طراحیفولکس واگن

رئیس طراحی فولکس‌واگن: ساخت خودروی کوچک از هایپرکار دشوارتر است

رئیس طراحی فولکس‌واگن طراحی و ساخت خودروهای کوچکی مثل ID.2all را دشوارتر از خودروهای گران‌قیمتی مثل بنتلی بتور می‌داند.

اول سال ۲۰۲۳ گروه فولکس‌واگن اعلام کرد که مدیر طراحی بنتلی «آندریاس مینت» از اول فوریه به برند اصلی فولکس‌واگن منتقل می‌شود تا جایگزین «جوزف کابان» شود. مینت در سال ۱۹۹۶ کار خود را در این شرکت خودروسازی آلمانی آغاز کرد و در فرایند طراحی نسل اول تیگوآن و نسل هفتم گلف شرکت داشت. وی همچنین روی طراحی آئودی A1، Q3، Q8 و E-Tron GT هم کار کرده است. مینت در مصاحبه‌ای با تاپ گیر گفته است طراحی بنتلی بتور نسبت به کانسپت فولکس‌واگن ID.2all که اولین پروژهٔ او در منصب جدید محسوب می‌شود بسیار آسان بوده است.

وی دراین‌باره گفته است:

این مثل زدن پنالتی در فوتبال بدون دروازه‌بان است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند طراحان هایپرکارها نابغه هستند اما انجام این کار بسیار آسان است. برای ساخت یک خودروی کوچک مثل ID.2 همه باید سخت کار کنند و مردم این را نمی‌فهمند. طراحی چنین خودرویی سخت‌تر است. از نظر من، طراحان خودروهایی مثل فیات پاندا نابغه هستند نه کسانی که هایپرکار می‌سازند. من نمی‌خواهم کسی را ناراحت کنم ولی هردو طرف این قضیه را می‌دانم.

توسعهٔ یک خودروی کوچک در سال ۲۰۲۳ با وجود قوانین ایمنی و آلایندگی سختگیرانه و همین‌طور لزوم پایین نگه داشتن قیمت، بسیار چالش‌برانگیز است. همچنین در این خودروها محدودیت‌های زیادی از باب جانمایی وجود خواهد داشت. البته این موضوع در ID.2 خیلی مشکل‌ساز نیست زیرا این ماشین از همان ابتدا به‌عنوان یک هاچ‌بک صرفاً برقی در دست توسعه بوده است. در خودروهایی مثل بتور یا شیرون که قیمت نهایی موضوع مهمی تلقی نمی‌شود، خودروسازان به لطف بودجه‌های توسعهٔ فراوان آزادی بیشتری برای استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر دارند.

فولکس‌واگن در زمینهٔ ساخت خودروهای کوچک سابقه‌ای طولانی دارد و مدل‌های لوپو، آپ، پولو، بیتل و مدل محلی گل برای بازار آمریکای لاتین ازجمله محصولات کوچک در تاریخ این شرکت هستند. کانسپت ID.2all نیز پیش‌نمایش هاچ‌بک الکتریکی کاملاً جدیدی است که در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    منطقی هست
    هر چی کوچک تر باشه خودرو ابتکار عمل طراح کمتر میشه

    موافقم 60
    مخالفم 2
  2. ممد کادیلاک

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    و از همه این‌ها سخت‌تر طراحی خودروهای تجاریه

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. Hamilton1970

      ۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (530 ديدگاه)

      حق بود
      علی‌الخصوص خودروهای تجاری سنگین…

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. ا ج

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ببینید سایپای بیچاره چه سختی میکشه پراید میسازه

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. Dan

      ۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (618 ديدگاه)

      😂😂😂

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. کیانوش

      ۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      منظور مونتاژ نبوده و حتی منظورش طراحی بیرونی خالی هم نبوده منظور کلفرایند توسعه خودرو بوده چون باید وزن رو پایین نکه دارن قیمت رو پایین نکه دارن و در عین حال ایمنی رو بالا نگه دارن و کی محدودیت دیگه

      موافقم 9
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا