دوئل مرسدس بنز SLC و لوتوس اوورا

تقریباً در حال نزدیک شدن به میانهٔ دور دوم از مرحلهٔ نخست سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز بار دیگر به کلاس خودروهای اسپرت پرداخته‌ایم. در اولین دوئل این کلاس، دو خودروی اسپرت موتور وسط یعنی پورشه کیمن و لوتوس اگزیج به میدان نبرد رفتند که برتری قاطع پورشه در این جدال کاملاً مشهود است. به‌طورکلی در دوئل بین این دو ماشین در سایت و کانال تلگرام پدال مجموعاً 1396 رأی به ثبت رسید که 1121 عدد آن‌را کیمن به خود اختصاص داده درحالی‌که اگزیج موفق به کسب تنها 275 رأی شده است. بدین ترتیب پورشه کیمن با کسب 80 درصد از کل آرا پیروزی آسانی را به دست آورده و به دور بعدی صعود کرد. حال در دوئل دوم از گروه اسپرت‌ها، بازهم یکی از محصولات لوتوس در برابر یک رقیب آلمانی قرار گرفته اما این بار لوتوس اوورا به مصاف مرسدس بنز SLC رفته است.

پورشه کیمن

لوتوس اگزیج

آلپاین A110

لوتوس الیزه

؟

؟

آلفارومئو 4C

ب‌ام‌و Z4

لوتوس اوورا

مرسدس بنز SLC

؟

؟

مرسدس بنز SLC

SLC نامی کاملاً تازه در سبد محصولات مرسدس بنز است و تنها حدود یک سال است که آن‌را می‌شنویم چراکه این نام طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید مرسدس بنز به‌تازگی ایجاد شده است اما پیشینهٔ این خودرو بسیار بیشتر از این بوده و به سال 1996 بازمی‌گردد یعنی زمانی که ستارهٔ اشتوتگارت یک رودستر جمع‌وجور را با نام SLK رونمایی کرد. نسل اول این ماشین تا سال 2004 به تولید رسید و سپس نسل دوم به بازار آمد اما SLK هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2011 رونمایی شد. سپس همان‌طور که اشاره شد، سال گذشته مرسدس بنز همزمان با انجام فیس‌لیفتی بر روی نسل سوم SLK، نام آن‌را نیز به SLC تغییر داد. هرچند همچنان برای SLC پیشرانه‌های مختلفی ارائه می‌شود اما از تعداد و تنوع این موتورها کاسته شده است. ما تصمیم داریم در این دوئل قوی‌ترین نسخه از دو خودرو را به رقابت دعوت کنیم و به همین دلیل مدل SLC43 AMG را انتخاب کرده‌ایم که مدلی جدید محسوب می‌شود چراکه قبلاً مدل SLK55 AMG با پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ SLK را در اختیار داشت اما پس از فیس‌لیفت و تغییر نام به SLC، مرسدس بنز مدل جدید SLC43 را جایگزین نمونهٔ قبلی نمود که به پیشرانهٔ کوچک‌تری هم مجهز است. این رودستر اسپرت از یک موتور 3 لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که 362 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور دارد.

لوتوس اوورا

اوورا یکی دیگر از خودروهای اسپرت لوتوس است که برای مدت زیادی است تنها در یک نسل در حال تولید است. این ماشین برای نخستین بار در تاریخ 22 جولای سال 2008 در نمایشگاه خودروی بین‌المللی بریتانیا رونمایی شد و از آن زمان تاکنون کماکان در حال تولید است. البته لوتوس طی این سال‌ها بارها اقدام به به‌روزرسانی و بهسازی اوورا نموده و نسخه‌های فراوانی از آن‌را معرفی کرده است. این خودرو هم مانند دیگر محصولاتِ در حال تولیدِ لوتوس از ترکیب موتور وسط استفاده می‌کند که از این لحاظ با مرسدس بنز SLC متفاوت است. لوتوس در سال 1995 برای اولین بار مدل الیزه را معرفی کرد و تمامی مدل‌های بعدازآن از پلت‌فرم الیزه استفاده می‌کردند اما اوورا اولین محصول لوتوس بود که بر روی پلت‌فرم کاملاً جدید این شرکت ساخته شد. همان‌طور که گفته شد، در این دوئل قدرتمندترین نسخهٔ هردو خودرو شرکت کرده‌اند که این یعنی شاهد حضور لوتوس اوورا 400 هستیم که پرچم‌دار خانوادهٔ اوورا محسوب می‌شود. این اسپرت موتور وسط از یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ استفاده می‌کند که همان‌طور که از نامش مشخص است، 400 اسب بخار قدرت دارد. این موتور همچنین 410 نیوتن متر هم گشتاور تولید می‌کند که آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز SLC43 لوتوس اوورا 400
ترکیب موتور جلو موتور وسط
پیشرانه 3 لیتری V6 3.5 لیتری V6
تنفس توئین توربو سوپرشارژ
قدرت 362 اسب بخار 400 اسب بخار
گشتاور 520 نیوتن متر 410 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد 4.4 ثانیه 4.3 ثانیه
مسافت 400 متر 12.8 ثانیه 12.8 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر 290 کیلومتر
مصرف سوخت 10.7 لیتر (ترکیبی) 12.3 لیتر (ترکیبی)
طول 4.13 متر 4.36 متر
وزن 1540 کیلوگرم 1451 کیلوگرم
قیمت پایه 63,000 دلار 93,785 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

43 دیدگاه

  1. PaRHaM
    سوابق: (710 دیدگاه) ,

    اصلا از قیافه اوورا خوشم نمیاد!( نظر شخصی!!!)
    مطمئنا slc

    پاسخ
    1. پژمان
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      دوستان بیاید که این نظر سنجی ها رو تحریم کنیم ای بابا ای چه وضعشه همش المانی چرا؟؟؟؟؟؟؟
      نگاه کنید به جدول اکثرا به نفع لوتوس هستش اما متعصبین عزیز نمی گذارند که لوتوس به حقش برسه هرچند میدونم یک رای تاثیری نداره اما من یکی دیگه رای نمیدم

      پاسخ
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        سوابق: (1613 دیدگاه) ,

        پژمان جان این وضع تغییری نمیکنه،الکی خودتو اذیت نکن

        پاسخ
      1. عطا
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        اختلاف قیمتشون خییل خیلی زیاده به همین دلیل به بنز رای دادم.البته از لوتوس هم خوشم میاد ولی خداییش خیلی قیمتش زیاده.با قیمت لوتوس یه تسلا میتونی بخری با شتاب 2.5 ثانیه ای ? یا بقول دوستمون یه نیسان.
        راستی پدال جان یه دوئل هم بین الفارومئو 4c با یکی از رقیباش بنداز.از الفارومئو 4c هم جالبه.

        پاسخ
    2. Erfan
      سوابق: (76 دیدگاه) ,

      وقتی بنز سواری
      هم یه ماشین لوکس با شخصیت داری
      هم یه ماشین وحشی
      مثل این میمونه که کسی باورش نشه با کت و شلوار و کفش مجلسی بتونی بدویی ولی کاملا در اشتباهه.
      ولی با بنزی که خدای شخصیته و نجیبه میتونی پا به پای ماشینای سوپر اسپرت راه بری و خیلی ملو بفهمونی که دود از کنده بلند میشه و 130 سال بهترین بودن یک شعار نیست

      The Best or nothing….

      پاسخ
  2. اشکان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    اختلاف قیمتش آدمو مجبور میکنه به مرسدس رای بده،ولی لوتوس هم خوب کار کرده

    پاسخ
    1. بی نام
      سوابق: (92 دیدگاه) ,

      الان متعصبین آلمانی میان برات !!!

      پاسخ
      1. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (10957 دیدگاه) ,

        .
        این کامنت ساعت 14 دیروز تایید شد.
        ظرف 12 ساعت که به این صفحه سر زدم خبر از متعصبی نبود
        تا الان که کامنت شما رو دیدم !!!

        پاسخ
  3. Reventon
    سوابق: (278 دیدگاه) ,

    با ٩٠ چوخ صاحب یه بچه فراری میشی!
    طراحی داخلیش دیگه کاملا فراریه!
    افرین به لوتوس،امیدوارم صعود کنه

    پاسخ
    1. Meysam..Laferrari
      سوابق: (572 دیدگاه) ,

      بچه فراری که آلفاس لوتوس احتمالا … فراریه (منحرف هم نباشید فقط شوخیه?)

      پاسخ
      1. Ferrari SFXSuperFast
        سوابق: (143 دیدگاه) ,

        آلفا پدر پیر و فرتوت فراریه!!
        *عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد*

        پاسخ
  4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
    سوابق: (1613 دیدگاه) ,

    0تا400بنز 12.8ثانیه هس.برا اورا 12.5

    پاسخ
  5. ایلیا
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    تنها نتیجه ای که تا اینجا و در این دو ماه میشه از دوئل ها گرفت اینه که :
    ؛نتیجه ی دوئل ها مشخص نیست مگر اینکه یک طرف رقابت بنز باشه؛
    مطمینم اگه رقابت بین cla و فانتوم باشه بازم طرفدارای بنز یسری دلیل مثل قیمت و مصرف کمتر واسه خودشون میارن و claرو ۹۰ به ۱۰ برنده میکنن… بس کنید بابا

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (1439 دیدگاه) ,

      واتفاقا همون نتیجه 90 به 10 رو انگلیسی باز ها به نفع فانتوم رقم میزنن.با دلایلی مثل اصالت و خاص بودن و …
      جوری حرف میزنن انگار نه انگار که مرسدس قدیمی ترین خودرو سازه و فقط انگلیسی ها اصالت و خاص بودن دارن

      پاسخ
      1. علي
        سوابق: (780 دیدگاه) ,

        (((الف.ی ))) عزیز این جملت یکی از تاثیر گذارترین و روشن ترین جمله ایی بود که تو این سایت دیده بودم.((( جوری حرف میزنن انگار نه انگار که مرسدس قدیمی ترین خودرو سازه و فقط انگلیسی ها اصالت و خاص بودن دارن))). یعنی با ی جمله آدمهای متکبر و مغرور و الکی متعصبو که چشماشونو رو واقعیت بستن رسوا کردن .
        با تچکر

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (1439 دیدگاه) ,

          ممنون از لطفت علی آقا
          واقعا از دست این همه متعصب تو این سایت حسابی خسته شدم
          البته نامردی نکنیم وقتی پای بنز وسط باشه خودمم میشم یه متعصب دو آتیشه!!!!ولی فقط در مورد بنز اینجوریم

      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        سوابق: (1613 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اولین خودرو توسط فردیناند فربیست بلژیکی سال 1678در اندازه کوچیک ساخته شد.بعدش هم 1767 نیکلاس جوزف کان فرانسوی ک در اندازه بزرگ بود.هر دو اینا با بخار کار میکردن. بنز 1885 اولین خودروی احتراق داخلی رو ساخت،جالبه ک بدونی اولین خودرو برقی یک سال قبل تر از بنز توسط یه مهندس انگلیسی ساخته شد و همچنین اولین خودروی الکتریکی مدرن هم ساخت garrard & blumfieldانگلیس بوده با برد 80مایل و سرعت 21 کیلومتر در سال 1895,البته این خودرو ویژگی های جالب دیگه ای هم داره

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (1439 دیدگاه) ,

          دوست گرامی
          میدونم که اولین وسیله ای که با نیروی خودش راه بره رو بنز نساخته ولی خودت به عکس اون ها نگاه کن
          خودرو به شکل امروزی با همکاری سه شخصیت برجسته صنعتی به نام های ویلهلم میباخ و گوتلیپ دایملر و کارل بنز ساخته شده که به نام خودشون ثبت اختراع کردن.
          یه سرچ ساده تو گوگل و ویکی پدیا شما را به این مطالب میرسونه.
          میتونید تو خود ویکی پدیا سرچ کنید « خودرو »

        2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
          سوابق: (1613 دیدگاه) ,

          دوست عزیز منم باید بگم ک دیگه دوران خودروهای بنزینی تموم شده.الان ارزش کار توماس پارکر مشخص شده ک یک سال قبل از همون سه نفری ک گفتی خودروی الکتریکی ساخته . ارزش کار پارکر خییلی بیشتر از کارل بنزه

    2. Amir
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      والا دلیل انتخاب من کیفیت صد البته بالاتر هم بود و البته ظاهر بسیار زیباتر و نکته جالب اینجاس که اگه توانایی خریدشو داشته باشیم موقعی که به یه مهمونی میریم وقتی ازت پرسیدن با چی اومدی میتونی با افتخار بگی با بنز اومدم ?
      ولی خب با لوتوس اینطوری میشه:
      اممممممم…..یه لوتوسی هست تحفه درویش?
      در صورتی که گرون تر هست
      خیلی گرون ترم هست
      اختلافش انداره قیمت یه ماشین معمولی

      پاسخ
      1. Amirhosein
        سوابق: (12 دیدگاه) ,

        اون مهمونی که بخوان ازت بپرسن با چه ماشینی اومدی رو باید درشو گل گرفت
        خخخخخخخخخ
        اصلا چرا باید تو مهمونی بپرسن با چه ماشینی اومدی؟؟؟؟
        من خودم بنزو خیلی دوست دارم الآن هم به بنز رای دادم
        ولی حرفت واقعا خنده دار و بی معنی بود
        البته جسارت نباشه شاید عقیده ی من با شما متفاوت باشه
        شایدم تو مهمونی های شما واقعا میپرسن با چه ماشیتی اومدی!!!

        پاسخ
  6. الف.ی
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    معلومه که مرسدس
    بدون نگاه کردن به جدول مشخصات هم میشه رای داد

    پاسخ
  7. الف.ی
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    آقای دهقان مطمئنا مسافت 400 متر بنز رو اشتباه نوشتید احتمالا 12.0 ثانیه بوده.لطفا تصحیح کنید.

    پاسخ
  8. یاسین
    سوابق: (658 دیدگاه) ,

    اقا خداییش SLC عالیه هیچ حرفی توش نیست قیمتشم نذار بگم که داغ دلمون تازه نشه
    امااااا من با پوزش از سلطان اشتوتکارت میخوام به اوورا رای بدم سگمنت اسپرته تو دوئل قبلی کیمن بود با اگزیج کیمن یعنی روح 911 به نظرم و به نظرم در دنیای اسپرت ها پورشه عالی ترینه 911 یعنی معنی واقعی و وخالص دنیای ماشین های اسپرت اینجا به اوورا رای میدم چون واقعا ماشین منحصر به فردیه و لوتوس یعنی یکی از با اصالت های دنیای اسپرت مسلما SLC هیچ نقصی توش نیست که تعریف یه ماشین اسپرت واقعی رو زیر سوال ببره ولی من اوورا رو انتخاب میکنم چون مطمئنم این ماشین به کسی که مالکشه واقعا یه حس متفاوت و خاص از یه ماشین اسپرت رو ارائه میده

    پاسخ
  9. ..::Majidio Lamborghini::..
    سوابق: (10957 دیدگاه) ,

    .
    انتظار داشتم بنز گرون تر از لوتوس باشه.
    93/000 دلار کم کم به سگمنت پورشه 911 و نیسان GT-R نزدیک میشه.
    اوورا بیشتر از 68000 تا نمی ارزه.

    پاسخ
    1. Meysam..Laferrari
      سوابق: (572 دیدگاه) ,

      عاشق ارزش گذاریت رو ماشینام یعنی?
      نمای جلوی لوتوس منو یاد مکلارن F1 میندازه
      حتی اگه مبحث قیمت رو هم نظر نگیریم که قطعا باید بگیریم با اختلاف کمی مرسدس رو بیشتر میپسندم.

      پاسخ
      1. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (10957 دیدگاه) ,

        .
        خواهش میکنم دوست عزیزم !!! ? میثم جان .
        در پست لامبورگینی هوراکان پرفورمنته هم دوباره یک چشمه از این ارزش گذاری های کارشناسانه و خردمندانه ی خودم رو به نمایش گذاشتم !
        ، ان شا الله که شما باز هم خوشت بیاد و عاشقش بشی !!! ???

        پاسخ
    2. Meysam..Laferrari
      سوابق: (572 دیدگاه) ,

      ولی در کل موافقم باهات تو این رنج قیمت مخصوصا ماشینای اسپرت آمریکایی انتخاب مقرون به صرفه تر و حتی هیجان انگیزتری بنظر میان با قدرت بالاشون.

      پاسخ
  10. ferrari
    سوابق: (1099 دیدگاه) ,

    برای من لذت رانندگی از همه چی مهمتره برای همین به لوتوس رای میدم

    پاسخ
  11. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    لوتوس سلطان هندلینگه اگه این دوئل تو هر کشور دیگه ای بود برنده میشد ولی ایران تکلیفش معلومه

    پاسخ
  12. فرزاد لاکچری
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    آقا بیایم یخورده منطقی باشیم خدایی به چهره لوتوس نگاه کنید به کسی که اصن از ماشین اطلاع هم نداشته باشه متوجه میشه که این خودرو توی کلاس خودرو های اسپورته اما مرسدس رو نه حالا بیاید وارد کابین بشیم بازم توی لوتوس با یه کابین کاملا اسپورت که مارو بیاد سوپرکار های فراری میندازه مواجه میشیم در صورتی که کابین مرسدس شبیه بقیه خودرو هاست انگار که یه ماشین خانوادگی سوار شدی میخوام بگم که حس اسپورت بودن و سرعت بالا رو بنز اصلا نداره ولی لوتوس به نحو احسن داره این حسو

    پاسخ
  13. Khan
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    آقا خود سایت اعلام کرده دوئل برای انتخاب خودرو برتر نیست، میخواد ببینه کدوم بیشتر پسند ملته

    دوست داشتن هم حتما دلیل منطقی نمیخواد، حالا هی با هم بحث کنین به فلان دلیل این بهتره اون بدتر. هی گیر بدین طرفدارای بنز و فلان و الی آخر

    خب بنز دوست دارن، رای میدن بنز. شما هم رای بده ماشین مورد علاقه ات.

    پاسخ
  14. آرش آمریکایی
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    میخواستم به لوتوس رای بدم ولی قیمتش خیلی غیر منطقیه
    خیلی

    پاسخ
  15. رامکال
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    اول به پدال نو نوار شدنش رو تبریک میگم.
    البته به همون قالب قدیمیش عادت کرده بودم.
    د.م هم رای من بنز است.

    پاسخ
  16. حمیدرضا
    سوابق: (1694 دیدگاه) ,

    این بار لوتوس چون قدرت بیشتر و سبک تر

    پاسخ
  17. Ahmad
    سوابق: (936 دیدگاه) ,

    مشکل لوتوس بیشتر قیمت بالاشه که اونم با مالکیت جیلی حل میشه

    پاسخ
  18. مهدي
    سوابق: (261 دیدگاه) ,

    تنها مدلی از بنز که هیچ وقت دوستش نداشتم همین بوده ولی بازم بین بنز و لوتوس به بنز رای میدم چون با اینکه دوسداشتنی نیست ولی از لوتوس بهتره

    پاسخ
  19. Schumi 1
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    چرا سلیقه ای و تعصب نظر میدین؟ منم ماشین المانی دوست دارم ولی خدایی بزارید حق حقدار برسه!

    پاسخ
  20. A.....n50
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اصلا این دو ماشین توانایی رقابت با هم رو ندارن طرفی یک ماشین اسپرت و جی تی طرفی دیگر یک ماشین لوکس. اصلا قابل مقایسه نیست

    باید لوتوس رو با الفا و ائودی مقایسه کرد . مرسدس بنز رو تنها میشه با بی ام دبلیو مقایسه کرد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.