسترس نیست اما این شرکت اعلام کرده که رم ۱۵۰۰ EV به فناوری شارژ سریع ۱۵۰ کیلووات ساعتی مجهز خواهد شد.

 

تسلا سایبرتراک ورود از سال ۲۰۲۳

اگر بخواهیم طراحی سایبرتراک را نسخه‌ای ساده‌شده از طراحی‌های امروزی بدانیم، واقعا حق مطلب را ادا نکرده‌ایم! سایبرتراک که خود یک وانت بزرگ با بدنه‌ای از جنس ورق‌های ضخیم فولادی محسوب می‌شود و نسخه تولید انبوهش نیز احتمالا چیزی بیش‌از ۴.۵ تن نیز وزن خواهد داشت، نزدیک به ۲۰۰ هزار خریدار دارد که پس از رونمایی نسخه اولیه‌اش در سال ۲۰۱۹، خواهان آن بودند. ابعاد این خودرو به ابعاد بدنه فورد F-150 لایتنینگ نزدیک است و از بدنه یکپارچه فولاد ضد‌زنگ سود می‌برد. سازنده ادعا می‌کند که مدل پایه این وانت برقی توان پیمایش بیش‌از ۴۰۰ کیلومتر مسافت را خواهد داشت و برچسب قیمت آن نیز زیر ۴۰ هزار دلار خواهد بود. تولید سایبرتراک نیز از ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

 

فولکس‌واگن ID.Buzz ورود از سال ۲۰۲۴

دومین خودروی برقی فولکس‌واگن که در سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد شد، ID.Buzz خواهد بود که ادای احترامی به میکروبوس تایپ ۲ محصول دهه ۵۰ تا ۶۰ میلادی خواهد بود. سازنده امید دارد این خودرو نیز همانند مدل بیتل که در سال ۱۹۹۹ بازسازی و تولید شد، جای خود را در میان قلب طرفداران و مشتریان جدید باز کند. این میکروبوس براساس پلتفرم MEB فولکس‌واگن ساخته خواهد شد و گنجایش پذیرش ۶ تا ۸ سرنشیان را دارد. برخی از احتمال تجهیز این خودرو به سیستم‌های خودران نیز سخن به میان آورده‌اند اما حقیقت ماجرا هنوز در پرده ابهام قرار دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. pedram7

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    جالب بود 👏

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. 2646

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      پست ” لکسوس ES 2023 فیس لیفت با تکنولوژی و کابین به‌روزتر معرفی شد ” رو باز کردم.
      مطلب رو خوندم و تا رسیدم به اولین کامنت …
      محمد رستمی نژاد: هیچ دلیلی واسه ترجیح دادنش به رقبا نیست.
      چه نظر اشتباهی! اتفاقا به نظرم Lexus ES تو کلاس خودش حتما روی سکوی اول تا سوم قرار داره. چه بسا حتی به صورت همزمان روی 2 تا پله!
      *********************************************************
      * حتما برات سوال شده چرا زیر یک پست غیر مربوط دارم کامنت می گذارم؟ چون ماهایی که این کار رو می کنیم، گاویم! همه مون …
      * چرا بی ارتباط کامنت اول رو ریپلای کردم؟ ساده است، چون مبتلا به بیماری روانی Attending Seeker هستم. نیاز دارم که دیده بشم. در موردم حرف بزنن. اصلا هم برام مهم نیست که بهم توهین می کنین یا تقدیر، مهم اون دیده شدن هست برای من.
      البته خدا رو شکر که شما نمی دونین با بی توجهی بهم چقدر می تونین زجرم بدین. اینکه پست هام رو دیسلاک نکنین، چه فشاری بهم میاره. خوشحالم که اشتباهی فکر می کنین با کامنت های منفی یا توهین تون، من زجر می کشم.
      البته من تنها Attending Seeker که شما می شناسین نیستم! من که تازه برگشتم، مطمئنم یکی هست که از من پیش شما معروف تره …
      *********************************************************
      برگردیم سراغ بحث پادشاهی Lexus ES در کلاس خودش روی سکو قهرمانی!
      باز دوباره برات سوالی پیش اومده؟ با خودت فکر می کنی 2646 دیوونه شده؟ با خودت فکر می کنی Lexus ES چطور می تونه در رقابت با ماشین های زیر پیروز باشه؟
      BMW 5-series
      Mercedes Benz E-class
      Maserati Ghibli
      Audi A6/S6
      Infiniti Q70
      و …
      عه! فکر کردی من یه Toyota/Lexus فن متعصب هستم؟
      .
      شوخی رو بگذاریم کنار، حقیقت ساده است. Lexus ES رقیب هیچ کدوم از ماشین های بالا نیست. Lexus ES یه سدان میدسایز لوکس دیفرانسیل جلو است که تنها رقیب اش در بازار Acura TLX است!
      بقیه ماشین های این سایزی بازار یا خودروهای اقتصادی ژاپنی و کره ای (و البته یک نمونه نادر آلمانی) هستند، مثل VW Arteon، Nissan Maxima، Toyota Avalon و … یا اروپایی های احمق که هنوز نفهمیدند دیفرانسیل جلو درست است و نه عقب! البته از اون جایی که میگن حماقت مسری است، از بس به Nissan گفتین BMW آسیا، اونم مثل Benz و BMW و … خر شده و ماشین سایز متوسط لوکس اش رو دیفرانسیل عقب (Infiniti Q70) ساخته!
      ای احمق … بابا یکم چرم بکش روی داشبورد Nissan Maxima بگو این هم سدان لوکس، بکن تو پاچه مردم دیگه! این اروپایی بازی ها چیه؟ فکر کنم سر همین تفکرات اروپایی بود که مدیران Nissan آقای کارلوس گون رو چنان کردند! پس شد آنچه شد …
      مردک ذات ژاپنی Nissan رو بردی بود زیر سوال! ما هر کدوم از ماشین هاشون رو 15-10 سال روی خط تولید نگه می داریم که هزینه تحقیقات برای ساخت موتور، گیربکس، شاسی و … ندیدم، بعد تو اومدی ذات ما رو عوض کنی، Nissan CEO said!!
      .
      اون قدیما می گفتن تو شهر کورها، یک چشم پادشاهه. الان به وضعیت Lexus ES تو کلاس خودش میگن لات کوچه خلوت. تو کلاسی که فقط Lexus ES و Acura TLX حضور دارن، سکوی قهرمانی با 3 تا جایگاه اون قدر فضا داره که Lexus ES همزمان اول و دوم باشه!
      *********************************************************
      کاربران پدال و اصولا هر ماشین بازی نیاز نیست بخش پایین را بخواند، توضیح واضحات است برای پسرهای بالای 10 سال! خواندن آن به پسران زیر 10 سال یا دختر خانم ها (به واسطه اطلاعات اندک شون از دنیای خودرو که ناشی از عدم علاقه شون است) توصیه می شود:
      .
      با توضیحات بالا امکان داره با خودت فکر کنی، ووواااوووو چه سیاست بازاریابی فوق العاده ای داشته Lexus. که البته باید بهت بگم کاملا در اشتباهی:
      * اولا Lexus خودروی دیفرانسیل عقب (با شاسی و پلت فرم کاملا مجزا) به اسم Lexus GS برای رقابت با سدان های لوکس اروپایی و صد البته Infiniti Q70 هم میهن داشت که از لحاظ فروش هیچ وقت رقیبی برای محصولات اروپایی محسوب نشد و بالاخره به خاطر فروش ضعیف از خط تولید حذف شد.
      .
      توضیحات پایین داستان زندگی ناخوشایند Lexus GS است که البته چون در توضیح به کاربری است، لحن اش گفتگوی دو نفره است:
      The Toyota N platform is a car platform for executive cars (E-class models) from Toyota, introduced in 2003. It is often called “Mark X platform” and “Crown platform”, after its core uses, and, less frequently, “Lexus GS platform”.
      In 2018, the N platform was replaced by the Toyota New Global Architecture TNGA-L platform.
      خیلی واضح نوشته که پلت فرم N تویوتا رو پلت فرم کراون می گفتند. غیر از نسل آخر Lexus GS، همیشه روی پلت فرم مشترک با Toyota Crown بود.
      اما چی شد که نسل آخر Lexus GS با پلت فرم Toyota Crown یکسان نبود:
      چون Toyota Crown تولیدش از ۲۰۱۲ متوقف شد، عملا نسل آخر Lexus GS همزمان با نسلی از Toyota Crown نبود. که البته پلت فرم New N که نسل آخر Lexus GS ساخته شد، آپگرید شده همون N platform است که به Crown platform مشهور است.
      .
      چی شد که نسل جدید Toyota Crown رفت روی شاسی های خانواده TNGA-L؟
      چون عملا دیگه تویوتا دیفرانسیل عقب Mid-size نداشت، برای همین Toyota Crown رفت روی سایز بزرگ تر شاسی خانواده TNGA که کلا جایگزین N platform و New N platform شده بودند.
      .
      متوجه شدی مصطفی؟
      می بینی ۲ خط کامنت تو چقدر پرت هست از قضیه اصلی؟
      شماها در مورد کمپانی محبوب خودتون چیزی نمی دونین، در مورد بقیه کمپانی فقط مارک اش رو بلدین؟
      .
      * دوما کلاس خودروهای سایز متوسط لوکس دیفرانسیل جلو حتی برای کمپانی هایی که در آن فعالیت دارند هم جذاب نیست. همان طور که گفتم بازیگران اصلی این کلاس Lexus و Acura هستند. Acura تو سال 2020 خودروی Acura RLX را از خط تولید خارج کرد، در حالی که این ماشین رو برای اولین بار در سال 2014 ارائه شده بود و حتی در سال 2018 فیس لیفت داشت. توقف تولید بعد از 2 سال از فیس لیفت!
      *********************************************************
      پی نوشت اول: منظورم از اون فرد مبتلا به بیماری روانی Attending Seeker که گفتم از من معروف تره، آقای دونالد ترامپ بود! اینکه تو به کی فکر کردی رو نمی دونم …
      .
      پی نوشت دوم: Lexus ES و Acura TLX در مدل های هیبریدشون سعی کردن با گذاشتن موتور برقی روی دیفرانسیل عقب به هر طریقی شده محدودیت شون به کلاس خودروهای سایز متوسط لوکس دیفرانسیل جلو رو بشکنن. با توجه به تجربه 150.000 کیلومتری با Lexus NX300h این سیستم به هیچ عنوان جایگزین سیستم AWD سنتی نیست. تو یک کامنت نظراتم رو نوشتم، سعی می کنم بگردم و پیدا کنم. اگر پیدا کردم، زیر همین کامنت لینک مطلب رو ریپلای می کنم.
      .
      پی نوشت سوم: تمام نکاتی که گفتم رو در قالب یک مثال به زبان ساده جمع بندی کنم:
      فرض کن خریدن ماشین سایز متوسط لوکس شبیه ازدواج با یک بازیگر خانم است! می تونی طناز طباطبایی (سدان های اروپایی دیفرانسیل عقب) را انتخاب کنی یا رابعه اسکویی (Lexus ES و Acura TLX). انتخاب هر کدوم شون مزایای و معایبی دارد و از همه مهم تر پیش نیازهایی.
      انتخاب تو کاملا شخصی است و همه ما هم در صورت برای تو آرزوی خوشبختی داریم اما بالاغیرتا اگر رابعه اسکویی رو انتخاب کردی، با استدلال های زیر دهن ما رو صاف نکن:
      * یه جایی اش به جای 85، 185 هست. بعد هم برای تایید ادعایت کلیپ اون راننده تاکسی رو بگذاری و نتیجه بگیری عمرت طولانی خواهد بود.
      * کراش هیچ کس نیست و به هیچ کس پا نداده! بعد در مورد ناموس پرستی برامون نطق کنی.
      * این قدر همه از من حساب می برند که کسی به خودش اجازه نمیده مخ همسرم رو بزنه.
      * حتی در شلوغ ترین جاها پرایوسی خودمون رو داریم و کسی مزاحم مون نمیشه.
      .
      خلاصه که از انتخابت برای سوار شدن (یا انتخابت برای دوست داشتن) لذت ببر. همون طوری که خریداران Benz، BMW، Maserati، Hyundai و … لذت می برند.

      موافقم 12
      مخالفم 37
      1. 2646

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (344 ديدگاه)

        آخ آخ، به صورت سهوی در هنگام کپی کردن مطلب توضیح N platform کمی زیادتر متن رو درگ کردم! پیری است و هزار درد و بلا …
        برای منصفانه بودن بحث، اگر حوصله داشتین، می تونین کامنت های پست زیر را مطالعه بفرمایید:
        https://www.pedal.ir/kia/duel-toyota-camry-trd-vs-kia-stinger/
        *********************************************************
        پی نوشت:
        آیدی Reza Motori متعلق به دوست من است. اینکه چرا کامنت های اولیه من با این آیدی زده شد، چرا زبان نگارشی اش با من فرق داره و اصولا چرا بعد از 14 ماه دوباره در پدال کامنت گذاشتم، داستان ساده ای دارد. منتها از اون جایی که اهمیت نداره، نیازی به گفتن اش نیست.

        موافقم 7
        مخالفم 13
        1. phonix

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          متن رو کامل خوندم
          مشکل اینجاس که این ماشین حریف خودرو های متفاوت از مدل خودش در المان و… هست و مطمئنا کسی بنز و بی ام وه رو با لکسوس پیر مردی عوض نمیکنه
          دوم اینکه ما همه میدونیم که تویوتا واقعا برند تنبلیه و وقتی دید که این ماشین نتیجه داده و فروش معقولی داره دیگه به دنبال تغییر انچنانیش نرفت
          احتمالا در اینده شاهد تغییر نسل این ماشین با یک پلتفرم بهتر باشیم و صد البته برقی یا هیبرید
          تویوتا از قدیم این طور بود (وقتی هم بهش گفتن نمیتونه ماشین درست و حسابی و اسپرت بزنه زد به سیم اخر و lfa رو داد که جرمی هم یه سری گفت این ماشین انقدر خوب بوده که خود تویوتا هم نمیتونه مثلشو بسازه )
          نوع بازارش هم خیلی فروش زیادی نداره هم آکورا و هم لکسس کم کم باید به فکر تغییر باشن با برقی شدن ماشین ها چهره و کابین از قبل تاثیر گذار تر خواهند بود همه هم می دونیم شرکتی که کار اصلیش تولید ماشین ها اقتصادی هست اونم تویوتا که واسه هر کاری دست دست می کنه نمیاد برای benz bmw که کارشون تولید ماشین های لوکس و اسپرت هست خط و نشون بکشه این کار فعلا فقط توسط جنسیس و بلندپروازی های هیوندای انجام میشه ژاپنی ها هم ساکت و اروم یه جا نشستن
          مثال بارزش هم میشه سوزوکی که کامل محو شده رفته دنبال کار اولش موتور سازی
          یا ماشین های خیلی اقتصادی تولید میکنه اونم فقط تو بازار هند و آفریقا و آمریکای جنوبی

          موافقم 14
          مخالفم 5
        2. mos

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          چه خوب شد که از “عمد” اضافه تر کپی کردی که اسم من رو بیاری و بحث گذشته رو زنده کنی جناب رضا موتوری. متاسفانه یا خوشبختانه با امثال شما که غرور و کاذب دارن و اهل مغلطه کردن هستن زیاد بحث کردیم که البته هیچ کدوم عاقبت خوبی نداشتن و دیگه نیستن.

          اون متنی که از ویکیپدیا کپی کردی رو منم بلدم کپی کنم. نکته اول اینکه پلتفرم N به کراون معروف بود چون اولین ماشینی که از این پلتفرم استفاده می‌کرد نسل دوازدهم کراون بود این صرفا اسمی بود که معروف شد نه اسم رسمی.
          ((اما چی شد که نسل آخر Lexus GS با پلت فرم Toyota Crown یکسان نبود:
          چون Toyota Crown تولیدش از ۲۰۱۲ متوقف شد، عملا نسل آخر Lexus GS همزمان با نسلی از Toyota Crown نبود.))
          نسل ۱۴ (نسل قبلی) تویوتا کراون و نسل ۴ (نسل آخر) لکسس GS هر دو سال ۲۰۱۲ رونمایی شدن که اگر چند ماه این ور اون ور رو حساب نکنیم کاملا هم زمان بودن که توجیه اشتباه شما رو نشون میده. اما چرا نسل ۱۴ کراون از پلتفرم new N استفاده نکرد؟ چون new N برای سدان و کوپه های اسپورت لکسس توسعه داده شد که با ماهیت کراون سازگار نبود، برای همین نسل ۱۴ کراون مثل دو نسل قبلش رو پلتفرم N ساخته شد تا زمانی که پلتفرم جایگزین TNGA-L توسعه داده شد.
          همه این توجیه های اضافه ای که آوردی بخاطر غرور کاذبی هست که نمیذاره اشتباهت رو قبول کنی، حالا هم میدونم با مغلطه و استفاده از موضوعات بی ربط مثل اسم فلان بازیگر و سایز فلان عضو بدن میای دوباره اشتباهت رو توجیه می‌کنی.
          جواب دادن به بقیه قسمت های کامنتت هم بی فایده است و وقت تلف کردنه چون اطلاعاتی از تفاوت سگمنت ها و بازار هدف محصول نداری.

          بگذریم هنوز منتظرم لینک منبعی که این قسمت حرفت تو پست کمری و استینگر رو تایید کنه برام بفرستی:

          (((پروژه AMG One برای مرسدس بنز تمرینی بود برای سینک موتورهای کم حجم توربو با تکنولوژی های هیبریدی و برقی اش تا بتونه محصولات پرفورمنسی با ((صدای موتور خوب))! جایگزین موتورهای V8 کنه تا بتونه به راحتی حذف موتورهای معروف اش مثل ۶.۳ و ۵.۵ رو کمرنگ کنه.)))

          موافقم 14
          مخالفم 4
        3. 2646

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          وقتی هم بهش گفتن نمیتونه ماشین درست و حسابی و اسپرت بزنه زد به سیم اخر و lfa رو داد که جرمی هم یه سری گفت این ماشین انقدر خوب بوده که خود تویوتا هم نمیتونه مثلشو بسازه
          *********************************
          phonix جان
          اطلاعات زیر رو به یک دانشجوی ترم دوم مدیریت صنعتی نشون بده و نظرش رو در مورد میزان موفقیت پروژه بپرس:
          در ابتدا پروپوزال پروژه تهیه شده که البته ما از مدت برنامه ریزی، میزان هزینه، پرفورمنس هدف گذاری شده و … خبری نداریم چون محرمانه است اما موارد زیر را می دونیم:
          1. چند سال بعد از اجرای پروژه و همزمان با اتمام کار، شرکت به این نتیجه می رسه پرفورمنس نهایی مطلوب نیست و شروع می کنه به تغییرات عمده (نشان دهنده ضعف مهندسان در تعیین پرفورمنس پروژه + عدم مطابقات پرفورمنس با رقبا که به واسطه طول کشیدن بیش از حد پروژه است، نشان دهنده ضعف بخش تولید)
          2. اشتباه در تعیین قیمت و تعداد خودروی تولیدی که باعث فروش نرفتن و شکست نهایی محصول شد. (نشان ضعف بخش های برندینگ و بازاریابی)
          3. تعیین قیمت نهایی نادرست و بسیار بالا نسبت به پرچمداران کلاس خودرویی که حدود 2 برابر Lamborghini، Ferarri و Porsche بود. (نشان ضعف بخش های برندینگ و بازاریابی + ضعف توانایی بخش مهندسی در کنترل هزینه ها + ضعف مهندسان در تعیین پرفورمنس پروژه )
          4. عدم توانایی استفاده از دانش به دست آمده در ساخت محصولات جایگزین.
          *********************************
          پروژه Lexus LFA زمانی پروژه موفقی بود که
          1. می تونست فروش بره.
          2. می تونست با رقبای همزمان خودش رقابت کنه. بیا فرض کنیم Lexus LFA تونسته از همه ماشین های هم نسل خودش بهتر باشه اما وقتی حدود 2 برابر قیمت داره، عملا چه مزیت رقابتی صورت گرفته؟
          3. می تونست از تکنولوژی که حاصل این 10 سال کار بود، استفاده کنه اما پروژه چنان با شکست مواجه شد که ساخت ماشین های سوپر اسپرت و اسپرت Toyota/Lexus تعطیل شد (تا زمان Corolla GR)
          4. شرکت Lamborghini، Ferrari و Porsche سال هاست دارن پلت فرم های جدید می سازن. Ferrari در تولیدات محدود خودش میلیون ها دلار سود می کنه که باعث میشه شرکت سر پا بمونه. Lexus LFA با حدود 2 برابر قیمت Ferrari رقیب، روی قیمت 400.000 دلاری باعث ضرر حدود 400.000 دلاری روی هر دستگاه برای کمپانی بود (البته قیمت ضرر را یادم نیست دقیق، فکر کنم همین حدود بود).
          *********************************
          Lamborghini، Ferrari و Porsche سال هاست دارن روی لبه تکنولوژی ماشین تولید می کنن و نسل به نسل بهبود میدن، Lexus LFA چه تکنولوژی خاصی داشت که این 3 تا کمپانی ندارند؟
          تمام این مخارج ساخت Lexus LFA (حدود 800.000 دلار) نسبت به رقبا (مثلا Lamborghini Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale Coupe با قیمت حدود 250.000) زمانی موفقیت است که از این تکنولوژی ها استفاده بشه؟ چی شد سرانجام پروژه Lexus LFA؟

          موافقم 4
          مخالفم 18
        4. phonix

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          اقای 2646
          پروژه lfa کاملا موفقیت امیز بود.
          انقدر اوازه شرکت لکسوس رو بهتر کرد که هنوز هم مدل های اسپرت اون رو هی سری که میان جانشین اون میکنن تمام مدل ها هم فروش رفت شاید دیر ولی خوب فروش رفت و انقدر دوست دار داره و ماشین خوبیه که هنوز هم میخوانش و قیمتش تحت هیچ شرایطی افت نکرده و این نشون دهنده موفقیت خودرو هست کارشناسان هم موافق هستن حتی جرمی کلارکسون که از تویوتا خوشش نمیاد و لکسوس رو پیر مردی خطاب میکنه و خیلی سخت گیره و به هر ماشینی روی خوش نشون نمیده کاملا واضح تو برنامه از این خودرو تعریف کرد.
          اگر هم مشکلی داشته ماشین و سر موقع عرضه نشده به دلیل این بوده که اولین تجربه تویوتا و لکسوس در اون سبک خودرو سازی بوده چرا الان به همچین مشکل هایی نیمخورن.
          مثل ما که برای شما احترام قائل میشیم کل مطلب هرچند نا مربوط به خودرو و درباره تشبیه ماشین به زن بازیگر رو میخونیم انتظار داریم شما هم کامنت های مارو بخونید و یک جواب خوب و درخور بدید تا با بحث اطلاعات طرفین بیشتر بشه و سطح علمی سایت زیاد شه اینجا که اینستا گرام نیست.
          شما مثل اینکه از مطلب بنده خوشتون نیومد فقط بخش lfa رو برای واکنش انتخاب کردید.

          موافقم 5
          مخالفم 1
        5. 2646

          ۱۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          چه خوب شد که از “عمد” اضافه تر کپی کردی که اسم من رو بیاری و بحث گذشته رو زنده کنی جناب رضا موتوری. متاسفانه یا خوشبختانه با امثال شما که غرور و کاذب دارن و اهل مغلطه کردن هستن زیاد بحث کردیم که البته هیچ کدوم عاقبت خوبی نداشتن و دیگه نیستن.
          ********************************
          MOS
          چقدر زرنگی که فهمیدی از عمد بود. چه کشف مهمی که با تاکید گفتی!
          هوش سرشارت در مورد شناسایی اینکه کامنت های Reza Motori حرف های من هست هم فوق العاده بود. فقط حیف که کامنت هاش موجوده که خودم گفتم بهت :)))
          اتفاقا جای نگران کننده همین است که شما تویوتا فن ها حماقت گله ای دارند. حضور احمق هایی مثل شماها باعث شد که الان پدال کاربرهای فوق العاده ای را نداشته باشه. مثل :
          Mehran911
          R@min
          Ramin (دوست طرفدار محصولات چینی)
          Mehdi (دوست طرفدار محصولات BMW)
          و …
          .
          ***

          موافقم 3
          مخالفم 12
      2. viper2

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        یا عللللی . ماشالا اطلاعات . دمت گرم

        موافقم 4
        مخالفم 11
      3. JDM lover

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (886 ديدگاه)

        یا ابلفففففففضضضضلللللللل
        داداش حداقل به کیبورد گوشیت رحم کن

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. 2646

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          عزیزم واقعا فکر کردی این کامنت ها را با گوشی می نویسم؟
          نه، با کامپیوتر می نویسم. فکر کنم این کامنت 15 دقیقه طول کشید.
          کامنت هایی که عکس داره به خاطر آپلود عکس خیلی طول می کشه.

          موافقم 1
          مخالفم 16
      4. حسین

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1094 ديدگاه)

        تلاش خوبی بود ولی حیف که بی ثمره. امید به اینکه تلاش های مکرر جنابتان باعث کاهش فروش لکسس بشه.
        فکر کنم شما بودی با اسم پیج رضا موتوری گفتی لکسوس gx، ls، LC فروششون پایین و شکست خورده هستش درسته؟ یه نگاهی به آمار فروش این محصولات بندازیم:
        gx: 32000
        Lc: 2785
        Ls هم سال 2018 فروشش از سری هفت در آمریکا بیشتر بود الان هم وضعیت فروشش بد نیست سال 2021 معادل 3739 دستگاه.

        مدل gs هم سال های 2015 و 2016 فروش خوبی داشت(علیرغم گفته های بی پایه و اساس و بدون رفرنس شما که فروش اون رو شکست خورده خطاب کردی ). !!!! اگر بحث ناتوانی در رقابت بود سال 1992 برند تازه کار لکسس نمی تونست با یک مدل آمار فروش با اختلاف زیاد بیشتر از بنز و بی ام و ثبت کنه (در آمریکا) که این وضعیت مدت طولانی باقی موند تا سونامی ژاپن.
        حیف که مدیران احمق لکسس از دانش بی پایان شما بهره نمیگیرن که سیاست های فروش جاهلانشون رو اصلاح کنن:)))!!!

        اما چرا میگم شما توی کامنتات مغالطه می کنی اون هم از نوع حرفه ای! نمونه ای از مغالطات جنابتان:
        (کاربران پدال و اصولا هر ماشین بازی نیاز نیست بخش پایین را بخواند، توضیح واضحات است برای پسرهای بالای ۱۰ سال! خواندن آن به پسران زیر ۱۰ سال یا دختر خانم ها (به واسطه اطلاعات اندک شون از دنیای خودرو که ناشی از عدم علاقه شون است) توصیه می شود:)) در منطق این جمله بندی یک نوع مغالطه حساب میاد. وقتی میخوای یه چیزی رو بگی اولش میگی این حرف منو حتی کودکان هم میدونن یا مثلا همه میدونن، شخص با این جمله بندی تلاش داره با این بازی ها جملات و تحلیل های اشتباهش رو منطقی جلوه بده!(مغالطه)
        سعی کن دست از مغالطه برداری دوست عزیز.

        بحث طناز طباطبایی و رابعه اسکویی هم یک بحث بی ربط که مثال این بحث های بی ربط در کامنت قبلی شما در مطلب استون مارتین ونکوییش زاگاتو هم دیده می‌شد. نمی دونم معیار شما برای این قیاس چی بود ولی اگه من بخوام از زاویه دید خودم به این موضوع نگاه کنم میتونم لکسس رو به خانم آنا د آرمس و بی ام و رو به واسطه طراحی های فجیعش به کاراکتر اسمیگل ( فیلم ارباب حلقه ها) تشبیه میکنم

        یه لطفی بکنید حالا که بحث دیفرانسیل عقب و این چیزا شد یه توضیحی هم راجع به bmw m1 به عنوان اولین اسپرت موتور وسط تولید انبوه بی ام و بدید و اینکه چرا اون کلاه گشاد رو سر لامبورگینی گذاشتن؟ از برندی با این همه توانایی های فضایی ( که از کهکشان آندرومدا میاد) چرا باید اون حرکت رو پیاده می کرد؟

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. phonix

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          دوست عزیز ما فقط چند تا ادم هستیم که داریم نظر میدیم تمام شرکت ها تیم هایی دارن که کارشون سیاست گذاری برای افزایش فروش و افزایش اعتبار برند هست
          لکسوس هم برند بسیار خوبیه و قابل احترام هستش ولی بی ام وه نیست بنز نیست
          اون ها به لوکس بودن و اسپورت بودن معروفن
          ولی لکسوس چه دلش بخواد چه نخواد زیر مجموعه تویوتا هست که دلش نمیخواد تغییر کنه و عملا شعار مدیریتش اینه: به ترکیب برنده دست نزن
          ضمن اینکه اینجا بعضی دوستان به من میگن ژاپنی فن واقعا جالبه اگه فکر کنید هیتر محصولات لکسوس هستم سوار شدم اتفاقا ماشین اقوام بوده مدل nx ماشین خوبی هست و کسی نمیتونه بگه بده حتی من اگه باشم بجای x4 به خاطر قیمت زیاد لوازم جانبیx4 برش میدارم ولی نمیشه که واسه همه چی دعوا راه انداخت

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          دوست عزیزم phonix
          من اون کامنت رو خطاب به آقای 2646 گذاشتم و اطلاع دارم که هیتر نیستید😊
          اتفاقا در کامنتی هم که دیروز توی مطلب ونکوییش زاگاتو برای آقای 2646 گذاشتم به همین مطلب که شما فرمودید اشاره کردم و به طور دقیق نوشتم هر برندی اهدافی داره و بازار هدفش هم متفاوته. انتهای اون نظر هم نوشتم هر چیزی را بهر کاری ساختند.
          یادمه چند ماه قبل هم یه کامنتی گذاشتم و نوشتم اصلا بازار هدف سری پنج و ای کلاس و لکسس es با هم یکی نیست و دقیقا گفته بودم مثلا کسی که با معیارهای خودش قصد خرید سری پنج داره نمیره به جاش لکسس es بخره و برعکسش هم همینطور.
          ولی خب مشکل اینجایی به وجود میاد که این دوستمون معیارها و سلیقه های شخصی خودش رو استاندارد بین المللی میدونه و به نطر میاد انتظار داره که حتی برندها سیاست تولید و فروششون مطابق سلایق ایشون باشه!
          اکثر اوقات توی نظراتم به آمار فروش اشاره می کنم چون معتقدم همه چیز در بازار آزاد و رقابتی جهانی در آمار فروش منعکس میشه. مثلا برندی مثل اینفینیتی طی سال های اخیر یکسره با کاهش فروش مواجه شده. خب این آمار چیزهای مختلفی رو میتونه نشون بده حالا وقتی میریم با جزئیات بررسی می کنیم می بینم خدمات پس از فروشش مشکل داره، قابلیت اعتمادش مشکل داره، رضایت مشتری رو جلب نمی کنه، قیمتش به صرفه نیست، و و و….
          همه اینها تو آمار فروش چند ساله برند منعکس میشه.
          قصد اینکه اگه لکسس هم اینطور که 2646 توی تمام کامنتاش سعی داره این برند رو لعنتی نشون بده اگه واقعا اینجوری بود همچین موفقیت هایی در آمار فروش بدست نمی‌آورد. حالا ایشون سعی داره با استفاده از تمثیل ها و تشبیه ها و استفاده از یکسری الفاظ مثل اینکه که فلان جا کامنت می‌گذاریم فلانیم و امثال اینها خودش رو منطقی جلوه بده و تعصب پنهان در کامنت هاشو بپوشونه.
          ایشون اعتقاد داره بحث ناتوانی لکسس هست که روح اسپرت نداره مثل بی ام و. ولی این صحبت مخصوصا در دنیای امروز یکم مسخره به نظر میاد بلکه بحث سیاست برندهاست که اتفاقا می بینیم درست جواب داده.

          موافقم 12
          مخالفم 1
        3. 2646

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          حسین می دونی مغلطه یعنی چی؟
          یعنی مقاومت شما فن های Toyota/Lexus در برابر حقایق مستند و دقیق. دیدم یک جایی من رو علی بخردی دونستی :)))
          چرا فکر نمی کنی علی بخردی، 2646 و … که می تونن جای BMW، POrsche یا هر ماشینی که دارن با قیمت پایین تر Toyota/Lexus بخرند؟ کامنت های پارسال و این دفعه من هست، تقریبا بهترین Toyota/Lexus های بازار ایران را داشتم:
          * Toyota Prado J120 VX S-Special سفارش روسیه (سال 2007 که پرادو اومد، VX S-Special سفارش عرب 62.000.000 تومن بود، من ماشین خودم رو خریدم 75.000.000 تومن، چون فقط 20 دستگاه اومد و آپشن های رفاهی و کاربردی بیشتری داشت)
          * Toyota LC J200 60th anniversary پدرم
          * Toyota Camry XV40 SE
          این ها زمان خودشون خیلی تک بودن تو ایران، باقی Toyota/Lexus های معمولی رو هم کم و بیش داشتم. عکس های یک سری شون رو گذاشتم، یک سری فیلم و عکس دارم توی هارد که هنوز نگذاشتم! فکر می کنی چرا ما با تجربه های مستند باید از این ماشین ها بد بگیم؟ من حتی کیفیت عکس زوایای جلوبندی رو پایین نیاوردم که بتونی زوم کنی و بالای صفحه ببینی دستگاه به صورت اتوماتیک زوایا را با زوایای اعلامی Lexus NX داره مقایسه می کنه.
          .
          این توهم اینکه هر کسی از Toyota/Lexus بد میگه، حتی بر اساس شواهد مستند و کاملا علمی، دشمن می پندارین رو از کجا آوردین؟ یا یه سوال دیگه، شمایی که نظرات من رو مغلطه می دونی، اصلا سوار Toyota/Lexus شدی؟ داشتی؟ تست کردی؟ با چنین دستگاه های دقیقی استهلاک ماشین رو به دست آوردی؟ یا صرفا نشستی پشت مانیتور و داری از برند محبوبت، بدون هیچ تجربه مستقیمی دفاع می کنی؟
          *********************************

          .
          داستان شما طرفداران Toyota/Lexus اینه پسر خوب. و گرنه جای این همه انتقاد از شخصیت من، که حتی به قول فونیکس شما نمی دونین من پسر هستم یا دختر و تحمل فشار، مستقیما انتقاد من (مثلا بحث جلوبندی) را ریپلای می کردی، می گفتی اینم تجربه من است (البته با ذکر جزئیات و مستند)، بعد با هم می گشتیم دنبال تجارب بیشتر.
          برای همین اصولا آدم هایی مثل من، علی بخردی یا … به شما و نظرات تون هیچ اهمیتی نمیدن! چون شماها غرق هستین در دنیا فانتزی خودتون.

          موافقم 4
          مخالفم 13
        4. 2646

          ۱۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          به به، دوستان شاهد شخصیت شناسی من هستید توسط استاد بهزاد!
          میگن عمیق ترین دارک وب های فارسی رو میشه تو نی نی سایت پیدا کرد، احسنت به شما دوستان که دارین پدال رو هم به اون سطح می رسونین!
          اگر از خانمی در سایت خواستگاری کردم، حتما برای شناخت بیشتر شخصیت من مزاحم استاد بهزاد شوند.
          *********************************
          بهزاد
          مثل همیشه که کامنت هات در جواب من مملو از ***بود. یه تیکه علمی داره که با هم بررسی می کنیم:
          گفتی ” الانم اگه بحث گیربکس پیش بیاد کل اطلاعاتش از آیسین مربوط به یک مدل گیربکس مثلا ۲۰ سال پیشه و کلی رمان و جفنگ که ثابت کنه این شرکت عقبه! ”
          خوب دقت کن:
          .
          Toyota 4Runner N280
          2009–present (حدود 13 سال)
          موتور 4.0 1GR-FE: معرفی شده در 2001 یعنی 20 سال قبل
          گیربکس aisin a750: معرفی شده در سال 2002 یعنی 20 سال.
          .
          همین موتور و گیربکس روی محصولات زیر هم هست:
          * Toyota Prado J150 از سال 2010 تا الآن (البته این نسل پرادو صرفا فیس لیفت بود، چون عملا پلت فرم، موتور و گیربکس تغییر نکرد)، پس میشه گفت Toyota Prado 2022 با موتور و گیربکس معرفی شده در سال 2002 ساخته میشه.
          * Toyota FJ Cruiser. این ماشین هم سال 2018 به طور رسمی کنار گذاشته شد اما هنوز داره تولید میشه. عین آهنگ های مرتضی پاشایی می مونه، از اون دنیا میان :)))
          Toyota LC J200 چه در مدل V6 و چه در مدل V8 موتور گیربکس اش از 2007 تا 2020.
          این از داستان شاسی بلندهای Toyota/Lexus
          .
          توی سدان و کراس اورهای Toyota/Lexus هم یه موتور 2.4 دارین و یه موتور 3.5:
          موتور 3.5 با کد 2GR-FE: از سال 2005 که معرفی شده تا …
          Toyota Aurion/Camry از 2006 تا 2017
          Lexus ES 350 از 2006 تا 2018
          Lexus RX 350 از 2007 تا 2015
          باقی ماشین ها رو هم میشه راحت سرچ کرد.
          این موتور هنوز با همون تکنولوژی داره روی یک سری ماشین استفاده میشه. البته تویوتا زحمت کشیده و یک سری تغییرات نرم افزاری و کوچیک داده و اسمش رو گذاشته 2GR-FKS
          حالا گذاشته روی آخرین نسل ماشین های پایین تا 20 سال بعد:
          2016–Toyota Tacoma 2022
          2015–2020 Lexus GS 350
          2015–2022 Lexus RX 350
          2017–2022 Lexus LS 350
          2017–2019 Toyota Highlander
          2017–2020 Toyota Sienna
          2017–2022 Toyota Camry
          2018–2022 Toyota Avalon
          2018–2022 Lexus IS 350
          2018–2022 Lexus ES 350
          2018–2022 Lexus RC 350
          .
          گیربکس سدان ها و کراس اورهای V6 هم که خانواده U660 هست:
          U660E
          2007–2017 Toyota Camry (V6)
          2007–2018 Lexus ES 350
          2007–2017 Toyota Aurion (V6)
          2008-2018 Toyota Avalon

          همین گیربکس ارتقا نرم افزاری داره و میشه U660F:
          2009–2022 Toyota RAV4
          2010–2022 Lexus RX 350
          و …
          وضعیت موتور 2.4 و گیربکس هماهنگ اش هم همینه.
          پسر خوب من در مورد 20 سال پیش حرف نمی زنم، من در مورد ماشین های روز Toyota/Lexus حرف می زنم، منتها تو چون تازه چشمت به حقیقت باز شده، تکنولوژی روز Toyota/Lexus به نظرت 20 ساله میاد :))

          موافقم 3
          مخالفم 11
        5. 2646

          ۱۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          اینکه کی ها سوختن مشخصه :)))

          موافقم 1
          مخالفم 14
        6. بهزاد

          ۱۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          اونقدر درگیر ویکی پدیا شدی که زحمت اطلاعات درست را هم نمیدی و باز وارد مغلطه علت جعلی شدی.
          اکثر ساخته های ۲۰۲۲ تویوتا گیربکس ۸ سرعته و cvt دارن حتی rav4.
          موتورهای ۲.۴ لیتری مدت مدیدیست به ۲.۵ نسل جدید ارتقا یافته اند.
          الان بخواهیم وارد بازی بی معنی و متوهم شما بشیم همینجوری کلی مثال موتور 2 لیتری سایر شرکت ها که سالهاست داره تولید میشه بشیم!
          اگر شرکتی در بهینه سازی قوای محرکه ی محصولات خودش در این ۲۰ سال درجا میزد که الان سالانه میلیاردها دلار جریمه به خاطر عدم پاس کردن استانداردهای آلایندگی میداد و حتی عدم عرضه به خاطر قوانین.
          در این سالها بنده با همچین نظرات سخیف و نحیفی در پدال برخورد نداشتم و فکر میکنم شما علاوه بر مشکلات شخصیتی دچار نوعی جامعه ستیزی هم هستید که امیدواریم این ذهن آشفته و بهم ریخته صدمه ای به اطرافیانت نزنه هرچند این حقارت از شما چیزی ساخته که در کلام نمیگنجه.

          موافقم 13
          مخالفم 0
        7. حسین

          ۱۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          جالبه! کاربر مورد بحث کامنت میذاره فحش میده بعد که جوابش میدیم کامنتش رو پاک می کنه که بگه ما با ادب بودیم ولی به ما فحش دادن! غافل از اینکه از کامنتش اسکرین شات گرفتم و در صورت لزوم در قالب لینک ارسال می کنم

          موافقم 8
          مخالفم 1
        8. 2646

          ۱۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          بهزاد
          ( اکثر ساخته های ۲۰۲۲ تویوتا گیربکس ۸ سرعته و cvt دارن حتی rav4.)
          به خاطر یه دونه عدد اشتباه، کل اون ۳۰ تا ماشینی که نام بردم، شد اشتباه؟
          به خاطر یه دونه عدد، موتور گیربکس هایی که ۲۰ ساله دارن روی محصولات تویوتا نصب میشن، یهو همه از بین رفتن؟
          .
          بحث های روان شناسی ات که عالیه!
          جامعه ستیز دوستانی هستند که به هر نظر مخالفی، چند چند تا منفی میدین. من به کامنت های توهین شما به خودم هم منفی ندادم. اصلا مهم نبوده برام که بخوام منفی بدم. همین اینجا و هم گذشته :)))
          **********************************
          جالبه! کاربر مورد بحث کامنت میذاره فحش میده بعد که جوابش میدیم کامنتش رو پاک می کنه که بگه ما با ادب بودیم ولی به ما فحش دادن! غافل از اینکه از کامنتش اسکرین شات گرفتم و در صورت لزوم در قالب لینک ارسال می کنم
          .
          حسین شیر مادر حلالت! دمت گرم. این تیکه رو خوب اومدی!
          همین جا به مدیریت اعتراض کن بابت کامنتی که از من پاک شده بر علیه شما.
          منم همین تو همین کامنت اعتراض می کنم که چرا کامنت من پاک شده ولی کامنت پاسخ (پاسخ توهین من) پاک نشده؟
          اگر من پاک کرده باشم، مشخص است (که واقعا نمی دونم چطور میشه پاک کرد) و گرنه مدی.ریت باید پاسخگو باشه چرا کامنت های من رو پاک کردین؟
          اسکرین هم نگه دار حتما.

          موافقم 1
          مخالفم 7
      5. Sina

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (811 ديدگاه)

        در تعجبم از اینهایی که لایک و دیسلایک دادن
        واقعا نشستین خوندینش
        خود مقاله های پدال رو وقتی موضوع معرفی یه ماشینه جدیده من فقط عکس هاشو میبینمو سریع نگاهی به اعداد رقم ها میندازم که ببینم موتورش چیه و چند اسب داره
        مگر اینکه مطلب علمی یا بررسی باشه
        بعد نشستین این کامنت رو خوندین

        موافقم 8
        مخالفم 0
      6. phonix

        ۱۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        اقای 2646
        میشه در یک جمله علت محبوبیت و فروش بالای ماشین های ژاپنی و اینکه چرا تویوتا هوندا و نیسان جز بزرگترین برند های خودرو سازی دنیا هستن رو برامون بنویسی؟
        اینو بگیم و از این به بعد این بحث هارو تموم کنیم که واقعا فرسایشی شده و باعث از میون رفتن ادب در کامنت ها شده
        (یه جمله کنایه هست می دونم دستتون به کم نمیره شما بنویسید من حتمی میخونم)

        موافقم 6
        مخالفم 1
    2. قدرت طهماسبی

      ۱۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      جای وانت پیکان و نیسان خالی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. امیرعلی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    جالبه به جز فولکس‌واگن آخر همه شون آمریکایی بودن بعد چینی فن هایی که میانگین سنی شون از ۱۴ سال کمتره میان درباره افول خودروسازی امریکا حرف می‌زنند و میگن در اینده خودرو های امریکایی فقط محدود به بازار خودشون میشن :))))))

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. Matin2

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (358 ديدگاه)

      حاجی تو باغ نیستی ها!!! چینی فن زیر ۱۴ سال؟🤨🤨

      موافقم 2
      مخالفم 6
  3. Cowboy

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    به نظرم دوره برقی خودرو ها رو آمریکایی ها شکل میدهند و بقیه به دنبالشون و خیلی شرکت هایی که توی بیست سال گذشته محو بودند مثل کادیلاک توی دوره برقی دوباره به شکوه طراحی برمیگردند

    موافقم 10
    مخالفم 0
  4. genius

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    تا ۵ سال آینده بلطف مدیریت … دوستان تو ایران تیبا ۲ بدون ضبط و زه و لاستیک میشه ۸۰۰ میلیون تومان!!

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      😂😂😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. ارین صاحب جمعی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    ناموسا تراک برقی چیه دیگه ؟؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. TML BN

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    بابا تمام اسطوره ها مارو دارید میگیرید

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. JDM lover

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    رم ۱۵۰۰ برقی چه سمیه؟
    وانت رم باید قلدر و با صدای وحشتناک باشه ، این سوسول بازیا چیه
    واقعا وانت الکتریکی رو درک نمیکنم اصلا

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. Alan.r

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    همشون برقین😔

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. Dian

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    متاسفانه دیگه موتور های حجم بالای v8 جاشونو یواش یواش میدن به برقی های بی روح …

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Dian

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    جیپ رانگلر برقی اگزوز داشت؟😳

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    چرا آمریکایی همشون میخان برقی شن یعنی چی؟!؟! آخه سیرا!؟ لایتنینگ؟! سیلورادو….. رانگلر دیگه چرا…. هعی مجبوریم کنار بیایم. یکی از دلایلش فکر کنم اینه امریکا خیلی شهراش آلوده شده استفاده زیاد از حد گاز گلخانه ای ولی آمریکا ۱ ماه پیش تصمیم کاهش استفادش رو گرفته و خوب پیش رفته ولی چی بگم. سال ۲۰۳۵ تاریخ مرگ همه ی ماشین اروپاییه، آمریکایی ها هم به دنبال کشتن فرزندان موفقشون. خیلی وقته کشته شدن!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    یک نظریه خنده دار دارم ببینم چه کسی هم به فکر فرو میره و موافقه! از نظرم این تسلا از روزی که ساخته شد و اینقدر برقی سازی کرد اومد این چاشنی برقی کردنو انداخت توی دل بقیه برند ها ! حرفم بسیار احمقان هست و ممکنه الکی هم باشه ولی من دلیل این برقی سازی بی معنی رو همین تسلا میدونم.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. برقیه جارو برقی

      ۱۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (256 ديدگاه)

      افرین اولین و اولین دلیل تسلا بود بعد سیاست دولت ها و………………….

      که کم کم باعث شد بقیه هم بجنبن جا نمونن در حالی که فعلا خیلی شور و شوق دارن و سرعت گرفتن

      متاسفانه همه چی واسه ادم عادی میشه

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

        ۱۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        👍

        موافقم 2
        مخالفم 0
  13. قدرت طهماسبی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    گاری و فرغون ایرانی محشره

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا