آئودی

معرفی اسکوتر مفهومی آئودی E-Tron

افرادی که سبک زندگی فعال‌تری داشته و استفاده از دیگر صورت‌های حمل‌ونقل در شهرهای شلوغ را به راندن خودروی شخصی ترجیح می‌دهند به زودی خواهند توانست اسکوتر الکتریکی ساخت آئودی را خریداری نمایند.


اسکوتر E-Tron که فعلاً در مرحله‌ی مفهومی قرار دارد سال آینده و با قیمت پایه‌ی حدود ۲ هزار یورویی در آلمان عرضه خواهد شد. این اسکوتر تنها ۱۲ کیلوگرم وزن داشته و بسیار منعطف است زیرا زمانی که از آن استفاده نکنید خواهید توانست اسکوتر را در صندوق‌عقب خودرو قرار دهید یا آن را همانند چرخ‌دستی تا کنید.

زمانی که باتری اسکوتر به‌طور کامل شارژ باشد برد ۲۰ کیلومتری خواهد داشت و به لطف تکنولوژی‌هایی همچون ریکاوری انرژی جنبشی، سقف سرعت اسکوتر E-Tron به ۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مالکان این اسکوتر همچنین می‌توانند با یک دست روی آن سوار شوند و آن را همانند یک اسکیت بورد کنترل کنند. ترمز پایی هیدرولیک هم ایمنی بیشتری را برای سوارکار به ارمغان می‌آورد.


دسته‌ی فرمان این اسکوتر باتری و سیستم‌های الکترونیکی را نگه داشته و همچنین وضعیت باتری را نشان می‌دهد. همچنین مالکان می‌توانند مشخصات سواری اسکوتر را از طریق اینترفیس بلوتوث تنظیم کنند. راندن این اسکوتر در خیابان‌ها به‌صورت قانونی میسر بوده و در آن چراغ‌های جلو، دیلایت ها و چراغ‌های ترمز عقب به چشم می‌خورند.

مدیر پروژه‌ی حمل‌ونقل میکرو می‌گوید:

با وجود اسکوتر آئودی E-Tron، ما مشتریانی را که خواهان جابجایی امن و پایدار در شهرها هستند را جذب خواهیم کرد. اگرچه مالکان می‌توانند این اسکوتر را با یک دست کنترل کنند اما آن را همانند یک اسکیت بورد هم می‌توانند برانند. اکسل‌های قابل جابجایی با چهار چرخ نیز باعث سواری بهتری می‌شوند.

آئودی شاید این اسکوتر الکتریکی را برای سازمان‌ها یا گروه‌های ویژه‌ای عرضه کند اما احتمال عرضه‌ی آن در کنار خودروهای الکتریکی نیز وجود دارد. در این صورت می‌توان اسکوتر موردبحث را با استفاده از یک سوکت مخصوص در صندوق‌عقب خودرو شارژ کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کاش فرهنگ رانندگیمون یکم بیشتر بود من میتونستم یکی از اینا بخرم کارم جوری فقط باید پیاده روی کنم و استفاده از موتور سیکلت و اتوموبیل در همه حال میسر نیست اسکوتر کوچیک برقی خیلی چیز به درد بخوری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      با این تو پیاده روهای ایران امکان کتک خوردنت هم زیاده.پیاده رو های المان دولاین داره عابر تو لاین دوچرخه وارد نمیشه دوچرخه هم تو لاین عابر نمیاد.وجالب اینجاس که هرچی بسمت زندگی روستایی میری این قوانین محکم تر میشه.کاملا برعکس ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        اکر تو این با بخوایی با اسکوتر از خیابون رد بشی اگر له نشی و بر اثر ترکیدگی کله به مرگ انی دچار نشی شانس اوردی

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا