فولکس واگنهیوندای

نمایش فلفل‌های تند: درگ فولکس گلف GTI و هیوندای i30 N

هیوندای i30 N همانند زلزله‌ای در کلاس هاچبک های داغ بوده اما عملکرد آن در برابر یک محصول بسیار محبوب یعنی فولکس‌واگن گلف GTI چگونه خواهد بود؟ CarAdvice استرالیا تلاش داشته تا ببیند این دو خودرو در یک مسابقه درگ چگونه دست‌به‌یقه خواهند شد. این درگ چندین مرتبه با حالت‌های گوناگون انجام شده است که یکی با لانچ کنترل فعال و یک درگ هم بدون آن بوده است. درگ سوم نیز با غیرفعال بودن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی برگزار شده است.


همان‌گونه که در ویدئو مشاهده خواهید کرد گلف GTI هیچ شانسی نداشته و در هر سه درگ مغلوب حریف کره‌ای خود می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد هر گلف دقیقاً در قوی‌ترین حالت خود نبوده و بجای قدرت ۲۴۵ اسبی نسخه پرفورمنس خروجی ۲۳۰ اسب بخاری مدل سفارشی را دارد. همچنین مشخص نیست گلف GTI مورد بحث از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده کرده یا گیربکس سفارشی ۶ سرعته DSG اما حدس می‌زنیم گیربکس دستی داشته باشد.


از طرف دیگر هیوندای i30 N در قوی‌ترین حالت خود بوده و خروجی ۲۷۵ اسب بخاری دارد بنابراین قدرت هیوندای نسبت به فولکس ۴۵ اسب بخار بیشتر است.

البته خود ویدئو یک داستان بوده و یک طرف دیگر هم به اعداد مربوط می‌شود. CarAdvice گفته این درگ بسیار نزدیک بوده و هیوندای مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۴.۳۶۵ ثانیه و با سرعت ۱۵۸.۶۹ کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که این رکورد برای گلف GTI برابر با ۱۴.۷۸۷ ثانیه و با سرعت ۱۵۸.۸۹ کیلومتر در ساعت بوده است.

در بحث قیمت‌گذاری هم باید بگوییم هیوندای i30 N در استرالیا ارزان‌تر است. این خودرو که تنها در نسخه قوی‌تر پرفورمنس عرضه می‌شود بهای آغازین ۳۹۹۹۰ دلاری (استرالیا) داشته درحالی‌که گلف GTI Original سفارشی با گیربکس دستی حدود هزار دلار گران‌تر می‌باشد.


اگرچه درگ برگزار شده چندان منصفانه نیست اما هنوز هم تبحر هیوندای در ساخت خودروهای هیجان‌انگیز را نشان می‌دهد. i30 N، ولوستر N و i30 N فست بک نشان دهنده راه درست هیوندای بوده و قطعاً در آینده اخبار بیشتری از بخش پرفورمنس این شرکت به گوش خواهد رسید.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Hamid.Hellcat

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    قدرت موتور و شتاب ملاک نیست. هر شرکتی میتونه موتور قوی تر بذاره و وزن رو کاهش بده . فاکتورهای مهم دیگه ای مثل هندلینگ و شتاب جانبی و دوام قطعات هست که تو پیست خودشو نشون میده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حامد

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (695 ديدگاه)

      توی هندلینگ هم i30 n بهتره
      توی فصل جدید top gear مسابقه بین i30n و گلف gti بود کهi30n بخاطر هندلینگ بهتر گلف رو با اختلاف شکست داد(فراموش نشه که i30n هم بیشتر توسط آلمانیا طراحی شده)
      ولی باز من احساس خیلی بهتری به golf دارم مخصوصا کابینش(نظر شخصی)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamid.Hellcat

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        تاپ گیر هم منبع موثقی برای مقایسه دوتا ماشین نیست. باید دید چه رکوردی تو پیست هایی مثل نوربررینگ ثبت میکنه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. حامد

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (695 ديدگاه)

          به هر حال تو متن هم اشاره شده کهi30n اسب بخار بیشتری داره که تو هر پیست و هر موقعیتی بخاطر قدرت بیشتر گلف رو جا میذاره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Hamid.Hellcat

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          پس از نظر شما اسب بخار بیشتر یعنی عملکرد بهتر تو پیست؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. امیر

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (219 ديدگاه)

      از کجا فهمیدی هندلینگ و دوام قطعات گلف بهتره ؟ نکنه این راننده شما بودی.یعنی شتاب مهم نیست تو پیست ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamid.Hellcat

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        دوست عزیز گفتم فاکتورهای مهم دیگه ای هم علاوه بر شتاب و قدرت هستند که تو پیست خودشون رو نشون میدن. حتما باید ۱۰ خط توضیح بدم که همه ی گروهها متوجه بشن. من کجا گفتم این بهتره یا اون؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. آرمان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (296 ديدگاه)

      حالا اگه گلف درگ رو میبرد احتمالا میگفتی فقط شتاب مهمه!!
      باخت،حقیقت رو نمیشه انکارکرد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. آریا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (263 ديدگاه)

    خب با گلف R مقایسش کنن ببینیم کی برنده میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. امیر.عارف

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    هر دو ماشینهای خوبی هستن ولی بنظر من گلف میتونه تجربه ی اسپرت و هیجان بیشتری به راننده بده . من i30 سوار نشدم ولی وقتی سوارگلف میشی دلت نمیاد بیای پایین مخصوصا رانندگی تو جاده هایی مثل جاده چالوس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    دوستان توی چند مقایسه اینi30nرقبارو شکست داده مثل همین گلف.حالا آیا واقعا برتر بوده یا دلیل پیروزیش یانه اون دیگه بحثش جداست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    ولی انتخاب من قطعا گلف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. maximus

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    در هر صورت گلف با اصالت رو به آی ۳۰ ترجیح میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ShoMpeT

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (270 ديدگاه)

    باید یک چند وقتی صبر کنیم تا نسل بعد یعنی گلف MK8 وارد بازار بشه. این نسل دیگه عمر خودش رو کرده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا