ایران خودروپژو

انواع پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۳۰ دیدگاه‌ها

  1. صباح

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمنا جناب پویا من با صحبتهای شما موافقم…در هر صورت در ماشینهای مونتاژ ایران شانس هم دخیله وظاهرا در بعضی از ۳۱۵ ها مشکل کمتره…و نباید کل برند رو زیر سوال برد…خیلی از دوستان من هم از ۲۰۶ هاشون ناراضیند و نمیشه گفت ۲۰۶ بده ولی این مونتاژبد و وسایل بد ما ایرانی ها فاتحه ماشینارو میخونه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. پویا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    وقتی خودرویی وارد بازار ایران میشه چه چینی یا کشور دیگه هدفشون سازگاری ماشین با شرایط اقلیمی اون منطقه است اولا توجه کنید خودرویی مثل ۲۰۶ ضربات وارده از چال چول خیابون رو به اتاق وارد میکنه به علت کمک فنرهای خشک که خود این نقص بعد از یه مدت زمان آدم رو از ماشین زده میکنه دوما ۳۱۵ ماشینی کاملا کم مصرف۴.۵لیتر به فکر اقتصاد صاحب ماشینه سوما ۳۱۵ خودرویی نو و به روز هستش ودارایی امکانت به روزی مثل سنسور حرارت دما دنده عقب باران قطع اتومات سوخت زمان بندی خاموشی چراغ ها کیسه های هوا بغل و جلو مانیتور gpsآفلاین و…………………………….. چهارم الان ۲۰۶ با قطعات بی کیفیت چینی تولید میشن و رنگ اروپایی خود را از دست داده پنجما خودرو۳۱۵ طوری طراحی شده که فردی بلند قد۱۸۵ سانتی به راحتی میتونه رانندگی گنه اما متاسفانه ۲۰۶ دارای طراحی کهنه و غیر استاندارد هستش به طوری که سرنشین های عقب باید کاملا بهم بچسبند تا جابشن و حس راحتی توی یه سفر طولانی رو از ادم میگیره و خیلی دلایل دیگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      یا شما ۲۰۶ ندیدی و نداشتی یا کلا تازه سن ماشین خریدنت رسیده
      کی گفته ۲۰۶ اونایی رو که نوشتی نداره
      غیر از جی پی اس یه اونم با خرید یه پخش فابریکی رفع میشه همه رو داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. فرید

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        داداش فک کنم حتی تلاش نکرده بره تحقیق کنه,,,بعدشم ۲۰۶ تحت لیسانس هست و اگر اشتباه نکنم توسط شرکت پژو کنترل میشه پس جنس چینی نخواهد بود,,,تمام اون سنسور هارم داره تازه بیشتر ازmvm,,,تجربه نشستن پشت۲۰۶ رو نداری که با mvmمقایسه کنی چون ۲۰۶ ده برابر زیباتر و حس با کیفیتی میده بهت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. salar

      ۲۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پژو کجا ام وی ام کجا …… دیگه شوخی نکن دیگه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. پیمان

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      میان ماه من تا ماه تابان
      فاصله از زمین تا آسمان است
      پژو ۲۰۶ ئه محصول خوشنام باوفروش جهانی از کمپانی اصیل پژو که کلی جایزه بین المللی برده و در رالی های زیادی مقام آورده و از جمیع جهات از جمله زیبایی، ایمنی، هندلینگ ، اقتصادی بودن و… در مقایسه با خودروهای سایز کوچیک هم نسل یه سر و گردن بالاتر وایمیسه غیر استاندارده؟!؟؟!!؟؟؟
      بعد ام وی ام ۳۱۵ که به خاطر تحریم و بازار انصاری و کم تنوع خودرو ایران داره زورکی میفروشه و حتی اسمش هم بی هویت و بی اصالته ) هیچ جای دنیا اصلا برند ام وی ام نداریم!) تازه همین جا هم دست دومش رو بعدا به سختی از آدم میخرن استاندارده حتما…. !!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. پارسا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نتیجه نظرات ۳۱۵ بهتر از ۲۰۶

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. ياسر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (399 ديدگاه)

    لطفابا دلایل منطقی و فنی تفاوت ۲۰۶صندوقدار و لیفان ۶۲۰ را بیان نمایید. ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرید

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام,,,دوست عزیز از لحاظ امکانات و جلوه های ظاهری لیفان۶۲۰ ۱۸۰۰بهتره,,,ولی طبق نظراتی که من زیر پیجش خوندم مشکل هندلینگ داره و همچنین توی سرعت بالا تعادل مناسبی نداره,,,۲۰۶ هم از طرفی دیگه میشه به تهویه اتوماتیک,,,جنس بهتر,,عمر بیشتر,,هندلینگ عالی,,,و… اشاره کرد,,,انتخاب با شماست ولی از نظر من۲۰۶بهتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. تنها

        ۶ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        با سلام
        رفقا انقد از۲۰۶ طرفداری نکنید البته درسته مدل های ۸۰تا۸۶ که تولید میشد عالی بود ازنظر کیفیت وظاهر
        امامدل ۹۰رویه بارسوارشدید میفهمید مدلهای بالاتر که نگو تمام ماشینای توایران میان آشغالن به لطف بازرگانهای باوجدان همونا توکشورای دیگه کیفیته خوبی دارن مخصوصا تولید داخل اون دوستی که مشکل رنگ بی کیفتی رنگ داره رو ام وی ام مگه رنگ۲۰۶ پارس و…چفرقی داره بعدحدود یکسال زردوزارمیشه یاکدر تمام پژوها که البته جدیدمشکل سرسیلندرو…دارن ومشکلات وبیکیفیتی ماشینای ساخت داخل کمتراز زباله های چین نیست درسته این ماشینای آشغال حقمون نیست البته تاوقتی ذهنیت مردم تو پیکان وپرایده بعد ۴۰سال تولید پیکان و۲۲سال پرایدچاره ای نیست ولی باپول کمی که داریم بایدهمینارو سوارشیم من خودم ۳۱۵خوشم اومد ولی ۲دلم چون استحلاکش برام مهمه چون درآمدم زیادنیس وپولم به سختی به مدل۹۲برسه فقط خواهشن اونایی که دارن قیمت لوازمشو وکیفت لوازمشو بگن ممنون میشم دیگه انتخاب بین بدوبدتر نیس انتخاب بین بدترو بدتره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. saber

    ۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من بعد مدتی جمع کردن وام برای پیش فروشی ۲۰۶SD V8 ثبت نام کردم تحویل اسفند۹۲.باور کنید با آن پول دلم نیامد سمند بیکیفیت حتی دوگانه اش را بخرم بعد کلی تحقیق اکثرا ۲۰۶ صندوقدار ویا ال۹۰ را پیشنهاد دادندالبته پارس هم بد نیست ولی خوب همان سمند هستش دیگه.دور ماشینهای چینی را خط بکشید بزرگترین دلیلش پایین بودن قیمت بازار نسبت به قیمت کارخانه اش بخاطر کیفیت پایین شان هستش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محسن

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ۳۱۵ خداییش ماشینه خیلی خوشکل خوش فر مونه شتابشم بالاست من قبلا ۲۰۶ v8 داشتم کمک فنراش خشک بود صندلی های عقبشم کوچیک بود سرنشینان احساس راحتی نمیکردن.چیزی که واسم جالب بود میومدن قطعات چینی درجه۱ با اسم فرانسه تحویل مشتری میدن میگن اصله البته قطعات چینیش درجه بندی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پیمان

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیز من پژو ۲۰۶ یه ماشین با قابلیت های دینامیکی بالا و اسپرت هست و بعنوان پژو با اتاق سری ۲ که جزو محصولات سایز کوچیکه کمپانی پژو هست لزومی نداره که جای پای عقبش زیاد باشه… پژو ۶۰۷ که نیست که اتاق بزرگ و جا داری داشته باشه… یادمون نره که ایران خودرو این ماشین رو صندوقدار کرد…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. علی

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیاس ۲۰۶ و خودوری چینی اساسا اشتباهست.. ۲۰۶ یک خودروی جهانی هست .. بعضی از دوستان میگویند قطعات ۲۰۶ چینی شده حال اینگه خودوری چینی که از بن و ریشه چینی میباشد.. ابشن های کاربردی در ۲۰۶ و لوازم یدکی زیاد در سطح کشور قدرت موتور و بی نقص موتور tu5 بازار فروش بالا چه صفر چه دست دوم از مزایای این خودرو میباشد.. کلیپی رو در سایتهای خارجی نگاه میکردم خودوریی را نشان میاد که ظاهری زیبا داشت و وقتی به پیچی رسید کل قطعات خودور باز شد و روش نوشت ساخت چین… برندی مثل ۲۰۶ که امتحانشو پس داده قابل قیاس با خودروهای چینی نمیباشد.. تنها ایراد ۲۰۶ خشک بودنش هست..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. امید

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیاس ۲۰۶ و خودوری چینی اساسا اشتباهست.. ۲۰۶ یک خودروی جهانی هست .. بعضی از دوستان میگویند قطعات ۲۰۶ چینی شده حال اینگه خودوری چینی که از بن و ریشه چینی میباشد.. ابشن های کاربردی در ۲۰۶ و لوازم یدکی زیاد در سطح کشور قدرت موتور و بی نقص موتور tu5 بازار فروش بالا چه صفر چه دست دوم از مزایای این خودرو میباشد.. کلیپی رو در سایتهای خارجی نگاه میکردم خودوریی را نشان میاد که ظاهری زیبا داشت و وقتی به پیچی رسید کل قطعات خودور باز شد و روش نوشت ساخت چین… برندی مثل ۲۰۶ که امتحانشو پس داده قابل قیاس با خودروهای چینی نمیباشد.. تنها ایراد ۲۰۶ خشک بودنش هست..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ياسر

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (399 ديدگاه)

      اینکه همه محصولات چین را به یک چشم نگاه کنیم منصفانه نیست. وقتی همین خودروهای مثلا داخلی با قطعات چینی آنهم نه درجه یک ساخته میشود چگونه می توان به خودروی چینی که مطمئنا برای جلب رضایت مشتری یا لااقل برای بدست گرفتن بازار آشفته خودروی ایران با دقت و وسواس بیشتری ساخته میشود ایراد گرفت. مضافا اینکه ۲۰۶ سالهاست که دیگر خودروی روز و مورد توجه در اروپا نیست در ضمن اگر قرار باشد با یک کلیپ خوبی یا بدی خودرویی را تایید کرد پس اگر سری به نمایندگیهای مجاز بزنید ؛ با مشاهده خودروهای صفر و کم کارکرد که بعضا روزها بعلت ایراد حاصل از کیفیت پایین قطعات در انجا متوقف شده اند و تعدادشان به مراتب از خودروهای کارکرده و دست دوم یا حتی دست چندم بشتر است چه خواهید گفت؟ هر چند فکر میکنم اگر کسی مناظره جمعه ۰۶/۱۰/۱۳۹۲ شبکه یک را دیده باشد کاملا به واقعیت باصطلاح خودروسازهای داخلی و بی مسئولتی و بی وجدانی مدیران آن با ان توجیهات بی منطقشان آگاه شده باشد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. یاسر

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (399 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    سه سوال داشتم؟
    ۱- بهترین روغن موتور برای ۲۰۶ صندوقدار چیه؟
    ۲- برای خودروی صفر بهترین زمان تعویض اولیه روغن موتور چند کیلومتر کارکرده؟
    ۳-آیا در بار اول همراه با تعویض روغن نیاز به تعویض فیلترروغن هم هست یا خیر؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. تارا

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۱.من v1 پایه گاز سوز دارم.بهترین روغن براش بهران سوپر پیشتازه ۱۰-۴۰ هست
      ۲.بعد ۵۰۰۰ تا عوض کنین
      ۳.خیر
      دوستان اگه اشتباه میکنم بگید که خودمم یاد بگیرم مرسی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. فرهاد

        ۲۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        فک کنم روغن خوبی نیست بهترین روغن توتال است البته من هر روغنی ریختم کم می کنه که البته برا ۲۰۶ که دماش بسیار بالاست طبیعیه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. سهيل

    ۱۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام اقا یاسر
    بهترین روغن برای ۲۰۶ روغن توتال هفت هزار ۱۰۴۰w است که چهارفصله. برای ماشین صفر بهترین زمان برای تعویض روغن موتور حدود پنج هزاره زیرا در کارخانه روغن خوبی تو ماشین نمی ریزند و هر چه زودتر باید عوض شه.همیشه موقع تعویض روغن همه فیلترها به غیر از فیلتر تهویه اتاق را عوض کن.شاد باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یاسر

      ۱۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (399 ديدگاه)

      ممنون از لطف و راهنماییت.راستی یادم رفت بپرسم که موارد فوق را حتما باید تونمایندگی عوض کنم یا میشه بیرونم انجام داد? در ضمن تو ۵۰۰۰ تا نمایندگی هیچگونه خدمات سروی ساولیه یا بازدید انجام نمیده؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سهيل

        ۱۷ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (48 ديدگاه)

        اقا یاسر
        ماشین رو برای تعویض روغن به نمایندگی نبر چون معلوم نیست چی تو ماشینت می ریزن.ببر یک تعویض روغنی اشنا و کارهاشو انجام بده.نمایندگی ها فقط برای مدت گارانتی ماشین برای کارهای فنی خوب هستند وگرنه به هیج دردی نمی خورند.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ياسر

          ۱۷ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (399 ديدگاه)

          ممنون سهیل جان. البته یک آشنایی تو نمایندگی گفت فقط روغنشو عوض کنم چون اگه فیلتر روغن خارج نمایندگی عوض بشه و قبل از سرویس ۱۰۰۰۰ کیلومتر موتور ایراد فنی پیدا کنه از شرایط گارانتی خارج میشه. جالب اینجاست که او هم اعتقاد داشت بیرون روغن موتورو عوض کنم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  11. SALAR

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    واقعا ……..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یاسر

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (399 ديدگاه)

      واقعا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. اسعد

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید مطالب مفیدی گذاشتید مرسی
    من ۲۰۶ وی ۱۰ دارم مدل ۸۷ موتورش پایه گاز سوزه خیلی از نظر مصرف چه گاز و چه بنزین راضی هستم . فقط گاهی پمپ گازش خطا میده.چند بار بردم عیب یابی کردن و گفتن احتمالا ولتاژ برقش کمه. دو ماه که باتریشو عوض کردم قبل و بعد از عوض کردن باتریش همین مشکلو داشت نمیدونم باید چکارش کنم لطفا راهنماییم کنید.سپاس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عباد

      ۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم دارم دوست گرامی.یکی از تعمیرکارای برقی گفت بخاطر اختلاف فشار گاز در سیستم سوخت ارور میده که با پاک کردن ارور حل میشه و جای نگرانی نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. دوست

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به این آدرس مراجعه کنید
      در صورت خطا در سیستم گاز ۲۰۶ اس دی و رو گاز نرفتن به
      خ آیت الله سعیدی تقاطع سهیل مراجعه کنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. peyman

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ممنون از سوال خوب یاسر جان آیا نباید فیلتر روغن رو بیرون نمایندگی تعویض کرد ممنون اگه راهنمایی کنید اخه من یک ۲۰۶ صندوق دار v8گرفتم که ۳۰۰۰ کیلومتر کار کرده ودیگه یواش یواش موقع تعویض روغنش هست .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یاسر

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (399 ديدگاه)

      اولا شما هر چه زودتر روغنو عوض کن چون چیزی که توموتور میریزن فقط برای شستن رسوب و تراشه های موتور پس ازساخته شدنه نه برایروانی موتور. دوما چون ۲۰۶ تو ۱۰۰۰۰تا سرویس داره اگر فیلتر روغنوعوض کنی در صورتیکه تا اون موقع مشکل موتوری پیدا کنی نمایندگی به بهونه تعویض قطعه خارج از نمایندگی از گارانتی کردن خودروی شما خودداری میکنه.راستی موتور شما هم بعد از طی مسافت طولانی یه صدای هلیکوپتری میده یا نه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Peyman

        ۲ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام به یاسر عزیز
        اره یاسر جان وقتی یک مسافت رو رانندگی میکنم و وایسادم وماشین سلو کار میکنه احساس میکنم یک صدای هلکوپتر میده دلیلش رو میتونم بپرسم ممنون

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  14. ايمان

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام لطفا در رابطه با ۲۰۶ V7 کسی چیزی میدونه بگید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سینا

    ۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    والا چنین مدلی تا به حال به ذهنم خطور نکرده مدل v20 v8 v9 v1 دیدم این جور که شما میگید نه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. کاظم

    ۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اقا سهیل شما از ایرانخودرو حقوق میگیرى. که این قدر طرفدارى وتبلیغ ۲۰۶رو میکنى… من از اول تا اخر این نظرات رو خوندم همش شما نوشتى ۲۰۶ماشین خوبیه… حالا میفهمم تا زمانى که امثال شما از ۲۰۶مزخرف طرفدارى کنن وضع همون اش و همون کاسه هست. ..پس واقع بین باش. ۲۰۶ماشین خوبى بود نه واسه الان. واسه ۲۰سال پیش…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. Only Japan

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    مصرفش خیلی خوبه نسبت به بقیه ایرانی ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. 206

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام.ببخشید کسی ۲۰۶ v20 داره.لطفامزایا و معایبش رو بگید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. رضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بادرود خدمت سروران گرامی :
    بحث انتخاب خودرو یه امر سلیقه ای و شخصیه.حالا این که بعضی دوستان به mvm خیلی علاقه دارن نباید خرده گرفت.انتخاب وداشتن ماشین تجربه و تبحر نیاز داره.مثلاًنظر دادن راجع به ۲۰۶ و ۳۱۵ مستلزم تجربه کردن دوتاخودرو هستش. اما اگه بخواهیم به دور از تعصب و یکجانبه نگری صحبت کنیم باید گفت ۲۰۶ خودرو ئیه که سالها در اروپا و حتی مسابقات جهانی حضور داشته حالا اینکه ایران فرقون به لحاظ بردن سودهای کلان بیشتر بجای قطعات اصلی آشغال روی خودرو نصب میکنه بحثش جداس و نباید کیفیت بد را به پای برند پژو نوشت موضوع بعد درمورد ۳۱۵ هست ببینید بغیر از چند تاکشور آسیائی(با اقتصاد ضعیف) و شاید آفریقائی این خودرو متقاضی دیگه ای نداره .اگه ملاحظه بفرمائید کشور های حاشیه خلیج فارس به سختی خودروهای کره ای را قبول میکنن چه برسه چینی…..باور کنید اگه خودرو در کشور ما به قیمت واقعی عرضه میشد خودرویی مثل ۳۱۵ تنها برای آموزش رانندگی و به درو دیوار کوبیدن وحرفه ای شدن استفاده میشد.بنده هرکدوم از دوستان و آشنایان راهم که دیدم بعد از دوسه ماه mvm را با خودرو دیگه تعویض میکردن حتی دوست هم ندارن راجع به خودرو چینی صحبت کنن ولی انصافاًهرکسی ۲۰۶ تولید قبل از سالهای ۹۰را خریده هم اس دی و هم هاچ بک بغیر از تعریف چیزی نشنیده ایم حتی بعدازگذشت سالهاازتولیدش هنوز متقاضی فراوانی داره.اما دوستان برندهای معروف دنیا که همه جا دارای اعتبار هستن را نباید با برندهای (برند که نه اسم های)ضعیف و تازه کارمقایسه کرد .حالا اینکه مونتاژکننده بخاطر سودبیشتر گندمیزنه به شهرت برندمعروف نباید باعث دلزدگی بشه.درپایان عرض کنم اسم و رسم و اصل و نصب واستحکام و زیبائی خودرو نباید فدای ارزونی و زرق و برق و بزک مزک بشه. برای دوستان آرزوی موفقیت دارم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. مرتضی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام / دوستان عزیز برای ماشینم مشکلی پیش آمده بود که با پیگیری عالی واحد رسیدگی به شکایات مشکل به طور کامل بر طرف گردید. دوستانی که در خصوص مسائل فنی و کیفی خودروهای داخلی و وارداتی شکایت دارند میتوانند از طریق واحد شکایات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شماره ۸۸۵۲۳۰۶۵ تماس بگیرند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. منصور

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان خوبم.
    من یه ۲۰۶ اس دی سری وی۲۰ مدل ۸۷ دارم.تا الان حدودا ۷۳ هزارتا کارکرده.خیلی مراقبش هستم و مراعاتشو میکنم.الحمدالله تا حالا مشکلی نداشتم.
    خیلی دوست دارم رینگ اسپرت با لاستیک ۲۰۵ استفاده کنم!
    نتایج تحقیقاتم ۵۰ – ۵۰ هست.
    ۵۰ درصد میگن ماشین نرم و خوب میشه!
    ۵۰ درصد میگن فاتحه جلوبندیت خونده میشه!
    نظر شما دوستان چیه؟
    بدون تعصب و لطفا منطقی و فنی بفرمایید/
    ممنون میشم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. روشا

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      من یه ۲۰۶ وی ۲۰ مدل۹۰ دارم و اطلاعات کامل از زیر وبم اون دارم خدمت آقامنصور عزیز سلام عرض می کنم من رینگ اسپورت با لاستیک ۱۹۵ زیرش انداختم که بسیار زیبا شده است ولی فرمان را تا ۳۰در صد سفت می کند ولی ارزشش را داره ضمن اینکه می بایست لاستک ها رو با نیتروژن پرکنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. مرتضی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    Only V9

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. بنز

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ۲۰۶ فقط یه موتور خوب داره
    ن نرمی ن تعادل هیچ کدومو نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. مهران

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا ۲۰۶ v8 تولیدی سال ۹۳ مانند تولید ۹۲ بادسته سیم کومکس تولید میشه و اگر تولید میشه کروز کنترل اون هم باید از نوع نصب شده روی دسته دنده باشه یا میشه مدل کروز کنترلی که کنار دسته برف پاکن نصب میشه راهم نصب و استفاده کرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      در سیستم جدید برقی امکان نصب کروز کنار فرمون وجود ندارد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. مهدی اسد زاده

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چ خبره
    یه کم با نظم تر اطلاعاتو بنویسین
    من که هنگ کردم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    طراحش از سرنشینان عقب چه تصوری داشته؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    خودش میتونه عقب این ماشین بشینه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. صادق

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من می‌خواستم یه ماشین خوب توی رنج ۳۰-۴۰ تومن برای پدرم که شصت سال سن داره بگیرم. سه گزینه داشتم:
    خودروهای چینی مثل ام وی ام ۳۱۵
    تندر نود
    ۲۰۶ صندوقدار
    علی رغم طراحی شیک تر و جذاب تری که خودروهای چینی دارند، نتونستم به کیفیت اونها اعتماد کنم. احساس میکنم چینی ها اومده ند و با به کاربردن قطعاتی ارزونتر خودرویی شیک و اما ارزون به بازار داده ند.
    موندم بین تندر ۹۰ و ۲۰۶. بعد از خوندن کلی نظر مثبت و منفی در مورد این دو ماشین به این نتیجه رسیدم که تندر ۹۰ استهلاک کمتری داره و احتمالاً مشکلات کمتری برای دارندش ایجاد میکنه اما امنیت رانندگیش کمی از ۲۰۶ پایینتره مضاف بر اینکه مشخضا طراحی جذابی نداره. اما ۲۰۶ علی رغم استهلاک بالاتر از لحاظ سوخت و همچنین قطعاتی چینی که به نسبت قطعات تندر ۹۰ کیفیتی کمی پایینتر داره، هم امنیت بالاتری داره و هم در مجموع نسبت به این خودروی بدطراحی شده، طراحی قابل قبول تری داره. که در آخر ۲۰۶ صندوقدار v8 رو انتخاب کردیم.
    فقط امیدوارم خودروهای تحویل بهمن ۹۳ رو بهتر کنن و از جنس بی کیفیت چینی دیگه تو این بازار خبری نباشه (آرزو بر جوانان عیب نیست!)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. اسماعیل

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خدمت آقا صادق عرض کنم که ماهم مثل تو فکر می کردیم ویه ۲۰۶ صندوقدار گرفتیم ولی خداروز بد نده دیگه کم مونده بود جانمونو هم از دست بدیم اولش که پمپ بنزینم اونم تو اتوبان سوخت بعد قسمت فرمان هیدرولیکمون کلا مشکل داره و احتمال آتش سوزی داره ودر جمع می تونم بگم پولمونو دادیم به آشغال

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. 2s

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اقا اسماعیل فکر کنم …. قول میدم شما پرایدم نداری من ۳۰شهریور تحویل گرفتم راضیم تا تهران رفتم برگشتم هیج مشکلی نداره فقط داشبوردش ناراضیم چون پلاستیکه خوشکه فقط همین فرمان مشکل داره باک بنزین چی میگی خوب بفروش برو بنز بخر با این پول اینم نیست سالی دیگه ماشاالله ویران خودرو باز قیمتا رو بالا میبره پارس جدیدا که داشبوردش نابوده مصرف فضح ۴۰۵ شغال ازاون بهتره ال نودم ادم نگاش میکنه حالت تهوع به ادم دست میده ۲۰۶ من انتخاب کردم خدا کنه همجوری باشه اذیت نکنه خدا کنه ب تونیم بنز یا bmw بخریم به امید اون روز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا