ایران خودروپژو

انواع پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

مطالب مشابه

‫۵۲۹ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام. دوستان.
    من تا حالا پنج تا ماشین عوض کردم از پراید شروع کردم و ۴۰۵و ال۹۰ و سمندLx و الان هم دوباره رفتم سمندEF7 گرفتم تو ماشینی که از تولیدات داخلی می گیری جائی برای رقابت و کل انداختن نیست فقط باید خوش شانس باشی ماشینت خوب از آب در بیاد مسائل ریز فنی همشون در رده های قیمتی معینی تقریبا مشابه هستند. مثلا پراید و ال۹۰ سمندLX معمولی اصلا اذیتم نکردند ولی ۴۰۵ سرطانی بود که نو… حالا هم ای سمندEF7 هنوز سندش بدستم نرسیده موتورش تو همین روشن کردن در جا ایراد پیدا کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. مهدی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوسنان یه کمکی به من بکنین
    ۸ماه ۲۰۶SDv8 از ایرانخودرو گرفتم حدود ۳ماه میشه که (همزمان باسرد شدن هوا ) وقتی موتور را روشن میکنم صدای تق تق میاد که وقتی گاز میدم صدا قطع میشه ولی وقتی موتور درجا کار میکنه این صدای اعصاب خورد کن دوباره پیداش میشه نمایندگی بردم میگن از فیله هات هستش که هیچ موردی نداره !!!! میگن اصلا هیچ مشکلی نداره و جواب درستی ندادن راستش این موضوع اغصابه منو بهم ریخته و اکثر مواقع این صدا هست > اینجا کسی هست کمکم کنه آیا کسی از شما این مشکلو داره ؟؟؟ ممنون میشم کمکم کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hitler

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه موقه ی درجا کار کردن ماشین کلاچ رو که میگیری صداش قطع میشه مشکل از دیسک و صفحه کلاچ ماشینای ایران خودرو هست که همگیشون همین عیب رو دارن….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رضا

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام
        اگه با این مشکل سر کنی یعنی همین صدای دیسک صفحه…برای ماشین خطری داره یا باید سریعا درست بشه…
        باتشکر

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. هادي

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام آقا مهدی
      صدایی که شما فرمودید مربوط به فاصله بین انگشتی سوپاپ و ساق سوپاپ هست که با فرا رسیدن فصل سرما این فاصله بیشتر از حد مجاز شده و باعث تق تق میشه وباید فیلر گیری بشه یعنی اون فاصله دوباره تنظیم بشه و دوباره با شروع فصل گرم نیز این عمل تکرار بشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حمید وحدت

        ۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با سلام صدای مورد نظر شما که در بیشتر ۲۰۶ ها هم وجود دارد صدای سوپاپ یا کلاچ که دوستان به آن اشاره کردند نیست به احتمال ۹۹ درصد صدا از شیر یرقی کنستر است این شیر درست زیر قمقمه ضد یخ در فضای زیر کاپوت در گوشه قرار دارد صدای بسیار ناراحت کننده ای داره و اغلب با صدای سوپاپ اشتباه گرفته میشه اگر بتونید دورش دستمالی ببندید صدا کمتر میشه
        موفق باشید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. aria

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      سلاممهدی اقا. احتمالا در یه خانه سیلندر بوش گژنپن لقی داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. اريان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه پرشیا صفر گرفتم صفحه کلاجش داغونه بردم نمیندگی ضاهرا عوضش کردن؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سهيل

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اقا مهدی سلام.من هم یک ۲۰۶ وی هشت مدل نود دارم. در کل ماشینه خوبیه و امکاناتش هم خوبه.اما در مونتاژ این ماشین ها ایران خودرو سهل انگاری شدیدی داره .این مشکل رو که میگی من هم کم و بیش دارم اما طبیعی است. قبلا یک سمند ال ایکس سال هم داشتم که مشکلش شدیدتر بود. هر جا بردم گفتند صداش عادیه و از کارخونه است. این ۲۰۶ وی هشت هم پس از چند ماه که بردمش کارواش رنگ سپرش پرید و بردم ایران خودرو معرفی کردند و رفتم مجانی سپرو رنگ کردند.ولی تاکنون خداروشکر مشکل دیکری نداشتم البته خیلی بهش میرسم. پول جمع کنید ماشین کاملا خارجی بخرید.راحت میشید.موفق باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. سهيل

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من یک ۲۰۶ وی هشت مدل نود دارم. از نظر فنی و امکانات عالیه و هیچ رقیب داخلی نداره من اینو بدون تعصب می گم چون زیاد درباره ماشین ها مطالعه می کنم.ال نود زشترین ماشین مونتاژی داخلی محسوب میشه بعلاوه این که امکانات خاصی نداره .نتها نقطه قوت ال نود موتورش هستش و دیگر هیچ که البته برای یک ماشین ایده ال کفایت نمی کنه.بیش از ده سال از مونتاژ ۲۰۶ در ایران میگذره ولی قیافه اش خسته کننده نشده و هنوز هم زیباست.
    امکانات ۲۰۶ اس دی وی هشت خیلی زیاده و بزرگترین امتیازش ترمزهاشه .سه سیستم ضد قفل و ایمنی داره .تهویه مطبوع اتوماتیک با درجه هوای دخلی داره و سیستم تعلیقه خوبی هم داره.من تستش کردم. تورو خدا کمی درباره مشخصات فنی ماشین ها مطالعه کنید بعد نظر بدین.قدرت موتور اس دی هشت ۱۱۰ اسب بخار هستش یعنی TU5 که در سطح خودش عالیه و الان این موتورو میذارن رو پرشیا که نشون میده قدرت بالایی داره و کم مصرف. ال نود امکاناتش صفره و حتی ترمزهای عقبش کاسه ای است .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کی گفته ال۹۰ زشته.۲۰۶ که زشت تره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. بهمن

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      دوستانی که هنوز فرق ترمز دیسکی رو با abs نمی دونن نگن پژو چهار چرخ abs داره . ال نود هم چهار چرخ abs هستش ولی عقب کاسه ای . ضمنآ گرم کن آینه بغل هم داره موتورش کاملآ فرانسوی ولی آگه موتور ۲۰۶ ت خراب شد بیا گناوه من نو تو صندوق چینی اش همینی که رو ماشینته بدم سه ملیون.

      جهت اضافه شدن معلومات عمومی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. امین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اس دی ماشین خیلی خوبیه مخصوصا اگر رخ ماشین براتون مهمه حتما اس دی بگیرین ال ۹۰ ماشین بدی نیست ولی قیافه اش تعریفی نداره.امیدوارم همگی با قطعات اصلی و ارجینال تولید بشن نه با قطعات چینی و به درد نخور

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. جمال

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سیهل جان میشه امکاناتی که ۲۰۶ ب نسبت ال۹۰
    بیشتر داره بگی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سهيل

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      سلام اقا جمال .۲۰۶ اس دی v8 یعنی همون ۲۰۶ تیپ پنج صندوقدار است.اپش های زیادی داره .مثلا چهارتا چرخش از کارخانه ای بی اس داره و دیسکیه که مزیت زیادی در کنترل ماشین محسوب میشه اما ال نود همه مدلهاش چرخ های عقبش کاسه ای است که یک نقطه ضعفه. دیگه اینکه تهویه اتوماتیک داره اما ال نود دستیه . ۲۰۶ وی هشت موتورش قویتره و ۱۱۰ اسب بخاره اما ال ۹۰ صد و پنج است.۲۰۶ وی هشت بخاری اینه های بغل داره و درجه دمای بیرون در داخل ماشین نمایش داده میشه.کامپیوتر ۲۰۶ کاملتره و برخی مشخصات را نشون میده .ضبط کارخانه ای ۲۰۶ وی هشت یو اس بی میخوره و شش تا باند داره اما ال ۹۰ بدترین ضبط رو داره و دو تا باند داره یعنی باید حتما ضبطش عوش شه .خلاصه ۲۰۶ وی هشت خیلی به بالاترین مدل ال ۹۰ سره و واسه همین هم گرون تره .موقق باشی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. ali

    ۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    به عنوان کسی که کارم ماشینه این توصیه رو میکنم اگه ماشین رو برای ماشین بودن میخواهید بخرید یعنی جمیع امکانات مد نظرتونه (شتاب ،راحتی ، مقرون به صرفه بودن ، جاداری ، کم خرجی و کیفیت و …) و میخواهید ماشین کاملی داشته باشید . تو خرید ال۹۰ اصلاً شک نکنید این موضوع دلیل بر بد بودن ۲۰۶ نمیشه
    لطفاً بدون تعصب انتخاب کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مقصود

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم هفت ساله ۲۰۶سوار میشم ۱۸۰۰۰۰هزار کیلومتر تا حالا باهاش رفتم بدون اینکه قطعه ی واسش عوض کنم از نظر من ۲۰۶v8نسبت به سمند پریشاو ل ۹۰ و ۴۰۵ ….. خیلی عالیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. جاسم

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا […] ایران خودرو.با این سمندEF7 پسر عمه من صفر خریده.تا حالا۳بار گیربکسش وسط خیابون قفل شد.تازه یکی دیگه از بستگان هم خریده چندبار موتور پیاده کرده.وقتی رفته نمایندگی اعتراض کنه.یه بابایی که همونجا کار میکرده بهش گفته بعد اینکه ماشین تعمیر شد سریع بفروشش.چون همشون ایراد دارن.راستی واقعا ایران خودرو خجالت نمیکشه؟چرا؟چون چراغ داشبورد۲۰۶رو حذف کرده.با این کار چقدر سود نصیبش شده؟مگه قیمتش چقدره؟تازه برای کارخونه خیلی کمتر از اینا تموم میشه.واقعا متاسفم برای ایران خودرو و سایپا فقط ادعا دارن.حیفه ما مردم خوب ایران که باید این آشغالا رو به زور سوارشیم. بعدش عرب های مفت خور که هیچی حالیشون نیس باید بهترین ماشینارو سوارشن به ما بخندن.چرا؟ واقعا چرا؟ 🙁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. امير

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، ماشین من ٢٠۶ sd v٣١ هست.البته در سند قید شده.لطفا راهنمایى کنید ایا همان v١ است؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. سهيل

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام اقا امیر .خودرویی به نام v31 در ایران وجود نداره .حتما د رسند اشتباهی صورت گرفته است.
    به احتمال زیاد همون v1 8 هستش.از امکانات و مشخصاتش هم میتونی بفهمی اینرو.مشخصاتش را عنو ان کنید تا بهتون بگم به مدلی است.؟
    موفق باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. سهيل

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ببخشید اقا امیر منظورم v1 بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اميد

      ۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در واقع V31 از نظر امکانات بین v1 و v8 قرار داره، فقط تهویه اتومات، شیشه بالابر عقب و آینه برقی رو نسبت به v8 نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. محمد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه دوست عزیز v31 داریم که یک سال و نیمی هست که اومده و در واقع همون v1 مدل جدیده که abs داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سهيل

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اقا محمد به حق چیزهای نشنیده .شما به ایران خودرو مراجعه کن ماشینی به این اسم وجود نداره.من خودم خوره انواع ۲۰۶ هستم.اسم ماشینی رو با اضافه شدن ای بی اس تغییر نمی دن.یعنی ۲۰ تیپ دو که به ان ای بی اس اضافه کردن اسمش چی شده حتما ۲۰۷ ؟؟ نه بابا اینجوری نیست.اشتباه شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. حمید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من یک ۲۰۶v9 دارم وازش راضی هستم منتهی یک ایراد داره که نتونستم حلش کنم گفتم بیام اینجا از شمادوستان بپرسم من تو اردبیل زندگی می کنم هواهم که می دونید اردبیل سرده من وقتی می خوام درهوای سرد رانندگی کنم یک دفعه ماشین یک تق بزرگ میکنه که واقعا آدم فکرمی کنه تصادف کرده و متاسفانه تو همون دنده ای که هست می مونه و ازشتاب هم می افته و اگر ماشین رو یک بارخاموش نکنی دیگه راه نمی ره چند باربردم به نمایندگی نتونستن ایرادش روپیداکنن دیگه متوسل شدم به شما دوستان خواهش می کنم اگه کسی چیزی می دونه کمکم کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali

      ۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ماشین شما فرار روغن داره- باید گیربکس باز بشه . اگه کارکردش کمه میتونی بدی گیربکس رو بدون اینکه پایین بیارن از کپ پشت باز کنن و اویل رینگ های اون پشت رو عوض کنن. تقریبا توی همشون این اتفاق میفته. معمولا هم توی ترافیک اینطوری میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. edvin66

    ۲۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان گیربکس ماشین منم مشکل داره و صدای زوزه داره میخوام کسی این مشکلو داره.؟ و دنده عقب خوب جا نمیخوره و نمایندگی بردم گفت مشکلی نداره. کسی هست راهنماییم کنه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. ali

    ۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من یه V9 مدل ۸۹ دارم ecu 7.4.5 بکشیش بیشتر از ۱۷۰ تا نمیره. کسسی میدونه چرا؟ ماشین رو تازه خریدم، ۲۴ تا کارکرده. ecu نسخه جدید هم دانلود کردم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهران

      ۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ۲۰۶ اس دی v2 دارم رو گاز واقعا خوب کار میکنه به نظر من بهترین ماشین گاز سوزه من کاتالیزور خالی کردم و شمع سوزنی ایردیوم گذاشتم شتابش عالی شده.
      تنها ضعفه sd کوچیک بودن صندلی عقب

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. سعید

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    مشکل صدای موتور در ۲۰۶ هاچ بک و صندوق دار سهل انگاری در انتخواب روغن موتور است بهترین روغن موتور برای خانواده ۲۰۶ روغن موتور total 5000 یا ۷۰۰۰ است من پیشنهاد میدم از این روغن موتور استفاده کنید دیگر صدای موتور قطع خواهد شد با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. سحر

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من به راهنماییتون احتیاج دارم
    واسه خرید ماشین تا ۶۰ تومن می خوام هزینه کنم اما با این مقدار پول فقط ماشینای چینی یا دست دوم گیرم میاد. می خوام حتما صفر باشه چون قبلا ضرر ماشین دست دوم رو خوردیم و زیاد اهل ریسک نیستم. دیگه به این نتیجه رسیدیم یه خودروی داخلی انتخاب کنیم که از لحاظ ظاهری فقط ۲۰۶ و ۲۰۷ رو می پسندم. هیچ اطلاعی درمورد انواع مختلف تیپ ها ندارم. می شه راهنماییم کنید و بگید کدوم مدل بهتره؟ و اینکه حتما اس دی باشه بخاطر جادار بودنش… ممنونم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. علیرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من همv20داشتم و هم V9ولی اولیه شتابگیری خیلی بیشتر بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. مهدی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون خوب بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. AMIR

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    الان که نمایندگی ۲۰۷ تولید نمیکنه.فقط از خانواده ی ۲۰۶ >206 تیپ ۵ و وی ۸ و همچنین رانا که اگه بشه اونو به نوعی تو خانواده ۲۰۶ قرار داد به واسطه ی موتور و بعی خصوصیات ظاهری یکسان به فروش میرسه.

    با ۶۰ میلیون میشه یه مگان دنده دستی ۱۸۰۰ بصورت آزاد گرفت.پارس خودرو از قبل عید نوروز دیگه ثبت نام نمیکنه برای مگان.هر چند که مگانی هم که برای عرضه داشت مگان اتومات ۲۰۰۰ با قیمت ۷۵ تومن بود و همین مگان قیمت آزادش به نود تومن رسیده.(خوش به حال دلال های محترم).
    با ۵۰ میلیون به غیر از ماشین های چینی و دست دوم خارجی باید به ماشینهای ایرانی رو بندازی.و بهترین اونا همون ۲۰۶ وی هشته.اگه هم ظاهرش برات تکراریه رانا بگیر که البته اونم بعضی آپشن های وی هشت رو نداره…مثلا تهویه هوای اتوماتیک نداره.درب های عقبشم شیشه هاش دستیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. جواد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من جواد هستم مهندس مکانیک خودرو مطالبی که نوشته شده بعضی درسته و بعضی ازروی تعصب. خب این مشخصه که خیلی از دوستان از خودروی شخصی خودشون دفاع میکنند . من خودم تویوتا کمری گرند دارم ولی قبلا ۲۰۶ وL90هم داشتم توی خودروهای داخلی برند ۲۰۶ و رنو لوگان حرف اول رو میزنه اونم به دلیل دستکاری کمتر متخصصان داخلی درمونتاژ . شما برای خرید خودرو علاوه بر قیمت به نگاه و شخصیت خودت باید توجه کنی همین خودروی L90از دیدگاه بعضی از دوستان زیباست واین دلیل تفاوت سلیقه است ویا شاید شتاب واسه بعضی از دوستان زیاد مهم نباشه پس اول ببینید از ماشین چی میخوایید و چه انتظاری دارید .خب مثلا از نظر مهندسی ارتباط گیربکس وموتورL90 خیلی خوبه و درمقابلش کشش خودروی ۲۰۶v8 بابالاترین ظرفیت در سربالایی قرار داره ویا زیبایی طراحی داخلی ۲۰۶ در مقابل وسعت صندوق عقب L90 .همیشه سعی کنید ماشین رو واسه خودتون بخرید نه واسه چشم دیگران تا از سواری لذت ببرید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. سهيل

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام دوستان من یک سوال دارم اگر کسی اطلاعات دقیق داره جواب بده .من یک ۲۰۶ وی هشت مدل نود دارم.موضوع اپدیت ئی سی یو چیه و چه اثراتی داره و اگر خوبه کجا انجامش می دن.اگر راهنماییم کنید ممنون میشم.راستی تو ماشین های مونتاژ داخل در رنج قبمت چهل میلیون فقط وی هشت و ال نود خوبه بقیه مرخص اند. شاد باشید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. سعید

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ببین اقا سهیل ما یه اپدیت ای سی یو داریم که تاخیر رو از بین میبره خیلی جزئی هم به شتاب ماشین اضافه میشه که یا نرم افزارتو ارتقا میدن یا اونو تبدیل میکنن به یورو ۴ که این دوتا تویه نمایندگیهای ایران خودرو انجام میشه یه برانمه هم هست بنام سوپر چیپ که مخصوص TU5 هستش که هم تاخیر پدالو خیلی بهتر میکنه هم شتابو گشتاورو هم به اسب بخار ماشین اضافه میشه که خیلی ماشینت عالی میشه ویه برنامه هم هست بنام DIMSPORT که نمایندگی دو آپکوتهران مهندس پورنیاانجام میده اونم بچه ها زدن میگن خیلی عالیه این سوپر چیپو و DIMSPORT رو یه سرچ بکن توی اینترنت پیداشون میکنی ومن توصیه میکنم اون دوتای آخریرو یکیش بزن اونوقت ببین ماشینت چی میشه !!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. سهيل

    ۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام اقا سعید .چیزی درباره افزاینده قدرت موتور مارک ورتک سایکلون شنیدید؟
    در یک سایت فروش نوشته شده که این قطعه می تونه قدرت ماشین را مانند یک توربو زیاد کنه و در مسیر اگزوز قرار می گیره .قیمتش هم مناسب هست.نمی دونم مفید هست یا نه و ایا بر اساس مسائل کارشناسی است یا نه.؟ vortec cyclone اینم اسم دقیقش .اگر کسی میدونه برام توضیح بده ممنون میشم.اقا سعید نرم افزازهایی که معرفی کردید خیلی گرونه پرسیدم کمتر از ششصد هزارتومان نداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. سعید

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اقا سهیل نه نشنیدم ولی مواظب باشید این قطعه ها هم خیلی تبلیغ ومانور الکی روش میدن هم خیلی هاشون کلاه بردارن اگه همچین چیزی باشه که ملت نمیرن ۴تا ۵ میلیون تومن هزینه کنن برا افزایش قدرت ماشینشون میان یه قطعه اینجوری نصب مکنن ماشینشون میشه توربو!!!!!!!!! نمونه اون هم همین سایت توربو ناس که معروفه کلی هم تبلیغ کرده حالا گندش درومده کلاه برداره خلاصه موظب باشید برا خرید ونصب اون قیمتایی هم که شما گفتین اصلا همچین چیزی نیس سوپر چیپ الان ۹۰تا۱۱۰ قیمتش هست توی سایت ir206.ir یه سرچی کن اونجا همه چیز دستت میادیه پسره بنام رضا ارمین این کاررو انجام میده اون dimsport هم مهندس پورنیا نمایندگی دو آپکو تهران انجام میده ۳۵۰ تومن قیمتش هست واون آپگرید ای سی یو وبرنامه یورو ۴ هم اکثر نمایندگیهای ایران خودرو انجام میدن قیمتشم بین ۳۰تا ۵۰ تومن است اون چیزایی که قیمت دادن به شما حتما یونی چیپ بوده وگرنه این نرم افزارایی که من گفتم همین حدود قیمتشون هست الان من شیراز هستم با همین قیمتا انجام میدن سوالی داشتی در خدمتم موفق باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. amir.t.

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (548 ديدگاه)

    کیفیت ۲۰۶ حرف اول رو میزنه در مقایسه با خودرو های داخلی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. حامد

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.من یک v8صفر دیروز خریدم.ماشین خوبی است ولی دوتا مشکل دارد.اول اینکه درجه بنزین از اول روی یک چهارم بود و اصلا کم نمی کرد من خوشحال شدم که چه قدر کم مصرف است بعد ترسیدم رفتم ۳۰ لیتر بنزین زدم دیدم درجه بنزین همانجا مونده یک ساعتی توخیابونها چرخ زدم بعد درجه مقداری بالا رفت نمی تونم چرا این جوریه.اینه سمت شاگرد هم حرکاتش کار نمی کنه.اما شتابش بد نیست.برای آب بندی ایا نسخه خاصی است؟ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا